Mám panický strach z lietadiel

marika1066
9. nov 2017

Bože mam panicky strach z lietadiel a rano letíme z UK na svk ,,, ja neviem co robit od strachu

marylis
10. nov 2017

@marika1066 Mne pomaha pohar vina v letiskovom bare 😂

zuzkavladko
10. nov 2017

@marylis mne tiez 😀 A este jeden v lietadle 😀

elysiacik
10. nov 2017

Ja som zatiaľ letela asi iba dvakrát a stačilo mi to, tiež mám z toho paniku a ešte aj moja polovička rada pozerá tie najväčšie letecké katastrofy, to musím zakaždým odísť z miestnosti

marylis
10. nov 2017

@zuzkavladko heh, tomu ver.. uplne rovnako to mame 😂

aliii3
10. nov 2017

@marika1066 drzim palce, aby si to v pohode prezila. Daj si fakt nejakeho panaka alebo vinko a hned budes kludnejsia 🙂

wetsel
10. nov 2017

prežiješ to neboj sa, prinajhoršom si daj za pohárik ako ti poradili baby a bude to v pohode 😉

1bambinko1
10. nov 2017

@elysiacik Aj môj to stále pozerá a ja iba oči zatváram, keď si predstavím akú hrôzu museli tí ľudia prežívať tak mi je až zle zakaždým..

l3yla
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
marika1066
autor
12. nov 2017

Tak žijem este naspäť v stredu🤔

laila22
21. apr 2019

Baby, dá sa prekonať panicky strach z letu?

janne318
20. júl 2019

@laila22 Áno, dá. 😉 Veľakrát stačí porozumieť problematike, získať základné vedomosti o princípoch lietania, o tom ako fungujú lietadlá a letecká doprava všeobecne. Ak sa smiem spýtať - z čoho konkrétne máš strach? Z toho že sa lietadlo zrúti? Z výšok? Alebo z uzavretých priestorov?

marika1066
autor
20. júl 2019

@janne318 áno presne z toho že sa zrúti lietadlo ale aj z toho keď sa zavrú dvere že je tam malo vzduchu že sa zadusím

laila22
20. júl 2019

@janne318 ja konkrétne nemám strach. Moja dcéra má strach z uzatvorených priestorov. Obávam sa, že by do lietadla ani ne nastúpila, rovnako ako do výťahu..

janne318
20. júl 2019

@marika1066 Lietadlá z neba len tak nepadajú. 😉 Možno to bude znieť neuveriteľne, ale ono je zväčša dokonca doslova nemožné švihnúť také dopravné lietadlo o zem. Napríklad lietadlo typu Airbus A320 (ale samozrejme aj iné) sú totiž vybavené tzv. Fly-by-wire systémom, ktorý nedovolí urobiť pilotovi taký manéver, ktorý by lietadlo ohrozil - nedovolí mu napríklad nakloniť lietadlo bočne alebo priečne do takého uhla, aby došlo k odtrhnutiu prúdu vzruchu a strate vztlaku. Neviem, či som sa.dosť jasne vyjadrila, tak len pre istotu doplním - lietadlo sa drží vo vzduchu na podobnom princípe, ako loď na vode (len s tým rozdielom, že vodu je vidieť a vzduch nie). Vzduch obtekajúci okolo krídiel lietadlo nadnáša, čiže vytvára vztlak. Laicky povedané - lietadlo sa vlastne vo vzduchu cíti ako surfista na vlne. No a na to, aby mohlo lietadlo - obrazne povedané - "plávať na prúde vzduchu", musia sa sa jeho krídla kĺzať vzduchom hladko a plynulo. Predstav si, že si surfista - keď chytíš vlnu, drzíš sa na nej dovtedy, kým je tvoj surf rovnobežne s hladinou vody a kým máš dostatočnú rýchlosť. Kedy si naklopila surf predkom alebo zadkom v prudkom uhle dole, prekopŕcla by si sa celá. Taktiež by si spadla, keby si razom zabrzdila alebo otočila surf prudko do pravej či ľavej strany (čiže na hranu). No a to isté robí aj lietadlo vo vzduchu. Fly-by-wire systém nedovolí pilotovi zdvihnúť alebo znížiť čumák lietadla do takého uhlu, aby sa "prekopŕclo", a ani ho pilot nedostane do takého prudkého bočného náklonu. Takže bez srandy a úplne vážne - zrútiť sa s dopravným lietadlom kvôli nesprávnemu manévru sa skrátka nedá. 😉
Pokračovanie neskôr... - teraz sa musím z MK na nejaký čas odhlásiť. 😉

