Kedy mi bude vyplatený posledný rodičovský?

Viem, že tu dola podobná diskusia, ale ja som tak troška špecifický prípad 🙂 A mám pár otázok:
1.) Kedy príde posledný rodičovský príspevok?
- dnes som išla platiť šeky a bola som mierne v šoku, že mám nejaké peniaze na účte nadrámec, odosielateľ bol VÚ ŠR ÚPSVR ako vždy, no lenže, neviem či je to tým rodičovským, alebo mi nabehol znova sirotský dôchodok po otcovi, ale ten som doriešila minulý týžden v piatok, takže pochybujem že štát by tak rýchlo zareagoval, jedine, že by to bol ešte rodičovský, ale malý mal 3. roky 18 sept., tak neviem
2.) som študentka na VŠ zároveň, nebola som zamestnaná, keď som otehotnela, nemala som ani nárok na materskú, ale nie som klasický študent, pretože som nespravila štátnice a tento rok si musím platiť. Otázka je, že potom keď skončím, mám sa ísť hlasiť klasicky na úrad práce, či ako?
3.) neviem si nejako prestaviť, ako mám poriešiť malému škôlku, v stručnosti by mi to niekto mohol popísať, ako sa to rieši, nejaké žiadosti a pod.?

Ďakujem za všetky odpovede.
Ľubica
sluci
16. okt 2013
nuž jednotkou nie som istá, ale môže to byť, ak posielajú spätne, tak rodičák sa platí za celý mesiac, aj keby to bol len jeden deň.
2. nuž ak máš prerušené štúdium, tak jasné, treba ísť na úrad práce... ak máš status študenta, teda ešte dačo opakuješ, tak nie....
3. myslím, že naj je prísť do škälky v mieste bydliska a pýtať sa... niektoré berú len v septembri (zápis býva cca v apríli) a niektoré aj v priebehu roka.... ale isto treba minimálne potvrdenie od pediatra....
iva87
16. okt 2013