icon

Kúpiť byt v Bratislave alebo v zahraničí?

diana325
8. dec 2024

Ahojte, chcela by som počuť Váš osobný názor.

Všetci moji ex-spolužiaci atď majú už kúpené byty (väčšinou na hypotéku), ja stále žijem v podnájme.

Mám 31 rokov, cca 79.000 eur našetrených a pohrávam sa s myšlienkou, či si mám sama kúpiť byt (Na hypotéku). Buď v Bratislave a prenajať ho (ale oplatí sa to?), alebo radšej ostať ešte v nájme ako doteraz.

Pracujem ako farmaceutka Nemecku, rozmýšlala som, že by som tu kúpila nejaky starší byt (na nový isto nemám), a radšej tu platila hypotéku, ako 1000 eur mesačne na nájom. Alebo mám počkať a nenáhliť sa? Ja viem, teraz je aj zlá politická situácia, vojna na Ukrajine, človek nevie, čo bude zajtra. Ak by som v BA kúpila byt (žila som tam 5 rokov) a dala do podnájmu, bála by som sa, že by mi ho zdevastovali.

Ak v Nemecku, mala by som obavy, že čo keď jedného dňa sa chcem na Slovensko vrátiť, a mala by som zase o starosť navyše - predať byt. Čo by ste vy urobili? Ja viem, hypotéka je závezok na celý život, z výplaty viem cca 1000-1200 eur ušetriť, podľa mesiaca. Bojím sa, že byty pôjdu ešte hore...Viem, že na Slovensku sa neoplatí asi žiť, ale asi by som sa mala pomaly rozhodnúť. Moji bratia sú mladší, žijú na Slovensku, majú domy, menší plat a na mňa robia niekedy aj nátlaky.

😖

Strana
z2
mili2016
8. dec 2024

@diana325 ja by som počkala ale to je len môj názor, možno v najbližšej dome stretneš niekoho a úplne sa budeš na túto situáciu pozerať inak.

diana325
autor
8. dec 2024

@mili2016 urcite nechcem s niekym byt kupovat , len sama, v dnesnej dobe sa vela ludi rozvadza.

diana325
autor
8. dec 2024

Ešte chcem dodať, že žijem v Norimbergu, žila som v BA, a viem si predstaviť žiť v Hamburgu, ale tie ceny v hamburgu sú hrozné.

aylinn_
8. dec 2024