Ako sa konkrétne správne pomenúvajú tieto geometrické útvary?
Viete mi prosím napísať, ako sa konkrétne správne pomenúvajú tieto geometrické útvary (tvary?)
Potrebujem to napísať správne. Kocku valec zvládnem. Ale čo ten kvader a obdĺžnik? Ako ich pomenujem? Dlhy, krátky, hrubý, tenký? Obdĺžnik? Potrebujem, aby bolo z textu jasne o čo ide.
Ďakujem

Teda zeleny obdĺžnik a oranžový, ona sú kvádre?
Obdĺžnik je 2D utvar (plochý) , teda ten tam nie je.
Žiaden obdĺžnik tam nemáš. Sú to všetko štvorboké hranoly. Ten s tým oblúkovým výsekom neviem.
A takto ako máš tie útvary položené, tak ten valec je vysoký a nízky.
kľudne ich pomenuj podľa farby - vezmi zelený kváder, červený valec... ten zložitejší tvar si nazvi napr. most ak je to pre deti
@lucka_ke ďakujem. A ako nazvem ten hrubý káder a užší? Tie čo sú rovnako dlhé? - zelený a oranžový. V prípade že budú rovnakej farby? Pretože aj taka nastane situácia
@vulka ďakujem
pre akú vekovú skupinu to robíš?
5-6r
Tak teda kváder , či hranol?
@lucka_ke ak môžem byť konkrétnejšia, deti majú postaviť stavbu podľa mojich slovných konštrukcií. A teda nechcem tie útvary zle pomenovať
* inštrukcií
no 5-6 ročné deti budú určite vedieť, čo je to kváder a hranol. 🙄 Hlavne, keď to ani ty nevieš pomenovať. 😂
kváder je druh hranola... ale ak ide o malé deti tak asi nebudú vedieť čo je hranol
ja by som napísala kocka, kváder, valec, "most" a do pokynov to dala čisto podľa farieb, nedala by som dva rôzne kvádre rovnakej farby
@belllinka chápem tvoju iróniu, ale ver mi, že tiež by som to najradšej nazvala len modrá a žltá kocka.... bohužiaľ na fakultách väčšinou sedia len teoretici
tak do práce to pomenuj správne odbornou terminológiou a zdôvodni, prečo v zadaní 5-6ročným deťom bude použité niečo jednoduchšie
Učivo základnej školy 4.-6. ročník. Tak nie div, že to na fakultách od študentov vyžadujú. Bolo by smutné, aby učiteľka v škôlke deti zavádzala obdĺžnikom.
Pre rôzne vekové kategórie treba prispôsobiť, ale netreba ich učiť nesprávne pomenovanie.
Ja by som to obišiel - bol by to modrý stavebný dielik, červený stavebný dielik, prípadne dielik č. 1, dielik č. 2... Deti v škôlke budú skôr poznať čísla ako názvy priestorových útvarov. 😉
@lazzo deti v MŠ sa učia rozlíšiť, priradiť, vybrať, aj pomenovať geometrické tvary - plošné, aj priestorové 😉
autorka - najprv by som deti oboznámila s pojmami - čiže vezmem červený valec a poviem "toto je červený valec", neskôr si overím, či si to deti zapamätali - Evička vyber červený valec, vezmem do ruky červený valec a opýtam sa, čo mám v ruke. Až potom by som zadala pokyn k stavbe podľa inštrukcií. Možno by bolo fajn vybrať "kocky", ktoré vieš stopercentne pomenovať 😉
Tak ako píše @lucka_ke je to správne.
Správne je valec, kváder, kocka. Most nemá geometrické pomenovanie.
@elizabet173 Tak táto informácia mi unikla. 🙂
Mame podobne a my sme to volali: kvader, kocka, velky vlacek, maly valcek, mostik, dlha palicka, kratka palicka ...
Kváder s podstavou štvorca je ten tučnejší oranžový, ostatné dva tenšie sú kvádre s podstavou obdĺžnika.
Su tam 2 valce, 4 hranoly a jeden "most"
Z tych 4 hranolov je jeden kocka a ostatne 3 su kvadre.
1 je pravidelny kvader, ktory ma zakladnu kocku a dva su nepravidelne kvadre ktore maju zakladnu obdlznik.
Tak ako su teraz polozene, tak zeleny je kratsi nepravidelny kvader a cerveny je dlhsi nepravidelny kvader. Ja by som tie dva nepravidelne kvadre postavila na vysku, tak ako je oranzovy kvader aby dobre ukazal medzi nimi rozdiel v zakladni.
Ak ich postavis na tu tenku hranu, tak budu Vyzsi a Nizsi.
@andreatytler prosím ťa, toto nie. Základňa kocka neexistuje! Ani pravidelný a nepravidelny kvader!
@autorka červený je kvader, zelený je kvader, oranzovy je pravidelný 4-boky hranol, bezove je kocka. Potom tam máš dva valce a most je nejaké teleso.
@letfenixa Dakujem za opravu... ano miesto kocky mala byt zakladna: stvorec.

Ak dám pokyn ,,vezmi obdĺžnik, či kváder, tak ktorý z tých dvoch?