Neuznaná reklamácia čižiem v predajni Sandra
V Michalovciach, v predajni Sandra, som si minulého roku kúpila čižmy. Do 13.3.2025 som ich mala 5x obuté - na hodinku v kostole... 13.3.2025 som mala školenie - pršalo. Už v aule som cítila jednu mokrú ponožku. Ako tak uschla a pri ceste domov zasa pršalo - domov som prišla s jednou mokrou pokožkou, druhá bola suchá.
O pár dní som ich odniesla reklamovať. Pani pri pokladni bola ako prorokyna... Už vtedy mi povedala , že z tej reklamácie nič nebude, lebo som určite stupila do mláky. Oponovala som jej , že nemám 3 roky a mlakam sa vyhýbam , ako každý dospelý. Viditeľné neboli prasknuté ani nemali zjavne poškodenie ... (Kebyže prinesiem prasknuté , tak ma určite odbije, že som priniesla reklamovať zničené čižmy ) .... Omielala stále to isté dookola a keď videla bloček, že som ich kúpila minulého roku, tak sa tak schuti zasmiala a povedala , že z toho určite nič nebude...
Tohto týždňa bola reklamácia ukončená. Podľa písomného vyjadrenia - Čižmy sú nepoškodené a ja som stupila do mláky...
Potvrdil to aj obuvník, ku ktorému ich pani predavačka zaniesla ...
Je to normálny postup ? Poraďte.
Je to normálny postup?
Pokial nesuhlasis s uzatvorenou reklamaciou, mozes cizmy poslat na posudenie do statnej skusobne v Partizanskom. Samozrejme, na vlastne naklady. Za posudok sa plati (cena posudku je momentalne 36 EUR).
Pokial vyjde v tvoj prospech, je predavajuci povinny Ti vratit nielen peniaze za cizmy, ale aj za posudok a tiez vsetky dalsie naklady, ktore Ti vznikli (postovne, balne a pod.). Pocitaj vsak s tym, ze to moze vyjst aj v tvoj neprospech a prides do peniaze.
Moja skusenost je ze skoro vsetky “moderne “ cizmy premokaju. Treba kupovat pravu kozu a s dodatocnou membranou. Inak necakajte ze nepremoknu. Dokonca aj drahe znacky predavaju tu “ modernu” ekokozu. Fuj
*v mlákach
A kolko tie cizmy stali? Najskor bolo v krabici napisane ze su do sucheho pocasia, natahovat sa s vlastnym posudkom a preplacat dalsie eura zo svojho sa ti za tu par eurovu nakupnu cenu asi neoplati
@lia82 bolo na nich uvedené že sú módna obuv alebo sú určené aj do daždivého počasia?
Ak tam nemáš to daždivé počasie priamo uvedené, tak nič z toho, lebo sú len do suchého - a tam ti nemá čo premoknut.
Doba na reklamáciu je 2 roky, nie 1 rok, takže dosť neprofesionálne. Ja som si raz kúpila dosť drahé čižmy, teda aspoň pre mňa drahé, a to dokonca boli v akcii, no značkový obchod. Obuté asi 8x, ale začala sa normálne lúpať ekokoža na spodku, no škaredo to vyzeralo (vrch bol semiš). Kupovala som ich pred zimou, v zime začala nosiť a keďže predajňa bola v inom meste, tak som ich šla reklamovať keď som mala cestu do toho mesta, takže cca 5 mes. po nákupe... Týmto ma tiež odbila jedna ,,schopná,, pani predavačka, že už ich máte 5 mesiacov, ľutujem. Hovorím, že doba na reklamáciu je 2 roky. A nie a nie ich zobrať... Ja nerada idem do konfliktov, ale tak ako som bola vtedy nahnevaná, spýtala som sa, či tam je vedúca. Vedúca tam bola akurát pár krokov ďalej a počula to, bez slova vzala, povedala, že reklamácia je oprávnená a bolo.... Hoci peripetia riadna, lebo mi poslali úplne iný typ čižiem,len farba a značka boli rovnaké, tie som prevziať nechcela, keďže sa mi nepáčili a akurát tam bola tá prvá predavačka a presviedčala ma, že veď to sú tie isté čižmy, že iné by isto neposlali 🤦 ja som ale ich neprevzala a rovno napísala sama žiadosť o reklamáciu na centrálu a vyhoveli mi, že mi vrátili peniaze... Na predajni mi ich vrátiť nechceli, že oni nevracajú peniaze, max. nech znamením za iné čižmy, ktoré boli 2x také drahé ako tie, ktoré som kupovala... Odvtedy si inak také drahé topánky nekupujem, keď sa niečo pokazí, aspoň mi nie je ľúto :D

Chýbajú základné informácie, aké čižmy? Niektorú obuv treba inpregnovať, niektorá má v ,,papieroch,, napísané (niekedy kvetnatou rečou)kam do akého počasia si ich neodporúčajú a pod. Ja si kupujem iba jednu značku a nikdy nepremoknú , aj keby som v Malackách kráčala