Ako slušne zrušiť objednávku handmade výrobku?
Ahojte.... mám takýto problém 😔
Dohodla som sa s jednou pani, ktorá vyrába hand made veci,ze ni vyrobi jeden výrobok.Ma ho začať vyrábať az v septembri.Ten výrobok stojí 150€... A mam na to financie,len sa mi vyskytli nečakane rodinné výdavky a vedela by som tie peniaze použiť aj na užitočnejšie veci nez na ten hand made výrobok.Som čestný človek a nechcem sa zachovať ako hulvátka či klamárka.... Neviem ako slušne to tej pani napísať,ze by som to chcela zrušiť...😔😔 Poradíte?A priznam sa,ze sa aj bojim jej reakcie.... Zrušiť to,ci nie? Nechať si ten výrobok a uz do buducna to brať ako ponaučenie?🙄
Normalne to zrus. Nerobis naprieky, stava sa
Ahoj, daj jej vedieť čo najskôr, lebo keď to značne vyrábať skôr, ako plánovala, čo už s tým urobí, ak to zrušíš.
Je fajn ze takto rozmyslas a nechovas sa ako buran, co si rozmysli a zrusi. V prvom rade by som zistila, ci uz do toho nieco investovala - nakup materialu, vyroba navrhu, atd…ak ano, tak by som to nechala tak a nerusila uz.
Ak neinvestovala nic, tak by som jej slusne vysvetlila situaciu.
@anonym_autor
a z akého dôvodu sa bojíš jej reakcie?? Tuez som si chcela dat niečo vyrobiť. Najskôr som s pani 2x volala, medzi tým rozmýšľala a potom sme spolu ruesili farbu materiál atd. Ona však najskôr poske číslo účtu a až potom začne robiť. Dokonca mi chcela dat možnosť platit až pri odbere. To som nechcela a zaplatila hneď. Tiez islo o 250e.
Keby mi medzitým niečo do toho došlo, povedala by som jej.
Je mi ľúto, mam nečakane výdavky a Bohu žiaľ, tuto radost si musím odložiť na inokedy, dúfam ze čoskoro. Sme len ľudia predsa.
Ja by som zrušila, ak aj už do toho investovala, s tým že preplatím prípadný pre teba špeciálne objednaný materiál napríklad, ak by to bolo pre mňa výhodnejšie… deje sa to normálne a je to riziko podnikania, mohla kľudne zobrať aj zálohu… normálne slušne jej napíš, po zadku nedostaneš
Ja sa bojím,ci ma nedá niekde na sociálne siete ako nespoľahlivé ho zákazníka, alebo podvodníčku ....
Nerada by som s ňou prišla do konfliktu a mrzí ma,ze jej možno spôsobim aj problémy,ze bude mať ušlý zisk...lebo však možno mohla vziať miesto mna inu zákaznícku ...je mi z toho trápne
Ja by som zrušila, ak aj už do toho investovala, s tým že preplatím prípadný pre teba špeciálne objednaný materiál napríklad, ak by to bolo pre mňa výhodnejšie… deje sa to normálne a je to riziko podnikania, mohla kľudne zobrať aj zálohu… normálne slušne jej napíš, po zadku nedostaneš
@lindous to som ochotná samozrejme uhradiť,to určite bez debaty áno
Ja sa bojím,ci ma nedá niekde na sociálne siete ako nespoľahlivé ho zákazníka, alebo podvodníčku ....
Nerada by som s ňou prišla do konfliktu a mrzí ma,ze jej možno spôsobim aj problémy,ze bude mať ušlý zisk...lebo však možno mohla vziať miesto mna inu zákaznícku ...je mi z toho trápne
@anonym_autor nespoľahlivá by si bola, keby si si to dala vyrobiť, poslať na dobierku a neprebrala… ako ste dohodnuté na platbe? Nezačne vyrábať až keď zaplatíš? … a teda nepredpokladám, že má nejaké zmluvné podmienky, o ktoré by sa mohla oprieť… Čím skôr sa jej ozveš, tým rýchlejšie nájde novú zákazku… určite nebudeš prvá ani posledná, čo si niečo takéto premyslela… chápem ťa, nerada riešim takéto situácie tiež, ale ber to ako tréning asertivity
Ja sa bojím,ci ma nedá niekde na sociálne siete ako nespoľahlivé ho zákazníka, alebo podvodníčku ....
Nerada by som s ňou prišla do konfliktu a mrzí ma,ze jej možno spôsobim aj problémy,ze bude mať ušlý zisk...lebo však možno mohla vziať miesto mna inu zákaznícku ...je mi z toho trápne
@anonym_autor napis, že žiaľ život prináša rôzne ťažké situácie a niečo vás veľmi nemilo prekvapilo. Že ak už nakúpila materiál, si ochotná jej niečo preplatiť ako odškodné ( pravdepodobne ta len ukľudni a odmietne to ). Ak by na to prikývla, zaplatíš možno malú symbolickú sumu, ale lepšie ako mať doma niečo čo momentálne nemozes riešiť
@anonym_autor miesto mK, to treba riešiť čím skôr s ňou.
@sense ved je noc,jej budem písať ráno..nejdem jej teraz v noci o tom písať
Zálohu nechcela, že platí sa až potom....ze doteraz s tym problém nemala nikdy...je to seriózna pani a ja by som chela byť voči nej tuez seriózna,preto ma to celé mrzí....🤷
Zálohu nechcela, že platí sa až potom....ze doteraz s tym problém nemala nikdy...je to seriózna pani a ja by som chela byť voči nej tuez seriózna,preto ma to celé mrzí....🤷
@anonym_autor mňa už veľmi zaujíma o aký super produkt ide, ale to by bola reklama 😅
@anonym_autor určite jej nápis, že to nechceš.
