Hodnotenie diktátov v druhom ročníku

patulienkab1
6. apr 2016

Ahojte mamičky druhákov. Chcem sa opýtať ako sú hodnotené cvičné diktáty u Vašich druháčikov. U nás je napríklad za dve chyby dvojka (donedávna jednotka) a mne sa to zdá príliš prísne. Môjho druháka to ozaj demotivuje. Ako je to teda u Vás a čo si myslíte o takejto klasifikácii?

eeffka
6. apr 2016

@patulienkab1 1 vzdy bola iba za 1chybu, uz pred 30timi rokmi...
tu mas oficialnu stupnicu:
http://www.zsbethlena.sk/view.php?nazevclanku=s...

pes123456
6. apr 2016

v našom školstve sa viac cenia známky ako vedomosti a to je problém
nauč toho svojho kým je čas aby si cenil zo školy VEDOMOSTI nie ZNÁMKY

sammy
6. apr 2016

Aj u nas je to tak a dokonca v kontrolnom diktate je ine znamkovanie a dcera mala jednu chybu a uz dostala dvojku.

bohjelaska
6. apr 2016

Cvičné diktáty sa neklasifikujú známkou, len kontrolné a to stupnicou 0-2-jednotka, 3-4 chyby dvojka, 5-7- trojka, 8-10 štvorka. V treťom ročníku už je za dve chyby dvojka.

jamnicka
6. apr 2016
Používateľ jamnicka je nedôveryhodný
Je možné, že nejde o reálnu osobu, ale o profil alebo viacej profilov vytvorených za účelom propagovať konkrétne výrobky/služby alebo účelovo manipulovať diskusiu. Pozri príspevky od jamnicka.

@bohjelaska ako som ja nenavidela tieto hodnotenia 🙂

pribinak
6. apr 2016

@pes123456 ale ako inak ohodnotiť úroveň znalosti gramatiky?

dai
6. apr 2016

@patulienkab1 ahoj... u nas je za 1 chybu v cvicnom diktate uz 2ka, ten je vaecsinou zamerany len na urcity jav , nie komplexny - aspon u nas na skole... pri velkych diktatoch je 1 chyba 1.3, 2 chyby 1.7 ( cize 2+ ), 3 chyby 2, 4 chyby 2.3 ....
@pes123456 znamkami sa len hodnoti uroven zvladnutia uciva... a presne ako pises je na nas rodicoch vysvetlit detom co je realne dolezite a podla toho mozno aj chvalit alebo povzbudzovat... ja napr. moje dieta urcite nepochvalim za 2ku z prirodovedy kedze ucivo bolo pre nu jednoduche ale pisomku odflakla, za 2ku z velmi tazkeho testu z predmetu na ktorom maka ju naopak pochvalim... cize pozeram hlavne na jej pracu a snahu

bohjelaska
6. apr 2016

@jamnicka No to je jasné, ani ja som diktáty nikdy nemusela a teraz keď učím takého detičky tak to beriem skôr komplexne a viem, že na diktáty treba mať tak trochu aj talent 😉

zuzkabeno
6. apr 2016

asi je to tak, aj ked všetci nebudú spisovatelia a podobne.

jatva
6. apr 2016

Diktat je podla mna jeden z najprisnejsie hodnotenych testov deti. Ked si clovek uvedomi kolko chyb tam moze napachat v porovnani napr. s nejakym matematickym testom, tak to je riadny nepomer. Podla mna by sa malo zaviest percentualne hodnotenie. Vlastne dodnes mi je tak trochu neznamy vyznam diktatov.

patulienkab1
autor
6. apr 2016

Ďakujem všetkým maminám za odpoveď. Aj mne je jasné že nejakú tú kontrolu treba a možno mi to vadí len preto, že ešte pred dvomi týždňami bola za dve chyby jednotka, dnes dvojka. Zmenilo sa to len tak zo dňa na deň až som mala pocit že učiteľka chce silou mocou deťom zhoršiť známky (po polroku majú novú učiteľku ). Doma píšeme diktáty vôčšinou bez chyby...Syn sa do školy tešil a v poslednej dobe nepočujem nič iné iba že do školy nechce a pod.

