Nárok na príspevky počas materskej

nikkyniks
10. feb 2014

Ahojte, tak už pomaly idem na materskú dovču aj ja 🙂 Chcem sa však opýtať, že či neviete, na čo mám nárok, kedže som ešte slobodná, svadba bude v septembri ... a som zároveň vysokoškoláčkou v 3- ročníku a k tomu poberám dávku v hmotnej núdzi, nakoľko som si menila pobyt, aby som aj ja niečo z toho ťažila ... nemáte nejaká kočka s takýmto skúsenosť ? 🙂

girlie_konik
10. feb 2014

Podla mna nemas narok na matersku, kedze z toho co pises, si len studovala a nepracovala, tj neodvadzala si za seba ziadne odvody.
Ohladom rodicovskej neviem ako to je, ale je tu plno bab co sa vyznaju, pockaj si chvilu a dozvies sa vsetky info 🙂

nikkyniks
autor
10. feb 2014

@girlie_konik Hm, divné kamoška nikdy nerobila, ani na dohodu a poberá materskú ... a ja som aj pracovala na dohodu, mala som absolventskú prax . . .

nikkyniks
autor
10. feb 2014

A SOM EXTERNÁ ŠTUDENTKA ... som to nedopísala 🙂

bullinka
10. feb 2014

na materske nemas narok, to by si musela pracovat min. 270 dni, ci ako to je. Narok mas tusim na rodicovsky a asi prispevok na dieta. To ostatne tiez nieje ruzove. Ja som sa 3 mesiace po skole nastahovala este vtedy k priatelovi, do podnajmu, a mala som narok na smiesnych cca 60€.

bullinka
10. feb 2014
girlie_konik
10. feb 2014

@nikkyniks - neverim, ze poberala MATERSKU. Materska je urcita nahrada za stratu prijmu, ktory by si mala normalne zo zamestanania. Takze logicky, ak ziadne zamestnanie nemas, z ktorého ti doteraz isla mzda, nema ti byt co nahradene a narok na matersku nemas.
Ale ako som pisala, tu su ine baby odbornicky, pockaj si na ne.

Len taka otazka - co si doteraz odviedla do systemu, ze z neho teraz cakas nejaku davku?

dominika1250
10. feb 2014