Ako správne používať spojku, brzdu a plyn na kruhovom objazde?
Ahojte, prichádzam si k vám po pomoc, keďže moja inštruktorka mi to síce vysvetlí, ale takým štýlom, že z toho som jeleň.
1.) Potrebujem poradiť, ako správne jazdiť do kruhového objazdu alebo zákrut, kedy používať spojku, brzdu, plyn a v akom poradí. Keď vidím, že na kruhovom objazde nič nejde, tak idem na druhom prevodovom stupni bez stlačenia spojky a brzdy a len plynule prejdem, áno?
2.) Keď vidím, že idú autá, ale nie som si istá, či stihnem alebo nestihnem prejsť, stlačím spojku. Samozrejme, stále idem na druhom stupni, a ak vidím, že nestihnem, jemne brzdím. Keď môžem ísť, len jemne púšťam spojku a pridávam plyn.
3.) Keď potrebujem úplne zastaviť na kruhovom objazde alebo križovatke, môžem držať spojku po celý čas, ak je to len krátky čas, napríklad 3–4 sekundy?
4.) Kedy stlačiť spojku, keď idem menej ako 15 km/h?
@anonym_4f7b13 A to neviete čítať s porozumením?
@anonym_autor jazdim 30r ale nepochopila sim co robis s nohami 🤣proste to citis co mas robit
@anonym_autor jazdim 30r ale nepochopila sim co robis s nohami 🤣proste to citis co mas robit
@eeffka Takže na prvej alebo druhej jazde v autoškole, ste hneď cítili ako plynule a bez chýb používam spojku, brzdu a plyn. Ja jazdím týždeň... Nie 30 rokov
@done lenze ja som nepisal neutral, ale volnobeh, cize zaradena rychlost bez plynu. Vtedy brzdit bez spojky je blbost. Trapis motor aj vlastne spojku a ked to prezenies, tak zdochne motor.
@aalt volnobeh a neutral je to iste. Zaradena rychlost bez plynu je brzdenie motorom. Ani jedno ani druhé motoru ani spojke neskodi. Skodi len podtacanie motora pod otacky volnobehu pri zaradenej rychlosti alebo jazda do kopca bez podradenia.
@eeffka Takže na prvej alebo druhej jazde v autoškole, ste hneď cítili ako plynule a bez chýb používam spojku, brzdu a plyn. Ja jazdím týždeň... Nie 30 rokov
@anonym_autor ked som chodila do aitoskoly mali sme najprv jazdy po parkovisku obrovskom, tam som mohla skakat do sytosti. Na cestu sme sli ked sme neriesili ako pribrzdit, zrychlit a rozhodne som nemala presny navod teraz spojla take a onake otacky, normalne som isla ako som vedela a instruktor ma ukolovat. Ale co citam ...zmenila by som ucitelku, si platiaci zakaznik nie jej Boltak
@anonym_autor ked som chodila do aitoskoly mali sme najprv jazdy po parkovisku obrovskom, tam som mohla skakat do sytosti. Na cestu sme sli ked sme neriesili ako pribrzdit, zrychlit a rozhodne som nemala presny navod teraz spojla take a onake otacky, normalne som isla ako som vedela a instruktor ma ukolovat. Ale co citam ...zmenila by som ucitelku, si platiaci zakaznik nie jej Boltak
@eeffka Pred 30 rokmi bolo oveľa menej áut, takže si myslím že sa jazdilo lepšie keďže cesty neboli tak preplnené ako dnes a žiak mal menej stresu. Ďalej niektoré cesty neboli také komplikované ako dnes. V autoškole som mala len 4 jazdy na cvičisku po 45 minút... Pre niekoho je to málo pre niekoho dostatok.
@eeffka Pred 30 rokmi bolo oveľa menej áut, takže si myslím že sa jazdilo lepšie keďže cesty neboli tak preplnené ako dnes a žiak mal menej stresu. Ďalej niektoré cesty neboli také komplikované ako dnes. V autoškole som mala len 4 jazdy na cvičisku po 45 minút... Pre niekoho je to málo pre niekoho dostatok.