janne318
21. júl 2019

@marika1066 Sľúbené pokračovanie... 😉
Ako som už vyššie v príspevku načrtla - to, vďaka čomu lietadlo letí a čo ho drží hore, sú jeho krídla a vzduch. Veľa ľudí sa mylne domnieva, že lietadlo letí vďaka motorom. Nie..! Motory ho len poháňajú vpred, aby letelo rýchlejšie (ani spomínaný surfista nemá vrtuľu v zadku, a predsa si to šinie po vlne 😂). Z lietajúcich zariadení sú živými príkladmi napr. vetroň či rogalo. A teraz jeden "secret" 😉 - v prípade, že dvoj- alebo viacmotorovému lietadlu vysadí jeden motor, cestujúci si to ani nevšimnú. Lietadlo normálne letí ďalej a v pohode pristane. Akurát, že poletí v nižšej letovej hladine, o kúšťok pomalšie a v inej aerodynamickej konfigurácii - bo keby ostalo s iba jedným funkčným motorom v rovnakej konfigurácii ako s dvoma, točilo by sa dokolečka v smere po vonkajšej strane funkčného motora. 😝 (pre lepšiu predstavivosť - skúste jazdiť na aute, na ktorom je zabrzdená ľavá strana kolies, pričom ale pravé kolesá sa točia normálne. 😆😋).
No..., a keďže - ako som už spomínala - základom úspešného udržania sa lietadla vo vzduchu sú krídla a vzduch samotný, letieť a pristáť sa dá aj s lietadlom, ktorému vysadia oba (resp. všetky) motory. Lietadlo sa nezrúti strmhlav dole, ale poletí ďalej ako vetroň, pričom jeho rýchlosť a výška bude klesať postupne. Nevýhodou je v tomto prípade akurát fakt, že piloti nemajú zrovna nejak extra na výber čo do "repertoáru príletových destinácií" ani "lukratívnosti pristávacích dráh" - v závislosti od klesavosti lietadla (ovpyvnenej napr. hmotnosťou, počasím, tlakom vzduchu, aktuálnou pozíciou a rýchlosťou, atď.) volia v poradí 1/ náhradné letisko - ak nie je v dosahu - 2/ iná vyhovujúca spevnená plocha - ak ani taká nie je - 3/ zatrávnená plocha - ak ani kúska rovnej trávy či poľa nikde - 4/ voda.
A len pre úplnosť ešte doplním - keď aj dvojmotorovému lietadlu (akým je povedzme Airbus A320) vysadia oba motory, neznamená to, že je úplne bez energie. Lietadlo je totiž konštruované na báze troch pohonných systémov - priemárneho (čiže motory), sekundárneho (APU - Auxiliary Power Unit - pomocná energetická jednotka) a núdzoveho (RAT - Ram Air Turbine - piestová vzduchová turbína).
Takže nebojte sa ľudkovi - také rozsiahle zabezpečenie a toľko alternatívnych možností ako má lietadlo, nemá ani ten najluxusnejší a najdrahší Rolls-Royce. 😄👍😉
Kľudne sa pýtajte, ak Vás zaujíma niečo konkrétne - nech sa tu nerozpisujem o veciach, ktoré budú pre Vás tak prudko záživné, že si možno pri ich čítaní aj zdriemnete. 😂😝

janne318
21. júl 2019

@laila22 to síce posúdiť neviem, keďže nie som psychológ, no teoreticky by Tvoja dcéra nemusela mať v lietadle až taký silný pocit úzkosti, ako vo výťahu. Čo do veľkosti priestoru (resp. plochy) má paluba pre cestujúcich zhruba 200m2 (v lietadlách typu Boeing B737 alebo Airbus A320, ktorých je v civilnom dopravnom letectve najviac) - čo nie je zrovna málo. Pri výbere miesta podľa možností čo najviac vpredu by vlastne dcéra jednak videla na dvere (čo by jej možno pomohlo v tom zmysle, že jej podvedomie by registrovalo "aha, dvere = je tu úniková cesta"), jednak by až tak nevnímala množstvo ľudí sediacich vzadu, pretože pohľadom smerom dozadu by vizuálne poňala len pár ďalších radov sedadiel za sebou, ale zároveň periférne celú dĺžku stropu, ktorý tým, že je ešte aj pozdĺžne osvetlený, vyzerá byť opticky väčší (resp. dlhší).
No ber to prosím tak, že je to naozaj len môj subjektívny názor.

