icon

Správanie predavačky potravín: Je normálne, čo sa stalo?

avatar
hana113
20. nov 2024

Dobrý deň, chcem len nestranný názor na situáciu. Bola som u nás v dedinských potravinách kúpiť mäso. Mávajú v chladiacich boxoch vákuovo balené. Mali len zľavnené s posledným dňom trvanlivosti. V dobrej viere, že v posledný deň trvanlivosti nemôže mäsu nič byť som ho kúpila. Doma po otvorení mäso neskutočne zapáchalo, tak som ho išla vrátiť. Pekne som poprosila predavačku o vrátenie.
Problém vidím v správaní predavačky. Dedinská predajňa, síce väčšia dedina, ale každý každého pozná...a predavačka povýšeneckým hlasom pred ostatnými zákazníkmi, čakajúcich za mnou v rade, ma začala zosmiešňovať, že načo som to kupovala, že ona by si takéto mäso nikdy nekúpila a podobne.
Cítila som sa pred ostatnými ako nejaká chudera odkázaná kupovať staré, zľavnené mäso. Mäso, ktoré vlastne aj ona sama ponúkala na predaj. To nehovorím, že už aj predtým mi tá istá pani predala z pultového predaja smradľavé, osliznuté párky, o ktorých musela čuchom aj hmatom vedieť že sú nekonzumovateľné. Tie som vtedy neriešila. Ale aj vtedy som bola nahnevaná, že čo si myslí o mne, keď sa mi nehanbí predať takéto niečo, aj keď vie, že chodím nakupovať s dieťaťom.
Je toto normálne? Nemalo by sa správať k zákazníkom aspoň s ako takým rešpektom?? Nemala sa mi bez zbytočných slov radšej ako zákazníkovi ospravedlniť? Nie som konfliktný typ, viem, že hádka s debilom nič nerieši, len by to vyústilo do zbytočne nepríjemnej situácie.. Tá pani zjavne musí byť strašne nešťastná, keď sa potrebuje takto chovať k ľuďom, aby sa cítila lepšie a niečo viac ako oni... skrátka má takáto drzosť zaskočila.

avatar
vevebono
20. nov 2024

Skús zavolať na hygienu 🫣
Ja by som určite nečušala a eskalovalo by to...

avatar
oslo1
20. nov 2024

Ano, spravala sa ako hulvat. Mala si sa jej opytat, ci ta prednaska bude este dlho trvat, a ci ti teda tie peniaze vrati.
Ja sa do obchodov, kde sa ku mne skaredo spravaju, nevraciam, ako podakovanie im napisem review na google mapy a kazdemu o tom porozpravam.
Ver tomu, ze jeden zly zakaznik je horsie, ako 10 dobrych.

avatar
lucka_ke
20. nov 2024

tiež by som dala podnet na hygienu

avatar
3petka
20. nov 2024

@hana113 Neviem čo čakáš na dedine. Ja mám také skúsenosti že na dedine si všetky predavačky o sebe myslia že sú viac ako ty nakupujúca (Česť vynimkám).
Tiež som mala incident ale s peniazmi, pani predavačka hrdo zahlásila, že som jej dala falošné peniaze lebo ich prehnala cez ten strojček čo ti 10x povie že bankovka je falošná a na 11x už je ok. Samozrejme plný obchod a aurát si potrebovala vykričať hlasivky.
Písala som na vedenie nech si láskavo zariadia školenie ako rozoznať falošnú bankovku senzoricky. Tak sa mi potom akože obchod ospravedlnil, dostala som aj tašku zbytočných vecí ale tá pani predavačka ani mäkké F.

avatar
simca06022011
20. nov 2024

Ak patri pod nejaky "retazec" a nie je to pani veduca/majitelka zvazila by som okrem hygieny aj nahlasenie tohto jej spravania vyssie, nech si robia poriadok so zamestnancami. Okrem ineho by som jej ja hned tam povedala, ze nemozem za to, ze ona poreadava pokazene veci, ja do obali nevidim dnu... ci vobec ona pozna svoje povinnosti a nechce zakaznikov otravit nebodaj :DDD a ze nech sa neboji, uz si budem davat dobry pozor co tam vezmem z regala

avatar
hana113
autor
Autor odpoveď zmazal
avatar
hana113
autor
20. nov 2024

Samozrejme som sa ohradila, že načo to potom predávajú a sťažnosť na ňu som napísala hneď aj ja. Ale myslím si, že k dotyčnej sa to možno ani nedostane

avatar
marca12
20. nov 2024

@hana113 Stalo sa mi nieco podobne 2x v tej istej predajni. Druhy krat ma to tak vytocilo,ze som ihned pisala e-mail so staznostou. Slusne som opisala situaciu. Neviem,ci sa nieco napravilo,viac do tej predajne nevkrocila. V tvojom pripade by som menovala predavacku,nech si s nou narobia poriadky. Staci,ak sa poohanas hygienou,ze ak nedojde k naprave,budes nutena oznamit hygiene,co sa deje v tejto predajni. Neboj,take poriadky tam narobia potom.

avatar
angela85
20. nov 2024

No fakt tieto potraviny má malých dedinách sú otrasné. Večne cenovky nezmenené keď už není akcia,ovocie a zelenina zoschnuta či hnila a ony tento odpad predávajú ďalej, mäso čo je voľne je zoschnuty,veci v akcii často už po záruke,pultove veci ako šunka či saláma často smradľavá a predavačky neskutočne drzé. Sú tam aj keď sú na dôchodku či invalidnom... A strašná neochota

avatar
hana113
autor
20. nov 2024

Škoda, to s hygienou som im v sťažnosti nespomenula... Hnevalo má viac správanie predavačky, ako to pokazené mäso. Predavačku som menovala konkrétne, len nie som si celkom istá, či som nezabudla v návale emócií napísať o akú pobočku sa jedná. Zvažujem nápravu 😃🫣

avatar
hana113
autor
20. nov 2024

@angela85 ani nehovor....a keď vidím reklamu v televízii, akí sú úžasní ide ma poraziť

avatar
melanta
20. nov 2024

Mazľavé párky - hlásila si to vedeniu/centrále? Hlásila si to na hygienu? Ak nie, sorry, nevyťahuj to teraz už. Ak mi niečo vadí, riešim to inak ako len nadávaním.

