Predpôrodná starostlivosť- MUDr. Štefániková z Trnavy

mamahanka
29. máj 2014

Chodím k svojmu gynekológovi, ktorý pracuje ako pôrodník v inej nemocnici, ale rodiť budem asi v Trnave.
To znamená, že mesiac pred pôrodom by som sa mala prihlásiť k pôrodníkovi v trnavskej pôrodnici a posledné poradne (už každotýždenné) absolvovať tam.
Pri minulom tehotenstve som chodila práve k doktorke Štefánikovej. Mala som ju aj pri pôrode a bola super. Aj keď tie poradne u nej boli trochu mimo môjho gusta. Mám pocit, že tam neexistovalo žiadne súkromie, pretože brala tri pacientky naraz. Jednej sa meral tlak, druhá bola napojená na monitor, tretiu vyšetrovala ultrazvukom (táto časť bola v miestnosti oddelenej tuším závesom - takže vidieť sa síce nedalo nič nepovolaným očiam ale počuť všetko). No to by mi ani až tak možno nevadilo.
Hlavný problém je pre mňa to, že sa tam veľmi dlho čakalo. Ona mala vytýčené nejaké orientačné hodiny, kedy by mala byť v poradni, ale väčšinou prišla aj o hodinu neskôr a nebolo možné objednať sa na konkrétny čas. čiže bežne som tam čakala dve -tri hodiny v čakárni plnej tehotných mamičiek. Vtedy sa mi to dalo zariadiť, aj keď to čakanie nebolo príjemné, ale teraz mám malé dieťa a neviem, ako by som si to zariadila. Nemá mi s ním kto zostať tak dlho doma. Manžel by sa mohol uvoľniť z práce, ale nie na celé doobedie každý týždeň a zasa brať drobca so sebou sa tiež nedá, lebo pri vyšetreniach mi ho musí niekto postrážiť.
Viem, že to nebola jej vina, keď prišla neskôr, pretože bola na oddelení pri pôrode alebo mala niečo iné súrne, ide len o tú skutočnosť, že to takto fungovalo.
Takže sa by som sa rada opýtala podľa vašich skúseností, či aj u iných pôrodníkov funguje takýto systém, alebo sa s nimi dá dohodnúť na konkrétom čase vyšetrenia, ktorý vedia dodržať. Pravdaže by som bola rada, ak by to boli lekári, s ktorými máte dobré skúsenosti, pretože ja trnavských lekárov vôbec nepoznám.

Tehotenský newsletter