Typická slovenská pohostinnosť
Dnes pred návratom domov z výletu sme si sadli na jednu terasu neďaleko stanice na kávu. Čašníčka došla napísala našu objednávku pri odchode od náš si trochu hlasnejšie pošomrala:
,, choďte si dať kávu tam kde ste sa naobedovali,,
Bolo sme na Považí, odchádzali sme z domu.o 5ráno, obec sme si dali o 11tej a kafé o2hej
Nemám otázku, len je zaujímavé že s takouto milou pohostinnosťou som na juhu nikdy nestretla, a to mám dosť precestované
Raz tu bola taka tema preco sa casnicky beru ako za menej cenne povolanie a napisala som to aj tam, ze prave kvoli im spravaniu, lebo su casto neochotne, toto nie je ani z daleka jediny pripad.
Tak možno mala len zlý deň. Nič to nehovorí o pohostinnosti Slovákov. Kdekoľvek je možné natrafiť na nevrlú čašníčku. To je len správanie jednotlivca.
Tak možno mala len zlý deň. Nič to nehovorí o pohostinnosti Slovákov. Kdekoľvek je možné natrafiť na nevrlú čašníčku. To je len správanie jednotlivca.
@bloger vtedy si treba dať zavolať manažéra, nech on si s ňou spraví poriadky. Čašníčka má byť profesionalka
Treba sa hneď tam hlasno ozvať - prepáčte rušíme našu objednávku, ideme nájsť iný podnik, vidíme, že Vás obťažujeme! A pozdravte vedúceho od nás, že má veľmi milý personál! A zdvihnúť sa a odísť. A nie frflať anonymným ľuďom anonymne na fóre... Milujem takýchto "hrdinov".
No asi tam má mizernú placu.
Aj mizernú prácu.
Prenášať na ľudí by to fakt nemala.
Ale veď to nie je žiadny nevídaný ukaz.
Deje sa to v zdravotníctve, školstve atď.
Nemilé ale idem dalej
mozno mala svoje dni
takže ako podla jednej čašnišky ideme vychvalovat juh ? aj tam sa nájde podobná
tak sa tešila že bude väčšia objednavka bola sklamana že len káva zase
nebolo to od nej profesionalne a ak ti to vadilo mala si to tam riešit , teraz ako na mk čo večer vyriešiš 😂😂
takže ako podla jednej čašnišky ideme vychvalovat juh ? aj tam sa nájde podobná
tak sa tešila že bude väčšia objednavka bola sklamana že len káva zase
nebolo to od nej profesionalne a ak ti to vadilo mala si to tam riešit , teraz ako na mk čo večer vyriešiš 😂😂
@sara07 tak ale aj za 2 kavy moze dostat vacsi tringelt, ako za cely obed .... makala som ako casnicka vyse 5 rokov a nikdy som si nedovolila byt sprosta na hosti. a to ma z terasy posielali po sparatko dovnutra , ked som mala plny rajon, a podobne chutovky ... ale mna ta praca bavila a aj tie makacky, ked, bolo plno. viac, ako ked v zime prazdny lokal ...
@sara07 tak ale aj za 2 kavy moze dostat vacsi tringelt, ako za cely obed .... makala som ako casnicka vyse 5 rokov a nikdy som si nedovolila byt sprosta na hosti. a to ma z terasy posielali po sparatko dovnutra , ked som mala plny rajon, a podobne chutovky ... ale mna ta praca bavila a aj tie makacky, ked, bolo plno. viac, ako ked v zime prazdny lokal ...
@ukulela mne tak raz prišiel jeden starší pán veľmi skoro, ešte som upratovala pred otvorením a že len kávu by chcel, nikde mu nechceli urobiť tak skoro. Reku nie je problém, ak jemu nevadí, že budem medzitým upratovať, chystať rajón. Kým som pratala, tak sme kecali o živote.
Vypil kávu a keď odchádzal, nechal mi 10 eur za 1.20 kávu a potom začal chodiť už len k nám.
Ja si už vyberám obchody a služby,kde sa správajú slušne...lebo zaplatím rovnako,ale za poznámky,kadejaké ponizujuce gestá,či debaty personálu ....a ignorácia ľudí mi príde už cez.
Všetko sa dá ospravedlniť.....a aj všetko ospravedlním,ale neslusnost a neúctu neviem.
Keď sa ja správam slušne,očakávam to isté.....únava a vnútorná frustrácia neospravedlňuje.....aj ja sa nesoracam voči ľuďom podľa svojej nálady,či únavy...problémov.
