Masturbácia a spoveď
Ahojte, seriozna otazka pre veriace: Som po 40ke, zijem roky sama. Som praktizujuca veriaca, ale nechodim na svate prijimanie ani spovede, lebo sa hanbim sa spovedat z masturbacie.
Co hovorite knazovi? Spovedate sa z toho vobec?
Ak viem, v pisme sa pise, ze len muz by nemal "vyliat semeno". Zeny sa nikde nespominaju.
Dalsia vec, ako mam knazovi slubit, ze to u nebudem robit, ked viem, ze budem, lebo ked nie, tak sa okolo ovulacie zblaznim. Pride mi to pokrytecke sa z toho vobec spovedat, ked je to nieco, coho sa nezbavim, dokial nebudem v menopauze. Ako to riesite?
Dakujem.
@maja22 Toto mi je jasné, že to má také pozadie. Stále mi však nedáva zmysel, keď sa jedná vyložene len o cvik, žiadne meditácie, mantry, žiadne vyprázdňovanie, iba cvik, bez toho ostatného duchovného nánosu, ktorý bežný západný človek nerieši, lebo si chce len a len zacvičiť. A tým pádom mi ostáva otázka z predchádzajúceho príspevku. Zas by som uviedla analógiu, keď by napr. nejaký ateista, budhista atď bol účastný na omši len ako divák, aký by z toho mal duchovný úžitok resp. či vôbec. Ale ďakujem ti za tvoj čas a trpezlivosť, veľmi si to vážim.
@anonym_c214b5 Duchovný svet je tajomný, nevidíme do neho, čo sa tam deje a prečo. Keď píšeš o tej analógii, aký úžitok môže mať z omše ateista, prišiel mi na um André Frossard. Napísal knihu Boh jestvuje, ja som sa s ním stretol. Ako mladík bojoval proti Cirkvi, neznášal náboženstvo. Až raz išiel v aute s kolegom či kamarátom, nepamätám si presne, ktorý ho poprosil, aby mu zastavil pri kostole, že si len na chvíľku odbehne. Andrému sa tá chvíľa zdala dlhá, tak si povedal, že kamaráta pohľadá. Vošiel do kostola, bola tam prítma, len vpredu niečo osvetlené. Dnes už vie, že to bola vystavená Oltárna sviatosť, vtedy to nevedel, nepoznal. Hľadal svojho kamaráta, kráčal po tom kostole a zrazu ho preniklo niečo, čo aj po rokoch mal problém definovať. Proste pocítil, že je v prítomnosti Boha. Že Boh existuje a že sa ho práve dotkol. Bol z toho hotový… Takže áno, Boh sa dotkne hocikoho hocikde, ale nie každému sa zjaví tak ako Andrému. Ale pôsobí. A podobne je to so zlým duchom. Neposadne každého, kto si zacvičí jogu, ale občas to urobí, svedčia o tom exorcisti, ktorí s tým majú skúsenosť. Ten duchovný svet tu je. A ovplyvňuje nás. Naše poznanie je v tomto obmedzené, ale ak máme svedectvá tých, ktorí s ním majú skúsenosť, nechajme sa poučiť.
@anonym_c214b5 Duchovný svet je tajomný, nevidíme do neho, čo sa tam deje a prečo. Keď píšeš o tej analógii, aký úžitok môže mať z omše ateista, prišiel mi na um André Frossard. Napísal knihu Boh jestvuje, ja som sa s ním stretol. Ako mladík bojoval proti Cirkvi, neznášal náboženstvo. Až raz išiel v aute s kolegom či kamarátom, nepamätám si presne, ktorý ho poprosil, aby mu zastavil pri kostole, že si len na chvíľku odbehne. Andrému sa tá chvíľa zdala dlhá, tak si povedal, že kamaráta pohľadá. Vošiel do kostola, bola tam prítma, len vpredu niečo osvetlené. Dnes už vie, že to bola vystavená Oltárna sviatosť, vtedy to nevedel, nepoznal. Hľadal svojho kamaráta, kráčal po tom kostole a zrazu ho preniklo niečo, čo aj po rokoch mal problém definovať. Proste pocítil, že je v prítomnosti Boha. Že Boh existuje a že sa ho práve dotkol. Bol z toho hotový… Takže áno, Boh sa dotkne hocikoho hocikde, ale nie každému sa zjaví tak ako Andrému. Ale pôsobí. A podobne je to so zlým duchom. Neposadne každého, kto si zacvičí jogu, ale občas to urobí, svedčia o tom exorcisti, ktorí s tým majú skúsenosť. Ten duchovný svet tu je. A ovplyvňuje nás. Naše poznanie je v tomto obmedzené, ale ak máme svedectvá tých, ktorí s ním majú skúsenosť, nechajme sa poučiť.
@maja22 Majka, myslim, ze si papezskejsia ako papez. Ja jogu cvicim dost pravidelne a veru sa z nej nikdy nespovedam... Masturbaciu vnimam ako hriech - ale iba v tom, ze lasku, pozornost a energiu, ktoru venujem sebe, by mala by patrit muzovi. Nejde z mojho pohladu o zavazny hriech, ani v spovedelnici tomu nevenuju pozornost. Mmch pozdrav slnku cvicili aj moje deti na fyzioterapii v Lucivnej, ked sa liecili.
