icon

Baby dojcensky strajk... Bruno sa narodil strasne malicky, slaby, prve dva tyzdne prakticky len spal, pil len z flasky, proste inak to neslo...do mesiaca to bolo pol na pol, pil par tahov s prsa, zvysok s flasky... druhy mesiac len rano a vecer flasa, inak kojenie... ale teda teraz ho otaca, kojenie vyslovene neznasa, odtlaca sa, nechce... mna to psychicky - co ja viem, ako to popisat, nerobi mi to dobre, ked to on proste nechce... odsavam tak ci tak, s flasky nikdy nemal ine, ako moje mlieko, mam skusat ho stale na ten prsnik nutit? Ked on sa tak jeduje, radsej sa nenaje vobec a zaspi, ako by sa mal prisat... laktacnu sme tu mali dva krat, tiez nam s tym nepomohla, problem nie je, ze by "nevedel", ale ze nechce... na flaske ma malu dierku, ide mu to pomaly, takze ani to ten problem nebude...fakt neviem, ci sa chcem este kazde jedno krmenie nervovat s tym, ze na mna moje inak nunu mojkacie dieta - reve... zoskrtat mu flasku na nulu sa asi neodvazim :(

avatar

V noci sa prisaje? Skúšala si dojčiť keď je ešte v polospanku?

Dať fľašu na 0 by som určite nerobila. On potrebuje jesť aj piť a to je priorita. Radšej odsávať ako trápiť bábätko

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@pribinak ano tak dojcime posledny tyzden dva, ale vcera ani dnes sa neprisal ani v noci... vcera zaspal 22:30 po flaske a mega kriku, o 2:40 hore, ale prsnik mi odmietol (a ja som odmietla mu odsavat flasku), tak zaspal bez pipnutia, len sa furt od prsnika odtlacal, ze chod s tym prec, o siestej hore (zas odmietol prsnik a bez pipnutia zaspal) o pol deviatej vstal, s prsnika vypil nudzovo 50ml (vazim ho) a dotiahol 70ml s flasky ako keby som mu konecne dala svaty gral... takze vlastne bol 10h uplne bez jedla radsej, ako by sa mal prisat 🙄

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Určite ti je ľúto, že malý odmieta prsník, ale povedz si, ako by si reagovala pred 17 rokmi, keď si mala prvé dieťa. Tiež si všetko tak prehnane riešila? Iste je lepšie nakŕmiť ho materským mliekom z fľaše, ako ho nechať hladného.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Pri prvom som sa preto veľmi trápila.. tretí bol taky..to som už neriešila,dostal fľašu ako chcel
.. štvrtá to dohnala asi aj za neho lebo ru bol problém. Odstaviť aj po treťom roku

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Mala som toto tri týždne pri Silvovi. Pomohol napojiť keď sa ihneď prebral. Keď ešte nebol zobudenyna po prvom zobudení v noci. Tri týždne boja,som rada že pri kristofovi nás to obišlo

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ahoj moja mala mi toto začala robiť ale až v roku cca.cize neporovnateľne to je s tvojou situáciou ale vtedy som sa zľakla ze som znova tehotná..a následne mi zístili endometriózu..starsi syn sa odstavil sam v 2 rokoch s tým ze mlieko je kysle..a to som uz bola tehotná s mladsou..z toho som len vydedukovala ze obom vadili hormonalne zmeny ktoré sa prejavili na mlieku.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Žeby si bola tehotná?

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Moja má opačný problém 🙈 čochvíľa nastúpim do práce a preto som jej už chcela dať mlieko z fľaše..ale teda normálne krabicové..ale tak moja má už desať mesiacov..no ona fľašu úplne odmieta, chce len cicik 🤷..ako ja toto poriešim 🙈.. netuším

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 bože, netráp ho, daj mu fľašku. Vieš, že dojčiť vieš, ved si si oddojcila deti, tak tento proste nechce.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@x015ad toto nastastie nehrozi a o tri tyzdne ide uz muz na vasektomiu 😅
@vyrovnanaosoba mas pravdu samozrejme, len je mi to tak luto :( To zaspavanie na prsniku, mojkanie, pritulene babo, nemusiet v noci vstavat a riesit odsavacku, zohrievanie mlieka v ohrievaci, sterilizovanie.. asi to moc prezivam, ked mam vela mlieka a on ze chod s tym prec 😢

