Motivačný systém pre deti v škole a doma

suzzi
1. okt 2013

Ahojte mamičky, zaujímalo by ma, či využívajú nejakú motiváciu pre lepšie správanie či prospech učitelia vašich detí na prvom stupni prípadne v materskej škôlke? Ak áno, aký? Používate nejaký motivačný systém doma? napr. máte tabuľu a zbierate body, za odmenu dieťa niečo dostane a pod. Ďakujem za vaše názory. 😉

bets
1. okt 2013

ja motivujem deti tak, ze sa s nimi vela, vela rozpravam. aby chapali zmysel toho co robia.vela ich chvalim za dobru pracu, ked sa nieco nepodari akoby sme chceli, tak sa s nimi porozpravam, ze preco sa nedarilo, ako to vidia, ci sa nevedeli vtedy sustredit na cinnost, ci mali malo casu a pod. a potom z toho spolocne s dietatom vyvodime nejaky zaver a odporucanie do buducna. urcite ich netrestam za horsi vysledok, skor povzbudim. hnevam sa vsak, ked zly vysledok sposobi lajdackost, napr. caste zabudanie na domace ulohy.

zaneta123
1. okt 2013

u nás v škôlke pani učiteľky motivujú deti tým, že im skladajú kvietky. V prvý deň každé dieťa dostalo stred kvietku so svojím menom a zbierajú lupienky, farba lupienkou je rozdelená podľa činnosti - všetko som zjedol, počúvam na prvé slovo, pekne a pozorne pracujem ....., a každý deň mi synátor zahlási či a akej farby si dnes zaslúžil lupienok.-)

ivett1
1. okt 2013

@zaneta123 tento "odmeňovací systém" sa mi veľmi páči... my sme minulý rok doma používali klasické červené a čierne bodíky🙂 a podľa počtu bodov potom dostali odmeny ... napr. obľúbené sladkosti podľa vlastného výberu😉 ...alebo malú hračku...kreslili sme ich do tabuliek s motívom hello kitty - dcérka a cars - synček, ktoré boli upevnené magnetkami na chladničke...🙂

zuzka4444
1. okt 2013

Moj motivacny system mozno mnohe odsudia, ale fungoval - deti su uz dospele, studuju na VS - naucil ich zodpovednemu pristupu ku skole, k praci a hlavne hospodarit s peniazmi. Oni same to do dnes hodnotia pozitivne.
Od prvej triedy zakladnej skoly sme zaviedli financny odmenovaci system - za jednotky (v prvej vcelicky) som platila ja, za dvojky nic, za trojku a horsie museli platit oni mne. Nikdy nedostavali ziadne vreckove naviac. Kedze sa im pacilo mat "vlastne" peniaze - aj ked na prvom stupni to boli skor symbolicke sumy - snazili sa ucit co najlepsie. Neskor pribudlo upratovanie celej domacnosti - to si vypytali same, mala som pani na upratovanie, prebrali vsetku jej pracu a platila som im. Nikdy som s nimi problem ani v skole, ani doma nemala. Takto to fungovalo do maturity. Na vysokej si nasli ku skole aj pracu a este stale upratuju doma.

