Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.
    17. apr 2024

Kto si dá?🤪
    (Ospravedlňujem sa všetkým,ktorým sa pretocil zaludok)

14. apr 2024

සුභ නව වසරක්

(Šťastný nový rok)

Vedeli ste,že včera (13.4.2024) bol sinhalsky a tamilsky nový rok?Ja nie,kým mi známy neposlal foto kypriaceho kotla s ryžou s novorocnym prianim🙂 Tak som guglila.
    1)Je daný astrologicky podľa polohy planét.
    2)Je niečo ako naše Vianoce,v preklade:Všetci upratujú ako šaleni a nakupujú ako zmyslovzbaveni ( ale pravom-tam,keď sa zatvoria obchody,nekúpite ani banán celý týždeň).
    3)Ľudia si dávajú darceky,robia sa oslavy,ohňostroje,ľudia sa navštevujú.
    Podmienkou je privitst nový rok v nových veciach,tradične sa obdaruvaju I peniazmi.
    4)Tradičné jedlo ryža s mliekom musí vykypiet z hrnca,je to znak prosperity a hojnosti.
    5) krátky čas medzi starým a novým rokom je "neziaduci" a trávia ho len modlitbami a obetovanim kvetov
    6)Na SriLanke sú najmä budhisti,hinduisti a kresťania.V praxi to vyzerá tak,že vždy čosi oslavujú (maju viac ako 120 sviatkov rocne).Novy rok trvá niekoľko dní.
    Viete,že sviatok pracovného pokoja je I spln mesiaca?:D

8. apr 2024

-Drahý,co chceš priniesť na narodeniny kolegom do prace?
    -Nič,už som poriesil :D

8. apr 2024

Skúsim i keď to asi dlho tu nebude,je to pre dobrú vec:
    Máte tip resp. vy osobne mate záujem o 2%z daní?Chcela by som to venovať nejakému chorému dieťaťu a pod.,niekomu,komu na tom veľmi záleží.
    Snáď niekto stihne reagovať i keď takéto príspevky by tu mohli mst zelenú.

7. apr 2024

💚Prekrásna jar💚

3. apr 2024

A Vy čo dobré varíte?:D

amel

Viete čo je druhá maximálna rýchlosť po rýchlosti svetla?
    Ta,ktorou vybavujú Answear...včera o 22.15 som objednala a práve mi prišla objednávka,že medzi 12. a 13. ho mám čakať.
    Akooooo......klobúk dole🙃

31. mar 2024    Čítané 360x

Sri Lanka - Tangalle - 9.deň

Tento deň sme venovali čisto kúpaniu. Nedá sa kúpať všade,su tu obrovské vlny,do oceánu sa nie všade dá vliezt,je tu však veľa krásnych zátok, kde je nádherne.
    Ako prvú sme dali Turtle beach (Korytnačia pláž). Žijú tu a kladú vajíčka korytnačky,dá sa tu plávať s nimi a kŕmiť ich.

Neskutočný zážitok.  Pláž plná krabov,korytnačiek,rybičiek a morských ježkov na útesoch. Bolo tu trošku viac ĺudi,rozhodne sme neboli sami,ako sme boli zvyknutí,ale zasa žiadna plnka.
    Tu sme sa vyšantili so šnorchlami a napriek 50ke faktoru i kvalitne niektorí spálili na nohách. Vlny totiž sú i tu a v kombinácii s jemným pieskom z drvených mušlí sme to trošku zanedbali.Ešteže som pribalila Panthenol (ako som si však všimla,ten majú bežné v lekárni i tu a k tomu výrobky so 100%zastúpením aloe vera,sú perfektné,tie sme si pribalili i do kufra).
    Na poobedie sme mali naplánovanú nádhernú Jungle Beach. Trošku sme sa zamotali v spleti uliciek a pláž našli až na niekolkykrat,keďže navigácia sem až nesiaha🙂 Jedna sa o nádhernú zátoku chránenú UNESCO.

Miestni tu vycítili možnosť zárobku a prilákanie turistov,nuž stavajú bufety so slnečnikmi a lehátkami z dreva a kokosových listov.Opodiaľ je hotel,ktorého majiteľovi vadí táto činnosť,tak občas zavolá na týchto ľudí policajtov.Ti prídu a zrovnaju úplne všetko so zemou.Su vsak v prave, nic budovat sa tam nesmie.My sme prišli po takomto počine a teda nebol to pekný pohľad. Akonáhle sa objavili ďalší policajti,sme preistotu z tejto plaze odišli.