luliu
6. apr 2016

@patulienkab1 ahoj, dcera je prvacka. Prvy pokrok mali v diktate za 2 ch 1 a od druheho polroka je za 2 ch uz dvojka. Co je pre prvacku naozaj demotivujuce

bonaqa2013
6. apr 2016

moja dcéra je druháčka. Učí ju uč. tá istá čo aj v prvom ročníku. Aj v prvom aj v druhom r. za 2 chyby je 2. to viem na 100 perc., pretože moja dcéra má vždy 2 chyby. Najčastejšie bodku na i a dĺžeň. Známkujú tak všetky diktáty - kontrolný aj cvičný. dokonca raz jej uč. opravila troška písmeno v druhej triede - dotiahla mu vyššie nožičku a už to brala ako chybu. Myslím si o tom svoje, ale nemienim sa ísť hádať s učiteľkou ..

qwertxy
6. apr 2016

0-1chyba známka 1, 2-4chyby je známka 2

luliu
6. apr 2016

@bonaqa2013 Emka mala raz za chybu v diktate ratany zly spoj. Nejake slovo - prve dve zaciatocne pismena boli uplne.vedla.seba bez ciarky - spoja. Bolo absolutne jasne co tam bolo.napisane, pozerala.som ako puk

bonaqa2013
6. apr 2016

@qwertxy presne tak to máme aj my...

maslenka47
6. apr 2016

@patulienkab1 skoda, ze sa nepytas, co si myslime o rodicoch, co musia mat za kazdu cenu perfektne dieta. Mimochodom, ty by si z diktatu tiez nemala za 1.

Smutne je, ze ti nevadia synove chyby, ale synove znamky. Este ze nie som ucitel, lebo ja by som asi takychto rodicov fackala.

bonaqa2013
6. apr 2016

@maslenka47 vieš všade sa pýtajú na známky - nie na vedomosti...

patulienkab1
autor
6. apr 2016

@maslenka47 nemyslím že musím mať za každú cenu perfektné dieťa. Mrzí ma že syn chodil do školy rád a dnes nechce o škole ani počuť. Nenapísala si ako hodnotia diktáty u vás, namiesto toho hodnotíš mňa. Ešte že nie si učiteľ, tvoj prístup k rodičom by si asi tiež zaslúžil facku... 😒

maslenka47
6. apr 2016

@bonaqa2013 ono to jaksi ide ruka v ruke. A zrovna pri diktatoch je to znamkovanie snad asi najobjektivnejsie, nie ako pri roznych vedach, kde sa casto hodnoti na zaklade toho, co chce ucitel pocut. A stazovat sa, ze dieta nechce chodit do skoly kvoli "prisnej" stupnici, akoze pardon...

Ale inak nepamatam si, ze by som niekedy vramci pohovorov pytala od uchadzacov znamky a naozaj pochybujem, ze to nejaky zamestnavatel robi.

maslenka47
6. apr 2016

@patulienkab1 prepac, naozaj sa nepamatam, ako hodnotili diktaty v r. 1991. Co si pamatam, tak uz pri jednej chybe to bolo za 2. A ak tvoje dieta nechce chodit do skoly, lebo dostalo dvojku, tak sa velmi dobre zamysli, preco je to tak. Myslim, preco mu ta dvojka tak priserne vadi. To nie je chyba skoly....

A takisto je mozne, ze mu vadi nieco uplne ine.

zuzana76
6. apr 2016

@patulienkab1 hodnotenie sa odvija aj od vnútorných metodických pokynov, neviem ako je to na 1. stupni a hlavne diktaty, to je asi plosne rovnake, kedze zo SJ sa robia aj prijimacie skusky a tak deti musia byt trenovane uz od malicka, nemoze si jedna ucitelka povedat, ze tak ja budem davat za 3 chyby este jednotku a dalsia uz za 2 chyby dvojku, ale percentualne hodnotenie z iných predmetov podla coho sa potom vytvara stupnica na hodnotenie je internou zalezitostou skoly. Co keby si syna viedla k tomu, ze tak z tych diktátov mat zatial jednotku nebude a aj dvojka je uspech, moj syn je tretiak a z diktatu este nikdy nemal jednotku, ale nebazirujem na tom, povedala som mu, ze si to vynahradi inde. Tvoj syn sa musi naucit aj prehravat a vediet, ze nebude vychadzat vzdy vsetko podla toho ako len on chce, koniec koncov aj preto chodia do skoly a ucia sa , ze nebude vsetko presne podla nich v spolocnosti