Vsade sa najdu nevrli ludia, aj na juhu. Aj zakaznici vedia byt pekne drzi a protivni. Su to len ludia. Vypocujem, obsluzim a po sichte si mozem pofrflat 😉 ked ma nikto nepocuje.
@sara07 tak ale aj za 2 kavy moze dostat vacsi tringelt, ako za cely obed .... makala som ako casnicka vyse 5 rokov a nikdy som si nedovolila byt sprosta na hosti. a to ma z terasy posielali po sparatko dovnutra , ked som mala plny rajon, a podobne chutovky ... ale mna ta praca bavila a aj tie makacky, ked, bolo plno. viac, ako ked v zime prazdny lokal ...
@ukulela určite si mohla dostat viac iba za kávu ale určite máš v oku už kto ti nechá a začo ... ak si mala normálneho majitela tak v pohode ale poznám podnik kde ich vkuse chudata drbe že okrem kavy musia ešte niečo vnutit , že káva sa mu neoplatí
A čo má juh,či sever,či západ čo východ s tým,že všade a hocikde môžeš stretnúť drzych ľudí? Reakcia tej lejdy bola neprimeraná,ja by som sa zdvihla a nemala by už žiadnu objednávku,keď sa jej nepáčilo,že má priniesť kávu. A tej somarine so sprepitnym už vôbec nerozumiem, úprimne neznášam ten hlúpy zvyk,že "povinnosť sprepitneho".No nie je to moja povinnost,oni majú plat a to,že ho má nízky,to fakt nie je môj problém. Iné odvetvia toto nemajú,tak prečo by mali čašníci dostať navyše len preto,že sú milí? Veď všade,vo všetkých prácach by mali byť ľudia mili,to by nemalo byť niečím navyše oceňovaním.
My sme boli vcera v bare. Zobrali sme si stolicku zvnutra, lebo dosla k nam jedna kamoska. Terasa bola plna a uz tam neboli volne stolicky. Bol tam v tom podniku quizz a bolo dost plno. Ked kazdy odisiel prisla za nami drza 21 rocna casnicka, ze dufa, ze tu stolicku za odnesieme naspat. Drzím tonom. A majitel nahulakal na nas, ze ma pravdu. Nas stol platil 100 eur a ja som za mala asi aj umyt pohare a taniere. Uz tam nikdy nepojdeme. Tazko robime na svoje peniaze, aby sme ich davali neochodným podnikatelom akebo personalu. 💁🏻♀️
Podla mňa si sa mala ozvať tam. Ale tipujem, že ste ešte pekne poďakovali a zaplatili, vsak?
Treba sa hneď tam hlasno ozvať - prepáčte rušíme našu objednávku, ideme nájsť iný podnik, vidíme, že Vás obťažujeme! A pozdravte vedúceho od nás, že má veľmi milý personál! A zdvihnúť sa a odísť. A nie frflať anonymným ľuďom anonymne na fóre... Milujem takýchto "hrdinov".
@mikadooo Absolútny súhlas, takto sa to má robiť. Len niekedy človek zostane ako obarený.
A čo má juh,či sever,či západ čo východ s tým,že všade a hocikde môžeš stretnúť drzych ľudí? Reakcia tej lejdy bola neprimeraná,ja by som sa zdvihla a nemala by už žiadnu objednávku,keď sa jej nepáčilo,že má priniesť kávu. A tej somarine so sprepitnym už vôbec nerozumiem, úprimne neznášam ten hlúpy zvyk,že "povinnosť sprepitneho".No nie je to moja povinnost,oni majú plat a to,že ho má nízky,to fakt nie je môj problém. Iné odvetvia toto nemajú,tak prečo by mali čašníci dostať navyše len preto,že sú milí? Veď všade,vo všetkých prácach by mali byť ľudia mili,to by nemalo byť niečím navyše oceňovaním.
@jaskolka To máš pravdu, všade môžeš stretnúť drzých ľudí, ale ja za svoj život mám toho veľmi veľa precestované, a toto sa mi stalo len na Slovensku a v Česku. A raz v Belgicku pri platení v obchode, inak boli všade neskutočne milí a príjemní. Preto by som slovenský turizmus nepodporila. Manžel chce veľmi do Tatier, no ja už gúľam očami.
90% služieb na Slovensku je o ničom .... Služby,ktoré poskytujú úrady, potraviny , či zdravotníci sú na zaplakanie ...stále tých zamestnancov klienti "obťažujú", málokde človek zažije príjemneho zamestnanca , je to skôr rarita, ku nejakým umelým nechtom v gastro sa ani nejdem radšej vyjadrovať 🤣
@mikadooo Absolútny súhlas, takto sa to má robiť. Len niekedy človek zostane ako obarený.
