icon

Nezamestnanosť a plánovanie bábätka

cynthia2611
1. júl 2020

Ahojte,

od 1.3.2020 som evidovana na UP,čiže poberám dávku v nezamestnanosti.Predtym som pracovala vkuse 3 roky.
Chceli by sme babatko,avšak je mi jasne že momentalne nemám nárok na matersku.
Moja otázka je,keby som nastupila od septembra do roboty a potom by som otehotnela hned na začiatku tak by som mala nárok na matersku alebo musim odrobit nejaky cas?

Ďakujem.

simonah73
•
1. júl 2020

musis aspon 270 dni odrobit do nastupu na matersku aby si mala narok na matersku dovolenku

dollyzv
•
1. júl 2020

Nemusí odrobiť,začni si platiť dobrovoľne nemocenské poistenie.. musíš mať nem.poistenie min.270dni za posledné dva roky

vve
•
1. júl 2020

@dollyzv neni to nejak malo na to, aby poberala matersku? Mne sa to nezda

dollyzv
•
1. júl 2020

@vve či malo či veľa neviem,ale také sú podmienky ;)

veronikaszabova
•
1. júl 2020

@vve 270 dni NP za posledne 2 roky

pibza
•
2. júl 2020

ja som studentka a toto riesim uz 6 rokov 🙂 platim si dobrovolne. podstatne je mat za 2 roky poistenych 270 dni. cize vobec nevadi, ze teraz ste na UP. lebo keby ste aj teraz otehotneli tak sa pozeraju na 2 roky vzad od terminu porodu takze tam budete mat poistenych dost dni. najlepsie je ale ak to vyslovene chcete tak sa poistite doborovolne a potom napr mozete ked otehotniete ist do ochrannej lehoty ktora trva v tomto pripade az 8 mesiacov. tak nemusite nic platit ale na matersku mat narok budete. no tam je zas problem ze pocas materskej uz nebudete poistena ..co v pripade zamestnania budete. ja si napr platim dobrovolne, som tehu..ale nejdem do ochrannej lebo chcem byt poistena aj potom a mat v pripade retazovej materskej opat narok na matersku.

vve
•
2. júl 2020

@dollyzv cize, ak som rok a pol na zivnost, socialne odvody si neplatim, ale zdravtku 70 eur ano od zaciatku, tak to znamena ze mam narok na plnu matersku?

simonah73
•
2. júl 2020