icon

Nepríjemná skúsenosť s obsluhou v kaviarni

12. feb 2025

Dnes som bola v kaviarni, kde nechodím často. Objednala som si kávu a potom som ešte čašníčku dostatočne poprosila o ďalší nápoj. Po cca hodinke som sa rozhodla kaviareň opustiť a šla som zaplatiť k baru. Slečna (bola to tá, ktorá ma aj obslúžila) mi povedala sumu, zaplatila som a odišla. Hneď ako som opustila kaviareň, som si uvedomila, že to bola riadne prešvihnutá suma. Minimálne o 2€ slečna pýtala viac. Nechodím tam pravidelne, čašníčky vôbec nepoznám ani ony mňa, takže ma neprekvapuje, že nabrala odvahu. Ide o akúsi sieť kaviarní, v jednej z nich som ešte nedávno pracovala aj ja, takže ceny sú mi veľmi dobre známe (aj ak by nie, boli uvedené v ponuke, ako vždy nie?). A práve o to viac ma to neskutočne zarmútilo, ja som nikdy nič také neurobila, nikdy som nezneužila, že zákazník nevyžaduje bloček. Zaujímavá skúsenosť po tom, čo som tam sedela nad učivom sociológie a pohltila sa do myšlienok, ako by som ja mohla prispieť do riešenia sociálnych problémov (veľké ambície, ja viem).

Strana
z3
avatar
vler
12. feb 2025

Je mozne ze to bol obycajny ludsky omyl a nie planovane zneuzitie

avatar
veronikaszabova
12. feb 2025

Mala si sa vratit a nemusela si nad tym dumat cely den...

avatar
really8
12. feb 2025

Ako vies ze po novom roku nezdvihli ceny? Alebo od februara?

avatar
tatiana288
12. feb 2025

Väčšina sociálnych problémov sa rieši asertívnou komunikáciou. V tomto prípade by som sa vrátila, píšeš, že si to zistila hneď, a čašníčky sa spýtala. Možno to bol len omyl, možno zámer, ktorý by po tvojej asertívnej otázke už nezopakovala. V každom aspekte ľudskej interakcie je kľúčová komunikácia.

avatar
kiwi3
12. feb 2025

mohol to byt omyl, ale kedze ti nedala blok, tak je to minimalne podozrive a mala si sa vratit a pytat ho. tiez sa nam minule s muzom stalo, ze predavacka okato strkala blok hned pod pult. mala tam, samozrejme, nauctovane veci navyse...

avatar
svetlonos
12. feb 2025

Takýto výlevy pre dve eurá?? A hlavne tu na mk? Co tak vrátiť sa a opýtať sa danej dámy? Normalny ľudský omylom alebo vychcanstvo. Každopádne co čakáš ako od tejto diskusie?

avatar
lucia13022023
12. feb 2025

Ako sa poznám, mavla by som nad tým rukou a povedala si, že buď zvyšovali ceny, alebo sa pomýlila...
Ale ak ta to tak zarmutilo, mohla si sa vrátiť a spýtať sa, či ti náhodou nevydala zle. Mohlo sa stať hocičo, mohlo to byť naschvál.. Aj keď ja som sa s takým niečím ešte nestretla.

avatar
diewcatqoo
12. feb 2025

Zapamataj si, ze ak chces niekedy prispiet do riesenia nejakych (nielen socialnych) problemov, musis sa ozvat v pravu chvilu. Nememu decku totiz ani vlastna mat nerozumie, teda tym, ze budes mlcat, nevyriesis nikdy nic.

autor
12. feb 2025

Ďakujem, tiež sa snažím veriť, že to bol omyl, ale akosi sa nedarí, viem, ako to v gastre chodí

avatar
lucia147852
12. feb 2025

A prečo si sa nevrátila a neopytala? Možno to bol ozaj obyčajný ľudsky omyl alebo dvihli ceny ako všade. Mne sa zas 2x stalo opačne. Narátali mi menej. Tiež mi to došlo až vonku, že veď mali sme toto a toto a to sme nejak malo platili. Tak som sa vrátila a opýtala. Čašníčka bola happy jak dva grepy, že nemala manko a obe sme boli spokojne

autor
12. feb 2025

@diewcatqoo dobrý postreh… evidentne ako blesk z nebies pohnútka na hľadanie správnych riešení… ďakujem, presne tak - ozvať sa v pravú chvíľu

avatar
colsami
12. feb 2025

Na margo Tvojho predposledneho komentu - tiez viem ako to v Gastre chodi, a viem ze bezne popri zakaznikoch, behackach, umyvaniach, blokovaniach jedneho za druhym... sa aj omyly stavaju 🙄

Ale nepytat sa priamo ich ale dodatocne riesit 2e, nich bez nich a este na fore mi pride take... Velmi "male". A nememi decku ani vlastna mat nerozumie...

