Riešenie nezáujmu o učenie u 18-mesačného dieťaťa
Ahojte. Môjho malého (18m) absolútne nezaujímajú knižky, nechce ukazovať zvieratká, autíčka … nič. Dokonca nechce ani ukazovať časti tela, tiež si nechce ukladať hračky podľa farieb. Proste ho to nezaujíma. Ide si svoje …
Na druhej strane mi pride veľmi inteligentný a šikovný , napr. vie co patrí do kosa, ako fúkať balóny, “ šoférovať auto”, dať nabiť telefon, zapnúť telku, jest z taniera, napiť sa z pohára, dať si dole ponožky a dať mi ich pod nos a urobit - Fuuuuuj, schovávat sa, odomykať dvere, vie kde patria kľúče, chce dávať veci do zástrčky … skúša sa obuvať, vie ako funguje zips, zčesat si vlasy, umyť zuby, gombíky si vie zapnúť, zapnúť vypnúť lampu , do nákupného košíka nakladá veci, potom mi pomáha vyberať tovar. Hádzať si s nami loptu a take veci co od nás vidí, všetko opakuje. Vie si sam prísť do kuchyne a ukázať prstom že chce caj … Takze mi nepríde že je “ zaostalý”. Čo sa týka fyzických aktivít , tak vie všade vyjsť, bežať , plávať, skákať a proste všetko. Keď vidí vonku kačku tak ju napodobni, aj mačky atd. Chce si hádzať kamienky do vody …
Len proste keď sme doma a chcem mu niečo ukázať, tak absolútne ho knižky a take veci nezaujímajú. Nechce si nič skladať, vyberať. Keď mu chcem niečo prečítať, tak zavrie knihu a odíde.
Máte to niektorá podobne ? Viem že každé dieta je iné, ale keď vidím niektoré deti ako vedia ukázať farby a zvieratá v knižke tak som trošku “ smutna “ a myslim si, že niekde robím chybu.
Alebo aké aktivity by ste odporučili ? Chodim s ním vonku na 1.5h-2h denne, ale keď sme vo vnútri tak abolútne s ním nemám čo robiť. Hračiek ma milión a len sedia na poličke.
Ďakujem za rady . Majte pekný deň
+ on neposedí kľudne a nedá si vysvetliť. Stále musí lieťat a robiť svoje. S autíčkami sa niekedy hra, podjazdí s nimi 5min po zemi a už konec. Je to moje prvé dieťa , tak mozno mám prehnane očakávania
Este je maly na vysedavanie pri knizke. Moja si v roku a pol pozrela taky tu knizku s roznymi materialmi, so zvykmi
V roku a tristvrte dostala raku Hladaj a najdi Bratislavu a to ju bavi velmi
Vsak farbu ma aj nebo, aj stromy aj zem, knizky pridu neskor, nic mu to zatial nejovori
Máš krásne zdravé dieťa, ktoré má radšej reálny svet ako ten nakreslený v knižke 🙂
Farby môžete trénovať aj na prechádzke. Len to komentuj, že obloha je modrá, pozri aké krásne žlté listy a podobne. Inak farby majú poznať deti, keď idú do školy..takže ma ešte dosť času 😉
Alebo pri obliekaní komentuj, že oblečieme ručičku, nožičky...kde je bruško? A postekli ho tam. On to "načítava" , neboj sa! Všetko bude vedieť. Je veľmi šikovný!
moji v jeho veku puzzle vyhadzovali s ramikov drevenych ,.. male hracky presypvali s krabice do krabice a z kniziek robili drahy a mosty pre auta.. staci podnetne prostredie .. a ponuknutie aktivit ak bude mat zaujem same to pride.. a podnetne prostredie ho rozvija habadej... a chodit von je topka naozaj vsekto je ako ma byt ♥
Dieťa vo veku 1.5r nemôže byť vo všetkom úžasný, skvelý 100percentny.
Podla opisu je tvoj syn šikovný.
Si smutná z čoho, že ho zatiaľ neoslovili knižky?
A 1.5r dieťa vie ukázať farby v knižke? To sa mi nechce veriť.
Hlavne svojho syna neporovnavaj s inými deťmi.
