icon

metóda - nechať bábätko vyplakať. Deti v sirotinci si namáhali pľúca a zo všetkých síl prosili o prítomnosť svojej mamy a ocka, tak aj naše deti prosia plačom, aby sme od nich neodchádzali a nenechávali ich samých.

Ak ich tak necháme, plač dieťatka sa každý dňom skracuje, až prestane. Nastane ticho. Väčšina psychológov sa prikláňa k názoru, že nevypočutý plač deťom ubližuje a môže sa veľmi negatívne podpísať na ich psychike.

A nikdy by som moje dieťa nenechala vyplakať!

https://najmama.aktuality.sk/clanok/257991/nech...

avatar

Ani ja, tiež som razila inú vlnu, keď boli moji maličkí, všetci mi to zazlievali

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
angie_l
autor

@mooonika1975 aj mne všetci v mojom okoli skoro tuto metódu uznávaju áno pomohla teraz majú kľud zaspávajú im deti bez pomocí ale aj tak

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas to nesuvisi s nevyplakavanim

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
angie_l
autor

@jesienka22 👏👏👏

Odpovedz
6. apr 2019
avatar

Ja som staršiu vyplakať nechala a neľutujem (síce ma bolelo srdce 12 minut) 😆) ale razom sa všetko zmenilo. Aj mladšiu som chcela ... ale tá je presibanejsia - tá mi na to neskocila.

Odpovedz
6. apr 2019
avatar

Jasne na kazde zaplakanie utekat za dietatom ... je ine ked place a ine ked place lebo manipuluje akoby.
U nas to bolo podobne kazdy pri kazdom zaplakani utekal a bral na ruky az som povedala dost a mala zaplakala a zrazu ticho no co sa stalo? Ona zaspala nazad ... len ZAPLAKALA neplakala na plne hrdlo ... ptm deti rodicmi manipuluju ved staci skrivit usta a mamka mi znesie aj modre z neba

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@margareta52 spominas trochu iny pripad

Odpovedz
6. apr 2019
avatar

Tiež som nenechala vyplakať deti.. Deti neplačú len tak, pre nic za nič. Vždy to má nejaký dôvod.
A malé bábätko, ktoré je na svete pár mesiacov, určite neplace preto, aby "manipulovalo" svojimi rodičmi. To je dobra blbosť.
Deti nás potrebuju- vidiet, počuť, citit.
Príde čas, keď o to záujem už mať nebudú, lebo sa zavrú do svojich izieb 😁😁

Odpovedz
6. apr 2019
avatar

@lenzas Zavisi od veku. Do cca 1 roka dieta nemanipuluje, len vyjadruje potrebu. Tu mu splnis, alebo nie. Neskor je to o tom, ako nastavis hranice a ako reagujes na potreby dietata. Ak dieta naucis, ze dosiahne, co chce, len ak zacne plakat (tj bez placu nie a s placom ano), moze to byt naozaj cesta k manipulacii placom. Ale to nesuvisi s tym, ci bolo dieta "vyplakavane" ako babatko alebo nie. Nasa nas nikdy nemanipulovala, aj ked nie ziadny anjel 😁.

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas urcite nemusis davat pod studenu sprchu...kolko ma?

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas Neboj, nosenim ste ju urcite nepokazili  ;) mam tu jeden exemplar podobny, ale pokazena sa mi nezda 😄

Odpovedz
6. apr 2019
avatar

@lenzas dobre ste spravili. A svokra nech si svoje teórie nechá pre ineho...
Každé dieťatko je iné, ale ja si myslím, že vždy je treba robiť tak, aby bolo dobre aj dieťatku, aj maminke (rodičom).

Odpovedz
6. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

Tiez nesuhlasim nechat deti vyplakat, vsak su malinke, potrebuju maminku. Oni do roka este nevedia ovladat to ze by boli presibane, chcu len maminu naruc, tak ako sa vy tulite k svojmu muzovi a mate potrebu byt milovana, lubena.
Suhlasim s tvojim nazorom
@angie_l

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Každá matka ide inštinktívne za dieťaťom, keď zaplače, nechápem ženy, ktoré idu proti prírode a vlastným inštinktom. Deti som nikdy nenechala vyplakať, mala som ich dobrovoľne a starostlivosť o ne mi nebola na obtiaž. Tiež by som nebola rada, keby mna nechával niekto “vyplakať”

