icon

Aj vám v práci nič nefunguje správne?

26. jún 2025

Len taká diskusia, aj tak tým nič nevyrieši asi.
Nechcem konkretizovať zamestnávateľa, preto anonymne.
Nič tu u nás poriadne nefunguje.
Od takých vecí ako splachovanie na WC (nikdy na prvýkrát nesplachne), smrdia odtoky, klíma nechladi - ide na plný výkon celý deň a teplotu zníži o jeden stupeň, upratovačka na PN už mesiac a zástup žiadny. Chladnička tečie. Pritom je to nová budova, nové veci.
Smetiaky preplnené na druhy deň ako ich smetiari vynesu.
Na poštu sa chodí po pracovnej dobe s vlastným autom a ešte aj parkovne si musím platiť sama. Tak je to tu zaužívané.
Nikoho tu nič nezaujíma. Nadriadený sídli úplne inde, nemá to tu zodpovednú osobu.
Inak práca fajn, baví ma to, len ten systém. Je to aj inde tak?

Strana
z2
avatar
janinah
26. jún 2025

Ryba smrdi od hlavy...
Začni niečo riešiť ty...každy čaka na toho druheho a potom to tak vyzera..
Ako si to tam zariadite tak budete mať

avatar
billy_jean
26. jún 2025

Nefunguje chladnička? Dám ju opraviť. Nevynášajú sa často smeti? Porozprávam sa s dodávateľom, aby ich teraz v lete vynášal každý deň. Nie je dostatočne upratané? Zdvihnem telefón a riešim. Inak aj naša sistentka mala chodiť na poštu cez deň na služobnom aute. Povedala, že viac jej vyhovuje, keď ide pred koncom pracovnej zmeny na svojom aute a odtiaľ si ide po svojom. Ale k veci - nemali by ste chodiť na poštu po práci a už vôbec nie platiť parkovné zo svojho. Ak tak by vám to mal zamestnávateľ refundovať. Všetky ostatné nefungujúce veci treba riešiť - volať, informovať, dožadovať sa nápravy.

avatar
janai1
26. jún 2025

No a už tieto poruchy aj niekto nahlásil alebo si to len pohadzujete medzi sebou ako horúci zemiak?

avatar
diewcatqoo
26. jún 2025

Nie, taketo veci sa u nas nedeju. Mame externu firmu este aj na polievanie kvetov. Minule nam 2 dni nefungovala jedna mikrovlnka (je ich u nas minimalne 10) a ako ospravedlnenie sme dostali cerstve ovocie v kazdom time.
Ale inak ano, su aj veci, ktore nefunguju. Tyka sa to napr. nejakych bugov v systeme, nedostatocne odvedenej praci nejakeho jedinca a pod.

avatar
katkaseiner
26. jún 2025

otazkou je, ci ste to niekde reportovali.. pretoze ak u vas nesedi sef a nevidi ze chladnicka je pokazena, zachod nesplachuje, tak proste o tom nevie...
Cize minimalne co vies urobit je reportovat to. A zamestnavatel je povinny to akceptovat a napravit. Nevies totiz pracovat ked nevies ist na zachod, to mi pride (aj ked som neznala) ako prekazka na strane zamestnavatela.

avatar
terezka1947
26. jún 2025

Mne skôr vadí,že sa u nás vkuse mení "manažérska vrchnosť".
A šéfujú ludia,čo jednak nemajú nijakú prax v manažovaní(sú to mladí (povolanie syn,dcéra) a jednak nemajú ani potuchy,čomu vlastne idú veliť(lebo vzdelanie stačí ak manažérske,pokiaľ je snaha pochopiť procesy, súvislosti)
Takže z obrovskej firmy,s dlhoročnou tradíciou sa stáva niečo veľmi smutné 😔 a vlastne sme mnohí,čo sme to roku ťahali na odchode.

avatar
som_realistka
26. jún 2025

Nie, u nas je kolega, ktoremu mailom nahlasim problem a on riesi, ci uz so spravcom budovy, akebo to co ma zabezpecit zamestnavatel tak on s dodavatelmi. Je sikovny, riesi rychlo.

avatar
katica06
26. jún 2025

Tak berme to od začiatku:splachovanie na WC funguje , nesmrdia odtoky, klíma neni vôbec, keď nám upratovačka ochorela zamestnala sa iná. Chladnička netečie. Budova, nie je nová ale 70 ročná. Smetiaky preplnené nie sú(všetko sa separuje).
Na poštu tiež chodíím s vlastným autom a parkovné neplatím, keby som počkala na koniec pracovnej doby tak poštu zavrú. Takže odchádzam o 15min skorej. Nadriadený je vo vedľajšom kancli.
Ak je nová chladnička pokazená, začni riešiť opravu v záruke a kúp si parkovaciu kartu,. určite ju využiješ aj inokedy.