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Netráp ho. Daj mu fľašu, veď pije tvoje mlieko

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Daju fľašu a hotovo. Spomeň si, čo by si ty na takýto komentár napísala predtým,ako sa malý narodil.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 mam tri deti vyychovane na sunare a nebolo minúty, noci aby neboli na mne nalepení 😂 nikdy ich nekrmil manžel lebo chceli aby som ich pri tom skrabkala alebo držala za ruku. Potrebovali ma tak isto, ako dojcene deti. Netráp ani seba, ani dieťa.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@koniarova ved ja viem, len psychika nepusti zatial, snad sa trochu znormalizujem. Potrebuje byt v prvej rade napapany, to mi je jasne :(
@vyrovnanaosoba mas pravdu, vravim moc to prezivam :( Mlieka je az az, hladny nebude urcite, len to bude trochu komplikovanejsie, ked budeme cestovat.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Buď rada že máš dosť mlieka a máš mu čo dať. Radšej fľašu ako hladne bábätko

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 ja by som to na rozdiel od ostatnych este intenzivne skusala, prikladat v spanku, uspat najprv hlbsie a potom prilozit, niekolko dni vyslovene tomu obetovat a prikladat v spanku/polospanku a co najmenej dokrmovat flasou, vazit aby neschudol, kedze je este malicky, ma este vela spankov a mlieka mas dost, tak by sa to mohlo podarit a cumel docasne prec

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@elenkaba cumlik nema vobec, len tu novorodenecku flasticku, s ktorej mu to ide uplne pomaly... a aj tak preferuje tu.. na prse aj ked sa prisaje okamzite zacne tlacit a puci sa a stale pusta a chyta prsnik a potom sa na to uplne vykasle. Keby mu tak rozumiem, ze preco toto robi, ale on asi ani nevie sam, co to akoze stvara 👎

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 a s odsavanim to bude zbytocne komplikovane, a postupne klesne tvorba, ked nebude sat dieta, ja by som este bojovala! Tazke to bude, jedine v spanku skusat, bdely sa neprisaje. Drzim palce! A uplne chapem, mne by to tiez velmi bolo luto, tiez som strasne chcela kojit a pri prvej sme mali kadejake strajky a krmenie v polospanku, bolo to velmi narocne

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ak chceš mať ten kontakt ,,bábo na prsníku" použij klobúčik ,a po čase,keď bude väčší a bude mať väčšiu ústnu dutinu dáš klobúčik preč... Píšeš,že prisaje sa a potom začne tlačiť a pučiť .Je to z toho dôvodu,že na ťah z bradavky potrebuje ináč ,,vyskladať" jazýček a podnebie,ako na ťah z fľaše (tam stačí stláčať, kdežto na bradavke je potrebné stlačiť a potiahnúť a pri tom mu bradavka môže spôsobovať mierne refluxne napínanie na podnebí)

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Môj synček takto nevládal, tak som poctivo odsavala vyše 14 mesiacov, nevládal sa napapať z prsníka. Tak som odsavala a mal iba moje mlieko🙂

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

U vsetkych troch deti som mala take obdobia, mozno 2x. Vzdy to preslo, no bolo to riadne na nervy. Ale ja som tedy flasu nedala, vzdy som cakala, kym sa neprisaje. Hlad je hlad, je silnejsi nez akykolvek vzdor, ci strajk.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 kľud, mám dcéru vychovanu na sunare a je rovnako pritulna, to že dáš fľašu neznamená že sa nemôžete mojkat, povedz si, nech ste obaja spokojní, daj mu z fľaše tvoje mlieko

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Cestovanie....dá sa aj s fľašou, my sme cestovali s fľašami aj sunarom, a to ešte neexistovali kadejaké zohrievacky do auta, ty odsajes tvoje mlieko

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

On podľa mňa proste nechce piť z prsníka, lebo chce tu fľašu, tam sa nemusí namáhať. Ja na rozdiel od ostatných by som fľašu zrušila úplne. On hladny nebude chcieť byť a potom mu bude aj prsník dobrý.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Aj keď tebe možno ťa fľaša vyhovuje, chces sa skoro vrátiť do práce, muža máš doma, z prsníka ho nenakoji, ale z fľašky mlieko mu dá a ty môžeš sa nachádzať niekde inde a ľahko ta zastupi (aj v tomto nízkom veku).

