icon

Nárok na rodičoský príspevok počas dovolenky a PN

sbmlm
15. jan 2023

Ahojte, prosim o radu. Svagrinej skoncila MD v decembri. Hned na to poziadala v praci o dovolenku a po dovolenke ide na PN. O RD neziadala, lebo jej niekto (vraj ekonomka v praci) povedala, ze nema narok. Priamo som s nou o tom nehovorila ja, ale moj manzel. Teraz potrebujem poradit, aby som jej zle neporadila ja, kedze radu dostala od ekonomky a ja som len laik
Moje otazky:
1. ma narok na RD aj napriek tomu, ze ma dovolenku?
2. ma narok na RD, aj ked jej skonci dovolenka a pojde potom na PN?
Ked sa nemylim, odpoved je na obe otazky ANO, ale zaskocilo ma, ze jej niekto poradil, ze ked jej MD skoncila a nesla hned na RD, ale na dovolenku, tak nema narok na RP. Ma v niecom ekonomka pravdu? Dakujem

lucka_ke
15. jan 2023

v prvom rade RD a RP sú rozdielne veci, na RD (rodičovskú dovolenku - čiže prerušenie povinného poistenia) ozaj nárok nemá ak pracuje a čerpá dovolenku, alebo je na PN
RP je rodičovský príspevok, ten môže poberať aj pracujúci rodič, či už matka alebo otec dieťaťa a dá sa oň požiadať spätne 6 mesiacov

sbmlm
autor
15. jan 2023

@lucka_ke dakujem, zle som to napisala, ale uz chapem, o com jej ekomka radila
Opravujem moje otazky: nie RD ale RP
1. ma narok na RP aj napriek tomu, ze ma dovolenku?
2. ma narok na RP, aj ked jej skonci dovolenka a pojde potom na PN?

lucka_ke
15. jan 2023

už som písala vyššie - áno má, popri poberaní rodičovského príspevku môže pracovať, čerpať dovolenku alebo byť na PN, rovnako môže o RP požiadať otec dieťaťa (matka môže ísť na úrad práce napríklad, aj ke´d toto nie je ten prípad), ona sa po skončení materskej dovolenky vrátila do práce a pokračuje ako klasický zamestnanec keďže nešla na RD

sbmlm
autor
15. jan 2023

Dakujem za odpoved. Ste zlata ❤️