Ste spokojní so službami na Slovensku?
O odutých predavačkách v butikoch ani nejdem písať – mám pocit, že sme si už na to nejako zvykli a „prijali“ to. Ale kde sú tie časy, keď platilo: „Náš zákazník, náš pán“? Mám pocit, že to my robíme láskavosť niekomu, že mu vôbec môžeme dať naše peniaze.
Včera som si bola kúpiť tenisky a všade mali nápis -30 %. Nikto tam nebol, len ja. Opýtala som sa predavačky, aké sú podmienky, a ona na mňa: „Joj, ja neviem, mám sa opýtať pri pokladni…“ Hovorím si: Ok, a odišla som.
Išla som do Pupa, kde som bola predchádzajúci deň, a preto som si už len vzala vyhliadnutú vec a išla k pokladni. Väčšinou tam tri predavačky len postávajú. Prišla druhá predavačka, ktorá obsluhovala nejakú pani, čo odišla k tej, čo mi blokovala nákup, a začali sa rozprávať: „Hentá tu bola už včera, a hodinu sa jej Tá a Tá venovala a nič nekúpila.“ Ostala som zarazená. Jednak preto, že to rozoberajú predo mnou, a za druhé – je nejaká povinnosť si potom vec kúpiť?
Tiež veľakrát pozerám, lebo mám záujem, ale nakoniec mi nič nesedí, a jasné, že zato nenechám peniaze. A?? Nie sú tam predavačky na to, aby obsluhovali? Asi ju teda dobre nepresvedčila si niečo kúpiť…
Dnes sme boli v kaviarni, kde nechodievame. Čakali sme tam 10 minút, 15 minút, a nikto nič. Tak sme sa zobrali a odišli. Proste mám pocit, že služby na Slovensku sú na strašne nízkej úrovni a my to všetko akceptujeme.
A nie, neplatí na mňa argument, že za koľko tie predavačky tam pracujú a aké je to ťažké. Je. Väčšina ľudí má náročnú prácu, aj ja. A keby som sa k zákazníkovi v zahraničnej firme správala takto, mala by som hodinovú výpoveď za porušenie firemnej kultúry.
Joj, a aby som nezabudla – a to som už písala – ako som vychýrenej klinike poslala 200 € za voucher, ktorý som nikdy nedostala, a vrátenie peňazí som dostala až ako storno platby z banky…
Tiež to takto vnímate, alebo ste spokojní?
Stretla som sa aj s veľmi nepríjemnými predavačkami a tiež nevhodnými poznámkami poza môj chrbát.
Ale napr. v Martinuse som mala pred týždňom príjemné stretnutie s predavačkami, jedna vyzerala taká šťastná, že mi môže vysvetľovať, čo som sa pýtala na niečo.
@anonym_autor uz to nie je ako niekedy, co je smutne. Aj ked s neochotnou predavackou som sa nestretla, skor ine sluzby.
Mám prevádzku. Heslami ako "náš zákazník, náš pán" alebo "zákazník má vždy pravdu" sa neriadim. Tieto heslá sú mi proti srsti. Ale zakladám si na priateľskom milom slušnom prístupe a podľa recenzií, ktoré často vyzdvihujú práve personál to robíme dobre. A ako zákazník nie som náročná. Nevyžadujem, aby ma obskakovali a pchali sa mi do riti. Personál, ktorý je milý optimistický ocením. Ak je niekto neutrálny, tak ma to nijak nepoburuje, usmejem sa aspoň ja ako zákazník. Nepríjemných negatívnych skúseností mám málo.
Jožka, ja som tak vedela, že tu vytiahneš túto tému po diskusii v tej, kde slečna telefonovala pri nakupovaní zákuskov. A pozrime sa koľko máš rovno čerstvých príkladov, nikdy nesklameš.
Žila som aj v zahraničí, rozdiel vnímam, avšak v zahraničí mi tá extrémna milosť často prišla neúprimná a prehnaná aktivita a ochota niekedy až otravná. Na Slovensku mám pozitívne aj negatívne skúsenosti, pozitívnych našťastie viac a väčšina je neutrálnych, čo mi vlastne vyhovuje. Tie negatívne v momente púšťam z hlavy, nekazím si deň.
Jožka, ja som tak vedela, že tu vytiahneš túto tému po diskusii v tej, kde slečna telefonovala pri nakupovaní zákuskov. A pozrime sa koľko máš rovno čerstvých príkladov, nikdy nesklameš.
Žila som aj v zahraničí, rozdiel vnímam, avšak v zahraničí mi tá extrémna milosť často prišla neúprimná a prehnaná aktivita a ochota niekedy až otravná. Na Slovensku mám pozitívne aj negatívne skúsenosti, pozitívnych našťastie viac a väčšina je neutrálnych, čo mi vlastne vyhovuje. Tie negatívne v momente púšťam z hlavy, nekazím si deň.
@anonym_cdcae0 nechápem prvej časti …
Ja na predajnu Pupy u nas v meste nemam zleho slova. A aj ine obchody su v pohode. Ale o restauraciach, benzinkach, potravinach by som vedela pisat hodiny, cest vynimkam. A ano, vela ludom je to jedno a pokial slovaci budu toto tolerovat a financovat, tak sa to nezmeni...