@alica110 však dobre, to chápem tiež... Tiež sa mi nie vždy podarí promptne zareagovať na každého somára... Ale potom ideš to vygrcať zakaždým anonymne na modrého koňa? A takýmto štýlom, že "každá čašníčka, ktorá nie je z juhu", či čo to tu pani splieta?
Čo s tým má juh a Považie, teda sever?
@alica110 však dobre, to chápem tiež... Tiež sa mi nie vždy podarí promptne zareagovať na každého somára... Ale potom ideš to vygrcať zakaždým anonymne na modrého koňa? A takýmto štýlom, že "každá čašníčka, ktorá nie je z juhu", či čo to tu pani splieta?
@mikadooo Nie, ja si otvoriť ústa viem, ale nie každý to tak má. A na tom, že pani píše sem nevidím nič zlé, chcela sa vyrozprávať zo zlého zážitku. Žiadne vygrcať, čo to používaš za výrazy? Slovenské gastro a správanie čašníkov je známe široko ďaleko (bohužiaľ).
@gab1sol Ty si nechápavá? Prečítaj si ešte raz autorkin príspevok, lebo s ľuďmi, ktorí nedokážu chápať písaný text sa skutočne nemam o čom baviť.
@alica110 ja písaný text chápem. Sťažuje sa skrz jednu skúsenosť (skrz jednu osobu) a zovšeobecňuje. Ja mám negatívnu skúsenosť z ktoréhokoľvek kúta sveta. Ale o to viac skúseností mám pozitívnych. Aj zo Slovenska. A teraz čo? Inak ty si autorka príspevku?
@alica110 ja písaný text chápem. Sťažuje sa skrz jednu skúsenosť (skrz jednu osobu) a zovšeobecňuje. Ja mám negatívnu skúsenosť z ktoréhokoľvek kúta sveta. Ale o to viac skúseností mám pozitívnych. Aj zo Slovenska. A teraz čo? Inak ty si autorka príspevku?
@gab1sol No vidíš a ja mam negatívne zážitky akurát zo Slovenska, z Česka a jednu z Belgicka. Južanské krajiny sú známe svojím správaním k zákazníkovi, na to autorka asi narážala, nemyslíš? Slovensko aj keď nejaké výnimky určite má, zostava stále krajinou s nepríjemným personálom široko ďaleko.
Akoby som mohla byť autorkou príspevku, keď autorka je anonym? Asi by som nemohla písať pod vlastnú diskusiu. Už nevieš čo, tak si vymýšľaš takéto hlúposti. Nevieš normálne komunikovať.
Keby mi toto splechla,tak sa zdvihnem a idem prec a este aj majitelovi napisem svoju skusenost. Nieze by bola rada,ze ma zakaznika,ze nieco zarobi.
@gab1sol No vidíš a ja mam negatívne zážitky akurát zo Slovenska, z Česka a jednu z Belgicka. Južanské krajiny sú známe svojím správaním k zákazníkovi, na to autorka asi narážala, nemyslíš? Slovensko aj keď nejaké výnimky určite má, zostava stále krajinou s nepríjemným personálom široko ďaleko.
Akoby som mohla byť autorkou príspevku, keď autorka je anonym? Asi by som nemohla písať pod vlastnú diskusiu. Už nevieš čo, tak si vymýšľaš takéto hlúposti. Nevieš normálne komunikovať.
ale odhliadnuc od všetkého - na kávu idem do kaviarne, nie do reštaurácie, lebo predsa len, tie služby sú zamerané na niečo iné…
@alica110 ja mám “nepríjemnú” skúsenosť aj z anglicka alebo aj z chorvátska, ide o to že cudzím jazykom nevenujeme až takú pozornosť ako vlastnému, keď niekto začne hundrať portugalsky alebo francúzsky, nevenujeme tomu toľko pozornosti…
@gab1sol No vidíš a ja mam negatívne zážitky akurát zo Slovenska, z Česka a jednu z Belgicka. Južanské krajiny sú známe svojím správaním k zákazníkovi, na to autorka asi narážala, nemyslíš? Slovensko aj keď nejaké výnimky určite má, zostava stále krajinou s nepríjemným personálom široko ďaleko.
Akoby som mohla byť autorkou príspevku, keď autorka je anonym? Asi by som nemohla písať pod vlastnú diskusiu. Už nevieš čo, tak si vymýšľaš takéto hlúposti. Nevieš normálne komunikovať.
@alica110 aha, ale ja som nechápavá… 👍

myslíš že to malo niečo spoločné s tým že si nebola na juhu, nie s tým že ona je krava?