Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
Zodpovedané

Mám pokračovať v užívaní antibiotík, keď sa mi objavili vedľajšie účinky?

Antibiotiká
28. nov 2019

Dobrý deň,

som dojčiaca mamička 16 mesačného dieťaťa. Teraz som v liečbe sinusitídy a otitídy. Pred 5 dňami som začala užívať ATB Duomox. Po štyroch dňoch som bez zlepšenia stavu. Dokonca sa mi pohoršilo - subfebrilie.

Antibiotiká mám zmenené na Xorimax a už po prvej dávke som mala nevoľnosť, bolesť žalúdka a zvracala som. Ale stav sa mi zlepšil.

Mám pokračovať v užívaní?

Necítim sa zdravá.

Potrebujem antibakteriálnu liečbu?

Jedna antibakteriálna skupina liekov, ktorá je dovolená pri dojčení, tak je neúčinná. Pri druhej skupine sa u mňa objavujú vedľajšie účinky.

Čo mi odporúčate?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

lekár stanovuje, či je potrebná liečba antibiotikami, ideálne na základe CRP testu.

Xorimax užívajte po jedle, inak sú veľmi pravdepodobné žalúdočné problémy.

Ak sa Vám stav zlepšuje pokračujte v liečbe a dbajte na to, aby ste liek užívali po jedle.

Verím, že Vám zaberú a čoskoro budete fit 🙂


Pekný zvyšok dňa prajem.
PharmDr. Kristína Kobezdová