icon

Nedodržanie rozvrhu pracovného času

17. mar 2025

Dobrý deň, som študentka v Česku, od decembra som hľadala brigádu, pred troma týždňami som ju konečne našla, pomocník v kuchyni, brigáda ma baví, ale po zaškolení som prvý týždeň robila až 32h, tento týždeň ma čaká 40h, bez môjho súhlasu, rozvrh sa väčšinou posiela v sobotu a v nedeľu, v zmluve mám stanovený čas 25h za týždeň, momentálne tam pracujem, ale zmluvu nemám pri sebe, nakoľko potrebujem výpis zo zdravotného záznamu, ktorý mi bol poslaný len dneska, zmluvu mi da po prehliadke. Nie som jediná, ktorá pracuje nad rámec času podľa rozvrhu, ale ja to nezvladam, momentálne nemám ani čas ísť ku doktorke kvôli výpisu, lebo slbénie brigády a nad 30h roboty je náročné a cítim sa neskutočne vyčerpaná. Chcel jej napísať, že to nie je dobre dávať mi toľko pracovného času bez môjho vedomia, ale o brigádu nechcem prísť, keď odmietne a ja odídem nebude mi jic vyplatené, mám to riešiť teraz alebo až keď dostanem zmluvu? Ďakujem za odpovede.

stanulienkat
17. mar 2025

Ty pracujes momentalne nacierno? Preco by ti nemali vyplatit mzdu? Samoztejme, ze trvaj na odpracovanych hodinach podla zmluvy. Alebo oslov inspektorat prace.

melanta
17. mar 2025

Si študentka VŠ? Takže už by si mala vedieť používať aj rozum. Čo ti príde rozumné na tomto?
- pracovať bez zmluvy
- pracovať 40 hodín ak v zmluve je 25
- chcieť tu prácu napriek vyššie uvedenému

Budem za zlú, ale na tom rozumné nič nie je a hanbila by som sa, ak by som ako vysokoškoláčka nemala ani len toľko rozumu, aby mi toto bolo jasné. Už ti dali jasne najavo, že sú absolútne neseriózny zamestnávateľ. Ukonči to, okamžite a hľadaj si niečo, kde dostaneš podpísanú zmluvu pred nástupom a kde sa zmluva bude dodržiavať. To je dobrý základ do života, začať sa v plnoletosti konečne správať ako zodpovedná dospelá.

autor
17. mar 2025

@stanulienkat zmluvu mám podpísanú, neprecajum na čierno, moju kópiu mi odovzdá po dodaní zdravotného záznamu, je oboma stranami podpísaná