Ako riešiť problémy s nespoľahlivým prenajímateľom?
Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ako by ste riešili alebo resp. ako by sa dalo riešiť to že máme s priatelom v podnájme byt od októbra a prakticky stále sa niečo musí riešiť za problémy. Aby som vám objasnila lepšie situáciu tak pred nasťahovaním do BA sme mali iba jedinú podmienku a to bolo parkovacie miesto kedže máme auto a parkovanie v Bratislave je čistá katastrofa. Kedže ani jeden z nás nepoznal Bratislavu tak pri každom inzeráte sme sa na to pýtali majitela. Tu začal vlastne aj prvý problém kedy nám majitelka povedala že parkovanie nebude problém a zrazu až v deň nasťahovania sme zistili že tam ten problém bude a ona zrazu že ona o tom nevedela (predtým v tom byte sama bývala a taktiež vlastní auto takže silno pochybujem že si tam parkovala jak sa jej zachcelo a zbierala papuče) každopadne tento menši “detail” sme teda nechali tak lebo viacmenej sme sa vynašli a parkujeme o 2 ulice dalej kde je verejné. Po nasťahovaní do bytu ale prišiel ďalši problem a to v podobe rozbitej rúry ktorý nám tiež bol oznamený až v deň nájmu ale že do týždna to vyrieši a kupi sa nová. Z týždna bol vyše mesiac. Po asi 2 mesiacoch prišla majitelka s tým že depozit ktorý je napisaný v zmluve a ktorý bol aj dopredu dohodnutý a napisaný aj v inzeráte nepostačuje a chce ho zvyšiť. S tým som teda absolutne nesuhlasila lebo mi prišlo maximálne nekorektné aby vám niekto po 2 mesiacoch nakračal do bytu s tým že sa “pomylil” a depozit mal byť v inej hodnote. Tam sme teda mali menšiu vymenu názorov kedy som jej povedala že tym padom by porušila zmluvu a môže nám vratiť ten naš depozit a nájsť si niekoho ineho (neni som konfliktný človek ale ak vám niekto len tak zazvoni na byt s tym že chce do buduceho tyždna väčši depozit aj napriek tomu že v zmluve je napisaná nejaká už stanovená čiastka tak to nasere)… teraz zasa riešime problém so starou pračkou ktorá nejde. Keď sme sa nasťahovali tak už vtedy tá pračka si hocikedy povedala v polke programu že sa vypne a vtedy keď som to spominala majitelke jej odpoveď bola že pračka je nová a je to nemožné. Tá pračka nová určite neni a má zopár rokov za sebou a vidno to na nej už na prvý pohlad. Teraz si ale povedala že nepôjde už vôbec a zasa nastáva problem. Nechceme do toho bytu investovať alebo nebodaj tam kupovať nové spotrebiče ak vieme že časom by sme chceli isť do väčšieho a väčšina bytov základné spotrebiče už má a len by sme dali peniaze do niečoho čo možno ani časom nebudeme potrebovať v druhom byte. Majitelka kedže žije v zahraniči a chodi na SK raz za pár mesiacov tak sa to znova bude naťahovať ako s tou trubou a človek ktorý 70% svojej vyplaty dáva len do nájmu si logicky za tie peniaze prať v rukách ďalšie 2 mesiace nechce. Ako by ste to prosim vás riešili ak by ste boli v našej situacii?
@pribinak to by bolo ideálne lenže čo s depozitom? Sme tam pomerne krátko a zmluvu máme na rok a nechať si takto prepadnuť depozit skoro za tisícku tiež nechceme.
@martinkaxx koľko mesačných najmov je depozit?
@misslilac13 naštastie iba jeden.
Lepšie to nebude. Tiež som žila v podnájme v BA a majiteľka katastrofa. Čím skôr sme riešili vlastný byt pretože takýto ľudia sa nemenia. A neľutujem. Depozit nevrátila doteraz, bez dôvodu.
