icon

Ahojte, dnes nám učiteľka oznámila, že v škôlke v našej triede má jeden chlapček mumps, môj je zaockovany, ale neviem dávať ho do škôlky ? Alebo ho nechať nejakú dobu doma?

avatar

Sa cudujem ze rodicia nenechajú take dieta doma ...

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@miska312 ved asi sa to potvrdilo neslor nemyslis?

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Ste ockovany tak sa nemas coho bat ....jedine,ze by bola vakcina neucinna no aj kebyze sa nedajboze nakazite tak je to liecitelne ....ja a manzel sme to v detstve prekonali a zijeme

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

ja by som ho nechala doma, ja som raz bola u dr. pri detskej a prednami bol chlapec cca 15 rocny a mal mumps, povedal to rovno sestricke pred vsetkymi, hned ho poslala k doktorke ta ho posielala rovno na infekcne odelenie do nemocnice.....a ked vysiel hned dezinfikovala celu ambulanciu aj pri dr. aj sestricke a to sa vobec nicoho nedotkol.---

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@miska312 isto ho nechali doma a rodicia v skolke pravdepodobne nahlasili ochorenie...vedenie kolky informovalo rodicov

Odpovedz
19. feb 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@katarina2611 zajtra zistím, či bol ockovany.. len má to dnes prekvapilo

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 presne som si toto iste pomyslela

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Je tam nejaká inkubačnú doba až 25 dni tak, či vôbec má zmysel nechať dieťa doma...ten chlapček minuly týždeň ochorel vraj, rodičia to nahlásili škôlke

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 aj neockovane dieta ma tiez pravo byt v kolektive,naco potom ockujete ked sa bojite chorob,ved to ze ste zaockovany vas ochrani,ci nie?my neockujeme kvoli zdravotnemu stavu a normalne ide do skolky....

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Moj brat Aj na ockovany bol a Mumps dostal. A ziadny Problem. Prezil To bez ujmy. Je z neho uz dospely zdravy muz.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@anastacia242 ak by sa mal nakazit tak by sa uz.si myslim ze v skolke vsetko vydenzifikovali

Odpovedz
19. feb 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Ak nebol očkovany, tak tu je ten vysledok ked mamičky neočkuju lebo hento a tamto.. tym nechcem samozrejme do nikoho rypať.... 🙂

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 a z akeho dovodu by neockovane dieta Nesmelo ist do kolektivu?

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Čítala som o mumpse, viem, že aj ockovani sa nakazili... no stačilo, keď sme mali všetci chrípku všade epidémia, dobrali sme antibiotiká a nerada by som zas mumps vírus 🙁
Nech sa netrápia deti
Nehádajte sa o ne/ockovani 🙏🏼

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Mumps je nebezpecny jedine a len pre mladych muzov, ohrozuje plodnost. Kludne by som dieta do skolky dala, male dieta prekona mumps uplne v pohode, moji rodicia ho mali, nic strasne to nebolo. Prirodzene prekonanie choroby vytvori imunitu na cely zivot, ockovanie ucinkuje v lepsom pripade len na par rokov a clovek v najcitlivejsom veku (ked chce mat deti) uz imunny byt nemusi.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 vies co?to je s touto dobou.mamicky si nieco precitaju a uz su najmudrejsie na svete.moj otec je dr na infekcnom a ked mi rozprava ze mamicka pride so synom s teplotami atd a poucuje dr ze co mu je a co mu maju pichnut to kde sme????a ockovanie?zakazala by som taketo deti aby prijali do skolky.mozme byt radi ze tie choroby co tu boli davno tu uz nie su ale koli takymto maminkam je sanca ze sa vratia.a nevravim o takych detickach kde dr odporuca neockovat to samozrejme chapem

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Veď, na to len deti doplatia...

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 no nevem. kolegynin očkovaný chlapec schytal mumps a môj neočkovaný to od nho nechytil, napriek tomu, že sa spolu hrali denne. a dokonca ani nikto iný z jeho triedy ho nedostal

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Mat doma este novorodenca a prenesie mi na neho taketo ochorenie tak neviem,neviem ako by to dopadlo....

