Nezamestnanosť a plánovanie bábätka

cynthia2611
1. júl 2020

Ahojte,

od 1.3.2020 som evidovana na UP,čiže poberám dávku v nezamestnanosti.Predtym som pracovala vkuse 3 roky.
Chceli by sme babatko,avšak je mi jasne že momentalne nemám nárok na matersku.
Moja otázka je,keby som nastupila od septembra do roboty a potom by som otehotnela hned na začiatku tak by som mala nárok na matersku alebo musim odrobit nejaky cas?

Ďakujem.

simonah73
1. júl 2020

musis aspon 270 dni odrobit do nastupu na matersku aby si mala narok na matersku dovolenku

dollyzv
1. júl 2020

Nemusí odrobiť,začni si platiť dobrovoľne nemocenské poistenie.. musíš mať nem.poistenie min.270dni za posledné dva roky

vve
1. júl 2020

@dollyzv neni to nejak malo na to, aby poberala matersku? Mne sa to nezda

dollyzv
1. júl 2020

@vve či malo či veľa neviem,ale také sú podmienky ;)

veronikaszabova
1. júl 2020

@vve 270 dni NP za posledne 2 roky

pibza
2. júl 2020

ja som studentka a toto riesim uz 6 rokov 🙂 platim si dobrovolne. podstatne je mat za 2 roky poistenych 270 dni. cize vobec nevadi, ze teraz ste na UP. lebo keby ste aj teraz otehotneli tak sa pozeraju na 2 roky vzad od terminu porodu takze tam budete mat poistenych dost dni. najlepsie je ale ak to vyslovene chcete tak sa poistite doborovolne a potom napr mozete ked otehotniete ist do ochrannej lehoty ktora trva v tomto pripade az 8 mesiacov. tak nemusite nic platit ale na matersku mat narok budete. no tam je zas problem ze pocas materskej uz nebudete poistena ..co v pripade zamestnania budete. ja si napr platim dobrovolne, som tehu..ale nejdem do ochrannej lebo chcem byt poistena aj potom a mat v pripade retazovej materskej opat narok na matersku.

vve
2. júl 2020

@dollyzv cize, ak som rok a pol na zivnost, socialne odvody si neplatim, ale zdravtku 70 eur ano od zaciatku, tak to znamena ze mam narok na plnu matersku?

simonah73
2. júl 2020

@vve aby si mala narok si musis platit socialku, lebo ta vyplaca matersku, nie zdravotna poistovna