Prečo ste odmietli talentový odbor na strednej škole?
Je niekto, kto nepotvrdil prijatie na talentovy odbor? Čo vás k tomu viedlo?
@matkahelka tak to je super, lebo ako sme už spomínali, tak nie všetky bilingvále sú také..kam chodí prosím?
@mici111 my sme mali komlet všetko, okrem slovenčiny iba v angličtine… V prvom ročníku nás šupli do lavice a začali na nas po anglicky, prve mesiace to bol šok a potom už v poriadku. Bolo to sukromne gymnazium, ale myslim že sme si platili za kvalitu. Väčšina statnych to ma takto ako píšete.
@matkahelka dcera mala c1 v 8micke na zs. Klasickej bez doucka. Ako bilingval sa teda volil dalsi jazyk
Tak len tak na okraj, existujú bilingválne gymnáziá aj s iným jazykom ako je angličtina a tú sa deti učia 9 rokov na ZŠ, aspoň moje. Starší syn chodil na francúzsky bilingvál, darmo mal na základnej dve hodiny týždenne, to v prvom ročníku na strednej prebrali za týždeň. Jeho škola je zameraná prírodovedne, takže biológia, chémia, matematika, fyzika boli vo francúzštine a angličtina bola po anglicky 😃.Prijali ho aj na prekladatelsvo, ale študuje medicínsku biológiu, tiež bez prijímacích pohovorov, stačil mu priemer 1,00
To len na margo toho, prečo 5 r., prvý mali 20 hodín francúzštiny týždenne, keďže na bilingvál sa môžu prihlásiť všetci bez toho aby daný jazyk ovladali
@koniarova Viem porovnať jej vedomosti a schopnosti v porovnaní so študentami, ktorých mávam na maturitu B2, C1 a certifikáty z anglického jazyka. Pre vlastnú zvedavosť som jej v minulosti skúšala dávať maturitný test a hlavne ju vidím a počujem komunikovať v anglicky hovoriacom prostredí.
Tvoj syn musí byť na tom tiež veľmi dobre. Držím mu päste na olympiáde.
Ja len na margo tých biligválnych škôl- moja dcéra 8mačka má z AJ úroveň min. B2 a to bez žiadneho doučka, stačila jej škôla a seriály a pod v angličtine, plus Duolingo robievala. Teraz ju prijali na nemeckú biligválnu OA, bola 14. v poradí. NJ síce na prijímačkach nebola, ale test jazykových predpokladov áno, čiže potvrdil sa tým jej talent na cudzie jazyky. Nakoľko ale nemčinu sa na škole učí len 1,5 roka, bude to mať zo začiatku určite dosť ťažké, ale verím, že to zvládne, a aj ona má veľkú motiváciu. V dnešnej dobe už znalosť iba AJ nie je žiadna extra výhoda, väčšina mladých ju ovláda aspoň celkom dobre. A hlavne v našom regióne je NJ veľmi užitočná.
Ono s tými jazykovkami je rôzne či základné alebo stredné školy...veľmi zavisi aj od učiteľa, ktorého dostane dieťa. Dcéra chodí na jazykovú ale štátnu synovci na súkromnú. Oni vedia lepšie po anglicky aj keď nehovorím, že dcéra úplne zle. Zasa na druhej strane u dcéry majú druhý cudzí jazyk 3hodiny týždenne a synovci len jednu hodinu týždenne čo je pramálo. Dnes už jeden jazyk nestačí. Som rada, že pekne nabieha aj na ten druhý jazyk. A áno, ak má rada jazyky, úroveň sa dá dosiahnuť aj individuálne. Ja som mala AJ len dva roky na výške, po výške som individuálne zamakala a mám certifikáty z rôznych odborných skúšok v AJ.
Vždy to závisí od toho na čo sa chce dotyčný zamerať a kde plánuje žiť. Keď som chodila na kurzy v AJ, po príchode som si to musela prekladať do DJ, aby som vedela plynule vysvetľovať zákazníkom.
V prípade technického odboru, z mojich skúseností nie je potrebná nenormálne vysoká úroveň AJ. Ten slovník je obmedzený. Stačí lepší B2 + technické výrazy.