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ja som mala tiež mlieka na rozdávanie a mala sa mi jedovala na prsniku tak až sa zachadzala. Zvrat nastal potom ako som sa ocitla v nemocnici ked mala dva mesiace a dva dni bola hospitalizovana a ona pila moje mlieko cez fľašku. Ja som s nou bojovala ďalšie 3 mesiace a teraz to ľutujem . Niekedy si to robíme samé tieto stresy. Nonstop som plakala, ľutovala sa môj muž uz nevedel co somnou. Nakoniec som prešla ma um a sme tu.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@katka2510 stačí si porovnať obsah materského mlieka a obsah umelého a je v momente jasne, že sa za to materské mlieko tých par mesiacov, kým dieťa zacne reálne jesť, oplatí zabojovať, keď sa dá.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 stredny bol taky, ale od narodenia...nepomohli sestricky, striekačky, klobuciky, jednoducho nic... Reval jak o život ale neprisal sa ani nahodou. Sestricky povedali, ze toto este nezazili, zeby dieta odmietlo prsnik... Co i len som sa priblížila, tak zacal ziapat...trvalo to mesiac a potom som si povedals ze ok... Ked nie, tak nie...

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ja darovavam mlieko do nemocnice, je ho veľa. O to viac ma to mrzí,že moje vlastné dieťa nemá záujem. Je mi jasné,že tie prvé týždne nám to pokazili. Ale s porodnice sme išli s 1997g a stále spiaci. Tam išlo hlavne o to, aby pribral. Teraz si "uzivame" dozvuky. A už aj začínam rezignovat. Každý jeden raz protestuje, odtlaca sa,nechce. Radšej hladuje resp. vypije úplne máličko,len aby vydržať,kým bude flaska... Skúsila som akurát klobúčik uz som na neho aj zabudla,kedze mesacneho ho s toho nafmdrapovalo, aj najmensi mal obrovsky..asi nieco vypil, neviem to vôbec posudit, keďže cez to ťahá tak slabucko.. potom sa klasika zacal odtlacat 🫣

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Tvoje dieta ma prblem cez teba..kvoli tvojej psychike. sama to vidis..
. Takze fakty. Kojis, dieta pribera dost.ale hodnoty v krvi/zelezo a ine / nebolo aj tak v normme. Tak si uvadzala... takz matesske mieko mu asi velmi neprospieva...
-. Dieta je slabe nama silu dostatocnu , preto je lahsie pre neho tahat z flasky,tak mu to ma sumoznita nie sa utapat v smutku kvoli sebe..... Takze ako mozes napsiat,ze radsej ho nechas zaspat,ako ho nakrmit z flasky?
Ty dobre citis, ze ty si ta,co ma problem. Inak by si sem nepisala....Nie maly syn.....Polaskat svoje dieta mozes aj bez toho kojenia.... sama citis, ze je to len psychika u teba .nie realna potreba u dietata to kojenie....takze ak sa ti nechce odsvat mieko,su kvalitne nahrazky um .a mnozstvo detz na nich bolo dobre prosperujucich....
T akze co hovori lekarka na to vsetko?Aj na tvoje reakcie k tomu a zdravie maleho?
S tou sa porad.....

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@martinagnidova ved práve, je to coraz horšie. Doteraz sa prisal aspoň v spánku alebo polospanku.. a už ani to nie ;(

@f333 maly priberá na hornej hranici normy, ma tri kila viac ako pri narodeni, porodnu hmotnost zdvojnasobil v 7 tyzdnoch, v čom mu prosím ma umelé mlieko pomôcť viac? Moje mlieko nie je problém. To ako pije je problém. Železo ide hore, ešte nie je na norme, ale ide hore. Ved ma kvapky zeleza od porodnice od doktorky. Bilirubin ma vysoký.. aj keď ide dole.. ale to doktorka sleduje..