Predtým sa stihol náš sprievodca smyknut a oprieť sa rukami na morskeho ježka,takže smýkal ich vybrať do nemocnice.Prst mu narezali a ostne vybrali.

Ďalšia pláž bola pláž v Tangalle.Tu sme boli pri miestnom bufete do večera i s miestnymi hafanmi.Usalašili sa pod lehátkom a viac sa nepohli.

Tu sme boli okrem rodinky,ktorá po chvíli odišla,úplne sami. Dali sme si drink v miestnom občerstvení a tu som povedala,keď sme nemali žalúdočné problemu tu,tak už nikde!Najmladšia chcela cestoviny,nuž sa chlapík ponúkol,že ich na motorke ide uvariť domov a aj išiel:D

Pláže sú tu nádherné. Jemný piesok a more.Dokonalá súhra obrazu,dotyku a zvuku.Toto mi neskutočne chyba I keď mám obrovsky rešpekt pred silou oceanu.Všade boli hmatateľné dôkazy o ničivých dôsledkoch tsunami v roku 2004,kedy zomrelo viac ako 35 tisíc ľudí ktoré spôsobil obrovský pohyb litosferických dosiek v Indickom oceáne. Spravidla sa posunu cca o 6 cm ,teraz sa posunuli o 30m.Vzniklo najničivejsie zemetrasenie v dejinách ľudstva s amplitúdou 9.6 stupňa richterovej stupnice.
    Je tu i múzeum tsunami,toto sme však obišli,takéto veci ja nedávam.
    Cestou "domov" sme sa zastavili u miestneho rybára a vyzdvihli objednané homáre na večeru.Pripravili nám ich v miestnom hoteli a teda mat 5tich kuchárov a krásnu reštauráciu len pre seba bol ďalší úžasný zážitok okrem toho kulinárskeho.

Keďže nás šofér sa prejedol,skončil na infuziách v nemocnici,našťastie bol do rána v poriadku.
    Zajtra smer Mirissa 🙂

24. mar 2024

Kvetná nedeľa🙂

Správa bola zmenená    20. mar 2024

Absolútne nezáleží na farbe pleti,vierovyznani,politickej orientácii,bydlisku,jazyku.....záleží len na dobrom ❤️

18. mar 2024

A teraz si predstavte,že idete na WC a toto na Vas kuká....moja najmladšia vybehla s holým zadkom z kúpeľne a počuť ju bolo asi i na Slovensku🙂

17. mar 2024

Toto nepotrebuje ani filter a ani komentár....💙

16. mar 2024

Kto si dá? 🙂

16. mar 2024    Čítané 698x

Sri Lanka-Sigiriya-3.deň

Ráno sme dali srílanské raňajky-ovocie,kokosové placky,kokosový med,placky a ryža s kokosovými palacinkami( to ich ovocie zbožňujem,obzvlášť papaya je božská),ovlažili sa v bazéne ,spakovali kufre (máme 3 stredne veľké kufre,dva príručné,no to vyťahovanie vecí zajazdy je naozaj otravné) a vyštartovali pozrieť srílanský vidiek.Samozrejme ide o silne komerčnú platenú záležitosť

Prv sme sa previezli na voze ťahanom ich typickou kravou(skúsili sme to všetci a celý čas som sa bála,že ma zasiahne jej očúraný chvost) a následne sme presadli na ich typickú loďku ,ktorú riadil ostrieľaný Srílančan.

Je tu obdobie sucha, čiže stromy pomaly strácajú listy,leknové listy boli všade.Ked kvitnú,musi to byt nádherné. Milión vtákov,flora a fauna je tu neskutočne bohatá.
    Za malú chvíľu nám vyčaril nádherný náhrdelník z lekien, musel ich otvoriť a rozvinúť

To ticho na loďke bolo nádherné a neskutočné.Asi prvýkrát,čo som počula "ticho" a nikdy na to nezabudnem.
    Vysadli sme pri malom prístrešku s miestnymi ženami (deti behali okolo) a vyskúšali,ako sa robia ich jedlá z kokosu.
    Prv treba kokos rozseknut,nastrúhať a potom sa môže tepelne spracovat.Jedlo sa podava na bananovom liste a výlučne konzumuje rukami.
    Nepamätám si názvy všetkých jedál (teda asi 3/4 nie),ale boli výborné. Základ všetkých bol práve ten a ryža.Vseobecne ich nájdete všade.
    A nesmie chýbať chilli.Všade.A veľa.
    Neberiete si z každého trosku,do stredu si dáte ryžu a prstami jedlo po troške spolu premiešame,urobíte "kopku" a vložíte do úst.Samozrejme predtým si ruky umyjete vodou z vodovodu pri chatrči🙂

Najedeni sme naštartovali tuk-tuky(doslova,kedze sme riadili sami) a vybehli späť k východziemu bodu.