@ninan2 Vidíš, mne osobne sa zasa nepáči, že pri nástupe na bilingualne gymnázium, nie anglické, sa nevyžaduje žiadna znalosť daného cudzieho jazyka. Mnohé deti dnes majú viac než slušnú úroveň i druhého, či tretieho cudzieho jazyka, a následne idú znovu akoby od počiatku kvôli deťom, ktoré ten jazyk vôbec neovládajú. Vždy je to všetko veľmi individuálne.
@abbey1 ...väčšina tých bilingválnych gymn. Okrem anj ide štýlom že prvý rok drtia len jazyk a to brutálnym tempom. Spravia štátnice a pokračujú v štúdiu iných predmetov v danom jazyku. Takže ak nastupujú detí čo už základy majú s detmi kt. nemajú žiadne za krátku dobu sú vsetci na rovnakej úrovni.
@abbey1 No veď ja za to nemôžem, že tú znalosť jazyka tam nevyžadujú, keby hej, dcérka tam samozrejme nejde. Kvôli krátkej dĺžke výučby iných jazykov ako AJ na ZŠ to nemôžu stredné školy vyžadovať, lebo by neotvorili ani 1 triedu.
Prvý ročník majú 20 hodín do týždňa NJ, takže za pár mesiacov budú všetci na rovnakej úrovni, ostatní to zatiaľ budú mať trochu oddychové tú školu. 2. ročník už musia začínať s úrovňou B2 sa mi zdá.
@matapo Dovolím si oponovať. Prečo spomíname základy? Ak má niekto záujem o jazyk a vzťah k nemu, vo veku 14 - 15 rokov je ďaleko ďalej než na základoch. Kedy robia štátnice z jazyka na bilingualne gymnáziu, keď tvrdíš, že potom už idú na rovnakej úrovni? Niektoré deti sa nedobehnú v tej úrovni nikdy.
Dobrých gymnázií s kvalitnou výukou jazyka je veľmi veľmi málo.
@abbey1 môj syn ktovieaké základy zo zš nemal, v triede na bilingvále mal aj spolužiakov, ktorí mali aspoň jedného rodiča francúzskej národnosti, no a nakoniec jediný zo Slovenska zmaturoval na 100 percent z písomných a aj ústnych mat. z francúzštiny. Takže úplne stačia tie testy z jazykových predpokladov a je to aj spravodlivejšie.
@abbey1 nemyslím angličtinu. Neter študuje na španielskom gymn.. Nastúpili s nou niektoré deti kt. chodili už predtým na španielčinu na jazykovú školu. Celý prvý ročník mali 5 hodín španielčiny denne, 300 slov každý týždeň, rozdiel sa medzi nimi rýchlo stratil, prvý ročník ukončíli všetci základnou statnicou zo španielčiny. Podobne to mala druha neter na francúzštine. Syn má čínštinu tam je to trochu iné, tam idú priebežne 5 rokov, kôli obtiažnosti jazyka. Suseda študuje len angličtinu na biling. OA tam od základov nešli, trebalo mať dobrú úroveň A2 aj prijímačky robili z ANJ. Na väčšine ZŠ sa učí ANJ a druhý jazyk NEJ, možno niekde FRJ, RUS znalosti toho druhého jazyka sú u väčšiny na úrovni A1 aj to možno nie, preto je úplne ok, keď na biling. gymn. Kde nie je ANJ prvy cudzí jazyk deti idú od začiatku, veľká väčšina nemá základy, tempo majú ozaj rýchle, preto sa veľmi rýchlo dorovnaju s tými čo už niečo vedia.
@matkahelka gymnázia majú B2 maturitu. Nemajú možnosť mať B1, kde ste vzali takú hlúposť?

@koniarova zo začiatku to bolo celkom náročné, už tam chodí štvrtý rok, ale prispôsobila sa fakt rýchlo..tým že oni sa po anglicky rozprávajú aj cez prestávky, mimo školy so spolužiačkami, lebo nie všetky vedia po slovensky, tak sa to na ňu nalepilo.. teraz má skôr problém a ja to vidím pri slovnom aj písomnom prejave, že tá slovenčina trochu upadla..tak ju nútim čítať slovenské knihy 🫣 napríklad minulý rok keď robila prijímačky (robila bilingvál a na IB), tak som jej musela preložiť niektoré výrazy z matiky do slovenčiny, lebo nevedela čo to znamená a na bilingvál prijímačky z matiky boli v slovenčine...to je práve to, čoho sa ty bojíš pri synovi keď chce ísť na technický odbor na výšku na Slovensku..