Sociálne štipendium - vydatá mamička

slniecko789
1. sep 2014

Ahojte.. s priateľom čakáme bábatko v marci 2015 a brať sa budeme ešte v novembri 2014. Študujem denne VŠ v KE. Chcela by som opýtať ako je to so sociálnym štipendiom, nakoľko som si robila výpočet na studentskefinancie.sk ...
1.) V prvom prípade, kedy by som požiadala o štipendium v novembri 2014 uvádzam, že nemám žiadny príjem, dochádzam do školy viac ako 30 km (keďže po vydaji zmením trvalý pobyt), manžel je živnostník -uviedla som jeho príjem z daňového priznania a bol aj tri mesiace vedený na úrade práce. V tomto prípade sa už moja mama, otec ani sestra neposudzujú, keďže nežijeme v jednej domácnosti. Vyšlo mi sociálne štipendium skoro v plnej výške.
2.)V druhom prípade, kedy by som už porodila, tak uvádzam, že poberám rodičovský príspevok - 198eur, dochádzam do školy viac ako 30 km, manžel je živnostník a že nepoberám od neho logicky žiadne výživné mi systém vypisuje, že on sa do okruhu spoločne posudzovaný osôb nezaratavá. Neviete mi povedať prečo sa už jeho príjem neberie do úvahy? Pre mňa je to dobré, pretože tak mi vyjde štipendium, ako náhle by tam bol môj rodičovský a jeho príjem, už by mi štipendium asi nevyšlo.
3.)Chcem sa opýtať, či sa do okruhu spoločne posudzovaných osôb budú brať aj jeho rodičia, u ktorých budeme bývať- obaja poberajú dôchodok a jeho súrodenci majú u svojich rodičov trvalý pobyt, lenže tam nikto z nich nebýva, keďže pracujú všetci v zahraničí. Bude od nich stačiť čestné vyhlásenie?
Ďakujem 🙂

liz_lemon
1. sep 2014

@slniecko789 ja len k tej vyske RP, ze uz je davno 203,20 E

lenka9g
1. sep 2014

manžel sa vždy posudzuje a aspon u nás ide vždy o rok dozadu, čiže ked sa malý narodil som nič nedokladovala až v dalšom roku ked som si žiadala o štipendiu, rodičia manžela ani surodenci sa neposudzujú len vy dvaja

lenka9g
1. sep 2014