Ja by som ju určite kontaktovala. Možno ani nebude treba hneď novú práčku len zavolať opravára
Vyhľadala by som pozáručný servis značky práčky a za diagnostiku a opravu uhradiť nižšiu sumu za nájom, určite po dohode s majiteľkou..
To by snáď bolo najrýchlejšie..
@martinkaxx tak posledný mesiac už neplat a za ten čas co máš "predplateny" hľadaj nový nájom. Za ten čas by som si kúpila svoju práčku, ktorú by som potom so sebou aj zobrala a po odchode jej tam vrátila tu pokazenu a šikovný vodar ti to opraví a v prípade ze bude pindat za škody ukázala by som jej faktúru za vodu ktorú si ty dala opraviť.
Veď keď bývate v najme tak posledný nájom nikdy neplaťte nech sa tým depozitom aj zadrhnu. Aj ja som to tak robila, ale my sme vždy dali v byte veci na poriadok aby nemali dôvod pindat, dokonca sme pred odchodom aj maľovali byt
@michelle567 ona je v tomto strašne taká že sa snaži ušetrit kde sa dá. Aj keď riešila trubu tak nebola ochotná niekomu zaplatiť nech ju zapojí a museli sme si to riešiť my lebo to boli pre ňu peniaze navyše. Tá rura sa zapajala barzjako cez káble a nie len do zastrčky a hotovo a nechceli sme sa tam hrať s eletrinou a riskovať že niečo urobime zle a bude to na nás takže bol tam potrebný elektrikár ktorého sme si museli zabezpečiť my aj napriek tomu že ešte pred našim prichodom tá rura nešla a človek aby riešil na vlastné naklady niečo čo vlastne ani nikdy v živote nepoužival už po mesiaci v “novom” byte je na nervy.
A co mate v zmluve? Zariadeny byt a kto sa stara o ake naklady (do kolko eur). Ak nedodrzuje zmluvu, tak ju mozte asi jednostranne ukoncit... alebo nech sa snazi...
@martinkaxx ja viem, je to na nervy. Ja už by som v podnájme nechcela bývať. Co sme všetko porobili a opravili v tých podnajmoch aby človek mohol slušne žiť, tak za tie najmy sme mohli mat aj 4 byty kúpené...
@martinkaxx by ma zaujímalo kde máte prenajom, koľko platíte a za ako veľký byt.
K tvojej otázke. Nemáte v zmluve stanovené kedy môžete vypovedat ako nájomca nájom? Teda odstúpiť od zmluvy. Zvyčajne tam byva formulka ak sa byt nedá používať alebo sú tam poškodenia. Taktiež dokolko eur sú opravy.
Ešte pre budúcnosť, ak chcete parkovanie vždy treba hľadať novostavby, staršie novostavby s parkovacím miestom, nie starý byt. Takto by aj väčšina spotrebičov mala byť nová, alebo novšia.
A majiteľku dostupnu v Bratislave, lebo ako vidíš riešia sa problémy ťažko na diaľku.
@zic nemáme ju takto detailne práveže poriešenu a je v nej vlastne len napisane základ ako je cena najmu, zákazy v byte a stav meračov. Fakt že zmluva na jednu stranu.
@martinkaxx riešila by som iný podnájom. Lepšie to nebude. Ak sa bojíš o mesačný depozit , tak nezaplať posledný mesiac. Je to síce nekorektné, ale to aj správanie pani majiteľky a boh vie, či by si od nej tieto peniaze niekedy naspäť videla. Preto je pri takýchto ľuďoch toto asi jedine riešenie ako sa nenechať odrbať o vlastné peniaze. Predpokladám, že za ten mesiac , vo tam bývate ste nespôsobili nejaké škody v byte, na ktoré by mal inak byť tento depozit použitý
@gemerka17 je to Ružinov, na papieri napisané 1,5 izbový ale je to vlastne len jedna velká miestnosť oddelená takou polo stenou od kuchyne takže neviem či by som to brala ako 1,5 izbový byt. Platíme 700 bez teda parkovania, internetu a TV ktoré si tiež zabezpečujeme my. Čo sa týka buducna tak áno vo veľa veciach sme sa poučili lebo toto bol prvý náš byt a vďaka tejto skusenosti si dáme aj väčši pozor lebo toto je čistá katastrofa.