laila22
21. júl 2019

@janne318 ďakujem za názor. Ja som jej vysvetľovala, že to nie je také hrozné, že keď dokáže cestovať bušom, tak lietadlo je oveľa väčšie... Uvidíme, čas ukáže. Práve včera mi hovorila, že by to možno skúsila na trase Bratislava_Košice.. 🙂

marika1066
autor
21. júl 2019

@janne318 pekná odpoved 🤔ale keď ja neviemako to ovládať ten svoj strach,ešte keď letí pekne tak sa to dá, ale keď len trosku zatrasie tak hotovo

laila22
21. júl 2019

@janne318 odkiaľ vieš toľko o lietadlách? 🙂

janne318
21. júl 2019

@laila22 No..., tak za 14 rokov, čo sedím v lietadle úplne vpredu vpravo, sa na človeka niečo nalepí. 😂😉

laila22
21. júl 2019

@janne318 Vieš, že som si to myslela... 🙂

janne318
21. júl 2019

@marika1066 u drvivej väčšiny ľudí, ktorí sa boja lietať, sa tento strach dostavuje práve z dôvodu, že lietanie je pre nich jedna veľká neznáma - čomu samozrejme rozumiem, pretože v tejto oblasti je všeobecne len veľmi málo dostupných informácií (ak teda nerátam články plné senzácií a konšpiračných teórií zahlcujúcich internet zakaždým, keď sa vo svete odohrá nejaké letecké nešťastie). Ak k tomu prirátame "dokumentárne seriály" á la "Najväčšie letecké katastrofy" - úprimne povedané, vôbec sa nedivím, že sa ľudia boja lietať. No nájsť na nete objektívne info, ktoré by u ľudí zvýšili v tomto smere povedomie a poskytli jasné odpovede na ich otázky, je priam nemožné. Poviem to pre porovnanie asi takto: väčšina civilizovanej populácie sa nebojí jazdiť autom, pretože vodičák má takmer každý a autom sa vozia denne. Naproti tomu, do lietadla si sadnú tak maximálne párkrát v živote (čo sa teda rozhodne nedá povedať o členoch posádky, ktorí majú pomaly viac nalietaných hodín, než najazdených kilometrov). Predstavte si ale napríklad, že by do bežnej (našej) civilizácie prišiel domorodec odkiaľsi z džungle a sadol by si ako spolujazdec do auta, ktoré dovtedy anilen zblízka nevidel. Podľa mňa - prežíval by hotový horor. Toľko hluku, tá obrovská rýchlosť, tie pohyby auta po nerovnej ceste a v zákrutách, nehovoriac o tom, čo by mu asi tak vystrájal žalúdok. Prežíval by teda niečo podobné, čo prežívajú pasažieri v lietadle, ktorí sa na palube ocitli prvýkrát. Rovnaké pocity ako Ty, má veľmi veľa ľudí. Akonáhle započujú iný zvuk v lietadle, alebo sa lietadlo začne správať ináč napr. vplyvom strihu vetra, turbulencií, a pod., odkrvení od strachu stratia farbu aj reč - a navodia si zbytočný stres. Keby im ale niekto vysvetlil, čo vlastne robia vzdušné prúdy, ako funguje aerodynamika a ako sa správa lietadlo v tej-ktorej meteorologickej situácii, uvedomili by si, že turbulencia je pre lietadlo v podstate to isté, ako pre auto jazda cez kopec (dokonca tá turbulencia je pre lietadlo menej nebezpečná, ako kopec pre to auto). A určite by bolo omnoho pokojnejší. ☺

janne318
22. júl 2019

Pre tých, ktorí majú strach z lietania, posielam link k diskusii "Ako sa zbaviť panického strachu z lietania". Od str. 2 sú v nej uverejnené príspevky pod mojim starým nickom jenny318, snažím sa tam zrozumiteľne a laicky zodpovedať otázky, ktoré mi boli smerované. Verím, že aspoň sčasti pomôžu:
https://www.modrykonik.sk/forum/dovolenka-v-zahranici/ako-sa-zbavit-panickeho-strachu-z-lietania-2/

janne318
23. júl 2019

Pardon, že prispievam takto na etapy - snažím sa v rámci časových možností. Pre tých, ktorí nemajú čas alebo chuť sa brodiť 19-stranovou diskusiou, skrátená verzia:

Pomerne veľa ľudí má strach z lietania, no paradoxne sa neboja sadnúť do auta. Faktom ale je, že lietadlo je ďaleko bezpečnejšie, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Skúsim teda zhrnúť aspoň tie, ktoré ma v tejto chvíli napadnú:

1/ vodičák dostane v podstate ktokoľvek. Stačí k tomu štempel od obvoďáka, rýchlokurz v autoškole, vyhláška a zopár jázd. A Vy vôbec neviete, kto sedí za volantom auta idúcom za Vami, ani v tom oproti. Môže to byť ktokoľvek - počnúc neskúseným šoférom, cez vulgárneho nerváka, narkomana, až po človeka s vážnymi zdravotnými problémami. Nehovoriac o tých, ktorí nemajú problém sadnúť za volat pod vplyvom alkoholu, alebo aj bez vodičáku. Naproti tomu, do dopravného lietadla si môžu sadnúť len profesionálni piloti - a to minimálne dvaja. Obaja sú rovnako odborne spôsobilí letieť s lietadlom a pristáť s ním aj samostatne (čiže v prípade potreby sa vedia aj vzájomne zastúpiť). Než sa dostanú do kokpitu dopravného lietadla, prejdú rokmi driny - absolvujú náročné štúdium, množstvo skúšok, kvalifikácií, nalietajú stovky letových hodín. A v neposlednom rade - každý jeden prechádza pravidelnou a veľmi prísnou zdravotnou prehliadkou. Tú vykonávajú len špecializované zdravotné pracoviská a trvá 3 dni (na Slovensku ju robí len Letecká vojenská nemocnica v Košiciach).

2/ kým za volantom sa dopravné predpisy viac porušujú ako dodržiavajú, piloti si také niečo dovoliť nemôžu. V leteckej doprave je legislatíva "písmom svätým" a neexistuje pilot, ktorý by si dovolil nerešpektovať pokyny dispečera riadiacej veže. Súhlasu veže podlieha každý jeden úkon pilotov - počnúc schválením letového plánu, končiac "zaparkovaním" lietadla po pristátí. Každá zmena kurzu, výšky, rýchlosti, či akákoľvek odchýlka od letového plánu - to všetko sa realizuje výlučne na príkaz alebo so súhlasom dispečera. Lieta sa v presne vymedzených koridoroch, ktoré sú usporiadané tak, aby nedošlo k zrážke lietadiel. Piloti sa povinne hlásia veži na každom jednon traťovom bode. Nepredbiehajú sa, nevytrubujú na seba, neukazujú si nervózne gestá a nevytláčajú sa z cesty.

3/ nech zdvihne ruku ten vodič, ktorý si pred každou jazdou podrobne preštuduje dopravnú situáciu, vypracuje záložný plán cesty napr. pre prípad obchádzky, skontroluje technický stav svojho vozidla, skontroluje si dokumentáciu a povinnú výbavu auta, vypíše knihu jázd, preverí si, či má správne naložený prípadný náklad v kufry a či sú tie veci aj riadne zaistené. Ak ste sa práve dobre pobavili alebo ste si zaťukali na čelo - tak vedzte, že obdobné a ďalšie úkony predletovej prípravy sú pre pilotov samozrejmosťou. Len pre zaujímavosť - predletová príprava trvá cca 1,5h, a uzavretie letu po pristátí ďalšiu cca ½ hodinu - čo v prípade kratších letov častokrát znamená venovať viac času povinnostiam na zemi, než vo vzduchu. Pracovná náplň a pracovné povinnosti pilotov ani zďaleka nekončia tým, že iba sadnú do lietadla, "odšoférujú" a majú po šichte.