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 suhlasim je 21. storocie vakciny vymysleli ludia aby nas chranili no taku este nehrali aby som nedala ockovat a decko mi ochorie na nejaku starodavnu chorobu.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@ynda aj ockovany mozu dostat.je to len 95%.a je to ako s chripkou mozes ju od niekoho dostat a nemusis.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 si si fakt ista,ze ockovanie chrani cely zivot ? Preto bola nedavno epidemia mumpsu .......nastastie vsetci prezili rovnako ako ludia co mali teraz osypky " vraj chybna vakcina " 😂 .Nerobme teraz z jedneho dietata v skolke monstrum .... aj to dieta sa od niekoho muselo nakazit ....je jedno ci je ockovany alebo nie ....hlavne nech sa vylieci

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 ak by bola ockovanost 100% tak urcite nie....chripka ma mnoho kmenov a nekckuje sa proti vsetkym...cize ockovana mozes byt na A ,ale B mozes dostat....

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

U nas v skole boli kiahne polka triedy padla a moja mala nie, vobec nelutujem ze som ju dala ockovat.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@luba28 samozrejme.proti chripke je zbytocne sa ockovat.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

nechaj doma, nakolko vo vakcine je genotyp A. A vacsinou u nas je genotyp G, cize proti tomuto je vakcina neucinna

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Ja som ockovana bola, a aj tak som mumps ako 10 rocna dostala a odlezala si..ziadna tragedia sa nekonala..ak choroba chce,kazdeho si najde..a uz je zbytocne separovat..inkubacna doba bud zauradovala a imunita zabojovala,alebo nie..

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 neuveríš, ale je celkom dosť detí, ktoré očkované byť nemôžu zo zdravotných dôvodov - reálnych, nie že rodičia si vymysleli. A čo majú dať také dieťa utratiť, lebo nikdy nebude môcť do kolektívu (škôlka, škola, krúžok, zamestnanie)??

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 nehnevaj sa , ale co deti itore ockvane nemozu byt? Mam syna ma komplet vsetky ockovania. Dcera nema iba provide davku synfloxu, potom dostala febripne krce PRI teplote 37,7. 6 hodin v bezvedomi, ma zakazane ockovania od neurolga, to ju mam teraz drzat doma zavretu?

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@majulino napisala som uz ze chapem mamicky ktore nemozu dat deticky ockovat na odporucanie dr.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@katarina2611 a aký je rozdiel medzi dieťaťom neočkovaným zo zdravotných dôvodov a medzi neočkovaným z rozhodnutia rodičov?? Veď predstavujú úplne rovnaké "riziko" pre očkované deti, v konečnom dôsledku medzi nimi rozdiel nie je. A to ani nehovorím o tom, že očkovanie nie je povinné celosvetovo (a to nehovorím o domorodých kmeňoch v Afrike, ale o krajinách, ktoré bežne navštevujeme v rámci dovolenky, výletu či pracovnej cesty). Ja stále nechápem, z čoho vlastne majú obavy matky zaočkovaných detí...
Ja nie som proti očkovaniam, ale zase keď vidím, že niektoré by najradšej očkovali aj proti kýchnutiu, tak mi napadne len jedno - že jediné očkovanie čo chýba a bolo by vážne potrebné, je to proti ľudskej hlúposti. A mimochodom, ja tiež nie som očkovaná proti mumpsu, to aby som nechodila medzi ľudí či ako? Moja generácia mumps bežne prekonala, neviem o tom, že by niekto umrel na to.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@katarina2611 najradsej mam takych co sa ohanaju "medicinskym"vzdelanim ..zdravotnici co maju ockovanie aj proti prdom a najviac panikaria 😃 😃 ....a v parkoch ..na detskych ihriskach a kupaliskych tie neockovane deti nevadia? iba v skolke akoze ohrozuju??? tie ZDRAVE DETI???? ved prave tie ockovane v sebe nosia virusy!!! proste mi tam absentuje akakolvek logika,..nech si ockuje kto chce co chce, ale nech sa nestara do tych co neockuju..a este sa budu navazat do deti a rodicov co zostali po ockovani postihnute, hnus. ty mozes byt rada ze tvoje dieta nema po ockovani nasledky

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@sissy27 vies z čoho mam strach? Ze moje najmladšie dieta, ktore este nema všetky povinné očkovania za sebou dostane nejaku pliagu od neockovaneho.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@katarina2611 ja som lekarka a moje deti nie su kompletne ockovane konkretne nemaju MMR a viaceri kolegovia neockuju

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 aha medicinske vzdelanie je nic.ty si mudrejsia

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@zaryaa a dovod??