@lenuska9999 tu sa práveže bojim toho že by sme ten depozit nedostali tak či tak a už som to spominala aj priatelovi lebo aj napriek tomu že sme napisaný na zmluve obaja tak na bytovom nahlasila že v byte býva len jedna osoba(on) a tym pádom neviem ako to je s energiami a či aj zalohove platby su neni na jednu osobu a darmo jej potom človek povie že musí ratať s dvojnasobnou spotrebou a nie ako s nedoplatkom. Voči majitelke som mierne skeptická lebo na mňa proste tak pôsobí a preto ma už napadajú aj takéto scenáre lebo po tom jej nečakanom zvyšeni depozitu človek nevie čo ma od nej čakať.
@martinkaxx no to mate dost zle napisanu tu zmluvu... A je zle aj to, ze majitelka odrbava a nahlasila 1 osomesiac... budu nedoplatky a tie vam asi da doplatit...
Utekal by som prec... "odpisal" straty (alebo potencialne straty)... z tohoto nic dobre nevzide... Ak nemate podchytene zakladne veci (to vyuctovanie asi hodi na vas tiez)... je to brutal neseriozne spravanie a "red flag"...
@martinkaxx ak máte veľmi zlú zmluvu a nie sú tam jasne dojednané podmienky aj tom kto a za akých okolností môže vypovedať nájom, alebo kto platí opravy a do koľko. V zmluve musí byť aj dojednané aké sú povinnosti prenajímateľa. Taktiež aj zmluva musí byť uzatvorená bud podľa občianskeho zákonníka alebo zákona o krátkodobom prenájme. Keď ma majiteľka tak zle napísanú zmluvu, tak sa stavím, že nájom tiež nepriznáva a neplatí dane. Taktiež klame na bytovom družstve. Nie je to síce štýl čo by som podporovala ale asi by som sa spakovala, depozit nechala na posledný nájom a doslova ušla. S tým, že keď bude mať pindy, tak povieš, že ju nahlásiš. A samozrejme hľadať iný podnájom.
@martinkaxx keď máš taký pocit, že depozit nevráti, tak duplovane urob ako ti radím. Ta tisícka poslúži tebe lepšie pri hľadaní nového bytu ako drzgroske
@lenuska9999 ešte by som sa chcela ale skusiť opytať. Ak platíme ale mesiac dopredu najom 20-teho konkrétne za nasledujuci mesiac. A v pripade ak by sme teda toho 20-teho ten najom nedali tak ako máme využiť ten depozit ako posledný najom? Lebo keď jej okolo 20teho nepride platba tak aby nás nahodou nevyhodila ešte skorej z bytu ako stihneme využiť ten depozit na ten posledny mesiac.
@martinkaxx nevyhodí, nemá ako. Neotvoríš dvere. Ak bude mať pindy, pohrozíš daňovým úradom a bytovým družstvom, povieš, že odchádzaš o mesiac z takého bytu. Ak ste našli byt na FB, tak napíšeš príspevok o nespoľahlivej prenajímateľke.
@martinkaxx to sa nedá len tak vyhodiť niekoho z bytu a áno 20. už neplat.
Ako prenajímatelka bytu riešim spotrebiče ja. Je to výbava,kt.sa opotrebuje. Čiže toto by ste platiť nemali. Ak áno, dohodnúť sa,že opravu/kúpu si strhnete z nájomného. Ako je postavená zmluva? Lebo mali ste byť riadne informovaní o stave. Už len to parkovné naznačuje,že pani je jemne povedané podnikavá viac ako je etické. Odišla by som. Lepšie to nebude, ak je začiatok takýto. Ešte kdeco pri nej isté vyvstane a môže to byť drahšie ako mesačný depozit.