A na znmkach baziruju najmä rodicia, jednoducho nechcu prijmut, ze je to len hodnotenie a bolo by uplne normalne mat z nejakého predmetu 3 a z iného 1, kazdy ma nadanie predsa na nieco ine. Pokial rodic vidi,ze dieta robi maximum, ale proste z neho nikdy matematik nebude, tak ho zase netreba stresovat. Treba to prijat, ale to musia najskôr urobit rodicia a dieta to vyciti. Ale zase nepodporovat deti v lajdackosti, ze ved ty na to nemas, tak naco sa budes snazit, najst taku zdravu strednu cestu.

patulienkab1
autor
6. apr 2016

@zuzana76 veď presne k tomuto ho vediem. Nikdy som nebola "bojovať" za lepšiu známku, viem že sa v živote stretne aj s nepochopením, neúspechom, nespravodlivosťou či prehrou. Učí sa výborne, učiteľka vraví že len žasne kde sa mu v tej hlave berie toľko vedomostí. Rád si číta encyklopédie, veľa sa rozprávame...Viem že problém so školou nebude o jednej dvojke, ale aj tak ma zaujímalo ako je to s klasifikáciou inde.

zuzana76
6. apr 2016

@patulienkab1 tak potom, klasifiakacia moze byt rozna a aj nemusi, zalezi od skoly, ale kazdy ucitel musi dodrziavat internu smernicu, napr. ked sa schvali stupnica 100-90, 89-75, 74-60, 59-40, 39-0 percent na pisomky, tak ucitelia podla nej prepocitavaju hodnotenie, ak ma pisomka, alebo test napr. 40 bodoov, tak vypocitaju podla stupnice hodnotenie, stupnica vsak moze byt aj na kazzdy predmet ina, zavisi od schvalenia na predmetovej komisii, ale pri diktátoch je to asi rovnake

zuzana76
6. apr 2016

@patulienkab1 bojovat za lepsiu znamku je to najhorsie co mozes urobit, dieta sa uci tomu, ze rodicia vzdy vsetko vybavia za neho a vlastne sa namaht nemusi

sardinka335
6. apr 2016

Slovenčina je krásny jazyk, ale má náročnú gramatiku, pravopis a množstvo výnimiek - preto sú diktáty neoblubene, na malom priestore je možné urobiť mnoho chýb. Osobne suhlasím s ich písaním, asi aj preto lebo uroven pisomneho prejavu bez použitia ,,automatickej kontroly ako vo Worde,, je jedna katastrofa. Osobne sa nepovazujem za nejaku extra slovenčinárku, ale tu na fore bezne čítam aj v nadpise témy, že ,,chcela by som sa opítať,,..tak ako to je troška sila - ludia neovladaju ani základné vybrané slová, ok nebudeme predsa bazirovat na čiarkach a podobne,ale základná gramatika, úplne základná ťažko absentuje. Absentuje aj vyjadrovanie čo má hlavu a pätu...otazky tak koncipované, ze nechapačka....IQ mnohonôžka. Vyznam diktátov je aj precvičiť si pravopis, nejaky gramaticky jav, koordináciu zrak - sluch.
Ja velmi dobre viem prečo ,,bazirujem,, na tom aby sme doma čítali knihy, tie papierove...a suhlasim aj s povinným čítaním. Je dávno známa vec, ze deti ktoré čítaju kvalitnu - rozumnu literaturu napr. Traja pátrači - nie braky ako Grazlik Gabo ale tak aj to je asi lepšie ako nič...maju lepší pravopis -texty na internete neratam za čítanie. Knihy z vydavatelstiev ako je Ikar,Slovart, Mladé letá prechádzajú jazykovou korektúrou a tak je naozaj málo pravdepodobné, ze budu obsahovať gramatické chyby na rozdiel od roznych článkov, pod ktoré sa ledva ktosi podpíše. Citanie ako také podporuje nielen lahšie osvojenie gramatických javov - lebo pri čítaní sa pravopis dostáva doslova ,,do oka,, ale podporuje aj vyjadrovanie, formulovanie viet, obohacuje slovnú zásobu a prispeva tak, k celkovému všeobecnému rozhladu, ktorý deti sediace len za PC strielačkami nikdy mat nebudu. Ich vyjadrovanie je oploštene, hladaju slova - nevedia verbálne vyjadriť, čo vlasttne chcu, odpovedaju často len jednoduchými vetami a nerozumeju zložitejším slovám...
Pravopis a teda aj diktáty zlepšuje aj opis, doplňovačky ,,ičiek,,. Stačí jeden odstavec 2 - 3 x týždenne a zlepšenie je viditeľné. Ale komu sa chce robiť niečo navyše, že? To sa dá robiť kludne aj pri vareni večere, ja varim a dcera pri mne za stolom prepisuje nech len 2 vety, nič extra navyše nás to nestojí. Dieťa sa tak učí aj sustredenosti, pozornosti - to dnes deťom tiež veľmi chýba. Mne osobne nejde o znamky v zmysle, ze musi mat same jednotky - ide mi o to aby sa moje deti vedeli vyjadrovat, komunikovat, rozumeli slovám, vedeli pouzit viac vyrazov - opísať to čo chcem, ked niekde prídu, tak nie ako ,,telce,, ani mu ani bu, ze nevedia sa vyjadriť, viesť nejaky jednoduchy rozhovor.