@maja22 Majka, myslim, ze si papezskejsia ako papez. Ja jogu cvicim dost pravidelne a veru sa z nej nikdy nespovedam... Masturbaciu vnimam ako hriech - ale iba v tom, ze lasku, pozornost a energiu, ktoru venujem sebe, by mala by patrit muzovi. Nejde z mojho pohladu o zavazny hriech, ani v spovedelnici tomu nevenuju pozornost. Mmch pozdrav slnku cvicili aj moje deti na fyzioterapii v Lucivnej, ked sa liecili.
@dadis Mňa nemusíš brať ako autoritu. Ja rešpektujem to, čo odporúčajú kňazi, najmä ak majú skúsenosti s exorcizmom. Mojím obľúbeným je páter Vojtech Kodet. On k tomu píše toto: https://vojtechkodet.cz/otazky/joga-gravidjoga-...
@anonym_c214b5 Stačí, keď si hodíš na net niečo o pôvode jogy a zistíš, že joga má predovšetkým duchovný charakter. Najstaršie zmienky o joge pochádzajú z Véd – posvätných textov starovekej Indie. V nich sa joga spomína najmä ako spojenie s božstvom prostredníctvom meditácie, spevov (mantier) a obetí.
V neskoršom texte Upanišady sa joga začína chápať ako cesta vnútorného poznania a sebauvedomenia.
Klasické jogové cviky nie sú len fyzické pozície – sú to meditatívne pohyby, ktoré spájajú telo, dych a vedomie. A pritom odkazujú na rôznych bohov, ktorých vyznávali hinduisti.
@maja22 čo by si si predstavovala za cviky napr pri bolesti chrbta? Pokyvat rukami a nohami?
@anonym_4b06a4 Vážne táto otázka? 😀🙈 Cvič, čo potrebuješ 😉
@maja22 Pýtam sa v súvislosti s jogou a cvikmi vychádzajúcimi z nej
@dadis Mňa nemusíš brať ako autoritu. Ja rešpektujem to, čo odporúčajú kňazi, najmä ak majú skúsenosti s exorcizmom. Mojím obľúbeným je páter Vojtech Kodet. On k tomu píše toto: https://vojtechkodet.cz/otazky/joga-gravidjoga-...
@maja22 Hadam mas aj svoju vlastnu mysel.
@dadis Hádam mám 😀Snažím sa ju využívať 🙂
@maja22 Prepac, ale si trochuj mimo. Ja cvicim jogu, cvicim s cinkami a chodim aj behat a nijakym sposobom ma to od Boha nevzdaluje. Ze vychadza z hinduizmu? Ved pri jej cviceni sa nicomu inemu okrem cvicenia a dychania nevenujes. Raz by si mohla "zhresit", taku hodinu navstivit a obzory by sa ti rozsirili. Nie iba papagajovat stale to iste doookola (ano citala som viacero argumentov, preco joga je hriech a vzdy sa opakovali..ani opakovane klamstvo sa pravdou nestane). Nehovorim, ak sa niekto oddava inemu pokutnemu bozstvu - ale cvienie jogy je len cvicenie.
@maja22 Prepac, ale si trochuj mimo. Ja cvicim jogu, cvicim s cinkami a chodim aj behat a nijakym sposobom ma to od Boha nevzdaluje. Ze vychadza z hinduizmu? Ved pri jej cviceni sa nicomu inemu okrem cvicenia a dychania nevenujes. Raz by si mohla "zhresit", taku hodinu navstivit a obzory by sa ti rozsirili. Nie iba papagajovat stale to iste doookola (ano citala som viacero argumentov, preco joga je hriech a vzdy sa opakovali..ani opakovane klamstvo sa pravdou nestane). Nehovorim, ak sa niekto oddava inemu pokutnemu bozstvu - ale cvienie jogy je len cvicenie.
@dadis Ok. 🙂
@maja22 no vidis,Majka
Na co si deries hubu...
Ked to raz nechcu pochopit,nepochopia to...co uz
@osky Nemyslim si, ze niekde v Svatom pisme mas spomenutu jogu. A nie, neobstaoji ani argument, ze je to klananie inemu Bohovi. Je to typ cvicenia. Casto su tieto cviky pouzite v inych typoch cviceni - ci uz vo funkcnom treningu, pilatese, vo fyzioterapii.. treba rozmyslat, baby

@anonym_c214b5 Stačí, keď si hodíš na net niečo o pôvode jogy a zistíš, že joga má predovšetkým duchovný charakter. Najstaršie zmienky o joge pochádzajú z Véd – posvätných textov starovekej Indie. V nich sa joga spomína najmä ako spojenie s božstvom prostredníctvom meditácie, spevov (mantier) a obetí.
V neskoršom texte Upanišady sa joga začína chápať ako cesta vnútorného poznania a sebauvedomenia.
Klasické jogové cviky nie sú len fyzické pozície – sú to meditatívne pohyby, ktoré spájajú telo, dych a vedomie. A pritom odkazujú na rôznych bohov, ktorých vyznávali hinduisti.
@maja22 Toto mi je jasné, že to má také pozadie. Stále mi však nedáva zmysel, keď sa jedná vyložene len o cvik, žiadne meditácie, mantry, žiadne vyprázdňovanie, iba cvik, bez toho ostatného duchovného nánosu, ktorý bežný západný človek nerieši, lebo si chce len a len zacvičiť. A tým pádom mi ostáva otázka z predchádzajúceho príspevku. Zas by som uviedla analógiu, keď by napr. nejaký ateista, budhista atď bol účastný na omši len ako divák, aký by z toho mal duchovný úžitok resp. či vôbec. Ale ďakujem ti za tvoj čas a trpezlivosť, veľmi si to vážim.