@misslilac13 Preco by sa to nedalo? Preco radite comu prd rozumiete? Najom a depozit su 2 rozdielne veci: vajicko sa sklada zo zltka a bielka napr.
@alkoholik lebo to musí riešiť súdnou cestou a kým len príde k súdu budú dávno v novom byte. Henten byt by som upratala poriadne detailne pofotila stav pri odchode kdyby neco a depozitom sa môže zadrhnut
@martinkaxx ako bolo už spomínané, jednoducho nezaplať. Kľudne jej môžeš aj povedať, že vzhľadom k jej doterajšiemu chovaniu máš strach, že ti nevráti depozit, čiže to budeš riešiť takto. Nezabudni ale včas riadne podať výpoveď. Ak bude mať nejaké pindy, môžeš pohroziť daňovým úradom. Každý , kto dlhodobo prenajíma byt, sa musí zaregistrovať na daňovom úrade a bude mu pridelené DIČ, aj keď nepodniká na živnosť. To či má pridelené DIČ si môžeš dohľadať na stránke finančnej správy, sú to verejné informácie. Ak ho pridelené nemá, znamená to, že neodvádza ani daň z príjmu z tohto prenájmu. Nepriznáva ho. Ste prvý nájomci, alebo už ho prenajímala predtým ?
@lenuska9999 prenajimala ho aj predtym ale keď som si pozerala jej fb inzeraty tak ten byt bol inzerovaný na pravidelnej báze takže asi sme neni jediný ktorý majú s ňou problem. Posledný nájomnik pred nami bol cudzinec ktorý tam byval 7 mesiacov a vraj odišiel zo SK ale bohvie aká je pravda keď ten byt podľa inzeratov nemal nejakých dlhodobejšich najomcov.
Ty vole to je strašne veľa…. Ja si pripadám že platím veľa v trojizbáku v starom meste 840 s tým že nám majiteľka dala aj trvalý pobyt aby sme si mohli vybaviť parkovaciu kartu normálne paas…. ale šli sme cez realitku priznám, a všetkk vybavila realiťáčka. ale asi by som nemenila. S tým depozitom sme mali problém aj my keď sme odchádzali z predošlého bytu, 770€ nám vracali polroka lebo nato nemali aby nám to vrátili…. Takže ako píšu vyššie “ vybývaj “ si ten depozit a odíď, nájdeš lepšie, minimálne plnohodnotný dvojizbák….
@martinkaxx prenajímam viac bytov, moja rada znie - nezaplať už ďalší mesiac a vysťahuj sa, keď si nájdete nový nájom. Ak bude mať pripomienky, komunikujte negatívne recenzie po všetkých sieťach, ohlásenie na DÚ. A odporúčam používať intuíciu a rozum - v deň nasťahovania, keď ste zistili, že nemáte parkovanie ako bolo dohodnuté, už vtedy ste mali cúvnuť a nenasťahovať sa. To bol prvý výkričník, vôbec ste ho nebrali v úvahu. Chyba, obrovská chyba. Tomuto všetkému by ste sa vyhli, keby ste vtedy použili rozum.
Nabudúce si taktiež dajte záležať na dobrej zmluve. Všetko rozpísané - koľko energie, koľko nájom, spísaný odpočet meračov, dohodnuté opravy (kto pri akej sume), dohodnutý preplatok (patrí vám) a nedoplatok (platíte vy), dohodnuté výmeny a oprava spotrebičov. Pozrite si pri obhliadke spotrebiče a zariadenie. Ak je staré, žiadajte výmenu alebo nech si to majiteľ odnesie, vy si donesiete vlastné a nech zníži o to nájom.
Majiteľka je úplne mimo, buď neschopná "muuuuu" alebo vychcaná lundra. Ale vy ste sa zachovali tiež úplne nerozumne. Tomu sa vyhnite.

Hľadala si iný podnájom