@anonym_autor
Preto je manual prezitok z ery ked bolo malo aut na cestach.
@anonym_7689bd Na semafore by sa mala spojka pustiť aby sa šetrila... Ale v prípade že na križovatke alebo kruhovom objazde stojím 3-4 sekundy, tak spojku nemusím pustiť áno?
@anonym_autor ja moc nepustam a to teda som najazdila niekoľko 100 000km a spojku som nikdy nemenila, ani pri takých, kde bol servisný interval výmeny spojky (a zotrvacnika 120 000km), dokonca som kupila auto servisované v Audi (zaznam bol ešte aj o vymene žiarovky v zadnom svetle), ja som najazdila na tom dalších 120 000km a spojka mi neodišla.
Myslim ze tu padli dobre rady ale pridam aj moj postreh.
Ked som este jazdieval s manualom tak som vzdy pred kruhacom podradil do 2ky, pustil spojku a presiel kruhac na rychlosti. V pripade, ze je tam hustejsia premavka mal som stale zaradenu 2ku a stlacal spojku podla potreby ak bolo nutne trochu spomalit. Pripadne som podrzal spojku pri prejazde, jemne dobrzdoval a v momente vyjazdu z kruhacu spojku pustil a pridal.
Ale realne som do 1ky daval fakt az v momente ked som mal zastavit, alebo mi motor uz siel skoro na volnobezne otacky a padal nizsie (500-750ot./min.). Ak sa mi stale tocili kolesa, dokazal som auto rozbehnut vzdy aj na 2ke aj s jemnym podtocenim, auto to v pohode zvladlo aj z 8-10 km/h.
Manzelka robila vodicak 2 roky dozadu a tam ju ucili vzdy pred kruhacom zaradit 1ku. Akoze za mna totalny blud z pohladu plynulosti jazdy aj realneho poskodenia auta ak mas este vysoku rychlost. Celkovo aj preradovanie ju ucili uplne zle - nie podla otacok motora ale podla rychlosti auta - presadla z Fabie v autoskole do Mazdy a zrazu iba dusila motor.
Sleduj si otacky, zisti na kolko sa drzia na volnobehu a podraduj tesne pred klesnutim na tuto hodnotu.
Realne ak je mensi kruhac da sa prejst aj so stlacenou spojkou, je to o cviku.
Drzim palce s vodicakom.
@anonym_autor ahoj neviem či ti poradím správne lebo som samouk z autoškoly si nepamätám nic a manuál použivam tak 5x do roka inak celý rok automat ale áno ako píšeš pri pohybe a zvýšenej premávke aj ja mám stlačenu spojku ale len keď je to nutne
Myslim ze tu padli dobre rady ale pridam aj moj postreh.
Ked som este jazdieval s manualom tak som vzdy pred kruhacom podradil do 2ky, pustil spojku a presiel kruhac na rychlosti. V pripade, ze je tam hustejsia premavka mal som stale zaradenu 2ku a stlacal spojku podla potreby ak bolo nutne trochu spomalit. Pripadne som podrzal spojku pri prejazde, jemne dobrzdoval a v momente vyjazdu z kruhacu spojku pustil a pridal.
Ale realne som do 1ky daval fakt az v momente ked som mal zastavit, alebo mi motor uz siel skoro na volnobezne otacky a padal nizsie (500-750ot./min.). Ak sa mi stale tocili kolesa, dokazal som auto rozbehnut vzdy aj na 2ke aj s jemnym podtocenim, auto to v pohode zvladlo aj z 8-10 km/h.
Manzelka robila vodicak 2 roky dozadu a tam ju ucili vzdy pred kruhacom zaradit 1ku. Akoze za mna totalny blud z pohladu plynulosti jazdy aj realneho poskodenia auta ak mas este vysoku rychlost. Celkovo aj preradovanie ju ucili uplne zle - nie podla otacok motora ale podla rychlosti auta - presadla z Fabie v autoskole do Mazdy a zrazu iba dusila motor.
