Ako vysvetliť matematický príklad osemročnému dieťaťu?

začne prvou polhodinou - 70c
rozdelí 2 hodiny na polhodiny a tie potom vynásobí sumou.
Neverim....
24 deti delis najprv na tretiny to je 24:3 = 8 deti lizanky
24:4=6 deti dostalo cukriky
a 8+6 = 14 deti nieco dostalo a teda zvysok 24-14=10 deti dostalo cokoladove peniazky
ale 8 rocnje to musis rozkreslit resp nazorne zobrazit napr na legu a pod
@stanulienkat neviem ako u autorky, ale u nás nie je problém, že to neviem vypočítať (tiež mám tretiačku), ale ja jej to proste neviem vysvetliť, ako na to, mne to príde jednoduché, jej nie. Holt, ja by som nemohla byť učiteľka... Ja neviem vysvetľovať
:D nevšimla som si číslovanie. 1tretine z 24 dal lízanky. zvyšok 24-1tretina musíš ďalej rozdeliť na štvrtiny, 1 štvrtina - tie dostali cukríky a tie čo zostali mali mince
Ja by som možno rozdelila kruh (ako tortu) na 24 dielov (alebo štvorčekovú tabuľku). A nechala ju na jednej strane počítať (24:4=...) a potom vyfarbovať dieliky.
@zabina27 ja to beriem, že nie každý je na vysvetľovanie. Ale toto je tretiacke učivo. Počas covidu to boli všetky ženy virologičky, lekárky,odbornicky na vakciny, medičky ja neviem čo... Do všetkého sa rozumeli, všetko vedeli a pritom nevedeli vypočítať prvacky príklad.
@stanulienkat no veď keby išlo o vypočítanie, v pohode 😂 ale vysvetliť to - to je koniec 😂
@lulufa nasa 8rocna odkazuje ;)
zapis ma dobre a nec ide pidla neho do riadku... ked dal-
1/3 lizanky, tak napise 24:3=8
1/4 cukriky, twk napisr 24:4=6
Cize vie, ze 8+6 =14 a tolko deti uz sladkostu dostalo. V triede ich je ale 24, cize 24-14=10 a vidi, kolko deti dostalo coko mince....
Ze sa toho nema zlaknut ked je tazka uloha, ale ist postupne a pride na to ;)
Tolko od nase 8rocnej ....
@stanulienkat a? a co ked je to tretiacke ucivo? aky to ma suvis s dotycnou mamickou - autorkou, ktora nechce, aby jej to niekto vypocital, ale radu, ako to ma vysvetlit. V covide jej dcera do skoly ani nechodila.
@ayato ano, uplne iny postup vysvetlovania ako sme sa to ucili my. Ja niekedy len pozeram, ze su priklady pol strany vypoctov, na co stacia niekedy 2 riadky.
@lulufa Zober 24 rovnakych predmetov - guliciek, legovych kociek a podobne. To su deti. Nech si ich rozdeli do 3 rovnakych skupiniek (napriklad ich usporiada do obdlznika s 3 riadkami, alebo na striedacku pridava na 3 kopky, kym sa neminu vsetky gulicky). Jedna skupinka je potom ta tretina. Kolko je v nej guliciek? Podobne so stvrtinou. Potom nech si da nabok tretinu (8) a stvrtinu (6) a spocita, co jej zostane. Niekomu pomoze, ked to vidi takto rukolapne pred sebou.
@lulufa najprv jej vysvetli čo je to štvrtina, čo je to tretina z celku. Čo je to 1/6 alebo 1/12. Zadávatelia úlohy vybrali schvalne ľahké číslo deliteľná veľa číslami. Môžeš je preformulovať príklad na celok 10. A na polovicu a na 1/5. A na jednoduchšom príklade vysvetliť princíp pre ten zložitejší. Mala by aj pochopiť že 1/4 je viac ako 1/6. Čím väčšie číslo v menovateli tým je to menšie číslo. Vysvetli jej aj čo sú to 2/4 z 24, alebo 2/3 z 24. Najprv tu logiku za tým aby pochopila. A potom prejdi na rutinné mechanické počty. Čiže že 2/3 z 24 je 2x24/3=16 alebo tri štvrtiny z 24 je 3x24/4=18. Najprv ale si tie časti musí v hlave predstaviť na malých číslach až potom sa naučiť tú mechaniku pre väčšie čísla.
@lulufa tiez mam tretiaka..a tak obcas premyslam - ozaj sme sa v 94 v 3.triede ucili delenie celku? Sa mi zda, ze to bolo neskor 😳 ... To len tak...
Synovi tiez uz niektore veci nevysvetlujem, odmieta pocuvat, niekedy ma ulohy vypracovane spravne, niekedy musi opravovat..ci tomu chape je niekedy tazke sa unho dopatrat 🤦
Spravte si zábavný večer.
Objednaj pizzu na nej jej tretiny/štvrtiny veľmi dobre vysvetlíš.

Nech si nakreslí 2 hodiny ako krúžky - rozdelí na 1/2 /2 hodiny sú 4 / polhodiny a potom spočíta 70 + 70 + 70 +70