Hahahá akoby čítam o mojom dieťati. Okrem teda časti tela, to vedel veľmi skoro. Aj keď! Už sa to mení, lebo tieto deti sa menia z týždňa na týždeň, ale v 18m bol presne rovnaký. Knižky ho nebavili, teraz ho bavia knižky co vydávajú zvuk - albi pero napríklad. Ale ze by sme si sadli a on mi bude sedieť 30 minút pri knižke, to vôbec..
Farby ho učím vonku. Chodíme okolo takého farebného plotu, miluje ho a tam sa naučil už 4 farby.
Kocky, lego duplo, stavebnice ho nebavia. Za to ho bavia auta, preliezky, odrazadlo, tancovanie, spievanie, zvieratká. Ale nie, že hranie sa so zvieratkami. Ale ísť za zvieratmi a kŕmi ich. Som s nim veľa vonku, lebo doma sa proste nudí. Alebo ma rad upratovanie, upratujeme spolu, varíme. Baví ho piesok, Plastelína, prstové farby.
Neviem, ja som sa nikdy nezamyslela nad tým, že by mohlo byt niečo zlé, alebo iné. Proste ho to nebaví. Nie je na tom nič zlé.
Neroumiem preco by sa malo dieta "ucit" z kniziek, zositov a pod... mas jedinecne dieta, preco porovnavas? Ja viem, ze je to v mode a na IG a FB a neviem kde este su miliony montessori veciciek a co ma byt?
Kazde dieta je ine. Casti tela ucime najma kvoli lekarom a zdraviu. Ale nie je cvicena opicka aby ukazovalo ked si zmyslis...
Mam deti dve. Starsie nezaujimali skladacky, puzzle, lego. Nerozpravalo do 3 rokov. Farby v 4 ako tak zakladne... dnes ma 7r a je tretiak a fici a to ucitelia zvazovali postup do 4. ale uz nechcem, uz aj ta tretia je dost. Lego sklada vyssie kategorie (Technic 10+) boze ked si spomeniem ze na poradni nevedelo most z kociek postavit ... asi tak
Mladsie dieta od narodenia pohodove, zboznuje rozpravky, knizky, kreslenie. Rozprava perfektne a na moje velke prekvapenie aj farby pozna perfektne
@mk22 od tych 18 mesiacov a nielen zakladne. Vie vyjadrovat pocity od tych 18m-2 r, samozrejme primerane, najprv s kartickami potom slovne. Ked mu ako rocnemu doktor zo srandy povedal urob a, tak skoro sadol on, lebo decko urobilo. A ked potom opatrne zahlasil teraz pozrieme usko a decko otocilo hlavicku, tak cumel...
ako vidis dve deti a kazde rozne. Mas zdrave dieta, pohybovo zdatne. Ak ho chces ucit, chod na jeho uroven a zaluby... prisposob sa...
Dieta nie je cvicena opicka. Pockaj par mesiacov a bude to ine. Ked ho budu tie veci realne aj zaujimat. Teraz vidi teba vysavat tak chce robit to. U nas sa celkovo osvedcilo ze najlepsia hracka nie je hracka. A teda ideme von a ucime sa farby. Aka je trava. Kvet. Nebo.
Akej farby ide auto a podobne. Ako robia zvieratka- ked vidi macku. Psika. Kravu….
Ideme po schodoch tak ich zacneme ratat…
Áno máš priveľké očakávania. Niektoré deti v jeho veku nevedia ani polovicu toho čo si popísala.
Áno mam doma. Teraz ma takmer 5r, nikdy sa nehral s hračkami ako iné deti iba nedávno začal s vláčikmi. Od 4r si sám číta knižky, nikdy som ho k tomu cielene neviedla. Keď začal chodiť do škôlky v 3r tak ma učiteľka poprosila aby som mu dala zmerať IQ lebo n a jednej strane ho nebaví hrať sa s deťmi ale pri predskolakoch vie všetko v 3r lepšie ako oni. Vyšiel mu extrémny nadpriemer. Nikdy mi napríklad nenakreslil obrázok ale zato ho neskutočne bavia čísla v 4r dokázal vypočítať co je lacnejšie a co drahšie.. Rieši % v matematike. Nikto ho to cielene neučil keď sa opýtal dostal odpoveď ale cielene ho to nikto neučí.. Strašne rád pomáha v domácnosti od 18m vedel naložiť aj vyložiť pracku (pod dohľadom ale sám), rad asistuje epri varení ci iných domácich prácach.. Tiež mame kvantum hracie ktorých sa celé roky ani nedotkol... Takže nesmút každé dieťa je jedinečné a to tvoje určite nie je tuctove.. Skus ho rozviklhat v tom co ho baví a nie nasilu tlačiť do veci ktoré nechce robiť...
