icon

Skúsenosti s dobrovoľným nemocenským poistením pred otehotnením

1. okt 2025

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či máte niekto skúsenosti s platením si dobrovoľného nemocenského a dôchodkového poistenia pred otehotnením. S mužom chceme bábätko ja študujem na VŠ externe. Prácu na TPP som nikdy nemala čiže mi nema byt z čoho vyrátaná materská. Čítala som že je vhodne si to platiť aspoň 2-3 mesiace pred otehotnením. Keď si zvolím tej najnižší vymeriavací základ aká mi približne vyjde materská? Ďakujem vopred za všetky rady nemám skúsenosti v tejto sfére a na úradoch niesu velmi ochotní poradiť. Veľká vďaka

anonym_650161
•
1. okt 2025

@anonym_autor ak studujes externe preco normalne nepracujes? dufam ze toto zatrhnut zenam kvoli kalkulaciam. a este studujes a uz chces babo? a nie je lepsie dostudovat , zamestnat sa a potom babo? alebo cakat ze stat ti zas da vsetky davky....

anonym_650161
•
1. okt 2025

@anonym_autor DVZ sa bude menit od noveho roka, lebo ide hore minimalna mzda.

autor
•
1. okt 2025
@anonym_650161

@anonym_autor ak studujes externe preco normalne nepracujes? dufam ze toto zatrhnut zenam kvoli kalkulaciam. a este studujes a uz chces babo? a nie je lepsie dostudovat , zamestnat sa a potom babo? alebo cakat ze stat ti zas da vsetky davky....

@anonym_650161 áno chcem dieťatko počas štúdia. Normálne sa samozrejme zamestnám keď doštudujem a dietatko pôjde do jasličiek/ škôlky. A nie nechcem využívať štát na všetky dávky. Ďakujem

cyneric
•
1. okt 2025

Ak chceš mať nárok tak potrebuješ mať zaplatenú zdravotnú na 270 dní ešte pred tým než nastúpiš na materskú, inak dostaneš ten nižší z možných príspevkov. 🙂

anonym_650161
•
1. okt 2025
@anonym_autor

@anonym_650161 áno chcem dieťatko počas štúdia. Normálne sa samozrejme zamestnám keď doštudujem a dietatko pôjde do jasličiek/ škôlky. A nie nechcem využívať štát na všetky dávky. Ďakujem