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 ukludnime sa, ok?

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

Dievcence nerobte paniku 🙂 pokoj a mier na MK 😘👍 su ovela zavaznejsie a smrtelne ochorenia proti ktorym sa neockuje a nepanikarime 🙂

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 to ze si zdravotnik znamena ze si mudrajsia??? o je pre vas typicke, nad vsetkymi sa povysovat "lebo ja som zdravotnik" .... iba tymto viete argumentovat, nicim inym, clovek moze napisat 50 inych veci ale vy sa chytate vzdy len vzdelania (to ako keby teraz ten co nieje vyuceny za kuchara, nesmie varit :D :D ) ..schvalne kolko prednasok z epidemologie a imunologie ste mali na vyske? lebo to ze je niekto zdravotnik..moze byt aj ortoped..neznamena ze sa vyzna do problematikyz medicinskeho hladiska

@bullinka co to?? nic zle, protipravne ani urazlive som nenapisala, iba moj nazor,...ci uz aj sarkazmus a smajliky su zakazane...ach jaj

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 trosku si sa rozohnila 😉

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 kde som napisala ze som zdravotnik?????nie som.otec je lekar na infekcnom takze urcite nechce zle svojim vnukom

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 toto je o tom ze mamicky su najmudrejsie.precitaju si google a uz vedia vsetko a idu poucuvat.a ze sa lekari chytaju vzdelania?to akoze nemyslis vazne.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 pretoze po naozaj dokladnom nacitani si tejto problematiky som sa rozhodla ze rizika prevysuju osoh..

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 ortoped ma predsa vseobecne vzdelanie... Ako aj pediater... A az ptm ukonceni vseobecneho lekartsva sa specializuje na dany odbor... Trosku si sa zamotala... 😉

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@bullinka vobec nie 🙂

@lucia2610 pisala som to vseobecne, a prislo mi to tak z tvojho komentara ze bud si ty zdravotnik alebo niekto v rodine...ziaden rodic nechce zle svojim detom, ci uz je za alebo proti ocko, ci dava cokoladu alebo nie, robi to z vlastneho presvedcenia...jedni maju strach z neockovanych deti, druhi maju strach z poskodenia zdravia....su taki co si zapnu google a venuju sa problematike rok dva, a su taki co pridu k pediatrovi, a staci im ze im povie ze ockovanie je dobre, prospesne a ani nevedia proti comu davaju ockovat

@zaryaa uvedeny ortoped bol len priklad...samozrejme ze kazdy ma svoju specializaciu ktoru studuje, narazala som na mamicky v diskusiach ktore sa ohanaju medicinskym vzdelanim, a su napr. sestrami na chirurgickom oddeleni alebo zubarky a pod. ziadny imunolog ci epidemiolog,

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@bullinka uhm tak to potom aby si nevychádzala s malým z domu kým nebude mať všetky očkovania, pretože taký mumps sa očkuje tuším od 1987, takže zrejme väčšina populácie očkovaná nie je, lebo sa to jednoducho nerobilo. Rubeola tak nejak podobne.

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@sissy27 o mumpse nehovorim. Minule jedna mamina panikarila s osypkami. A ano, ak by moje deti neboli ockovane, paty zo Slovenska by som nevytiahla. Popravde sa čudujem, ak niekto chodi po dovolenkách kade tade po svete s neockovanym duetatom. Je rozdiel mat kolektivnu zaočkovanost 90% a 50,ci menej%

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@bullinka ale kade tade po svete mas kopu inych chorob (o azijskych krajinach ani nehovorim) proti ktorym sa na svk neockuje, a zrejme ani v danej krajine...tak ako nasa pediatricka ...ked sme prisli na poradnu a odmietli sme ockovat, jeden z jej hlavnych argumentov bolo, ze ved ale europa je zaplavena imigrantmi, prichadzaju na slovensko a prinasaju choroby proti ktorym neexistuju vakciny.....prosim pekne to povedala v jednej vete jednym dychom....tak potom nezastav sa mi rozum ked som nadtym rozmyslala...zmysel mi to nedalo

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@perinka88 🙂 asi sa zle vyjadrila 🙂 ... no vakciny na slovensku su vsemohuce a na 100% ucinne bez NU 😉

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

isto sa pomylila :D ... hovorila aj ze videla pripad mumpsu kedy dievcatko ostalo neplodne...vedela som ze sa to tyka chlapcov.ale neprisla som sa s nou hadat iba odmieetnut ocko....proste snazila sa vsetkym moznym a ocividne aj nemoznym argumentovat, ale tak su skoleni no...