4/ porovnajte si, aké riziká číhajú na šoférov na cestách, a aké na oblohe. Lietadlo nedostane
na oblohe šmyk, nevbehne mu do cesty zver ani chodci, nevyrúti sa na neho Jumbo-jet spoza zákruty, neskončí medzi serpentínami v jarku, ani ho z cesty nevytlačí iné lietadlo. V prípade eventuálneho problému majú piloti lietadla letiaceho vo svojej letovej hladine minimálne 10 minút času na to, aby ich vyriešili - čo sa im v 90%-tách prípadov aj úspešne podarí, a cestujúci ani netušia, že nejaký problém počas letu vôbec existoval. Naproti tomu, reakčný čas vodiča auta je obmedzený nanajvýš tak na pár sekúnd, počas ktorých musí reagovať na vzniknutú situáciu správne a okamžite - v opačnom prípade môžu byť (a žiaľ, častokrát aj sú) následky fatálne.

5/ koľko z Vás dbá o technický stav vozidla s takou precíznosťou, aby si dokumentoval a strážil všetky dátumy uplynulých aj budúcich prehliadok a vymieňal jednotlivé diely auta predtým, ako sa pokazia? V lietadle má každá súčiastka danú dobu životnosti (spravidla počtom nalietaných hodín) a po jej uplynutí sa mení bez ohľadu na to, či vykazuje alebo nevykazuje známky opotrebenia. Všetky súčiastky majú svoje registračné číslo, ktoré musí byť pri ich výmene zaznamenané - účelom týchto záznamov je zabezpečiť skutočné dodržiavanie servisnej povinnosti (t.j. aby nedochádzalo k tomu, že lietadlo má spravený servis len na papieri, avšak v skutočnosti sa nevykonal). Náhradné diely dopravných lietadiel sa smú inštalovať len tie originálne a certifikované (vo výnimočných, presne vymedzených prípadoch sa smú používať repasy, avšak len fabrické repasy) - takže niečo ako "kúpiť diel z vrakáču alebo ojazdený diel" je v leteckej doprave vylúčené.

6/ keď už raz niekto dostane vodičák na auto, má ho spravidla nafurt a nič viac nerieši. Dopravný pilot to ale ani zďaleka nemá také jednoduché. Na platnosť licencie sa vyžaduje minimálny ročný nálet, preskúšanie každého pol roka, a prísna zdravotná prehliadka v závislosti od veku raz za dva roky, u pilotov nad 40 rokov raz za rok. Okrem toho nácvik a preverenie núdzových postupov, krízových situácií, hraničných manévrov, núdzových pristátí, evakuácie lietadla, atď.

7/ neviem o aute, ktoré by jazdilo na autopilota, vrátane automatického stabilizačného systému, ktorý by ho držal v jeho jazdnom pruhu, varoval pred zrážkou, a pri vychýlení z jazdnej dráhy by vrátil auto späť na cestu. Naproti tomu, sú dopravné lietadlá schopné nielen letieť, ale aj pristáť na autopilota. Automatický stabilizačný systém, ktorý je súčasťou AP, udržiava lietadlo v jeho letovej pozícii, keď ho z nej slabšie či silnejšie vzdušné prúdy vychýlia (v prípade priaznivých poveternostných podmienok preto cestujúci častokrát ani necítia, že sa lietadlo vôbec hýbe a vďaka ASS sa môžu počas letu spokojne prechádzať po palube). Všetky lietadlá sú zároveň vybavené varovným systémom TCAS/ACAS, ktorý varuje pilotov pred zrážkou s terénom alebo s iným lietadlom - a pokiaľ je v hre iné lietadlo, tieto systémy vzájomne spolupracujú takým spôsobom, že jednej posádke prikážu vystúpať vyššie, a posádke druhého lietadla zas klesnúť nižšie.

