Otec na materskej verzus jasličky

michaela136
15. jan 2018

Ahojte, prosím Vás potrebujem sa poradiť. Možno je tu už taká téma, len som ju nenašla, tak sa ospravedlňujem vopred za ten istý príspevok.
Dozvedela som sa, že je možné, že môže ísť aj otec na materskú. Akurát sme to doma preberali a nevieme sa rozhodnúť. Priateľ pracuje ako policajt a má plat okolo 900€ (z čoho väčšinou všetko ide na hypotéku, spotrebný a iné výdaje okolo domácnosti) ostane mu okolo 200€+ moja materská 300.. Nie je to najhoršie, ale pomaly už rátam s tým, že materská sa mi zmení na rodičovský, a bude to už len 400€.. čo stále nie je malo, ale v dnešnej dobe je už ťažké aj zo 400€ vyžiť.. navyše nechcem, aby prišiel ten moment, keď moja malá dcérka bude niečo chcieť, a my si to nebudeme môcť dovoliť.
Preto uvažujeme, že pôjde priateľ na materskú (len neviem, čo je k tomu všetko potrebné, a odkedy by vlastne mohol ísť). Malá má akurat teraz dva mesiace, a ja by som chcela začať od leta robiť. Samozrejme bude ťažké byť preč od dcéry, ale rozhodnutie už padlo. Našťastie budem robiť iba 15dní za mesiac, tak ďalších 15 sa jej budem môcť naplno venovať.
Tak sa nevieme rozhodnúť, či pôjde otec na materskú alebo dáme malú do jasličiek. Tam viem, že poskytujú aj nejaký príspevok na jasle, len neviem ani to koľko to môže byť. Neviem či by bolo lepšie keby otec ostane na materskej( neviem koľko by mu mohli z 900€ vypočítať) a ka by som išla robiť (kde zarobím cca 1300) alebo nech robíme obaja a malú dať do jasličiek.
Viete mi prosím poradiť, ako sa najlepšie rozhodnúť prípadne mi poradiť ako postupovať?
Za každú radu vopred veľmi pekne ďakujem🙂

marcelatje
16. jan 2018