Oplatí sa mi založiť dobrovoľné poistenie, keď som v 6 týždni?

forbym
19. jan 2013

Dobrý deň,
chcem Vás poprosiť o pomoc. viem, že tých tém tu je veľa, ale predsa..
Som externá študentka vysokej školy, nezamestnaná, čiže som v evidencii úradu práce. Som tehotná, v šiestom týždni tehotenstva. Chcem sa opýtať, ak by som sa dobrovoľne poistila, mala by som nárok na vyššiu materskú, ak predpokladaný termín pôrodu je 11.septembra.
Ak áno, stačí ísť rovno na Sociálnu poisťovňu, či úrad práce? a aká by bola výška mesačnej splátky poistného? vopred ďakujem

liz_lemon
19. jan 2013

@forbym musis si zratat (rataju sa vsetky dni aj soboty, nedele a sviatky), ci to to vyjde do porodu, musis mat min. 270 dni, ale skor bude asi neskoro

hradnapani
19. jan 2013

@forbym myslim, ze sa ti to neoplati. Ak by si chcela maximalnu matersku, musela by si platit az nejako cez 400 eur 😒 A ani casovo ti to nemusi vyjst, ak nahodou porodis o nejaky ten den ci tyzden skor.

renitri
19. jan 2013

Mesacne sa plati 138 € a mala by si len minimalnu matersku. Ak chces max tak sa tusim plati 400€ mesacne. Abo zaplatit jeden den a ist na PN ku az do porodu. Ale musis stihnut do porodu 270 dni inak to nema zmysel

zuzulica
20. jan 2013

@forbym asi neoplatí, pretože ak by si to náhodou aj stihla, tak dostaneš minimum, čo sa skoro vyrovná rodičovskému príspevku, ktorý dostaneš asi aj tak, kedže asi nebudeš mať nárok na materskú. Nemusíš utekať na soc.poisť., stačí zavolať na infolinku 0906 171 989 potom stlač voľbu č.1, oni ti presne povedia.

zalka
20. jan 2013

@forbym neoplatí, lebo nesplníš podmienku 270 dní poistenia v posledných dvoch rokoch.

@liz_lemon @hradnapani baby zabúdate čítať riadne príspevky , zadávateľka je v 6tt, takže aj keby sa poskladala tak nestihne 270 dní DNP si platiť kedže tehotenstvo trvá bajočko 280 dní. ... 😀