Vrátenie objednaného tovaru

haluta
14. aug 2018

Ahojte objednali sme si elektrické zásuvky. Obchodník ich nemal na sklade. Tak nám objednal do obchodu cca 120 ks zásuviek a zástrčiek. Z toho 10 ks si obchodník poznačil zle a prišli mu iné. My sme mu vysvetľovali aké chceme, ale prišli iné.

Otázka: Máme právo vrátiť zástrčky, ktoré nám nesedia a ktoré sme vlastne nechceli, keďže obchodník objednal zle? Obchodník tvrdí, že objednaný tovar sa nedá vrátiť.

dominika6
14. aug 2018

@haluta ked ste tovar objednávali,pri prebratí ste ich nemali vôbec vziať..to že on urobil chybu nieje vaša vec..požiadajte ho o výmenu

moonka1
14. aug 2018

kontrolovali ste ich v obchode alebo az doma? mate niekde doklad o tom, aky tovar ste si presne objednavali? ono to moze byt teraz uz tazko, kedze ste ho prebrali. viem, ze vas to na predajni asi nenapadlo kontrolovat, no to moze byt v danej chvili taky rozhodujuci faktor

haluta
autor
14. aug 2018

@moonka1 ani ja nemám doklad o tom ani obchodník. Kontrolovali a chceli sme to vrátiť, ale obchodník nám to odmietol vziať späť. On mal to poznačené na papieri, ale my sme ten papier ani nevideli.

hankano
14. aug 2018

Predpokladám teda, že nešlo o online nákup. Ak nie tak je to určite ponaučenie, že si treba všetko kontrolovať a mať to čierne na bielom

fokuska
14. aug 2018

@haluta
Standardny postup je: tu je tovar, prezriem, skontrolujem ci je to to, co som chcela, ci sedi farba, typ a pod., ci tovar nie je poskodeny. Potom ho zaplatim.

Vy ste najprv zaplatili, potom pozreli co vlastne beriete a na to vam povedal obchodnik, ze naspat to nevezme?

haluta
autor
14. aug 2018

@fokuska ešte pred platením. No nechcel nám to vziať. Tak sme ich vzali.... len aj také senzory sú zlé a tie sme už dali na reklamáciu. Ten obchodník začína byť nie moc príjemný. My sme si zobrali na viac tovar a teraz je ešte ku nám zlý. Tak rozmýšľame, či mu to nevrátime. Veľa som čítala, že ale v kamennom obchode neplatí vrátenie tovaru ako pri kúpe online. Len sme to kúpili v piatok a už riešime reklamáciu.

fokuska
14. aug 2018

@haluta Vobec nerozumiem, preco ste zaplatili aj tie, co ste nechceli 😲
Ved vyberiem - tychto 20 ks mi sedi, je to to, co sme chceli, toto zaplatim, tychto 5 kusov nesedi, toto neberiem.

A v kammenj predajni je len na dobrej voli obchodnika, ak tovar naspat vezme. Ziadny zakon mu to neprikazuje, ak tak urobi, tak kona v dobrej voli nad ramec svojich zakonnych povinnosti.
Reklamaciu poskodenych veci musi tiez riesit podla zakona.

To, ze ste si vzali naviac tovar je cisto len vasa chyba a mozno hlupost, nevedemost, neviem ako to nazvat. Aj premyslanie, ze tovar vratite - nemate ako.

haluta
autor
14. aug 2018

@fokuska hej je to naša blbosť... to vieme.... 😀 len, či neplatí zákon na vrátenie tovaru bez udania dôvodu ako je to, keď kupuješ online. No čím viac čítam na web. stránkach tak sa to nedá :( no nič, poučenie pre mňa a manžela. 😀

fokuska
14. aug 2018

@haluta Nie, taky zakon neplati. Vztahuje sa to len na tovar, ktory nakupujes online, takze si ho vopred nemozes pozriet, skontrolovat, vyskusat. Na predajni to vsetko mozes.

haluta
autor
14. aug 2018

@fokuska no nič... Nemali sme to brať vtedy.... Teraz už nič neporiešim.... aspoň budem vedieť do budúcnosti. Ďakujem

eru331
15. aug 2018

Ak nemáte doklad, tak to už veru nevymeníš!