Práca v poľnohospodárstve počas tehotenstva

mimusa0107
4. jan 2024

Zdravím som na začiatku tehotenstva 6+4tt pracujem ako ošetrovateľ a kŕmič oviec je to fyzicky náročná práca 12h. Pričom dviham aj ťažké predmety takisto aj zvieratá.
Chcem sa opýtať čo je zamestnávateľ povinný spraviť aby som sa vyhla riziku potratu ? Čo ak nebude chcieť prispôsobiť prácu mojmu stavu ? V septembri som si prešla mmt
.

pribinak
4. jan 2024

@mimusa0107 a už si písomne informovala zamestnávateľa že si tehotná?

janai1
4. jan 2024

@mimusa0107 oznamis zamestnávateľovi tehotenstvo, poziadas o zmenu pracovnej pozície. Ak nie je možné vyhovieť požiadavke, budeš mat voľno s plnou náhradou mzdy

subartic
4. jan 2024

@mimusa0107 mal by ti vyhoviet. Hospodárske zvieratá sú potencionálnym prenášačom chorôb ktoré môžu zapríčiniť spontánny potrat alebo poškodenie plodu . Napr. brucelóza.

mimusa0107
autor
4. jan 2024

@pribinak ano oznámila len mam teraz dovolenku tak zatiaľ sme to neriešili. Len chcem vedieť na čo mám nárok

jaskolka
4. jan 2024

@mimusa0107 máš nárok na to, aby ta dal na pozíciu, v ktorej nebudeš v riziku. Ak to nie je možné, tak máš nárok na voľno a na plnú náhradu mzdy počas voľna.

kiki68
4. jan 2024

Ak si oznamila, tak Ta musia preradit. Nesmies dvihat veci tazsie ako 5kg, raz za den Max 10kg. Takze podla mna Ta da kdesi do kanclu ( ak tam je moznost). Totiz ono staci brat napr utrogestan a uz nesmies ani obsluhovat stroje. ( je to priamo na letaku), Proste to they je trosku o inom.

andaluzia12
5. jan 2024

Taktiež pracujem v poľnohospodárstve, nie však v prvovýrobe, povedzme že som riadiaci pracovník. V mesiacoch jún - október mám obrovské množstvo nadčasov, pričom robím aj 12 dní v kuse bez voľna, niekedy 8, niekedy 12 hodín denne. Prichádzam do kontaktu s chemikáliami. Keď otehotniem, plánujem sa dať vypísať na PN....

janai1
5. jan 2024

@andaluzia12 prečo? Dobrovoľne sa pripraviš o peniaze?

andaluzia12
5. jan 2024