Všetko je to o ľuďoch, nájdu sa milí, ochotní, ktorých baví to čo robia a nájdu sa aj odporní, ktorí sú tam len preto, že musia.
Moja skúsenosť z malého butiku, predavačka, tak milá, až mi liezla na nervy, všade za mnou, všetko chválila.
Vo všeobecnosti obsluha odráža prístup zákazníka, skvelé by bolo keby mali % z tržby, určite by niektorí boli ochotnejší
Inak niekedy v tých mini butikoch je predavačka, čo na všetko ti povie, že je úžasné a všetko sa ti hodí :D
@anonym_autor nebola si náhodou v Avione? :D dnes ma obsluhovala veľmi príjemná čašníčka, v piatok som neverila vlastným očiam, s akou úctou ku mne pristupovala iná čašníčka, v banke sa mi venoval jeden veľmi príjemný bankár, ktorý mi vysvetľoval na hocičo som sa opýtala, na pumpe mi vždy ponúknu niečo naviac, v pepcu pri pokladni sú vždy milé slečny. Kadernicka mimo ba mi vždy urobí úžasný účes za dobrú cenu a dostanem aj kávičku a vodu.
Takže ano, ja som spokojná. A nájdu sa miesta, kde na mňa zabudnú, nedonesú čo majú, neporadia. Stane sa mi to tak raz za rok. Myslim si, že tu mame kvalitný servis.
Odporúčam vyhľadať si vopred recenzie na dane miesto a ísť tam, kde je vyššie hodnotenie.
Takisto ako su neprijemne predavacky, vedia byt neprijemni aj zakaznici.
A prepac, ale ze zakaznik je pan? Tak hadam by mali byt rovnocenni, spravat sa hlavne slusne a nie nadradene.
Mne inak skôr napadlo, aké bývajú nepríjemné sestričky či samotní doktori. (lebo u tej predavačky až tak o nič nejde, ale skúste sa hádať s doktorom/sestričkou, keď potrebujete jeho službu a hľadať iného je ťažké)
Jožka, ja som tak vedela, že tu vytiahneš túto tému po diskusii v tej, kde slečna telefonovala pri nakupovaní zákuskov. A pozrime sa koľko máš rovno čerstvých príkladov, nikdy nesklameš.
Žila som aj v zahraničí, rozdiel vnímam, avšak v zahraničí mi tá extrémna milosť často prišla neúprimná a prehnaná aktivita a ochota niekedy až otravná. Na Slovensku mám pozitívne aj negatívne skúsenosti, pozitívnych našťastie viac a väčšina je neutrálnych, čo mi vlastne vyhovuje. Tie negatívne v momente púšťam z hlavy, nekazím si deň.
@anonym_cdcae0 presne si to pomenovala, tiež mi pripadá neúprimná tá extrémna milosť a úsmev za každú cenu
Takisto ako su neprijemne predavacky, vedia byt neprijemni aj zakaznici.
A prepac, ale ze zakaznik je pan? Tak hadam by mali byt rovnocenni, spravat sa hlavne slusne a nie nadradene.
@martinkatinka áno, ja si myslím že v tomto vedie jednoznačne zákazník. Žiadny biznis predsa nebude fungovať bez platiaceho zákazníka, čo je pre firmu absolútna priorita .. a normálny platiaci zákazník, nepojde odniesť peniaze tam, kde sa cíti nepríjemne a kde si ho nevážia … pri dnešnej konkurencii a sile recenzií sa čudujem, že vôbec niekto sa dokáže chovať k zákazníkovi neuctivo … ale je toho žiaľ veľa
@martinkatinka áno, ja si myslím že v tomto vedie jednoznačne zákazník. Žiadny biznis predsa nebude fungovať bez platiaceho zákazníka, čo je pre firmu absolútna priorita .. a normálny platiaci zákazník, nepojde odniesť peniaze tam, kde sa cíti nepríjemne a kde si ho nevážia … pri dnešnej konkurencii a sile recenzií sa čudujem, že vôbec niekto sa dokáže chovať k zákazníkovi neuctivo … ale je toho žiaľ veľa
@anonym_autor tak v prvom rade treba byt slusny, to je podla mna priorita.
Mne inak skôr napadlo, aké bývajú nepríjemné sestričky či samotní doktori. (lebo u tej predavačky až tak o nič nejde, ale skúste sa hádať s doktorom/sestričkou, keď potrebujete jeho službu a hľadať iného je ťažké)
@unicornlady to je zase ďalšia celá skupina … ale do toho som sa tu na MK ani nechcela púšťať, lebo sa to tu zvrtne keď sa pár ľuďom “stúpi na odtlak”
Ja zijem v zahranici, ale v poslednych rokoch som
vela veci vybavovala na SK uradoch. Naozaj som
bola velmi milo prekvapena za mily pristup, ustretovost. V banke som sa pytala, ci nie je mozne znizit sadzu uroku na hypo, za maly poplatok ziaden problem. Vdakabohu z mojho mnozstva skusenosti mam pocit, ze to nie je na Slovensku vsetko take zle ako sa tu popisuje.