@anonym_autor mňa už veľmi zaujíma o aký super produkt ide, ale to by bola reklama 😅
@mamutka to nie je dôležite,to nie je predmet tejto diskusie.Je to proste hand made výrobok.🥰
@anonym_autor Určite napíš a vôbec sa nemáš čoho báť. To, že si čestná je zrejmé aj s tvojej reakcie. Ja si myslím, že pochopí. Bude rada, že si sa k nej zachovala čestne. Kiežby bolo takých ľudí viac. Myslím, že si pekným príkladom.
@anonym_autor Napis jej to normalne tak, ako to pises nam. Vidno z toho, ze ta to uprimne mrzi a nie si spekulantka, nemas sa coho bat.
Napíš jej, čo najskôr. Ospravedlň sa. Pekne jej to vysvetli. Tieto tanečky okolo ničomu nepomáhajú. Život prináša rôzne situácie. A ešte k tomu v dnešnej dobe.... Normálny človek to pochopí. Pani má kopu času sa zariadiť inak.
Mimochodom, možno sa pohybujem po nesprávnych stránkach, ale predávajúce robia verejnú hanbu len takým kupujúcim, ktorí si nechcú prebrať už vyrobenú vec.
Moc to prezivas . Este to nezacala robit a ani material nemusis preplatit kedze robi handmade vyuzije to pre niekoho ineho ( ak vobec uz kupila) alebo sa snou dohodmi nech to zacne az o mesiac . Ak by si tu vec chcela.
Tak jej to slusne vysvetli,ze sa ti teraz neda,ze je to vela kedze mas ine vydavky.Ale ked budes mat volne prostriedky sa jej ozves.Myslim,ze to kazdy pochopi.
určite jej napíš skôr ako sa tomu začne venovať a vysvetli situáciu. potom aspoň bude vedieť že môže čas investovať inam.. nemyslím že by to nepochopila.
Pre boha ziveho jednu spravu nevies napisat 😃 .
Napisat hned
Uz mala byt napisana miesto tejto zbytocnej diskusie. Vsak slusne vysvetlim a je.
Pokojne zrus, ak to nezacala vyrabat. Ja som tiez vyrabala personalizovane veci a teda pokial to este nie je vyrobene, je lepsie takto ako potom vec neprebrat.
Napis jej, ze sa ospravedlnujes, ale doslo u vas k necakanym rodinnym vydavkom a nemozes si to teraz dovolit nakoniec kupit. Tak rusis objednavku.
A ak mas o danu vec stale zaujem, kludne pripoj, ze zaujem stale mas a ozves sa, ked to znova financne bude mozne.
Radsej v predstihu. Neviem, co presne od nej chces, ale snad to stihas skor, ako nakupi na vyrobu material. Pripadne ak uz ho ma nakupeny, ma sancu zhanat dalsieho zakaznika skor, ako ten material pouzila na tvoj vyrobok.
namiesto diskusie si jej hned mala napisat slusne vecne
@anonym_autor a zvaz, ci by nebolo vhodne jej preplatit aj cas, ktory stravila riesenim tvojej objednavky. Ak ste si vymenili 5 sprav, tak samozrejme ok. Ale poznam sama velmi dobre, ze ludia su schopni vypisovat cele hodiny, pytat sa na kadeco a potom nic. Stalo sa mi, ze mi pisala jedna mamicka ohladom aromaterapie, velmi konkretne rady chcela pre svoje deti, stravila som s nou pri pisani cele poobedie a ona mi podakuje a napise, ze si to kupi niekde v okoli, aby usetrila na postovnom 🤣 ani som nevedela, ako zareagovat 🤦
@lindusss2016 tak čo, využila poradenstvo zadarmo 🤷♀️
@anonym_autor Zalezi aj od toho, ci uz na dany vyrobok musela nakupit material a ci ho vie pouzit na nieco ine. Priklad 1 - dala si si nieco usit, ale kupovala latku podla tvojho vyberu. Nemusi mat na nu odbyt, aj ked este nezacala sit. Priklad 2 - vyraba strieborne veci a nemusela kvoli tebe kupovat ziadny material. To su velmi rozdielne situacie.
Ries to s nou najrychlejsie ako vies, aby nezacala vyrabat a priadne ak objednala material, aby aj ona vedela spravit jeho storno. Normalne mas pravo zrusit objednavku, to sa stava, tak jej to kludne ako tu napis ako tu a nespekuluj moc nad tym, co si mysli ona - povie ti.
@lindusss2016 tak čo, využila poradenstvo zadarmo 🤷♀️
@biba_18 hej, hej a primarne s tym nemam problem, ak su to 2-3 otazky... Ale ona mi dopodrobna opisala zdravotny stav jej dvoch deti a vypytovala sa do aleluja velmi konkretne. Fakt mi zobrala cele jedno poobedie az do vecera a vobec jej to neprislo blbe 🤔

veď keď to má vyrábať až v septembri - riadne jej napíš že vzhľadom na zmenu pomerov si nútená objednávku s poľutovaním zrušiť…
čo sa môže stať?
veď pokiaľ nezačala vyrábať, ešte stále má čas prijať inú zákazku…