suzzi
autor
1. okt 2013

My sme uz presli v skolke roznymi systemami. Najcastejsie to boli nalepky a na konci tyzdna, kto ziskal plny pocet bodikov, mohol si z pokladnice vybrat drobnost. - zaujimavu gumu, mini hracku, pero, jojo,...Deti sa vzdy z toho tesili. Ked sme vsak prisli do inej skolky, riaditelka mi povedala, ze oni takto nefunguju, lebo vsetky taketo systemy maju len velmi kratkodobu ucinnost u deti a treba stale vymyslat cosi nove. Vela chvalia a to ma byt dostatocne motivujuce. V tomto rocniku sme si preto pozerali na nastenke len bodiky za snack ci lunch a veci na moje prekvapenie dobre fungovali. Stale sme vsak doma riesili otazku nakupu hraciek. Za co by ich mal dostavat? Ako casto? V akej hodnote? Znova nas to priviedlo predsa len k domacemu bodovaniu.
Doma syn dostaval kazdy den bod, ktory pozostaval 1/2 zo stravy ( velmi zle jedava ) a 1/2 zo spravania. Za 14 bodov si mohol v obchode vybrat malu hracku. Casom sme vsak vypozorovali, ze akonahle dostal odmenu, nasledujuce dni boli v skolke problemy - nechcelo sa mu pracovat, hasterenie s kamaratmi a pod.Vyhodnotili sme, ze to nefunguje ako sme si to predstavovali, tak sme to stopli.
Bets aj my sa vela rozpravame, no bohuzial excelentny vysledok zvacsa prisiel len, ak bol ciel +/- hmatatelny. 😒 Neviem preto co je spravne, len sa s nim rozpravat a byt spokojna s priemernymi ci podpriemernymi vysledkami, napriek tomu, ze viem, ze na to ma, aby to urobil lepsie alebo ho motivovat aj hmotne a tesit sa, ze patri medzi najlepsich. Stale rozmyslam, co pre neho z dlhodobeho hladiska bude osoznejsie. Ci to, ze patri k top studentom a neskor si bude moct vyberat co bude chciet v zivote robit...alebo ho nechat tak a nech sa ide pretrhnut, ked bude dospely. 😒 My sme ako deti nedostavali nic za uspechy v skole. Snazila som sa preto, ze sa mi pacilo patrit k sikovnym. Bratovi to bolo napriklad jedno a bohuzial rodicia ho slovne motivovat k vykonom nedokazali, napriek tomu, ze je velmi inteligentny a sikovny. Dnes sa ako dospely trapi, aby popri vsetkych povinnostiach, vlastnej firme,... dokoncil vysoku skolu a ide to vsetko dost tazko.

bets
2. okt 2013

@suzzi mas pravdu, ze nie je to s detmi jednoduche. ten system musi byt sity na konkretne dieta a rodicov. my sme chvilu davali body, ale kedze nie sme az tak dosledni rodicia a deti to casom uz netrapilo, tak sme s tym velmi rychlo skoncili (nebolo to koli skole, ale koli domacim povinnostiam). a co sa deti tyka, tak su velmi sikovne, zatial tu motivaciu maju aj priamo zo skoly, ale ńie je to systemom bodov, nalepiek, ale asi skor tym, ze maju narocnejsiu skolu a vsetci spoluziaci su plus-minus rovnako sikovni. v podstate som aplikovala, to com som videla na sebe, kde mne chybala motivacia. ja som vzdy mala vyborne vysledky, ale nemusela som vynalozit vacsiu namahu a preto som nic nerobila navyse. cize som chcela, aby ich motivovalo samotne prostredie.
uvedomujem si, ze v puberte tu motivaciu mozu velmi rychlo stratit, vidim, ze maju malu vydrz. napr. denne cvicit na nastroj je u nas nemozne. preto rozmyslame a napr. navrhujeme ucitelke, nech da moznost dietatu cvicit, co si same vyberie. niekedy musim aj ustupit, ked vidim, ze s dietatom nepohnem, ale niekedy trvam na veciach, aby sa im dosledne venovali. a rovnako aj mna hneva, ked vidim, ze deti maju na viac ako robia. rozhovorom sa snazim pochopit ich myslienkove pochody a usmernovat ich pokial ma este pocuvaju, lebo za chvilu moze prist cas, kedy s rodicmi nema zmysel hovorit, lebo nic nechapu 🙂
momentalne "bojujem" so synom za korespodencny seminar z matematiky, syn ma vyborne logicke myslenie, ale jeho lenivost nad nim vitazi. tuto moznost sme spolu vymysleli, nakolko sice je dobry v matematike, ale pomalsi, aj ked spravne pocita, takze neziskava body za ulohy na hodine, lebo hodnoti sa aj rychlost. ale dostali od ucitela tipy na seminare a tak som dala synovi, ze nech si jeden vyberie a riesi, ze si tym zabezpeci chybajuce body na matematike. a mali sme aj krizu, lebo tie ulohy su aj tazsie, ako deti zatial prebrali. tak sa trenujem v trpezlivosti a rozmyslam, aky mu dat navod, aby priklad vyriesil uplne sam, len ho spravne nakopnut, napr. tym aby si spravit spravny zapis. a potom po vyrieseni tazkeho prikladu aj sam je hrdy na seba, ze to zvladol.

