Čo vybaviť (papiere, úrady) pred pôrodom?

lubkaaa
1. aug 2007

ahojte. chcem sa opýtať skúsenejších, aké papiere je potrebné vybaviť pred pôrodom? myslím ako napr.: netreba ísť do poisťovne alebo na ÚP (alebo niekam inam..) niečo vybaviť, alebo nejaké podpisy aby som dostala tých 15000Sk alebo aké papiere, aby som dostávala rodičovský príspevok (cca 4400+prídavky540sk)?

alebo to až keď sa narodí bábo? a keď aj potom po pôrode, tak kam treba ísť? alebo to dostanem bez akého koľvek vybavovania? (to sa mi nazdá.. 😅 )

ešte poviem svoju situáciu: som vedená na ÚP ako nezamestnaná, pred tým som bola študentka VŠ, momentálne nepoberám žiadne dávky ani nič od štátu)..ešte jedna vec, odkedy mám vlastne nárok na rodič.príspevok?? (odo dňa pôrodu?)

ďakujem

putyna
1. aug 2007

najprv pojdes do socialnej poistovne s MD co ti da papier doktor v 34tt a potom az ked sa babo narodi pojdes tam zasa do 15 petnastich dni s papiermi ktore ti tam dali ked si tam bola a donesies aj rodny list baba.- to sa tyka ohladom rodicovskeho prispevku a dalej neviem ja som to teraz absolhovala aspon ten zaciatok 😀

ellla
1. aug 2007

iste poznate casopis Mama a ja . zozente si cislo jun 2006 - tam je k tomu naozaj dobry clanok a su tam aj rady odbornikov...doporucujem, lebo je tam toho dost vela, aby sa vam nestalo ako jednej moje znamej, ze na nieco zabudla a prisla na to az po stanovenom termine a teraz je 1/2 roka z materskej nezarataju do dochodku ☹

katusha
1. aug 2007

ahoj lubka, ja som na tom pred pôrodom bola podobne ako ty 😀
ako napisala putyna, najskôr zanesies papier od gynekologa do socialnej poistovne, tam ti daju nejake tlacivo s tym, ze ho donesies vypisane do 15 dni po narodeni dietata, myslim ze aj s jeho rodnym listom.
na urade prace musis poziadat o vyradenie z evidenicie uchadzacov o zamestnanie ku dnu kedy sa ti narodi babatko.