Rozvíjať prepáč píšem za pochodu
Obe moje deti také boli a sú, mladšia (20 mesiacov) chodím s ňou aj na baby balance, všetky deti sedia v kruhu robia aktivity kreslia si hrajú na nástroje a moju všetko baví 5 sekúnd a ide si svoje, behá tam všetko chce vidieť chytiť ale nič ju nadlho nezaujme. Knihy máme "prečítané" za pol minúty, proste prelistuje a koniec. Pritom všetko vie zvyky ukázať aj časti tela len nemá trpezlivosť ani nevie udržať pozornosť. Syn bol na tom ešte horšie ešte akčnejší ubehany neexistovalo aby sme si sadli a robili nejakú aktivitu spoločne.
To sú také povahy detí s tým nič neurobíš 😊
Starsia bola úplne rovnaká! Všetky deti s mamkami knizky čítali a naša nič. Absolutne nič. Motoricky a fyzicky veľmi šikovná v porovnaní aj so staršími detmi ale knizky a hry nič. Iba som ro dokola pred ňou opakovala, ani som nemala pocit že ma vníma a zrazu keď sa jej návšteva spýtala ake zvieratko je na obrázku, tak pred nimi sa chcela predviesť a zrazu vedela zvieratko. Aj ďalšie a ďalšie. Takze nič nerobíš zle, len ho to nebaví, to neznamená ale že ta nevníma. Možno by ho spoznávanie aktivity bavili viac naživo napríklad v ZOO ako v preňho nudnej knižke.
moja bola taka ista ... Ju vnutri nezaujimalo ale ze absolutne nic, okrem varenia a pecenia kolacov. Cize sme vonku travili aj 6 7 hodin denne a vsetko sa naucila vonku. Farby, cisla, zvieratka, casti tela . Jej uplne stacilo ked sme len zobrali kriedy a kreslili sme. Alebo sme si len sadli na luku a tam som jej rozpravala a pozerali sme stromy, kvietky, hmyz. Akonahle sme prisli do vnutra, plac, nuda, vyvadzanie a pri nicom nevydrzala dlhsie ako 5 sekund. Teraz bude mat 3, a teda stale je to take ze sme vacsinu casu vonku, ale uz sa zacina hrat aj v nutri s hrackami
A v com vidis vlastne problem? Ze sa nechce ucit to, co ho chces ucit ty?
Z tvojho popisu mi pride, ze maly je naopak velmi ucenlivy. Ved si zober, kolko sa uz toho naucil. Co vsetko uz v 1,5 roku zvladne. Klobuk dolu.
Nasleduj zaujem svojho dietata. Tak ho teraz nezaujimaju farby ani knizky. No a co. Zaujimaju ho skutocne veci. V montessori sa tomu hovori prakticky zivot, ktory je pre dieta do 3 rokov to najdolezitejsie pre rozvoj. Dieta sa totiz uci napodobou. Plus nasava vsetko, co hovoris. I tie farby. 😉
Ak hladas aktivity, pozri na aktivity z praktickeho zivota. Mojho bavilo prelievanie, presypanie, pipetovanie. Strihanie. Praca s pinzetou. Napichovanie vidlickou a napichovatkami. Rozne zamky. Srobovanie. Otvaranie a zatvaranie uzaverov. Mozes mu dat osupat banan alebo mandarinku. Ukazat krajanie vlnkovym krajacom alebo nozikom na maslo. Da sa toho vymysliet kopu.
Nikde nerobíš chybu, farby, zvieracie zvuky, tvary, slová ho predsa môžeš učiť aj vonku nemusí ich ukazovať v knižke keď ho to nebaví, podľa opisu je šikovný. Môj stredný bol taký že ako malý nechcel vôbec čítať knižky a teraz mi ich sám od seba nosí aby som mu čítala. Najmenšia má rok a pol a tá si zase rada číta a ukazuje mi v knižke. Každé dieťatko je iné.

Napr. aj rád vysáva so svojim vysávačom, proste všetko by robil to, čo my rodičia