Ktoré cenovo dostupné autá sú odolné voči korózii?
Teda myslím bežné značky ako Kia, Škoda, Renault, Opel, Hyundai, Toyota, nie Bentley, Mercedes, BMW a tak...
Akoze po 20-30r,ci po kolkych? My mame Kiu 10r, cely den je vonku a nikde nehrdzavie. Preco by mala?
Záleží od kusu nie od značky. Hrdzaveju všetky autá. Aj výrobcovia aút znižujú výrobne náklady a potom to tak vyzerá. Mali sme 2 octavie a jedna s hrdzou a druha bez, prečo? Netuším. So starších aút ktoré sme mali nehrdzavela len stará a4 a vw touran
@lubossi aj tie vedia ak je tam vlhkost ;)
ale na 100% nebudu hrdzaviet take, ktore nie su kovove :D
a teraz naspat k teme. zalezi kde byvate- aka vysoka je frekvencia posypu solou, ak byvate v takej oblasti tak sa jednoducho tej hrdzi nevyhnes. chce to poriadnu davku starostlivosti o to auto a ak sa objavi, tak to treba hned osetrit
Všetky. Všimni si mercedesy, tie sú skoro všetky hrdzavé hlavne pri podbehoch a blatníkoch. Ja som dávala striekat svoj VW tuším mal vtedy 5 alebo 8 rokov a to mám garáž, v ktorej parkujem.
Muž má dodávku Peugeot a tiež hrdzavie.
Nám žiadne auto nehrdzavelo ešte. Ale je pravda, že ich mame max. 10-12 rokov od novoty
@lubossi alebo aspoň v zime a keď je horšie počasie. Veľa záleží od veku aj od starostlivosti.
@marsmykkok nepíšeš či chceš kupovať nové auto či jazdenku....pred istým časom som kupovala Škodovku vek cca 14-15r, roky používané ako služobné, tak prvé bolo výmena 5.dverí a blatníkov..
Aká bola hodnota auto toľko bolo investované do plechov a karosárskych prác. Keď malo 25r ešte chodilo po meste. Po Škodovke som jazdila Oplom, vekom asi 11-12r. Celý čas garážované, vlastnil dr na dôchodku, každý rok s ním chodil do značkového servisu, v zime ani km. Vtedy ani stopa po hrdzi, auto malo v decembri 20,a veru vlani už bolo treba niečo robiť s hrdzou. Ale koľko % 20 ročných áut nie je hrdzavá.
@marsmykkok drviva vacsina aut ma uz karoserie z obojstranne pozinkovaneho plechu, ale zas v poslednych rokoch sa odflakava (minimalizuje) osetrenie podbehov a podvozkovych casti antivibracnym trvalo pruznym nastrekom (tzv. Plastizolom). Nahradza sa to plastovym (resp. v zadnych podbehoch zvuk tlmiacim synteticko-kobercovym zakrytovanim).
Nepriestrelne nekorodujuce auto neexistuje (muselo by byt celonerezove). Po 10-15-20 rokoch zacne na niektorych miestach rozkvitat kazde.
Donedavna mali este problemy s koroziou Mazdy (zadne lemy, prahy), starsie novodobe Dacie. Vseobecne tensie plechy a trosku vacsiu nachylnost ku korozii (po rokoch) mali japonske a prve korejske auta.
Casy legendarne nehrdzavejucich aut (Peugeot 405, VW Passat B5...) su uz prec.
Koroznu odolnost auta velmi narusaju buracky - akokolvek kvalitne realizovana oprava karoserie (aj v znackovom servise v zapadnej Europe) uz 100% nenahradi antikoroznu odolnost z prvovyroby (kataforeza ponaranim celej karoserie, roboticky nanasane tmely na stykoch a falcoch, vypalovanie lakov pri vysokej teplote...)
Na vsetkych autach hrdzaveju kovove diely naprav (vyzera to nedobre, ale je to zvacsa hrubostenne (okrem plechovych stitov kotucovych brzd), takze to prekoroduje az po velaaa rokoch.
Samostatnou kapitolou su vyfuky. Tu plati, ze na vyssich triedach aut su z vacsej miery tlmice vyfuku oplastene nerezom a najma na dieseloch su prakticky na celu zivotnost auta (15 aj viac rokov). Na nizsich triedach aut (male auta a nizsia stredna trieda) sa obcas diely vyfuku musia menit skor, na niecom automobilka musi usetrit.