suzzi
autor
7. okt 2013

@bets super, paci sa mi ako pracujes s detmi. Mozno v skole budu mat pre nas znamky vacsiu vahu a syn bude viac motivovany dosahovat vysledky a plnit ulohy. Skolu len zaciname, takze uvidim ako sa to bude vyvijat. Chcelo by to trosku nastartovat ten pozitivny stres zo sutazivosti. Kazdopadne s chlapcami to bude asi vecny boj 😉 A ta trpezlivost navyse by aj mne pomohla...pokojne aj kyble trpezlivosti 😀

suzzi
autor
7. okt 2013

@zuzka4444 No super Zuzi, toto sa mi tiez paci ako napad. Tiez som z toho nervozna, ak dieta dostane stale len tak nejaku tu korunku od babky, tety, ...a zrazu ma plnu penazenku penazi. Ako poznam nasho maleho, tak aj toto by mohlo fungovat, lebo k peniazom ma velmi pozitivny vztah 🙂

asar15
8. okt 2013

dcéra je šikovná ale lenivá a viac ako škola ju zaujímajú kamarátky.Zatiaľ je jednotkárka ale doma jej musím školu stále pripomínať. Je v 4. ročníku a mne sa zdá že v škole akosi niektorý učitelia kašľú na učenie. Z angličtiny nemali od začiatku školského roku ani jednu úlohu, v zošite napísané 4 vety, slovíčka žiadne a v pracovnom zošite urobené 2 strany, keď som sa jej opýtala,že prečo im učiteľka nedáva nejaké ulohy na doma odpoveď: že im ich nedáva preto, lebo rodičia nevedia anglicky a nemal by im kto s nimi pomocť!? Skoro ma piclo. Na druhej strane vlastiveda /musím povedať že ich to učí rehoľná sestrička, / každu hodinu majú nejakú úlohu aj keď len kresliť ale na rozdiel od angličtinu ju baví oveľa viac. Vždy o tej hodine rozpráva čo im hovorila sestrička a čo budú robiť. Dnes už odovzdávali projekt. Tak ako ju mám motivovať sa tú angličtinu učiť keď v škole na to kašle učiteľ.
Možno príspevok trocha od veci ale ma to štve

julinka322
28. okt 2013

@asar15 presne to isté riešim aj ja! je to strašné, ako niektorí učitelia pristupujú k svojim povinnostiam a čo už vôbec nechápem, že to nevadí ich nadriadenému. ja sa musím s deťmi doma dosť veľa učiť ak chcem, aby niečo vedeli. tiež ma to štrašne hnevá, ale bývame na dedine a zmena školy neprichádza do úvahy. a keď som sa sťažovala, riaditeľ držal stranu učiteľke. pre mňa ako rodiča je úplne hrozné aj to, že musím pred deťmi skonštatovať, že ich učiteľka nie je dobrá, lebo sa im nevenuje a neplní si povinnosti. oni samé to predsa aj vidia. jedna dcéra je z tej školy preč a druhá je tiež štvrtáčka, tak už len čakám na koniec....je to skrátka veľmi smutné....

rodinnevikendy2
30. okt 2013

A čo tak motivovať pekným zážitkovým pobytom ?
ZIMNÁ ROZPRÁVKA S LYŽIARSKOU ŠKOLOU
https://www.modrykonik.sk/catalog/vendor/rodinn...
alebo MIKULÁŠ S PLÁVANÍM DETÍ
https://www.modrykonik.sk/catalog/vendor/rodinn...
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

emkaemka
30. okt 2013

no u nas v skolke motivovali deti k spanku lizatkami a sladkostami. to bolo strasne. ak dieta spalo, dostalo sladkost. rodicom sa to nepacilo. na jednej strane sme mali v stredu zavedeny ovocny den, na strane druhej dostavali vela sladkosti. neviem ako je to tento šk. rok, ale dufam, ze sa to zlepsilo. ale myslim si, ze pani ucitelky sa snazia vyhoviet rodicom a uz sa to zlepsuje.