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Jezis to su praktiky, ze vyrevat a pod studenu sprchu. Kto chce mat pokoj nech si miesto dietatat zaobstara babiku ktoru moze zavriet do izby a mat pokoj. O dieta sa treba starat a nie odkladat. Dieta sa nevie ani same najest ani same branit, nieje maly dospely nechape svet. Ma iba potreby ktore mu blizskist matky naplnaju. Si neviem predstavit zeby som ostala ako leziaci pacient a potrebivala na posteli otovit a vsetci by sa namna vysrali a zavreli ma do izby pripadne ma obliali vedrom studenej vody aby som dala pokoj. Zalamujeme rukami nadtym ako sa personal stara o ludi v starobincoch zakazdym ked ti vidume v spravach lebo sa vieme vcitit do ich koze ale na druhej strane ideme bezbranne deti sprchovat studenou vodou? WTF???

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Bol tu članok na koňovi, že dieťa plače aby s nami komunikovalo, nie manipulovalo. Bavime sa o deťoch tak do roka. Potom jasné že skúšajú aj plačom si vydobiť aj iné ako len tie základné potreby pre život. Ja mam deti dve. Vyplakať som nenechala ani jedno. Maly ma pol roka a veru utekám za nim hneď keď počujem že nie je spokojný a mrnčí. Plače málo. Má dôveru vo mne, že mama je tu stále a pomôže keď treba. Spím s ním v jednej postely, kojím na požiadanie, nosím ho v nosiči aj na rukách často. Staršia dcérka ma uz 3 roky a vobec nie je vypočítava a nerobí mi scény s plačom keď chce si vydobiť svoje. Ano, občas ma aj ona svoju chvíľku a poplače si, aj sa jeduje ale nemanipuluje so mnou. Dufam že to bude tak aj s malým v budúcnosti, i keď to zavisi aj od povahy dieťatka 🤗

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@evula1984 ten kto to vymyslel , že studenou vodou ja by som ho tak osprchovala až by mu dosť bolo ... Som hore s malim od 2:50 a stále nespí tak ho asi nechám vyrevat a šupnem ho do sprchy možno bude spať och môj bože ... To sú mi praktiky

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Moja svokra ma neustále bombarduje slovami že “to je preto lebo je nosený!!!” a hovorila to aj pri staršej....ale hlavne že keď sme u nich na návšteve stačí že trosku zapistia a už pribehne že čo sa deje....raz mala staršia obdobie vzdoru- povedala že take rozmaznané decko ešte nevidela ( skoro som vybuchla ale ovládla som sa)
Neviem si predstaviť nechať svojho syna vyplakať...keď ho položím za 2min vrieska tak že sa normalne bojím že mu praskne nejaká cievka v hlave....

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Podľa mňa každý rozumný rodič vidí kedy dieťa place lebo mu niečo je a kedy manipuluje. Preto je pre mňa táto upplne zbytočna. Ale každý vychováva dieťa po svojom.

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Ano dieta podla mna manipuluje placom vtedy ked si ho rodicia cely den nevsimaju a ked to je jediny sposob ako na seba uputat pozornost... Vzdy som pri malej reagovala na plac a bolo to opravnene lebo bola hladna, unavena atd.. velmi malokedy sa stava ze place, bola vzdy kludne babo lebo som hned reagovala na jej potreby

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

S tým plačom to nie je vec moderných mamičiek 21.storočia. je to vec evolúcie. Tisíce rokov boli ľudské mláďatá po narodení pri mame, ktorá im plnila potreby, chránila ich. Pracujem s deťmi z detského domova a tam perfektne vidno, aký dopad má, keď chýba vzťahová väzba, napĺňanie potrieb a pocitu bezpečia. Totiž, bábätko nepozná čas ani súvislosti. Ono keď 10 minút leží opustené v postieľke plačúc, naozaj prežíva strach zo smrti, je totálne vydesené. Ono nevie, že Mama len išla variť, dopiť kávu a o chvíľu sa vráti. Ono len vie, že je hladné a samo, nikto tu nie je, takže zomrie od hladu. Tieto stresové hormóny, celkovo hladiny stresu boli reálne namerané encefalografmi a inými prístrojmi a dokonca na mozgu dieťaťa sa aj vo vyššom veku dá úplne zreteľne rozoznať fyzické zmeny, ten mozog je iný, menší, má menej nervových spojov atď. A ak má niekto pocit, že niekoľkomesačné bábätko sa ním snaží manipulovať, gratulujem, máte extrémne geniálne dieťa s predčasne vyvinutým mozgom, pretože deti do roka jednoducho túto časť mozgu ešte zďaleka nemajú vyvinutú, nie sú toho fyzicky schopné.