Ale VW/Skoda (najma vyssie triedy), Hyundai/Kia, Peugeot/Citroen/Opel, Ford, Renault su bezny standard a nejake extremne rozdiely v antikoroznej odolnost (pri beznom slusnom zaobchadzani majitelom a neburanom aute) nevidim. Skor niekto kto jazdi intenzivne v zime (lyziari, zimni chalupari, firemne auta), ma na aute viac poskodeni oderom od inertnych posypov plus trvale nasolenie auta...
Korozne slabe miesta mavaju mnohe auta pri styku predneho blatnika a prednej casti prahu - za plastovym podblatnikom je taka "kapsa" kde sa po rokoch nahromadi trvalo vlhke nasolene "bahno". Plus lemy zadnych blatnikov.
Ale spravne uvazujes - ak zvazujete kupovat jazdenku, tak stav karoserie (neburanost, nelakovanost, ziadne naznaky korozie (okrem podvozkovych dielov naprav)) je podla mna to najdolezitejsie pre nasledneho kupujuceho, ktory chce auto roky uzivat.
@marsmykkok toto je naozaj pre niekoho priorita pri kúpe auta?
@katica06 nové
@tilly no ja mám od novoty skoro 10 ročné a dala som striekať podbehy, lebo boli tam bublinky a sem tam hrdza a hlavne pravá strana čo by ukazovali fotky z lakovni vyzerá desne. Je to sila aby človeku v dnešnej dobe napríklad 5 ročné auto začala rozožierať hrdza, že tak kašlú na ochranu.... Nepoviem 15-20 ročné auto, ale auto čo má 5 alebo 9 rokov sila. Parkujem pod pristreškom čo je vraj ideál, ale aj tak čo aj čítam diskusie, autá majú hrdzavý spodok už ako nové v salóne a jasné že sa to potom šíri na.podbehy, blatníky a tak.
@marsmykkok my máme autá max 5 rokov a hrdzu nechytilo ani jedno... Parkované niektoré v garáži, iné vonku. Od Škodovky až po prémiové BMW.
@marsmykkok idealne bolo ist sa porozpravat do dobrej autokarosarskej dielne dobreho mensieho nezavisleho autoservisu, kde opravuju aj starsie auta.
Pod podbehmi zrejme myslis prahy (to co je pod bocnymi dverami). Podbehy su vnutorne blatniky - ale tie su ma vacsine sucasnych aut zakrytovane plastovymi, resp. vzadu kobercovymi krytmi, takze pod nimi hrdzu nevidis.
@nikpa áno, najazdím tak 10 000km ročne teda nie veľa a nie je príjemné ak sa pozeráš na to ako ti 6 ročné auto s 60 000km začne rozožierať hrdza... Lebo to ja rakovina auto, to nespravíš trvalo. Keby máš aj nafigu motor to sa dá opraviť za vyššiu sumu, ale trvalo, ale pri hrdzi len pozeráš kedy ti ho hrdza úplne rozožerie.
To je uhol pohľadu... Ja som dávala vymieňať prahy na aute asi 2 roky dozadu, lebo mi vyhovuje to auto po všetkých stránkach a výmena plechu je niekedy proste súčasť údržby. Predné blatníky som tiež vymieňala 2 roky predtým. Auto má teraz 25 rokov a neviem si predstaviť svoj život s iným.
@marsmykkok tiež ma to prekvapilo, hlavne na tak drahom aute. Ale v servise hovorili, že bežná vec.
A to ešte môj muž sa stará o naše autá. Do garáže nikdy nejde slané, ani mokré, vždy umyté v zime, až potom ide do tepla. Auto má 12 rokov, iné autá som už dávno menila, max 4/6 rokov som mávala autá predtým, ale toto mi vyhovuje a nechcem ho meniť. Hlavne nič podobné už nekúpim, hľadala som a jednoducho také Auto už nie je... tak sme dali radšej striekat prahy. Hlavne, že motor ide. Keď odíde niečo drahé, auto pôjde preč a bude čas na nové.
@marsmykkok 15-20 ročne autá mali kvalitne celopozinkovane karosérie. Otec ma A4 ročník 2000 a to auto nemá štipku hrdze. My sme mali pred rokmi 2008 a menili sme predné blatníky a kufor.