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Marti,veď Ben bol rovnaký🙈len kúsok neskôr. Spomen asi ako si sa trápila a prečo....ja ti držím moc palce...ja som zátka zuby a vydržala a Silva kojila 13 mes.pp troch týždňoch toto komplet prešlo. Ale...mala som len jeho!ak by mi root robil Krištof je na fľaši🤷🙈je to asi len o nastavení či sa ti chce naťahovať alebo nie. Ale hlavne sa upokojiť to je základ. Nakojit v polospánku.ale aj keby ťa málo rozdrapit od jedu a smutnú dýchajú zhlboka a kľudne. A v hlave si oplakij z eo nič nejde. Ak to neskončí tak to vyriešite spolu inak ❤️ver mi dosť to pomáha🙈😜nezbláznil a som sa

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Nemoze byt problem prave to, ze z prsnika mu to rychlo tečie a nestiha pit? Ked vravis, ze mas vela mlieka a z fľaše je nauceny pomaly?

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@veronicka88 Ben bol veru tiež expert, ale toho brucho bolelo a mal viditeľné krce a neskor potvrdili laktozovu intoleranciu. Tu Bruno nemá, boli sme na gastre s nim. Ani brucho ho nebolieva,nic...Rada by som odstrániť príčinu,ale ono to možno ani príčinu nemá,je tvrdohlavý strasne.
@petrasto už som skúšala pár krát odsat pred kojenim nech mu tecie pomaly, ale nijaká zmena veru. Tiež ma to napadlo. On sa hnevá aj keď je veľa,aj keď je malo.. a aj keď sa prisaje a pije,tak vypije málokedy celu dávku s prsníka...len tak aby hladom nepadol.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 za mna, neodmieta tvoje mlieko ako pises. Tvoje mlieko mu chuti a pije ho. Len ho nechce pit z prsnika, ale z flasky. A musi vypit celu davku naraz? Keby ho kojis castejsie po malych davkach? Neviem, ci by toto bolo ok pre vas.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@vreckovka2 papa normalne kazde tri hodiny, skor neotvori ustocka, neviem,ako ho ukecat castejsie. A úplne jedno,či vypije 50 alebo 150 na ten jeden raz, spokojný je rovnako a vydrží rovnako do ďalšieho papania. On je také kľudne babo úplne, hlad ze by plakal hladom sme nemali snáď nikdy... skúšame fakt kadečo,len začínam mať pocit,ze sa nás celý deň začína točiť okolo jedenia a odsávania a ze si to nikto poriadne neuziva 🫣

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 podľa mňa to veľmi prezivas, dostáva tvoje mlieko, takže sa ukludni, lebo tu nervozitu prenasas na neho...skús častejšie ako 3 hodinovy rozostup, ja som dojčila aj každú hodinu niekedy, niekedy to bol len smäd, niekedy hlad

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Aj vnuk tal. Najprv aj prsnik, aj fľaša s materskymaj umelým mliekom užv porodnici..a po dvoch mesiacoch sa prepracovali na fľašu s umelým mlieckom. Aj tak bol nervózny, zle spal. Teraz druhý týždeň antirefluxove a konečne je spokojný

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Robis si zbytocne problemy tam,kde nie su. Mas vela mlieka,to je zaklad a nie samozrejmost. Mas pocit,ze sa musis obetovat,ked mu to mas do flasky odsat,ale vsak to musi byt uplna radost,ked to same tecie. Ja som si prsia doslova zmykala,aby som za cely den vytlacila horko tazko 50ml a to som vecer davala ako sampanske. Museli byt na UM, nonstop umyvanie flasi,cumlov,vsade horucu vodu a praskove mlieko nosit,zarabat. O co jednoduchsie mas,ze to len odstriekas a podas.
Mozno mu to z prsa tecie prirychlo a nestiha to hltat,alebo prilis pomaly. Proste by som sa prisposobila jeho potrebam. Prve mesiace aj tak su len o spanku a krmeni,neviem,ako inak si ich chces uzivat.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@nelili1978 spinka a aj pribera našťastie od začiatku veľmi pekne 👌
@iwesska mliečka je veru viac ako dost, len ja to prežívam no.. najradšej by som mala easy verziu a netahala zo sebou všade odsavacku,fľašky a sterilizátor. Ale asi to proste u nás inak nepôjde.
@marcellka32 keď dám častejšie,len na to kuká, ale to na fľašu aj prsnik do rovnakej miery,proste není hladný..