avatar
really8
26. jún 2025
@billy_jean

Nefunguje chladnička? Dám ju opraviť. Nevynášajú sa často smeti? Porozprávam sa s dodávateľom, aby ich teraz v lete vynášal každý deň. Nie je dostatočne upratané? Zdvihnem telefón a riešim. Inak aj naša sistentka mala chodiť na poštu cez deň na služobnom aute. Povedala, že viac jej vyhovuje, keď ide pred koncom pracovnej zmeny na svojom aute a odtiaľ si ide po svojom. Ale k veci - nemali by ste chodiť na poštu po práci a už vôbec nie platiť parkovné zo svojho. Ak tak by vám to mal zamestnávateľ refundovať. Všetky ostatné nefungujúce veci treba riešiť - volať, informovať, dožadovať sa nápravy.

@billy_jean no takto to asi uplne nefunguje, ze nejde chladnicka dam ju opravit. Neviem ci si biekedy pracovala v nejakej firme ale vsetko musi mat bezny zamestnanec od niekoho schvalene. Inak by opravu chladnicky mohla hradit zo svojho.

avatar
billy_jean
26. jún 2025
@really8

@billy_jean no takto to asi uplne nefunguje, ze nejde chladnicka dam ju opravit. Neviem ci si biekedy pracovala v nejakej firme ale vsetko musi mat bezny zamestnanec od niekoho schvalene. Inak by opravu chladnicky mohla hradit zo svojho.

@really8 samozrejme, ze som pracovala v beznej firme. Ak nejde chladnicka, nahlasim to nadriadenemu a s jeho suhlasom ju dame opravit / to, ci opravu objedna sef, clovek z FM, ja alebo kolega je teraz irelevantne. Jednoducho treba komunikovat, problem escalovat a riesit. To je vsetko.

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025

Zalezi od toho, ci sa o vsetke stara firma sama alebo ma nejakeho spravcu, ktory riesi akekolvek poruchy a poziadavky na opravy. U nas to je tak, ze zavolam na technicke oddelenie danej budovy a problem je vyrieseny. Co sa tyka upratovania, mame firmu, ktora zabezpecuje upratovacku a v pripade jej nepritomnosti (dlhsej) je povinna zohnat okamzite nahradu. Co sa tyka spotrebicov v nasich priestoroch, servisy a opravy /kavovar, chladnicka a pod./ zjednavame sami.

avatar
really8
26. jún 2025
@billy_jean

@really8 samozrejme, ze som pracovala v beznej firme. Ak nejde chladnicka, nahlasim to nadriadenemu a s jeho suhlasom ju dame opravit / to, ci opravu objedna sef, clovek z FM, ja alebo kolega je teraz irelevantne. Jednoducho treba komunikovat, problem escalovat a riesit. To je vsetko.

@billy_jean a ak ti to sef neodsuhlasi?

autor
26. jún 2025
@billy_jean

Nefunguje chladnička? Dám ju opraviť. Nevynášajú sa často smeti? Porozprávam sa s dodávateľom, aby ich teraz v lete vynášal každý deň. Nie je dostatočne upratané? Zdvihnem telefón a riešim. Inak aj naša sistentka mala chodiť na poštu cez deň na služobnom aute. Povedala, že viac jej vyhovuje, keď ide pred koncom pracovnej zmeny na svojom aute a odtiaľ si ide po svojom. Ale k veci - nemali by ste chodiť na poštu po práci a už vôbec nie platiť parkovné zo svojho. Ak tak by vám to mal zamestnávateľ refundovať. Všetky ostatné nefungujúce veci treba riešiť - volať, informovať, dožadovať sa nápravy.