sisaka
6. apr 2016

@patulienkab1 treba sa prestat zameriavat na znamky, ale na vedomosti. Nie je podstatne, ci je za dve chyby 1 alebo 2, ci je to prisne, alebo nie, ci v skole XY to maju tak, ci onak, ale aby si dieta uvedomilo, ake chyby spravilo a skusilo si zapamatat, ako to ma spravne byt. Nic viac a nic menej. Pises, ze syna prisne znamkovanie demotivuje - to je sposobene tym, ze ste sa ako rodicia zamerali na znamky a dieta robi to iste, chce jednotky, lebo o to v skole ide, ak ich nema, citi sa, ze zlyhava a este ked vidi, ze si z toho aj ty vedla, tym sa len utvrdzuje v tomto chybnom nastaveni, ste na dobrej ceste k zhnuseniu skoly, lebo nikto nie je 100% ny.

dai
7. apr 2016

@maslenka47 neviem... podla mna prilis odsudzujes rodica. .. deti su rozne - ja napr. Man dieta ktore rado sutazi a jednoducho vzdy chce byt najlepsie - a ano- aj pre nu bolo demotivujuce dostavat 2ky na zaciatku - proste to vnimala tak ze jedna je euper 2 uz nie - je 3tiacka a aj tak niekedy este reaguje na 2ku placom - ja som bola rovnaka - pritom nikto nikdy u nas na znamkach nevaziroval, znamky som mala zo surodencov vzdu najlepsie... tu neslo o znsmky ale o mojo sklamanie ze nie som najlepsia - preto aj pisem ze vychova k pochopeniu co je na skole realne dolezite chvilu trva - hlavne pri takychto povahach...
Pri inych mas zas opacny problem ( niekrire maminy nasich chlapcov mi stale rozpravaju ked vidia ako sa moja niekedy trapi ze ich chalani to maju totalne na haku - aj ked uz pomaly prepadaju... ich uloha je zase opacna kedze zial znamky su dolezite z pohladu dalsieho studia ...)
Ja som z diktatov nikdy nemala lepsiu znamku ako 2 - napriek tomu zo sj vzdy 1 kvoli zvysku predmetu - znalost sj na perfektnrj gramatickej urovni mi nikdy v profesnom zivote nechybala - vlastne jedine miesto kde si niekto ked nema argumebty rad rypne je MK🙂 a to je pre mna naozaj najmenej dolezite🙂 su ale veci kde chcem aby tomu drobka rozumela lebo viem ze to bude potrebovat - ,napr. Zaklady matiky pre normalny zivot, jazyky kvoli profesnemu etc. ... tu naozaj baxirujem na vedomostiach - a ako som pisala - ked nieco odflakne dostane hubovu - aj ak ma 1tku, ak vidim ze sa snazi tak pochvalim aj za 3ku - a pomaly uz zacina chapat vo tym myslim - nie vzdy ale vzdy castejsie🙂

lyrra
7. apr 2016

@patulienkab1 u nas za dve chyby je uz dvojka a to platilo uz od prveho rocnika a nielen pri diktatoch, ale aj pri prepisoch textu. Ano, je to demotivujuce.

patulienkab1
autor
7. apr 2016

@dai Ďakujem, myslím že konečne niekto kto to pochopil. Ako by si písala o mojom synovi. Stavím sa že maslenka47 ani nemá deti...