Trabant. 😂
@tilly nie je to Mercedes? Tie maju problemy s koroziou pri mnohych modeloch (dodavky su "hrdzave uz v katalogu").
V zime (a mozno aj v lete) je vhodnejsie auto parkovat pod pristreskom (vetranie, v zime mraz), nie v temperovanej garazi. Solanku z nepristupnych miest neodstrani ani bezne jednorazove umytie a v chlade (mraze) by korozia postupovala pomalsie.
@nikpa ja som si vyberala svoje prvé auto podľa vzhľadu a farby, čiže toto mi príde ešte ako rozumné kritérium 😆
@tomiholjubavi máš pravdu 🙈😃 ale toto ako žena chápem 😅 tak radšej som už ticho 🙊🤣
Ak chces pozri tento kanal.Borec robi ochranu proti korozii.Sledujem jeho kanal uz daky rok a skutocne su tam zaujimave info.Vybral som 4 rocny Hyundai a uvidis slabe miesta.
Vela spravi starostlivost o atuo, nie "znacka". Ani garaz nezaruci nehrdzavenie. Vsak hrdzavenie urychluje aj posypova soľ a v kombinacii s vodou a celkovo zimnym pocasim je to suepr kombinacia.
@tilly To práve, že sa o auto stará človek a nakoniec sa dočkáš boju s hrdzou a nemáš to ako ovplyvniť. Preto som chcela aj nové auto z výroby, že budem vzorne servisovať , nech slúži čo najdlhšie, inak ako auto fajn, menila som len spotrebné veci bežné, dokonca batéria mi vydržala pôvodná vyše 9 rokov čo sa stane málokedy, nikdy ma nenechalo na ceste. Len tá blbá hrdza.
@tanyan Koľko ťa vyšla tá výmena prahov? Ja som teraz to dala vybrúsiť, zatmeliť, prelakovať, ošetrilo sa to konvektorom hrdze a uvidím čo bude dalej. Najbližšie mesiace auto nepredám, potrebujem teraz peniaze na iné nie na kúpu nového a do budúcna uvidím kedy sa to znova ukáže, zase nechcem mať auto 40 rokov, teda tá ľavá strana je fakt minimálne chytená, to vydrží a bude to len kozmetický problém ak znova na tom minikúsku vyjde, tá pravá ale ak si nechám auto ešte pár rokov bude sa to musieť vyvárať.
@tilly inak teda čo som si začala teraz všímať autá že či aj iné hrdzavejú, tak teda VW vedie, tých som videla najviac hrdzavých a to rôzne ročníky a rôzne modely, aj tie velikánske, aj combíčka, aj malé. Pričom teda dosť chválené auto automechanikmi čo sa týka spoľahlivosti a aj jednoduchosti opravy. Ale s tou hrdzou problém zjavne majú.
@marsmykkok 500€, ale je to špecifické podľa auta - dostupnosť dielov, rozsah prác (upevnenie), farba...
Ja mám tiež VW, konkrétne Lupo a do veku 20 rokov som iba raz riešila na streche hrdzu okolo líšt lokálne asi 2 krát 5 cm. Mali sme aj Touran a asi všetky okrem nášho mali chytené kufrové dvere - náš bol na kufri úplne čistý aj vo veku 15 rokov.
@tanyan ano, Touran (inak dobre auto, len ako TDI trochu zlozite aj (ale nielen) kvoli naftovemu prihrevu motora tzv. Zuheizer) na piatych dverach zacina chytat hrdzku pri lampickach osvetlenia SPZ (ak este ide o klasicke ziarovkove) a na vonkajsich okrajoch vodorovneho prelisu, kde plech trochu pracuje pri zatvoreni (tresnuti) kufra. A ako skoro vsetky VW - "kapsy" na konci prednych blatnikov (za plastovym podblatnikom) a na prednej casti prahu prednych dveri.
tie, ktore su urcene pre primorske krajiny, lak sa nanasa vo viac vrstvach a za opacne el.nabitej karoserie, ako je lak, a musi vydrzat slane ovzdusie...
@marsmykkok ja mám teraz piaty VW a so žiadnym neboli problémy, ale zas je pravda, že som ich predávala po prvej STK. Tento mám 10 rokov, má 12 a už sme ho striekali a dva krát sa viezol na odťahovke 🙊

tie ktore su cely rok v garazi :D