Vsade je to tak. Ci uz obchod. Skola. Nemocnica.
Tiez sa stazovali ze oduta sestricka na oddeleni. A ja len podotazka-a ty si bola voci nej vludna? A ticho...
niekedy su sluzby resp ludskost ozaj ze az prehnana. Ale zial, povacsine ako pises.
@sissi2183 Tak to si mala šťastie na tie úradníčky. Ja mám skôr zlú skúsenosť.
Takisto ako su neprijemne predavacky, vedia byt neprijemni aj zakaznici.
A prepac, ale ze zakaznik je pan? Tak hadam by mali byt rovnocenni, spravat sa hlavne slusne a nie nadradene.
@martinkatinka Rovnocenni ok, ale prevac predava a zakaznik sa rozhoduje kam da peniaze, detto služby
predavac
@anonym_autor u nás sa v kaviarni nečaká kým príde čašníčka. Treba ísť k nej vypýtať si čo chceš a ona ti to len donesie /odnesie. Možno to bola tiež taká kaviareň. Ja neviem či úplne súhlasím s tým čo píšeš. Ľudia sú podráždení všade, napr. skúsenosť s arogantným hnusným mladým lekárom (mladší ako ja, mám 32), takisto aj policajtku som už takú vymákla, alebo teda ona mňa. Nieje to len v službách. Je to o človekovi
Ja nie som spokojná so službami na Slovensku, všade sa stretávam s nepríjemným prístupom.
@anonym_autor u nás sa v kaviarni nečaká kým príde čašníčka. Treba ísť k nej vypýtať si čo chceš a ona ti to len donesie /odnesie. Možno to bola tiež taká kaviareň. Ja neviem či úplne súhlasím s tým čo píšeš. Ľudia sú podráždení všade, napr. skúsenosť s arogantným hnusným mladým lekárom (mladší ako ja, mám 32), takisto aj policajtku som už takú vymákla, alebo teda ona mňa. Nieje to len v službách. Je to o človekovi
@tim23 nie nebola …
@tim23 nie nebola …
@anonym_autor že náš zákazník náš pán 😂😂 prepáč ale toto není už o tomto ale o ľuďoch kedy sa k predavačkam správajú ako k handram a bežne im dávajú lebo veď zákazník je predsa pan a môže si to dovoliť a predavačka ma držať hubu.
@anonym_autor že náš zákazník náš pán 😂😂 prepáč ale toto není už o tomto ale o ľuďoch kedy sa k predavačkam správajú ako k handram a bežne im dávajú lebo veď zákazník je predsa pan a môže si to dovoliť a predavačka ma držať hubu.
@anonym_a9622a a to kto napísal kedy? 🙂 kto sa správa k predavačkám ako k handrám a prečo majú držať hubu? To hovoríš z vlastnej skúsenosti? … tu sa bavíme o normálnom jednaní a slušnom vzťahu predavač/poskytovač služieb vs zákazník. A áno v tomto má vždy navrch zákazník. Ľudovo sa tomu takto hovorí … Lebo ako som už písala iba on rozhoduje otom, kam odnesie svoje peniaze ..
@anonym_autor myslim si, ze v tomto sme sa posunuli, kedysi to bolo horsie. Ta predavacka, co sa vyjadrovala k pani, ktora nic nekupila, bola primitivna. Bolo to neslusne a neprofesionalne rozoberat to pred tebou. Nastastie, vacsina predavaciek, ktore stretavam ja, su slusne a ochotne.
@anonym_autor Ja som spokojna, malokedy mam zlu skusenost. Predavacky mi nepripadaju odute, len normalne, nesnazia sa za kazdu cenu usmievat, ale vacsinou poradia, pomozu, ked treba.
Normálne, ochotné predavačky som naposledy stretla v Ozete. Také čo rozumeli strihom, materiálu a šitiu. Mne vadí, že predavačky nevedia, čo predávajú. Presviedčajú ma, že topánky z koženky sú z kože a keď sa spýtam na zloženie blúzky, pozerajú ako teliatka. Absolútne nevedia, čo je bavlna, viskóza, polyester a podobne. Oduté a nasraté sú najviac v Lidli. A bonus je keď kvákajú do sluchátiek a ja neviem, či to hovoria mne. V centrách, kde sú samé brigádničky sa radšej obslúžim sama. Tie sú skôr ako inventár.
ja tiež nemávam zlé skúsenosti.Ani si nepamätám kedy naposledy.Preto nechápem čo stále točia o tých odutých predavačkách na Slovensku.Kto toto šíri nechápem.Možno sú to ludia práve takí rýpační a odutí.Tak potom akú odpoveď čakajú od tých predavačiek a úradničiek? ja som práveže dosť usmievavá aj posrandujem,nie som zamračená.Preto mám možno iné skúsenosti A to sa pohybujem rôzne po Slovensku aj doma,aj v Ba aj v Tn keď idem za rodinou

@anonym_autor ja mám naopak veľmi peknú skúsenosť z tohto týždňa.