Mäso, ktoré vlastne aj ona sama ponúkala na predaj - nie, ona sama ho neponúkala. Ona je iba predavačka. Ja osobne by som mäso, ktorému končí záruka na druhý deň tiež nekúpila. Ale zopakujem to čo pri párkoch - dala si podnet na hygienu?

Čo sa týka správania predavačky - najvaic ju naserieš úsmevom a kľudným tónom. Nabudúce jej pri takomto chovaní s úsmevom a kľudom povedz - ďakujem za vaše primitívne správanie, posuniem ho vedeniu reťazca a prevádzku na hygienu, dovidenia. Bez ohľadu na to, čo si predavačka myslí, má sa správať slušne, pokiaľ na ňu niekto neútočí či nenadáva jej. Ak sa tak nespráva, nenechaj sa vytočiť a podávaj sťažnosť.

avatar
melanta
20. nov 2024

@hana113 inak vieš, kým tam ľudia budú chodiť nakupovať, hoci predávajú smradľavé mäso, mazľavé údeniny, majú drzé predavačky, tak dovtedy sa nič moc nezmení. Ak by tam ľudia z dediny prestali nakupovať, alebo by sa sťažoval každý zakaždým, keď niečo nie je v poriadku, udiala by sa zmena.

avatar
maminkadeticiek
20. nov 2024

Mala si jej okamzite povedat ze ako sa to k tebe sprava?!S kym si mysli ze sa takto rozprava?A ak ma problem,ze si to prisla vratit ty,moze jej to prist do 2 hodin vysvetlit hygiena.
Ved sa musis o seba postarat a nie diskusie zakladat a citit sa ako chudera.

avatar
iwesska
20. nov 2024

Ja neviem,ale ty sa hanbis? No mne keby takyto vystup spravila,tak jej tam tresnem to maso s tym,ze ten,kto by sa mal hanbit za to,co predava,je predovsetkym ona - ak je majitelka a ked to teda neplanuje vyriesit,tak sa obratis na SOI. Tu nejde o to,ci si alebo nie konfliktny typ,ale o to,ze si mas za svojimi pravami stat a nie so sebou nechat zametat. Zapamataj si,ze ludia si k druhym dovolia len tolko,kolko im dovolia oni sami.

avatar
hana113
autor
20. nov 2024

Ale no dámy.😂.. čo vyriešim hádkou s nejakou primitívom??? Padnem akurát na jeho úroveň...Ja sa viem veľmi dobre o seba postarať, na predavačku som reagovala ako som uznala za vhodné a hneď som sa ozvala kompetentným a napísala sťažnosť. Myslím, že koník je práveže o vyrozpravaní sa milé dámy...a poniektoré ku koncu mi prídete podobné tej pani predavačke 😉 ostatným ďakujem za reakcie a prajem pekný deň bez škaredých ľudí a pokazeného mäsa ✌️

avatar
rozculena
20. nov 2024

Tej tvojej blahosklonnej reakcii vôbec neverím,lebo keby si sa vedela o seba postarať,tak sem vôbec nemáš potrebu písať...

avatar
dancingqueen321
22. nov 2024

@hana113 :D :D ja som sa teraz tolko narehotala, ked som to precitala… hlavne ten termin “osliznute parky” ;D heh az mi slzy od smiechu vybehli. Mna by ale zaujimalo, ci vo vysledku vratila prachy

avatar
hana113
autor
24. nov 2024

@dancingqueen321 Áno, peniaze vrátila hneď v ten deň, bez nich by som neodišla, aj keď už aj to bol boj, pretože účtenku som mala poslanú mailom. A prišla mi aj odpoveď na sťažnosť. Urobili kontrolu v potravinách, aj keď si myslím, že to bolo skôr kvôli tomu mäsu a báli sa hygieny a nie kvôli správaniu predavačky.
Ževraj si uznala chybu a celá situácia ich mrzí a bla bla bla... Už sa teším ako sa niekde dozviem jej verziu 😉 ale ako sa vraví, kto seje vietor, žne búrku...

avatar
akje
24. nov 2024

@autorka tak ona to predava a teba sprdne, ze naco to kupujes :D
Mohla si sa opytat, ze naco to predava, ked sama by to nekupila? 😄

avatar
lucinka12356
29. nov 2024

Nereaguje na správanie predavačky, pretože bolo neadekvátne. Ja len k tomu mäsu.. Píšeš, že bolo v zľave pretože v ten deň mu končil dátum spotreby. Ďalej píšeš, že mäso bolo vaukovo balené. V tomto predavačka vôbec nepochybila, pretože nepredávala tovar po záruke. Vedela si, že je v zľave a kedy má dátum spotreby. To že smrdelo je vec druhá. Ale to ona ako predavačka nemohla vedieť. Cize okrem správania sa, obchod nepochybil.