@billy_jean ak ju dám opraviť, tak to mam aj zaplatiť? Pretože tu mi to nikto nepreplatí, ak to dám opraviť z vlastnej iniciatívy.

avatar
simca06022011
26. jún 2025

majitel tam nie je a kto je tvoj nadriadeny, alebo kto ti tam sefuje? Kto tam ma bezne veci na starosti? tvoja pozicia je tam aka?
Popravde, taketo veci sa normalne riesia za pochodu, zdvihne sa telefon, oznami sa, zisti sa ako to poriesit, ci to ma niekto u vas, u nich, za co... prevadzky mavaju rozpocet tiez dany na prevadzkove veci atd. Dokonca zamestnanci ak maju zodpovednost nejaku maju niekedy aj povinnost hlasit ak zistia nejake nedostatky/poskodenia pri vykone svojej prace na majetku zamestnavetela ;) to neviem ci vobec niekto vie...
Nefungujuca klima = ved tam aj financne sa oplati im to opravit, nieco tam nie je dobre ale cely den zerie elektriku a nechladi atd. Tecie chladnicka = rovnako..
a smeti si vyhodte
Co sa tyka posty, tak ako zamestnanec bud neberies postu, alebo si urobis pekne cestak.. nech ti na postu daju cestovny prikaz. Ak to nemaju zauzivane, najdu niekoho ineho kto to vybavi. Plus v dnesnej dobe sa da na postu chodit minimalne...

avatar
billy_jean
26. jún 2025

Vie o tom majitel a nadriadeny ze sa pokazili veci? Kedy naposledy si s nim o tom hovorila? Ake bolo jeho riesenie? Navrhla si mu, ze zozenies opravara, len nech to zaplati? Co si urobila ty resp. kolegovia preto, aby sa problem odstranil? Ako ste eskalovali situaciu?

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025

Ja ti napisem tak, ze ked sa o to nikto nestara, tak sa zacni ty. Po dohode s nadriadenym. Nefunguje chladnicka a nie su peniaze na jej opravu alebo kupu novej? Fajn, tak bude vypnuta. Nech sa ludia potom stazuju u vedenia. Lebo ak ta chladnicka nefunguje ako ma, je zbytocne, aby bola zapnuta.Nechodi upratovacka? Najst inu, ktora chodit bude alebo prejst pod firmu, ktora nahradu promptne zabezpeci.
Ludi nekomentujem, lebo ja pracujem s dospelymi VS vzdelanymi ludmi, ktori nevedia po sebe splachnut WC. Takze ak by si mali kos vysypat, tak ho vysypu asi na zem alebo pred dvere.

autor
26. jún 2025

Ja tu len zastupujem, som tu najkratšie, niektoré sú tu 20 rokov, ale nikoho nezaujíma, ze to tu je tak. Minule zastupoval upratovačku 15 ročný chlapec, samozrejme kancelárie, kuchynu neupratal len WC. Všetci pol roka cusali, lebo je to synovec vedúceho. Akože dá sa to prežiť, ale príde mi to také ze mám vás na háku, robte si co chcete. Ja teraz napríklad našu kanceláriu vysávam sama, kávovar odvapnujem len ja, vynášam smeti, dolievam mydlo, dopĺňam papierové obrúsky. Minule som rozmrazila a vyčistila celú chladničku. Ja mam dosť svojej roboty, nezastavim sa celý deň, ťahám za dve kolegyne na PN. To ozaj ešte aj tie WC mam ísť po všetkých vypucovat?

autor
26. jún 2025
@billy_jean

Vie o tom majitel a nadriadeny ze sa pokazili veci? Kedy naposledy si s nim o tom hovorila? Ake bolo jeho riesenie? Navrhla si mu, ze zozenies opravara, len nech to zaplati? Co si urobila ty resp. kolegovia preto, aby sa problem odstranil? Ako ste eskalovali situaciu?

@muchotrafka298 ja nie som absolútne kompetentná riešiť tieto veci. Ja mam úplne inú napln prace, so mnou sa vedúci nebude na také témy baviť. K nemu sa ani nedostanem.
@billy_jean nikto nič, všetci sa tvária, ze to nevidia.

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025

Taketo veci treba hlavne komunikovat vedeniu alebo kompetentnej osobe a poukazat na problemy a ake je ich mozne riesenie. Nikto Ti tu v diskusii nekaze upratovat ani cistit zachody.

avatar
melanta
26. jún 2025

Autorka, nechápem tvojim výlevom. Píšeš, že nikto nič, že sa všetci tvária, že to nevidia. Ale veď ty robíš to isté. Pretože píšeš, že ty nie si kompetentná to riešiť a s tebou sa vedúci o tom baviť nebude. Tak robíš to isté, čo tí, ktorí tam sú 20 rokov. Len máš reči. Načo? Tak buď naďalej čuš, alebo odíď, alebo vyjdi z komfortnej zóny a začni to riešiť s vedením.