Sleduj si otacky, zisti na kolko sa drzia na volnobehu a podraduj tesne pred klesnutim na tuto hodnotu.
Realne ak je mensi kruhac da sa prejst aj so stlacenou spojkou, je to o cviku.
Drzim palce s vodicakom.
@1kubo1 ak podtáčas motor na 500-750ot./min. zničíš dvojhmotový zotrvačník
Spojka sa bezdovodne nema drzat, lebo tym sa nici...ked sa stoji, das neutral a brzdu.
Ja viem, ze to robim totalne zle, z autoskoly nula bodov, mna naucil potom manzel a kruhacov som sa niekedy bala. Ja idem na 2 a ked idu auta, stlacim spojku a brzdu. Casto dam neutral a kym dojdem, zistim, ci zabrzdit, ci idem. Je to o cviku a suhre oko- ruka-noha.
@euka210 kruhacov sa netreba bat, zdrzuje to... treba sa naucit toto: ako nahle je predomnou uz auto,pohynam sa a pripajam sa za neho plynuje kludne aj z jednotky,ved casto stojime a musime davat prednost...pustat x y aut a cakat a bat sa vojst je najhorsie ..tak vznikaju zapchy
Myslim ze tu padli dobre rady ale pridam aj moj postreh.
Ked som este jazdieval s manualom tak som vzdy pred kruhacom podradil do 2ky, pustil spojku a presiel kruhac na rychlosti. V pripade, ze je tam hustejsia premavka mal som stale zaradenu 2ku a stlacal spojku podla potreby ak bolo nutne trochu spomalit. Pripadne som podrzal spojku pri prejazde, jemne dobrzdoval a v momente vyjazdu z kruhacu spojku pustil a pridal.
Ale realne som do 1ky daval fakt az v momente ked som mal zastavit, alebo mi motor uz siel skoro na volnobezne otacky a padal nizsie (500-750ot./min.). Ak sa mi stale tocili kolesa, dokazal som auto rozbehnut vzdy aj na 2ke aj s jemnym podtocenim, auto to v pohode zvladlo aj z 8-10 km/h.
Manzelka robila vodicak 2 roky dozadu a tam ju ucili vzdy pred kruhacom zaradit 1ku. Akoze za mna totalny blud z pohladu plynulosti jazdy aj realneho poskodenia auta ak mas este vysoku rychlost. Celkovo aj preradovanie ju ucili uplne zle - nie podla otacok motora ale podla rychlosti auta - presadla z Fabie v autoskole do Mazdy a zrazu iba dusila motor.
Sleduj si otacky, zisti na kolko sa drzia na volnobehu a podraduj tesne pred klesnutim na tuto hodnotu.
Realne ak je mensi kruhac da sa prejst aj so stlacenou spojkou, je to o cviku.
Drzim palce s vodicakom.
@1kubo1 a za mna netreba sledovat nic, treba sa naucit motor pocuvat....to clovek pocuje,ked sa trapi..
Chce to cvik,ja robim vsetko automaticky,ale ja som nikdy s jazdenim problem nemala, ani s cuvanim
@1kubo1 ak podtáčas motor na 500-750ot./min. zničíš dvojhmotový zotrvačník
@done to je pravda, ale je to znova podla auta. Moja Mazda ho vobec nemala takze sa ani nemohol pokazit 🙃
Ja vzdy radsej drzim auto v otackach.
Inak moja manzelka s manualom vydrzala asi 4 mesiace. Pri vyjazde na hlavnu z domu mame prudky kopec a rozbiehanie do kopca bolo ciste trapenie spojky. Vyriesili sme to nakoniec kupou novsieho auta s automatom a drzanim v kopci. S tym je to uplne jednoduche a neriesis prakticky nic. Kopec alebo kruhac, je to potom jedno.

@aalt ako by brzdením brzdami trápila motor, ktorý je pri neutráli odpojený od pevodovky?
@done lenze ja som nepisal neutral, ale volnobeh, cize zaradena rychlost bez plynu. Vtedy brzdit bez spojky je blbost. Trapis motor aj vlastne spojku a ked to prezenies, tak zdochne motor.