Ako postupovať, keď lekár neodoslal správu?
Zodpovedané14. okt 2025
Dobrý deň,
v lete sme boli na odbornom vyšetrení s dcérou u klinickej psychologičky. Mali sme obdržať správu. Vyšetrenie stálo 250 EUR. Vôbec nemáme lekársku správu a doktorka neodpovedá na emaily a telefón má vypnutý.
Ako máme ďalej postupovať?
Môžeme podať oznámenie na políciu?
Ďakujem.
Dobrý deň,
ak ste za odborné vyšetrenie riadne zaplatili, no nedostali ste lekársku správu a psychologička s vami nekomunikuje, máte niekoľko možností, ako postupovať:
Najskôr skúste ešte raz kontaktovať poskytovateľku – písomne (napríklad doporučeným listom na adresu pracoviska alebo miesta, kde poskytuje služby). Uveďte, že žiadate o doručenie správy z vyšetrenia, za ktoré ste zaplatili a stanovte primeranú lehotu na odpoveď (napr. 7 – 10 dní).
Ak nereaguje, môžete podať podnet na Slovenskú komoru psychológov, ktorá dohliada na výkon povolania psychológov a rieši aj sťažnosti na ich postup.
V prípade, že máte podozrenie na podvodné konanie (napr. že služba nebola vôbec poskytnutá, alebo bola poskytnutá s cieľom získať peniaze bez dodania výsledku), môžete sa obrátiť aj na Policajný zbor SR a podať trestné oznámenie pre podozrenie z podvodu.
Odporúčame tiež uchovať všetky doklady o platbe, emailovú komunikáciu či iné dôkazy o objednaní a realizácii vyšetrenia.
Prajem Vám pekný deň.
JUDr. Miriam Gajdošová
advokátka
web: www.akgajdosova.sk
mail: gajdosova@akgajdosova.sk