Výška výživného na 2,5 ročné dieťa

sophieeee
31. mar 2018

Zdravim mamicky. Chcem sa opytat na skusenosti slobodnych mamiciek ohladom vyskou vyzivneho na malolete dieta. Otec mojho dietata zaraba cca 900€ na zivnost. Nema ine dieta no napriek tomu mi platil doposial 100€ mesacne. Ja som samozivitelka a studentka dennej formy VS. Moj prijem je nizsi ako vydavky kedze len inkaso za byt stoji 226€, jasle (a to su mestske nie sukromne) stoja 260€ plus oblecenie, kozmetika, strava, hracky atd. Toto leto mi konci rodicak teda prispevok na jasle a stipendium o vyske 190 eur tiez nedostanem pocas 4 mesiacov prazdnin. Otec dietata si nasiel priatelku a odvtedy mi neplati uz vobec nic. Sudnou cestou som to nechcela riesit no prisiel cas kedy nemam na vyber. Kolko si mam podla vas pytat? Ludia ktori s tymto maju skusenosti radili ze mam pytat radsej viac lebo sudca to napokon skresa. Myslite ze je realne vysudit od neho 250€?

wanesaz
31. mar 2018

@sophieeee ja to teraz tiez riesim, nasla som si pravnika, a to sud urcuje kolko ti bude otec platit. V nasom kraji to je vacsinou 30 % z cistej mzdy. A pokiaľ neplatil, tak ti to bude musiet vsetko doplatit ak sud nakaze. Ako slobodna mamina mozes ziadat aj o bezplatneho pravnika. Vela stastia

kubkovamama
31. mar 2018

@sophieeee myslím,že to je nereálne. Môj exmanžel zarábal 1000€ a výživné na 3r vtedy bolo 1500Sk=50€.Monentalne zarobí 1900€ v cistom-tak doložil na sude,syn už ma 10r a som na rodicaku s dcérkou.Navrhovala som 180€, plati 130€ a to bojoval ako lev,nechcel dať viac ako 100. Záleží od sudcu,od sociálnej pracovníčky a sympatií. A taktiež od kraja,lebo 1000€ plat v BA je niečo iné ako tisícka v Sobranciach.

sophieeee
autor
31. mar 2018

@wanesaz dakujem ☺ o bezplatnom pravnikovi viem uz to vybavujem aj ja tak snad to pojde rychlo . Drzim tiez palce ❤

sophieeee
autor
31. mar 2018