avatar
zuzanka.zuzu
12. feb 2025

toto kvôli 2e? 🙄 viac nech ťa trápi že študuješ zbytočný odbor a finančnú traumu budúcnosti 🤭

autor
12. feb 2025

@colsami akosi ma to žerie 🥴

autor
12. feb 2025

@zuzanka.zuzu tak evidentne čašníčke 2€ stoja za klamstvo

avatar
zojazoja
12. feb 2025

🤣🤣 ľudia moji...vám už fakt zadr...a....kriste pane co je toto za dobu...😭😭

avatar
ivik4
12. feb 2025

No po prve ak nevies ze sa pomylila ( niekedy sa ozaj stane) tak by si si nemala dovolit hned na nu kydat a po druhe , miesto dumania nad tym si sa nemala báť ist sa ozvat. Ale pisat na mk je lahsie

avatar
janagem
12. feb 2025

Autorka, ale ty nevieš, že to je klamstvo. Pozrela si si cenník? Bloček nemáš. Veľmi apelujes na to že to je lož. Miesto konšpiračných teórií, by si mohla radšej veriť v dobro ľudstva xD alebo nápis knihu.

autor
12. feb 2025

@janagem pozrela som si

avatar
martul
12. feb 2025

A teda koľko mala stáť tá káva? Ako vieš, že ti zle naúčtovala? Lebo si tam ,, voľakedy " robila? Veď ceny sa zvyšujú zo dňa na deň.

avatar
sense
12. feb 2025

Robila som roky v gastrr a takéto chyby áno schvalnosti sa mi nestavali.

Autorka buď si to mala riešiť hneď alebo teraz zbytočne nad tým polemizovať.
Treba vždy trvať na bločku je jedno či v bare,reštike alebo obchode.

avatar
kavasmliekom
12. feb 2025

Podľa mňa si si nepozrela cenník, len si si rovno objednala kávu a nápoj.
Myslím, že väčšina z nás sa nepozastavuje nad dúmaním, či káva stojí tak ako pred polrokom. Zaplatím a idem.
Ty si sa mohla vrátiť a pýtať bloček, resp nahliadnuť do cenníka a konfrontovať čašníčku, no pre 2e by som z toho drámu nerobila. Keby sa pomýlila ako pri mne v lidli, že mi namiesto 10 rožkov nablokovala 100 😀 to by sa vrátil asi každý 🙈

avatar
marhulka13
12. feb 2025

Tak mne sa raz stalo, že sme mali v praci veľké zľavy na komody a cez kasu som si pozerala koľko ktorá vyjde. Potom prišiel zákazník platiť iný tovar a až keď odišiel, tiež som dumala , že platil veľa. Pozriem prehľad predaného tovaru a tam som mu nablokovala aj jednu komodu. Čiže omyly sa stávajú, tiež to nebolo naschvál. Paradoxne zákazník sa nikdy nevrátil a vedúci mi tu komodu asi po pol roku dal , že keď už je zaplatená.

autor
12. feb 2025

@sense netrvala som, dôverovala som jej tak, ako zákazníci dôverovali mne

avatar
tatiana288
12. feb 2025

Prepáč, ale príde mi to celkom smiešne z tvojej strany, a to nemyslím v zlom. Píšeš, že máš veľké ambície prispieť svetu v riešení sociálnych problémov. Ale kvôli dvom eurám, ktoré ťa škrú, píšeš na fórum a čakáš, že sa niečo vyrieši. A to je problém dnešnej doby, ľudia nevedia komunikovať priamo, nevedia telefonovať, vedia len písať správy a sťažnosti. A z tvojich ďalších ľútostivých a teatrálnych správ mi neprídeš ako vhodný adept na sociálnu problematiku.

avatar
veronikaszabova
12. feb 2025

Este raz - preco si sa tam nevratila?? Ked tvrdis, ze to nebol omyl??

avatar
gab1sol
12. feb 2025

Ešte nikdy sa mi takáto situácia nestala, ako zákazník nemám takú skúsenosť a nie vždy trvám na vydaní bloku, resp. poviem, že ho môžu zahodiť. Asi nechodím do tých správnych prevádzok, kde “to tak chodí”.
A ani si neviem predstaviť, ako by to mohla byť bežná prax - veď čašníčka nemôže vedieť, či prídeš k baru a zaplatíš v hotovosti alebo kartou (z platby kartou by z toho nič asi nemala), ani nemôže vedieť, či si zákazník nevypýta blok… A ešte v sieti kaviarní.
V každom prípade, trebalo sa ozvať na mieste, nie kvôli 2e byť pobúrená a písať na MK, keď ani nevieš, či to bol omyl, či tam niečo zaúčtovala,…

avatar
ivana11155
12. feb 2025

O 2 eur? Dva napoje? Ved to mohli zdvihnut ceny.

avatar
sense
12. feb 2025

Tak prečo si sa hneď nevrátila

avatar
januska12323
12. feb 2025

Ber to ako dvojeurovu skúsenosť. Nabudúce sa vrátiš, vypýtaš si blok a môžeš sa ďalej venovať učeniu.

Strana
z3