Dlhodobé problémy s extrasystolami

17. okt 2018
Dobrý deň,

už rok a pol mám problém s extrasystolami (najmä KES, občasne SVES). Absolvovala som niekoľko odborných vyšetrení (kardiológ, internista, neurológ, ortopéd, rehabilitácie). Mala som 2x holter, ktorý ich zachytil, ale neboli zaznamenané žiadne poruchy sínusového rytmu, resp. aj echo vyšetrenie vylúčilo, že by to malo pôvod v srdci. Bolo mi povedané, že najskôr to môže spôsobovať chrbtica. Po MRi krčnej a hrudnej chrbtice boli síce zistené nejaké poruchy (stavce vytočené dovnútra v okolí 2. a 3. stavca Th chrbtice, v C- chrbtici vystúpená platnička s jemným dotykom na durálny vak), ale bez iritácie nervov. Interné vyšetrenia (mineralogram a iné, všetko v norme) boli tiež bez výsledku. Kardiológ mi predpísal aj betablokátory, ktoré užívam, ale extrasystoly stále pociťujem. Niekedy sú intenzívnejšie, inokedy to je lepšie. Najnepríjemnejšie je to pri pocite akoby mi zastalo srdce. Cítim vtedy zvieranie v hrdle a aj divný pocit na hrudi. Potom sa roztlčie, Niekedy je to pocit vynechania úderu a takisto sa mi často stáva, že sa v noci zobudím na silné búšenie a rýchly tep (aj 140). Pri tomto stave pociťujem akoby ma bolelo v ľavej časti hrudníka a aj ľavá ruka. Niekedy mávam tŕpnutie rúk a často aj hlavy (akoby zimomriavky v hlave). Volala som aj záchranku, no už bolo po tej epizóde. Tlak aj EKG mám v norme, vlastne mi na EKG nikdy extrasystolu nezachytilo.
Zaujímalo by ma, či to môže byť spôsobené aj poskracovanými svalmi. Cítim bolesť pod ľavou lopatkou, na rebrách pri zatlačení, pod pazuchou, na rebrách pod prsníkom, i v strede hrudníka. Niekedy som zúfalá z toho, že neviem, čo robiť, aby to prestalo.
Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň,

Extrasystoly sú poruchy srdcového rytmu a sú bežným javom aj na úplne zdravom srdci.
Pri extrasystolách treba vylúčiť ochorenia srdca pomocou echokardiografického vyšetrenia, EKG Holtera (vo Vašom prípade boli vyšetrenie negatívne).

U väčšiny pacientov sú extrasystoly nezávažné a štandardne sa liečia vtedy, ak ich pacient nadmerne vníma. Prvá voľba je liečba betablokátormi.

Vznik extrasystol môže potencovať stres, málo odpočinku, užívanie škodlivých látok.
Významný vplyv má aj samotná psychika. K liečbe betablokátormi sa v týchto prípadoch pridávajú anxiolytiká, teda lieky uvoľňujúce stres a obavy.

Prípadné užívanie anxiolytík vo Vašom prípade je vhodné skonzultovať s odborníkom. Poskracované svaly by nemali byť dôvodom vzniku extrasystol.

Pekný zvyšok dňa želám.
MUDr. Milada Madleňáková
Polož anonymnú otázku

Tu začni písať odpoveď...

Odošli