Prvý podnájom
Chceli by sme si s priateľom zobrať prvý podnájom. Máme 21r, ja študujem a mám brigádu a on pracuje. Spolu máme príjem cca 1500. Myslíte že by to išlo utiahnuť? Pozeráme byty v hodnote 550/mes.
Máte niekto skúsenosti koľko "stojí" také bývanie?
@domkakvet ano da sa... ale realne ze sa da prist o zamestnanie je diametralne odlisna vec ktora nesuvisi priamo s tym ze ty vies ci to utiahnu... lebo mozes mat aj hypo aj kadeco ine a proste prides o robotu.. cize toto riziko ma kazdy ale podla tvojej logiky teda nikto nema ist byvat do podnajmu....
@julia_romeo je to vacsia pravdepodobnost, ze s brigadou to neutiahnes, ani uver ti s brigadou nedaju.
@julia_romeo je to vacsia pravdepodobnost, ze s brigadou to neutiahnes, ani uver ti s brigadou nedaju.
@domkakvet načo by im bol úver, hypotéka? veď je to mladá baba, čo študuje a do prac. sveta sa ešte dostane .. nebude dokonca života robiť iba brigády...
Ja by som tiez sla radsej do zdieneho bytu. Ma to visc dovodov - lahsie utiahnete izbu, otukate sa v oblasti financii aj spolocneho zivota a nebudete sa musiet az tak uskromnovat...
Drzim palce
@domkakvet načo by im bol úver, hypotéka? veď je to mladá baba, čo študuje a do prac. sveta sa ešte dostane .. nebude dokonca života robiť iba brigády...
@anonym_8b2d40 ja som odpisovala na komentar, kde bola spomenuta hypoteka, ja som do tejto diskusie hypoteku netahala.
@anonym_autor ak je v sume 550€ všetko, tak to podľa mňa pri skromnom štýle života zvládnete. Čomu ale úplne nechápem, je ako si chcete deliť výdavky. Nie ste manželia, čiže peniaze nemáte spoločné. Dokážeš utiahnuť celú tvoju časť z brigády? Máš rezervu aby ste si podelili prípadný nedoplatok alebo zaplatila depozit? Alebo je priateľ ochotný platiť aj časť tvojich nákladov? Na toto je dobré poznať odpoveď.
Ahoj. Kedysi dávno som bola v podobnej situácii. Spoločný príjem cca 1800 +-, nájom 500 eur aj s energiami (bol rok 2020). Utiahli sme to bez problémov. Hoci ja som išla každý mesiac na nulu...