Oplatí sa zamestnať len kvôli materskej?
Ahojte baby! Netuším, či mi vie niektorá z vás poradiť, ale nemám sa moc na koho ohladom tohto obrátiť:
Mám 20 rokov a s manželom plánujeme bábätko - tehotná ešte nie som, otehotnieť plánujem v novembri až vo februári (samozrejme, nemusí to vyjsť, ja viem, ale plány sú pekná vec 🙂 ). Nikdy som nebola zamestnaná, v súčasnosti za mňa platí ZP štát, pretože ešte študujem externe, SP neplatím. Zamýšľam sa nad tým, či by som nemala začať riešiť svoju materskú. Napadajú ma 3 možnosti, no nedokážem posúdiť, ktorá z nich je finančne výhodnejšia:
1. zamestnať sa v manželovej firme a platiť odvody v podstate zo spoločnej kasy
2. stať sa samoplatiteľom nemocenského poistenia
3. kašlať na to a spoliehať sa len na ten úbohý rodičovský príspevok
Najradšej by som mala čo najvyššiu materskú (samozrejme ako každá z vás), no nedokážem posúdiť, či sa do toho oplatí investovať, či sa nám tie financie potom v podobe tej materskej vrátia.
@moni244 lebo poniektore su tu fakt dokonale a opak je pravdou....a ty by si nechcela mat najvyssiu matersku? kazdy ju chce mat a kto povie ze nie tak urcite klame...ja tiez milujem take mamicky co len buzeruju a hned kazdeho ukamenuju lebo sa pyta na nejaky nazor, kazdy sa snazi vyzit co najlepsie aby bolo
@simca06022011 Presne, oficiálne je vlastne nezamestnaná... Už ani nehovorím o žiadosti o nejaký úver, hocičo... Ako dokazuje svoje príjmy banke? Neviem, ja sa v týchto machináciách neorientujem, snažím sa byť čestná a nehanbiť sa za seba... Ale práca načierno má krátke nohy...