icon

Ako riešiť daň z príjmu nehnuteľnosti po darovaní?

1. aug 2025

Ahojte, ide ma drbnut …. Tento rok mi daroval ujo tretinu domu …. Pravnik ma neupozornil na to ze budem z ceny domu platit dan, kedze nie je moj priamy pribuzny, teraz som sa to docitala a iba plačem …. Viete mi niekto poradit? Ako ti realne je? Ako sa to riesit? Da sa tomu vyhnut? Keby som vedela, riesime to inak!!! 😢😢😢

tanyan
1. aug 2025

Som laik, ale pokiaľ viem, tak z darovaného sa daň neplatí. Musíš podať daňové priznanie do konca januára nasledujúceho roku, aby si platila každoročne počas obdobia kedy si vlastníkom daň z nehnuteľnosti.

anos18
1. aug 2025

@anonym_autor daň z darovania je už dávno zrušená. A ako píše @tanyan vyššie, musíš riešiť len daň z nehnuteľností

ivuska027
1. aug 2025

Keby si zdedila po nepriamom pribuznom, platíš dan. Ale z darovaneho nie.

anonym_2d59f9
1. aug 2025

@anonym_autor Daň z prijmu nehnutelnosti? To je čo zač?

anonym_259930
1. aug 2025

@anonym_autor ide ta drbnut? ty si teda trieda zjavne ani nerobis a nemas z coho.

biba_18
1. aug 2025

daň z príjmu neplatíš ak si to dostala od blízkej osoby. ani iné odvody. budeš platiť daň za nehnuteľnosť ako vlastník

teda ak si tento rok prišla k nehnuteľnosti, do konca roka musíš podať u príslušného správcu dane - teda na obci - daňové priznanie. na základe toho ti vyrubí daň - ale predpokladám že ujo svoje daňové priznanie nebude znižovať - teda tú daň zaplatí za teba on ...
pre istotu by som sa spýtala na obecnom úrade ako to ošetriť - my sme to mali tak, že jeden podal daňové na celú nehnuteľnosť, aj keď sme boli 4 spolumajitelia ...

anonym_c7a50d
1. aug 2025

@anonym_autor Pravnik ta neupozornil lebo ta nemal na co upozornit. 10 sekund mi trvalo kym sa nasla odpoved u tych najpovolanejsich, na stranke financnej spravy.

https://podpora.financnasprava.sk/062304-Príjem...

anonym_4b9bcc
1. aug 2025
@anonym_2d59f9

@anonym_autor Daň z prijmu nehnutelnosti? To je čo zač?