Odpovedz
19. feb 2018
avatar

@lucia2610 k tomuto ti nieco poviem.. Nic nie je bud cierne alebo biele. Problem je,ze lekari si myslia,ze su bohovia a vsetko vedia najlepsie,lebo ved maju titul.. A zasa niektor maminy si myslia to iste,lebo ved su matky. Lenze pravda je niekde uprostred. Obom stranam by malo ist o to iste a preto by mali spolupracovat. Ale zial, je to tak vynimocne..
Bola som teraz s malou tyzden v nemocnici. Ked sme prisli, plakala,lebo jej brali krv a lebo je este malicka a chytalo ju vela cudzich ludi. Pytaju sa ma, ci ma sople,vravim,ze nie,len plakala.. Ale aj tak jej naordinovali do nosa nasivin a kazdy den ma s tym sestricky chodili otravovat. Ale na co jej ho mam.davat,ked nema sople?? Samozrejme,zapis cervenym,matka odmieta liecbu. Boli sme hospitalizovane na koznom, pripominam..
Malej nasadili liecbu, zabrala po 1 dni,ale oni jej to nezmyselne zmenili na druhy den, strasne sa jej to zhorsilo,chodila som za nimi,ze mala mi od bolesti nechce.chodit,ze mi zavija 2 hodiny od bolesti,ze jej to zacalo mokvat a ze preco jej nemozeme nasadit liecbu ako prvy den,ked zaberala. Vysledok? Dieta je rozmaznane,toto nie je bolestivy plac ,mam ju dat do.postielky a prestane, oni su lekari,oni nevideli progres,preto jej zmenili liecbu a teraz to ma krajsie a oni vedia predsa lepsie nez ja,lebo oni su lekari.. Ano,opakujem.sa, rovnako ako.oni,ktori mi po kazdej vete nezabudli pripomenut,ze oni su tu lekari, ja som len nevzdelana matka.
Lenze ja som si to kazdy den fotila a ukazala som im to a tu im dosli argumenty. Nasadili liecbu ako prvy den a malej to krasne pohaslo. Po ich liecbe dalsieho problemu sa to malej zhorsovalo, stipala ju mast,ktorou som ju mala natierat,ked z.malej vyrazky za 2 dni vzniklo lozisko.v priemere 2€ mince, prestala som mazat a cuduj sa svete,malej to krasne zmizlo za 2 dni samo. Ano,matky nemaju medicinske vzdelanie,lenze si poznaju svoje dieta. Preto by sa lekari nemali stavat do.pozicie bohov len vdaka vzdelaniu,pretoze ako mi neskor povedala mlada doktorka, od matky dostavaju lekari cenne informacie,ktore im pomozu nasmerovat liecbu.

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@bullinka ja sa cudujem,ze niekto chodi s malym dietatom po dovolenkch kade tade vseobecne. Myslim,ze v takej Afrike ti nepomoze hexa ani prevenar.. A kolektivna imunita je blud z jedineho dovodu.. V mediach spominaju stale dookola nieco s 95% zaockovanej populacie,no generacia mojej starkek (70rokov), nema nic okrem tetanu a tbc, generacia mojich rodicov (50) ma pichnute len tetanovky a tbc, moja generacia (30) nema pichnute ziadne pneumokoky, ani zltacku typu B, o preockovani na cokolvek okrem tetanu (vynimocne) nemoze byt ani rec (nie,vakciny nezarucuju dozivotnu imunitu). Tak si teraz skus rozmysliet, co moze byt pravdy na tych 95%...