Určite sa nájde ešte kopec vecí, ktoré robia leteckú dopravu skutočne tou najbezpečnejšou - na týchto pár som si však len tak v rýchlosti spomenula. Vaše obavy sadnúť si do lietadla sú teda naozaj zbytočné.

simona20201309
14. dec 2022

@janne318 ďakujem za tvoje rozsiahle príspevky. Stále si o tom niečo čítam. Neviem prekonať strach aj keď lietam niekoľko krát ročne. Asi za ten strach môže hlavne ten seriál o leteckých katastrofach... tam väčšinou zlyháva ľudský faktor. Asi z toho mam osobne ja najväčší strach. Ze nejaký chlapík v montérkach v dielni odflakne nejakú rutinnu kontrolu.
Ešte raz ďakujem, prečítala som si to cele a budem na to myslieť na druhý týždeň ✈✈✈

janne318
15. dec 2022

@simona20201309 Ahoj Simonka. Ďakujem Ti veľmi pekne za uznanie aj za dôveru. 🌹 Letecké nešťastia sa stávajú. Nebudeme si navrávať, že nie. Avšak v pomerne k počtu všetkých letov je to skutočne mizivé percento. Presne ako píšeš - strach z lietania je u ľudí problémom psychologickým, nie racionálnym. Pretože každá havária lietadla je vždy hneď medializovaná, a bez ohľadu na to, kde sa udeje, okamžite vie o nej celý svet. O cestných dopravných nehodách sa nehovorí. Keby áno, ľudia by sa nebáli cestovať lietadlom, ale autom. Avšak na to, čo sa deje na cestách v celosvetovom merítku, by 24-hodinový vysielací čas nestačil. Zároveň treba dodať, že i keď je to smutné a istým spôsobom absurdné - no každá letecká nehoda posunula bezpečnosť letectva o krok vpred.
Zrútenie lietadla je VŽDY (v 99.9% prípadov) súhrnom viacerých faktorov a okolností. Len samotná technická porucha, nech je akokoľvek vážna, pád lietadla nespôsobí. Jediné, čo samé o sebe technicky spôsobí pád lietadla (a nie je možné tomu zabrániť), je narušenie jeho konštrukčnej integrity. Iými slovami, keď sa lietadlo z nejakých dôvodov rozpadne ešte vo vzduchu - čiže ak ho niekto zostrelí, alebo ak vo vnútri lietadla exploduje nálož. Pravdepodobnosť takéhoto niečoho je však v dnešnej dobe pri súčasných bezpečnostných opatreniach takmer úplne vylúčená.
Takisto neexistuje ani meteorologický úkaz, ktorý by sám o sebe spôsobil zrútenie lietadla. Výnimkou je snáď iba veľmi silný microburst (vertikálny búrkový vzdušný vír), ktorého výskyt je ale za prvé zriedkavý, a za druhé je dobre detekovateľný meteoradarom, takže piloti sa mu vyhnú. Napriek takmer nulovej pravdepodobnosti, že lietadlo vletí do microburstu, je ešte aj takáto potencionálna udalosť súčasťou výcviku pilotov. Bez schopnosti vysporiadať sa so silnými strihmi vetra v zrážkovej búrke nízko nad zemou, nepustia žiadneho pilota do kokpitu žiadneho dopravného lietadla.
Pre bežných ľudí je to nepochopiteľné, pretože autu stačí málo, aby havarovalo. Stačí, ak mu zlyhajú brzdy. Povolené koleso, alebo nesprávne obuté pneumatiky. Stačí námraza na ceste. Stačí drobná nepozornosť vodiča. V lietadle to ale tak nefunguje. Všetky dôležité prvky a systémy sú tam niekoľkonásobne zabezpečené, a to nezávisle od seba. Taktiež sú tam vždy minimálne dvaja piloti, ktorí sa vedia navzájom plnohodnotne zastúpiť. Plus minimálne jeden člen palubného personálu (steward alebo letuška), ktorý dokáže s lietadlom pristáť, ak by obaja (resp. všetci) piloti ostali z nejakého dôvodu nespôsobilí.
Naozaj sa Simonka nemáš čoho báť. Väčšia pravdepodobnosť, že sa Ti niečo stane, je na ulici cestou na nákup, než v lietadle. 😉

simona20201309
15. dec 2022

@janne318 ved to, že každá si myslíme ze práve to naše lietadlo bude to jediné z milióna 😂🙈
Ale nie.... naozaj mi veľmi pomohli Tvoje príspevky. Začínam sa tešiť na červené víno 😊😊😊✌

simona20201309
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
simona20201309
22. dec 2022

Nepochopím ako môže niekto robiť letusku dobrovoľne....
Koľko krát do mesiaca vlastne lietajú?
Pilotov ešte pochopím, ti by to inak nerobili, keby sa bali

nicicka
22. dec 2022

Z lietadla je ešte v pohode. Ja mám z roboty 🤣🤣