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Treba sa riadiť sedliackym rozumom a rozlišovať kedy je to plač z trucu, kedy z bolesti a kedy z lutosti. Pre mna sú tieto metódy nezmysel.

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Kedysi boli dojčenské ústavy plné tichých detí. Ale tie deti neboli pokojné. Boli extrémne vystresované, len sa už zmierili s tým, že zomrú, že nikto nepríde.
A ešte chcem povedať, že toto nepríde po jednom raze, je to dlhodobé pôsobenie. Takže keď má maminka dosť, je na konci so silami a na chvíľu to dieťa položí a ide sa vydýchať, tak to dieťa to normálne zvládne.
A potom je tu ešte jedna vec, ktorú ja uznávam. Že je dôležité nechať dieťa kúsoček zaplakať, nie plniť mu potreby preventívne. Ale fakt len chvíľu, prípadne len pomrnkať, nemusí plakať. Ide o signalizáciu. Dieťa sa musí naučiť signalizovať. Aby prebehol ten psychologicky dôležitý proces, musí prebiehať spôsobom: mám problém- DÁM TO NAJAVO, ZAVOLÁM O POMOC- pomoc príde- som zachránený. Keď vlastne tie prvé dve fázy absentujú, dieťa síce žije v neustálom pocite blaha, ale neučí sa dôležité procesy. Doslova potom aj v dospelosti ľudia nevedia riešiť svoje problémy, sú bezradní, lebo tieto jednoduché spojenia nemajú.

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@dartemis plne s tebou suhlasim tiez som citala studiu, ze u tychto ignorovanych deti sa menia reakcie a ma to dosledky v spravani v dospelosti ..preto sa hovori, ze najdolezitejsi je 1rok, potom do 3 rokov kedy si dieta vytvara vazby k ludom

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

Mne to všetci zazlievajú že nenechám malú vyrevať...akože neutekám za ňou za každé zamrnčanie, hlavne jedy že ju položim alebo čo .., ale babky mi zazlievajú že ju večer uspávam 10-15 minút a nešupnem ju iba do postielky aby sa vyrevala a zaspala 🙄 alebo že idem za nou,ked sa zobudî s plačom 🙄 ...podľa mna na plac dieťata nieje žiadna metoda, ktora platí na kazdé dieťa...to len kazdá matka si pozná pozná svoje dieťa a vie spoznať,kedy plače z trucu alebo kedy niečo potrebuje

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@lilka5566 miminko manipuluje? Och, to vážne???

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@mooonika1975 verím, že myslela väčšie dieťa, nie bábo do roka

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@dartemis nooo, to aj ja

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@lenzas tieto záchvaty plaču a zúrivosti sú žiaľ tvoj problém výchovy, vidim v škôlke, deťom žiadame hranice, ak dieťa nedokáže sa zmestiť do nich trošku povolim, dieťa pochopí, vrátim hranice naspäť ako pri ostatných deťoch, je to drina, každodenná, udržať to, ale inak to nejde. Bavíme sa o väčších deťoch od 2,5, dievčatko sme mali, čo robila neskutočne scény, nakoniec sa zmestila do "nášho kruhu" problém rodičov, aby som mal kľud, povolim,...

Odpovedz
7. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas veď to je tá chyba. Každé dieťa je iná ľudská bytosť, rovnaká výchova na ne neplatí.