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@zaba22 uplne s tebou suhlasim.matka a lekar by mali spolupracovat.len sa mi nepaci jedno a to nezavysle ze mam otca doktora a mamu sestru nepaci sa mi ked si matka precita nieco na nete a ide s tym k dr ze uz vie co je jej dietatku a vie aj aku liecbu mu maju dat.predsa moze to povedat dr a poradit sa s nim ale s tym zamerom ist ze uz vie aku liecbu nasadia je nenormalne.predsa lekar to ze ma medicinske vzdelanie ma aj prax a takych deticiek videl uz vela.v tejto dobe su pre nas lekari nic a viem aka to je drina ked este v takomto veku otec chodi stale na prednasky a stale sa vzdelava.su to odrete roky.neviem ci by neaka matka isla za pravnikom a jeho poucala o paragrafoch.nikdy to predtym nebolo kym nebol net a net nie vzdy hovori pravdu.a vies co?tiez som bola rozhodnuta neockovat tiez som sa bala co som citala na nete ale po rozhovore s otcom som zmenila nazor.viem ze svojim vnukom chce to najlepsie

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@zaba22 A preco by nemohli. my she scestovana radian. Z casti "nedobrovolne"-pracovne, na druhej strane, lebo chceme a vsetkym nam to tak vyhovuje. Nasa najmladsia ma 2 roky a 7 mesiacov a uz ma druhy pas, co sa ten prvy tesne pred jeje druhymi narodeninami uplne naplnil. Prelietaneho mame pol sveta. Pol na pol zijeme v Nemecku a Saudskej Arabii. A predstav si, mala ma len Hexu a nic ine a zatial nic ine ani nedostane a je to uplne zdrave dieta. Nikdy nic nedostala. A ani my s muzom a zvysok rodiny. Cipana chodi od 15 mesiacov do skolky, teraz uz do tretieho zariadenia. A cuduj sa svete, take nieco, ako sa tu stale riesi s nastupujucimi detmi do SK skolo, tyzden v skolke, tri tyzdne doma, to nepozname. Za jej cely zivot mala teplotu raz, to jej isli stolicky a ca. 2 krat sople, ktore zmizli do tyzdna. Ockovanie nezarucuje, ze clovek bude cely zivot zdravy. Tak isto to nezarucuje ani neockovanie. Ci dokonca zitie len doma v sterilnej bubline.

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@lucia2610 ver mi, ja mam vystudovane pravo a uz boli aj taki, co sa ohanali ojom guglom. na jednej strane, na nete najdes aj pravdu aj "jedna pani povedala". Ani odbornici vystudovani nemusie mat vzdy pravdu.

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@yanni ale ked mas nieco vystudovane a pracujes v tom tak predsa clovek co si precita nieco na nete tak si mysli ze ma vecsiu pravdu ako ty?vies ockovanie je taka tema ako barefoot alebo prve prikrmy.kazdy ma svoju pravdu a drzi sa jej

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@lucia2610 presne toto mi stale opakovali.. Nie je mozne, co tvrdim.. oni maju skusenosti, uz to videli xkrat.. A beztak na konci uznali, ze sa s takym priebehom este nestretli.
Lenze lekari si to sposobili samy. V poslednej dobe odchadzam z ambulancii s vreckami plnymi komercnych vzoriek, nepocuvaju pacienta, bagatelizuju jeho problemy, robia len ciastkove vysetrenia, neriesia cloveka ako celok. Mne teraz na koznom povedali, ze koza nema nic spolocne s tym, co sa odohrava vo vnutri tela. Vazne? V 21.storoci taketo tvrdenie? Preto ludia hladaju alternativy, pretoze klasicka medicina len potlaca priznaky, neriesi priciny..
A co sa tyka toho ockovania a lekarov. Klobuk dole pred ocinom, ktory studuje dalej. Mnoho lekarov na to kasle. Ale opytaj sa ho, kolko sa toho ucili o ockovani. Mam kamaratov,ktori skoncili medicinu a nic viac nez to, ze je to potrebne nevedia. Urcite nechce chalanom zle, ono ozaj su niektori lekari hlboko presvedci, ze je to dobre. Ale hlbsie sa v tom nevrtaju, takze nevedia. Nasa pedina sa v tom vrta a teda ona nikdy neockuje napriklad dieta naraz 2 vakcinami

Odpovedz
20. feb 2018
avatar

@yanni islo mi len o to poukazat, ze nase povinne ockocanie neuchrani dieta pred chorobami z afriky napriklad

Odpovedz
20. feb 2018