Ubytovali sme sa v Ceylon breeze Sigiriya s prekrásnym výhľadom,prečkali do 16. úpek (38 v tieni) v bazéne a vydali sme sa na posvätnú horu Pidurangala.Ide o jeden z najstarších budhistickych chrámov a klastorov s vytesanym obrovskym spiacim Budhom z jednej obrovskej skaly.

Tam ísť cez deň naozaj neodporúčam,ide so po chodníku cez dzunglu,cez skaly so zástupom ľudí.Akonahle mal niekto problém so zdolanie terénu,tvorili sa "zapchy".
    Všetci ľudia si však navzajom pomáhali,podávali ruky, deti prenášali.Bolo tu i veľa miestnych obyvateľov.
    Odmenou za naozaj ťažký terén bol prekrásny západ slnka nad krajinou,ktorý sme chceli zažiť a na ktorý sa zabudnúť nedá. Zostane pred očami navždy a žiadna fotka to nevie zachytiť.

Tu si najmladšia rozbila kolena,posmykla sa na skalnom povrchu.Plaču bolo veľa,na druhý deň sme kúpili radšej antibiotickú masť v lekarni,keďže rana na pravom kolienku jej úplne očernela).
    Celú cestu ju niesol ocino na pleciach,doteraz nechápem,ako to zvládol.Ked musíš,tak musíš...
    Najedli sme sa tentokrát podľa tipu uja Tripadvisora a jedlo bolo naozaj veľmi chutné.

Totálne špinaví a unavení sme sa okolo 22. vrátili do hotela,aby sme si oddýchli.
    Síce sme mali v izbe okrem cvrckov i agamu,celu noc vypadávala elektrika, čiže klíma v pr.eli,no bolo nám to úplne jedno,spali sme ako zarezaní🙂
    Aby som nezabudla-pred spánkom sprcha v studenej vode 🙂

Zajtra smer Kandy.

P.S. Strava je tu úžasná. Vo vnútrozemí základ ryža a kokos ,v pobrežných oblastiach dary mora.

Občerstvenie na každom kroku za pár centov a fantastickej chuti. Jablko som odfotila pre zaujimavost-su importované a jedno takéto mini stojí 1e 🙂 Na smäd je najlepší vždy kokos.

14. mar 2024

Pre mňa tenkrat poprve....a nadherne.
    Južný kríž na vlastné oči. Akurát to neviem zachytiť mobilom🙂

10. mar 2024    Čítané 1078x

Sri Lanka - Negombo-1.deň

Z letiska sme uz potme vystartovali do nášho ubytovania,ktoré sme dohodli vopred.Musim napísať,že na letisku to ficalo,odbavili nas za 20 min i s kuframi,ktore na moju neskutocnu radost dorazili),víza sme mali kúpené u nás (50$ na hlavu)  vopred,rovnako sme sa zaregistrovali doma,čiže na letisku sme prešli plynule cez kontroly.

Kúpili sme kartu od operátora (Dialóg je fakt super,chytajú signál na takých miestach,že nám sa o tom ani nesniva) a vymenili peniaze za ich Rupie.

Potom prišla teplotná facka z klimatizovaneho lietadla,bolo do 30 stupňov.

Ubytovali sme sa vo Villa Shade v Negombe,boli sme takí unavení (vyštartoval sme z domu o 16.00 predošlý deň,na Srí Lanke sme pristáli po 19. 00 ich casu nasledujúci deň (+4,5 hodiny casovy posun).

Nieco sme pospali,o o 9. sme museli štartovať dalej,keďže itinerar neporušim ani za svet!Nie je vôbec jasne,ci sa sem ešte niekedy vrátime,takže chceme vidieť co najviac.Pan domáci bol veľmi milý pán z kresťanskej komunity,ktorých je napočudovanie v Negombe väčšina, cca 70%.

Jeho tradične raňajky boli jednoducho úžasné!Obrovský  zážitok a príjemné prekvapenie na úvod,porozprával nám veľa zaujímavých vecí,až mi bolo ľúto,že odchádzame.Prekvapilo ma I to,že všade sa vyzuvajú,teraz to už beriem normálne.Dokonca sme jedli v záhrade,keď nás obsluhoval,stále sa vyzuli opodial stola.