Odpovedz
7. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas škôlka a jasličky nie sú pre pár mesačné bábätko, takže to je irelevantné. Sama som učiteľka v škôlke a jaslickach a po príchode z pôrodnice mi moja prax bola na dve veci.
Základná chyba v tej otázke je, že maličké bábo sa nedá a ani NEMÁ vychovávať. Tam o žiadnej výchove nemôže byť ani reč, vychovávať sa dá, aj to veľmi špecificky tak od roka, ako u koho, záleží od miery porozumenia dieťaťa. Malé bábätko ešte koná na základe instinktu prežitia, nie v nejakom premyslenom konaní a rozhodovaní. No a sú deti, ktoré majú viac potrieb a menej potrieb. Sama som to mala doma. Dcéra bola takzvané dobré bábätko. Prvé tri mesiace som ani nevedela aký zvuk má jej plač a najspokojnejšia bola meter odo mňa v postieľke. A potom sa mi narodil syn, ktorého som si v jeho troch mesiacoch odfotila, pretože to bolo prvýkrát, čo mal otvorené oči a nereval ako najatý. Očividne ho niečo trápilo, potreboval volať o pomoc, potreboval mňa. Niekedy nevieme, čo to bábo vlastne trápi: je hladné? Moc napapané? Bolí ho bruško? Je mu teplo? Zima? Má strach? A potom sú tu ešte veci ako zásahy pri pôrode, odlúčenie po pôrode, kedy to malé telíčko dostane takú dávku kortizolu a adrenalínu, že jeho nervová sústava sa z toho spamätáva mesiace. Tri mesiace som myslela, že sa zastrelím, ale dala som mu, čo som mohla. A áno, teraz má dva roky a môže sa hádzať o zem, (nerobieva to, len výnimočne) a nebežím mu fúkať práškový cukor do zadku a pár krát už aj vyfasoval na zadok, keď nepomáhalo nič iné a rupli mi nervy. Ale fakt cca do toho roka by mi ani nenapadlo riešiť nejakú výchovu alebo ho upodozrievať z pokusu o manipuláciu...

Odpovedz
7. apr 2019
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@lenzas ja si myslim, ze je to skor naopak; ak ma babatko splnene svoje potreby (hoci aj nosenie), da sa s nim neskor lepsie vyjst

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@lenzas súhlasím s @jesienka22 ale zasa z toho čo píšeš mi je jasné, že tvoje dieťa je špecifické. Spomínaš predčasný pôrod, pruh, absenciu reči. Stále však trvám na tom, že nemanipulovala. Robila isto scény a chápem, že to musí (a muselo) byť hrozne ťažké, ale ako bábätko na ne určite mala dôvod. Niekedy sa tie deti dostanú do takej vývrtky, že vykazujú až stavy psychózy, zamotajú sa do svojich stresov a potom už nevedia nájsť cestu späť. Je to zložité a individuálne, bola by som hlúpa, keby som sa tvárila, že viem ako na to a ešte hlúpejšia, keby som ti hovorila, že si niečo urobila zle. Takže ak to náhodou tak vyznieva, vopred hovorím, že je to nedorozumenie, som presvedčená, že si konala podľa svojich materských inštinktov, ktoré ja z mojej pozície nikdy nemôžem pochopiť. Myslím, že aby si postupovala bezchybne, musela by si byť študovaný špeciálny pedagóg so zameraním na malé bábätká, čo je blbosť. Z toho, čo píšeš vidím, že ste na ceste. Už ste toho toľko zvládli, prekonali! Vaša cesta je jedinečná 😊

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@lenzas nechápem ako chcela miminko vychovávať, veď ono sa ešte nevie ovládať, ani svoje pocity, ani vôľu, teda ho nemôžeš nič učiť, všetko robí pozorovaním ... Ja tie miminka naozaj ľutujem, ak je viac takýchto mamiciek

Odpovedz
7. apr 2019
avatar

@mooonika1975 áno jasne ze staršie deti som myslela, že manipulujú....
V príspevku autorky sa ale píše o babatkach. Chápeš co myslím? Ze prečo nechávať vyplakavat malé babetko? Malé babetko place lebo mu niečo chýba, nieco ho boli, je hladne.... Narozdiel od tých starších detí co uz vedia aj manipulovat plačom, lebo vedia ze možno tým niečo dosiahnu.

Odpovedz
8. apr 2019
avatar

Suhlasim !!! Mam deti a ani raz aom ich nenechala vyplakat sa somarina !!! Ked nemate nervy na deti netreba ich mat , kupit psa a ides . 🥰🥰

Odpovedz
2. aug 2019
avatar
angie_l
autor

@monika15 presne a doteraz som malu ešte nenechala ani raz vyplakať nezdá sa mi že je zatiaľ rozmaznana

Odpovedz
2. aug 2019