avatar
simca06022011
26. jún 2025

A ako je to u nas.. je asi irelevantne, ono velmi zalezi na velkosti firmy a pristupe atd, my si robime a zabezpecime vsetko sami, externe firmy sme zrusili uz aj na upratovania a udrzbu a upraceme si sami,smeti si vyhodime sami..kontajner vynasa mesto :D V podstate aj predtym v officoch v inej firme, nebehali nam tam upratovacky, kancelarie sme si upratali same a smeti zobrali cestou domov do kontajnera. Proste bolo neprijatelne aby mi tam okolo papierov behala upratovacka a riesila poriadok a vyhadzovala nebodaj nieco (v mojej terajsej firme mi takto upratovacka na drzovku zhrnula papiere nachystane na dalsi den a "odlozila", hladala som to potom na dalsie den v strese hadam hodinu a ona to drbla do "zberoveho papiera" u mna v kancli a dalsia zase zhrabla veci na kopu a polozila na stolicku a zasunula :DDD a ja idem domov ze vezmem veci a tie nikdy :D odvtedy moja kancel bola tabu). CHodby, spolocne a obchodne priestory nam upratovali, ale ked som povedala chalanom, ze davam upratovacke tolko a tolko a ona to za dve hodiny ma urobene, tak hned sa jeden prihlasil, ze to bude robit on a zaplatila som mu to:D Opravy co nevieme svojpomocne opravit, volame si.. postu si nosim ako sa mi chce, kedy mam cestu ak nebodaj ideme.. je to na dohode... a vedia aj zamestannci ze mozu = proste preplatia sa male veci automaticky, vacsie sa riesia ako som pisala predtym za pochodu, bud to pride spravit moj chlap, alebo zavolame nejakeho znameho (mame skladovu halu, a 180m2 kancelarske priestory este tam)
nemusis pucovat a doplnat ty nic. mozes si proste tych ludi chytit, spravte si schodu aj s nadriadenym a dohodnite sa kto co bude robit, ak sa to nevyriesi.. kavovar treba zrusit, chladnicku tiez a uvidis ako zacnu (kedysi sme mali takto kocky v praci, co len bordel robili = kuchynka, zachod, chladnicka.. total chliev ako prasiatka fakt, toaletaky po podlahe, mokro, neumyte riadny, plesnive veci v chladnicke = kuchynu som zrusila, ostala tam kanvica na vodu, s tym ze nebudem po nich plesne umyvat a okolo bordelu chodit a do toho hajzla som ich zavolala,ze co to ma znamenat, ci su normalne) a cuduj sa svete poriadok nastal. Ty nemas takyto problem predpokladam extremny, len musite komunikovat aj vedeniu dat vediet a potom to s kolegmi tiez prebrat co a ako a nie sa hanbit. Ak su tam dlho, tak ich to podla vsetkeho nebavi, kopa ludi je takych letargickych v praci, len odrobit si a vybavene.

avatar
simca06022011
26. jún 2025

A nevidim dovod preco by sa s tebou veduci nemali o tom bavit... skusala si? nikto nie je vacsinou kompetnenty podla pracovnej zmluvy na odvapnovanie kavovara.. :DDD

avatar
hankab
26. jún 2025

Ano, funguje to tak aj u nas. Nemame peniaze na externe firmy a udrzbari su tak vytazeni, ze nam bezne tecie wc aj tyzden. Klimu nemame, wc si pamataju este minule storocie. Plasty si triedime v kancli do samostatneho kosa, ktory berieme vyhodit domov, lebo nam je luto to hadzat do 1 spolocneho kontajnera a firma nechce zaplatit triedenie.
Aj take firmy su..

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025
@hankab

Ano, funguje to tak aj u nas. Nemame peniaze na externe firmy a udrzbari su tak vytazeni, ze nam bezne tecie wc aj tyzden. Klimu nemame, wc si pamataju este minule storocie. Plasty si triedime v kancli do samostatneho kosa, ktory berieme vyhodit domov, lebo nam je luto to hadzat do 1 spolocneho kontajnera a firma nechce zaplatit triedenie.
Aj take firmy su..

