Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Prešvihnutá lehota na reklamáciu kolesa kočíka

lennulik1
25. nov 2014

Ahojte ne/mamicky,
prosim Vas o radu ohladne vybavovania reklamacie. Vo stvrtok uplynie lehota 30 dni co som zaniesla kolesa kocika na reklamaciu (zodrali sa mi zadne kolesa a jeden plast z toho zodratia praskol). Dnes mi volali, ze vyrobca nema kolesa na sklade, preto predajca objednaval od nejakeho ineho dodavatela kolesa, ci skor plaste na kolesa a budu vraj az zaciatkom buduceho tydzna, cize par dni po tej 30dnovej lehote. Mozem si pytat po 30tom dni odstupenie od zmluvy a teda peniaze naspat kedze reklamacia nebola v zakonom stanovenej lehote vybavena?
Dakujem za info, prip. aj skusenosti s takymito zalezitostami.

sense
25. nov 2014

ano mozes....

stary_ujco
26. nov 2014

Tak toto by som považoval za vychcanost... Reklamovat opotrebenie kolies? To aj auto reklamujes, keď sa mu zderu kolesa? Alebo kúpiš nove pneumatiky... Predajca ti to uznal v zaujme spokojnosti zákazníka a ty mu rovno ideš mávať zákonmi pred očami a žiadať peniaze. Už ten kočík vlastne asi nepotrebuješ. Poslúžil ti a teraz nech ti ho zaplatia. Kvôli opotrebovanemu kolesu, ktoré si zdrala až do prasknutia...

bosoriak
26. nov 2014

@lennulik1 Na vratenie penazi narok nemas, pretoze predajca tvoju reklamaciu vyriesil v lehote 30 dni. Dal ti telefonicky oznamenie vysledku (aj ked na jeho mieste by som to dala pisomne) v zakonnej lehote.

nyusika
26. nov 2014

odstupit od zmluvy mozes len v priapde, ze budes natolko vychcana, s prepacenim, ze ten telefonat popries.
vyrobca reklamaciu v zakonnej lehote vyriesil, to jest oznamil, ako ju bude riesit - dostanes nove kolesa.

anitra11
26. nov 2014

prikláňam sa k názoru opotrebovania k @stary_ujco..., ale baby o vybavení reklamácie nemajú pravdu, lebo zákon o ochrane spotrebiteľa jasne hovori, čo je vybavenie - ukončenie reklamačného konania odovzdaním opravného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
@bosoriak, @nyusika čiže telefonát nie je vybavenie !!!, čo mnoho predajcov sa takto v dobrej viere dostáva do problémov ....
Pozri radšej záručák, či si tam bežné a mechanické opotrebenie nemala vylúčené z uplatnenia reklamácie a to sa teda čudujem predajcovi, že ti to vôbec na reklamáciu zobral ...

bosoriak
26. nov 2014

Tak som sa na to pozrela a ano, @anitra11 ma pravdu. Konkretne sa pise v zakone 250/2007
4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

Takze ak ti uz vyrobok na reklamaciu vzali a rozhodli sa vyhoviet, musia to vsetko zrealizovat do 30 dni od uplatnenia.

lennulik1
autor
26. nov 2014

@stary_ujco predtym, nez budes niekoho oznacovat za vychcaneho by si si mal najskor zistit podrobnosti, pokial mas zaujem byt objektivny (ale sudim podla tvojej odpovede, ze asi nie). je samozrejme ine, ak by som reklamovala kolesa, ktore som "drala" takmer dva roky a je ine, ak ich "deriem" ani nie rok. ani na aute nezoderies kolesa za pol roka pri normalnej jazde. dieta som v kociku vozila ani nie 10 mesiacov s tym, ze kocik som kombinovala s golfacom (ak vies, na co golfac sluzi) a samozrejme som nelietala s nim kilometre.... a kocik samozrejme nadalej potrebujem. ale necitim potrebu sa obhajovat, len som chcela vediet informacie, na co vacsinou fora sluzia... takze asi tolko.

lennulik1
autor
26. nov 2014

@bosoriak
@nyusika
@anitra11
dakujem za komentare. ano je to tak, ako uvadza bosoriak. reklamacia musi byt vybavena a teda riadne ukoncena v lehote 30dni. potom je narok na odstupenie od zmluvy alebo vymenu tovaru. to, ze mi zavolali, ze sa reklamacia stale vybavuje neznamena, ze je to vybavenie reklamacie, pretoze ten reklamacny stav stale trva.
a tie, ktore ste spominali vychcanost - naozaj ani jednu z vas nenapadlo, ako stare mozu byt tie kolesa? ak mate vlastne deti, viete asi ako casto a kolko ste s nimi chodili na vychadzky. tak mi nepovedzte, ze ked sa vam do par mesiacov zoderu kolesa, budete spokojne. najma, ak kombinujete kocik s golfacom.
a uz len posledny detail - reklamovala som len dve kolesa, dalsie dve su ok, nemaju ani zosuchany dezen, ako je to mozne? vravi vam aj nieco vada od vyroby?
ale dakujem za nazor, beriem to tak, ze sme vselijaki ludia 😀

nyusika
27. nov 2014

@lennulik1 jej, tak super...ja som mala este asi stare-prastare info.

Tu začni písať odpoveď...

Odošli