Hlavná potravina je kokos a ryža, su všade.Ovocie z jeho záhrady a teda to naše len vzdialene pripomína chuť toho tu.Co ma prekvapilo,je veľmi sýte. Vajíčka milujú na všetky spôsoby,mali sme kokosove placky ,palacinky plnené kokosom a úžasný kokosový med z kvetov.

Zbalili sme po ranajkach kufre , zaplavali v bazéne a vystartovali v ústrety ďalšiemu dobrodruzstvu- smer Dambulla.

🙂

8. mar 2024

Ak nevadí a zaujíma Vás to,postnem sem nás trip na Srí Lanku 2024.
    Splnil sa mi jeden sen týmto výletom a zatiaľ ten sen žijem,aby som nezabudla i ja sama,spíšem sem,čo sme videli.
    🙂
    Cesta bola dlhá a unavna.Nastastie sme vylúčili nizkonakladovky a letelo sa neporovnateľne lepšie.
    Vieden-Dubaj a Dubaj-Kolombo s medzipristatim v Male na Maledivach (tam majú fakt malé letisko,jeden horší pilot a je to p.deli:).
    V Kolombe sme dostali teplotnu facku a privítali nás vojaci so zbraňami na každom rohu
    ( na rozdiel od ostatných boli bez usmevu). V Male odišla v lietadle elektronika,našťastie na zemi🙂,nuž sa nám let predĺžil i napriek tomu,že pilot "kopol do vrtule".
    Všetky 3 deti boli nervne,unavene a jedna sa po prílete rozplakala,že sa jej tu nepáči.Nastastie sa stacilo vyspať a názor zmenila🙂
    P.s. Birthday na palube je super🙂

7. mar 2024

Krásny pozdrav z Malediv🙂

Krásny pozdrav z Dubaja🙂

3. mar 2024

Kto by si trufol? Bez wifi,občas elektriny a vody...💜

26. feb 2024

Dieťa Vám odíde na dovolenku a o pár dní zazvoni na dvere policajt,že dieťa Vám umrelo pod lavinou...dieťa je síce dospelé,ale to nič nemení na veci.Lavina ich doslova polámala,začínal zit svoj život spolu s kamarátmi.
    Nebolo to síce mojej dieťa, no slzy mi tecu už 2 hodiny,čo sme sa to dozvedeli od matky,ktorá už zažila tým padom vsetko...
    Ešte včera som riešila úplne malichernosti,už nebudem....
    😢

24. feb 2024

Opäť jedna pre moju morskú vílu💝

21. feb 2024

Veľakrát za krásou netreba ísť ďaleko.Staci do záhrady.
    #jar

Správa bola zmenená    19. feb 2024

Baby,rozhadzala Vám silná chrípka menštruačný cyklus?Ja mam po 2 týždňoch zasa "navstevu" a teda natesena nie som zrovna....keďže takúto teplotu pocas chripky som nemala určite cez 20 rokov,neviem,čo si mám myslieť.

Správa bola zmenená    16. feb 2024

Ďakujem za inšpiráciu @petulo18
    Ospravedlňujem sa,že som to cele CtrlC+CtrlV,no sadlo mi to ako r.t na serbel💚
    P.S.Dole som ešte nalepila zreby Prasa v žite,len fotila som pred kupenim🙂

(2 fotky)
    14. feb 2024

Keďže je dnes toho Vaľenťína,tak hodím do pľacu darček pre mňa od môjho muža🤣
    On je veľmi kreatívny,čo sa nápadov týka a hlavne venuje nezabudnuteľné darčeky!
    Áno,správne,jedná sa o záchodovu misu!
    (P.S.Nehĺadajte za tým nič,tento deň mame tatam...,len mi to prišlo smiešne to nacasovanie🤣)
    Kto ho tromfne originalitou?
    #valentin

12. feb 2024

Koho dieťa ešte spi? 10:16 (spi od 21.00)
    Ja sa priznám,už sa nudím.Dnes sme ešte po chorobe doma a ona ako Sipkova Ruženka!
    (Ale ja to mam od narodenia x3, podľa mňa si polovicu života prespia:D)

11. feb 2024

Už sa blíži 🙂

Správa bola zmenená    10. feb 2024

Nemohli sme kvôli chorobe na karneval,tak sme si urobili doma:D