Prechod rodičovského príspevku zo staršieho dieťaťa na mladšie

pectore
3. júl 2013

Tak situácia je takato. Dcerka bude mat tri roky po january 2014. Druhé babo by sa mi malo narodit decembri toho roku. Potrebujem si začat veci zistovat skor nakolko ako ste si niektoré isto vsimli od januara 2014 by mal ist rodicovsky prispevok matkam ktore nepracovali na 160 eur.. co je podla mna smiesne a verim ze to neprejde v takom zneni ale ak predsa ..... (pretoze pocas prveho tehotenstva som bola studentka VS takze som nestihla pracovat aby som splnila tuto ich podmienku.) Vo vsetkom je vsak svetielko nadeje nakolko v novom "zakone" je niečo ako prechodne ustanovenie : " Podmienky nároku na rodičovský príspevok a jeho suma sa aj po 31. decembri 2013 posudzujú podľa zákona účinného do 31. decembra 2013, ak
a) nárok na rodičovský príspevok vznikol pred 1. januárom 2014 a trvá aj po 31. decembri 2013 " co by som cca mohla s odretými ušami stihnúť. Samozrejme sa na to budem musiet pripravit aby som mala vsetky potrebne "doklady" pripravené uz dobredu....... zaujma ma tato vec... a to je prechod rodičovského prispevku zo starsieho dietata na mladsie.... musim si ho narokovat co najskor aby bol poziadany pred januarom 2014 (aby bol vyplacany v sume ako doposial) nemozem si dovolit cakat az mi skonci jeden a potom ziadat o druhy pretoze ten by uz bol podla noveho zakona. Mate stým skusenost... ze ste hned po narodeni druheho dietata previedli rodicovsky prispevok na mladsie dieta?... co vsetko ste k tomu potrebovali?? Ako dlho to trvalo?... A este jedna vec..narok na rodicovsky prispevok vznika dnom podania ziadosti? Za vsetky rady dakujem...

zuzi0911
3. júl 2013

Ked sa narodi druhe dietatko a pojdes vybavovat rodny list pridavky atd...tam budes pisat ze rodicovsky presuvas na mladsie dieta....ja som to mala tak isto a kedze sa narodi v decembry tak stihas
..keby ti to spisanie nepovedali tak si ho vyziadaj ze ho chces prelozit na mladsiu....

zuzi0911
3. júl 2013
stafilan