@hankab jasne ze su a je ich vela. My sme mali predtym prenajate priestory od sukromnej osoby, ktore ani neboli skolaudovane ako kancelarie. Jeho len prachy zaujimali, servisy, opravy, to islo mimo neho. Okrem plynoveho kotla, to si riesil v priestoroch sam. Ked zatekalo, to bol nas problem, lebo on tam nebol a jemu netieklo. Takze z tohoto ja som uz poucena, ze ked niekedy aj chces ale neda sa. V zmluve mal zabezpecovanie oprav, neopravil nikdy nic.

avatar
hankab
26. jún 2025
@muchotrafka298

@hankab jasne ze su a je ich vela. My sme mali predtym prenajate priestory od sukromnej osoby, ktore ani neboli skolaudovane ako kancelarie. Jeho len prachy zaujimali, servisy, opravy, to islo mimo neho. Okrem plynoveho kotla, to si riesil v priestoroch sam. Ked zatekalo, to bol nas problem, lebo on tam nebol a jemu netieklo. Takze z tohoto ja som uz poucena, ze ked niekedy aj chces ale neda sa. V zmluve mal zabezpecovanie oprav, neopravil nikdy nic.

@muchotrafka298 to je asi ta najhorsia varianta, ked si odkazana na majitela budovy a ten na vsetko kasle. Tiez mam taku skusenost z predoslej firmy. Sef (majitel firmy) sa s nim navyse nechcel dotahovat a tak vsetko riesil cezomna. Zlizla som si vzdy jeho neochotu a nalady. Nakonci mi uz ani nezdvihal telefon. Radost robit v takej firme.

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025
@hankab

@muchotrafka298 to je asi ta najhorsia varianta, ked si odkazana na majitela budovy a ten na vsetko kasle. Tiez mam taku skusenost z predoslej firmy. Sef (majitel firmy) sa s nim navyse nechcel dotahovat a tak vsetko riesil cezomna. Zlizla som si vzdy jeho neochotu a nalady. Nakonci mi uz ani nezdvihal telefon. Radost robit v takej firme.

@hankab u nas po par pokutach vedenie pochopilo, ze kontroly to nezaujima. Cize sme si sami servisy robili, co bolo treba. A vrcholom bolo, ked sme odchadzali inde a on nam tvrdil, ze sme mu pokradli hasiace pristroje a on ma skodu. Pritom tie hasiace pristroje sme zakupili my za nase peniaze. Co bolo dost usmevne, ze sme mu tam nechali smeti v kontajneri a tak.

autor
26. jún 2025
@simca06022011

A nevidim dovod preco by sa s tebou veduci nemali o tom bavit... skusala si? nikto nie je vacsinou kompetnenty podla pracovnej zmluvy na odvapnovanie kavovara.. :DDD

@simca06022011 myslíš, ze napr. nejaký predseda samosprávneho kraja bude riešiť, ze nám preteká záchod? Nie každý má vedúceho vedľa v kancli. Sú rôzne "firmy". 😀
Snažím sa urobiť čo môžem. Dnes som našla nejakeho údržbára a povedala som mu, ze nám klíma nechladi. Pozeral na mňa, usmial sa a odišiel 🤷🏻‍♀️

avatar
really8
26. jún 2025

Predseda samospravneho kraja ma oddelenie spravy majetku pod ktore spadaju udrzbari a ti to maju riesit. Ak nie maju veduceho oddelenia ak nic je riaditel odboru ak stale nic je riaditel uradu a tak dalej

avatar
muchotrafka298
26. jún 2025

Taketo urady maju vacsinou v budovach spravcu, ktoru riesi veci spojene s udrzbou majetku ako takeho. Ze mas niekoho, komu nahlasujes osobne/pisomne/telefonicky poruchy alebo zavady a to oddelenie to riesi podla priority. Zisti, kto ma taketo veci u vas na starosti v ramci budovy a za tym chod to riesit.

avatar
simca06022011
26. jún 2025

tak v statnych instituciach prave na toto je lepsia hierarchia a riesia to lokalne ludia = ci udrzba a ak nie je, tak od "sefa" idu pokyny a ten aj objednava a ziada opravy, peniaze na to atd... a ak su ludia neschopni, tak sa treba dookola stazovat. A upozornovat na nedostatky.
Ale nikto nikde, necisti kavovary a ani ich to nezaujima, to si bud dohodnete medzi sebou ako ludia ktori to pouzivate alebo nic.. :D

A k tomu udrzbarovi = treba skusit normalnu debatu, nejde klima, kedy pojde?co na to treba? a otravovat do nemoty.. je dost mozne, ze klima vam ani nikdy nepojde.. statna sprava, vela penazi.. opravovat veci nevedia, udrzbu riadne tiez robit nevedia a nove kupia xkrat prerazene :D To zase mam svoje infosky... tam ak nie je "sef" co sa neda odebat, a vie ako na veci, tak sa nepohne nic.
V kazdom pripade = bud si zvyknes, alebo budes sa stale rozculovat...

Strana
z2