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Všetci traja to mali. Pomohla zmena polohy - v ľahu, alebo aj v nosiči. Dojcenie v polospanku, spánku, tesne po prebudení. A nedávať fľašu. Cumel nám nevadil

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@cecilia29 teraz sa koji v ľahu,ale môžeme vyskúšať ešte niečo iného. Po prebudení presne alebo v polo spánku nám zatiaľ fungovalo,ale posledne dva dni sa už ani tak neprisaje ;(

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 pomoc je veľmi ľahká, prestaneš dávať fľašu, ale to zjavne nechceš 🙃

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 to chce len vydržať. Je to masaker. Ja som si tým prešla pri prvej (nemala flasu a ani cumel) a potom som bola hrdá na seba , že som to dala. Lebo po štrajku som si dojcenie už iba užívala. A preto pri tých ďalších dvoch som mala motivaciu silnú. Skus napr cez deň zatemnit okná. Skúsiť ticho, alebo skúsiť biely šum počas dojcenie. Uvodus. Niečo možno zaberie. Mne štrajk spôsoboval rýchly silný tok mlieka , deťom to vadilo. Tak som musela držať bradavku nech tečie menej . Ak máš napr slabší tok, skus zvýšiť tvorbu mlieka.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@oli_gapelodiegant nie to nechcem. Skúšali sme a pil s protestami tých 40-50ml kazde tri hodiny a to mal tie dva mesiace presne a tie 4 dní nič nepribral. Dlhšie som už experimentovať nechcela. Ešte je maličký na to mi prijde. Ma tesne pod 5 kíl teraz.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 ja som bola v rovnakej situacii ako ty a posluchla som rady ze radsej flasu, ved ma tvoje mlieko…. a doteraz to lutujem ze som viac nezabojovala, ono je to ok par dni ale ked som sa mesiace vkuse piplala vsade s odsavackou tak som myslela ze ma porazi….. cize ja hovorim ze zabojuj, ale ak budes citit ze je toho na teba vela tak jasne ze nie cez mrtvoly

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Pre mňa by bolo prvorade najedene dieťa, a navyše stále pije tvoje mlieko.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 to aj náš...lem z nejakého dôvodu materské mlieko uplne odmietol

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Napíšem co zabralo u nás na štrajk.inak riadne od veci.predstav si pesničku.Rozvijej se poupatko,nejmilejsi z kvetu.. V dosť vysokej tonine. A namiesto slov len lalalalá.lalalalalalaaaa. Toto som musela spievať aby som odvrátila pozornosť počas celého kojenia,plus tmavá izba,ticho,stále rovnaké miesto deň,ci noc v spálni na posteli pole žiačky,zatiahnuté závesy.A zabralo. Kojilo sa dieťa do skoro 3rokov (to som už ale nespievala 😂) to som už prsia schovávala pre nou zasa 😇 Prajem veľkú trpezlivosť 🙏

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@kvetoslava78 akurát vypil 70 cez klobúčik v polo spánku. Žiadne protesty, žiadne odpajanie. Ešteže som to nevyhodila. Uvidíme ďalšie kojenie, na zázraky a jednoduché riešenia už nejako neverím.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Keď nie, skus spievať. dosť vysoko,odhodlane a dlho..radšej bude piť 😍

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 tak s tymto skusenost nemam. Ma asi v brusku hodinky malicky 🙂. Nas bol prve mesiac takmer nonstop prisaty. Ale ja som mala malo mlieka. Verim, ze je to pre vas velmi narocne. Ja by som kombinovala, ked mu to takto vyhovuje. A uvidite, ked este troska podrastie. Skusit sa upokojit, aj ked je to narocne. Tvoje mliecko ma a bude mat. Flaska je tiez v poriadku. Robis co mozes. Vela sil.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@vreckovka2 ja vlastne aj vidim,kde je rozdiel.. Bruna neukludnuje sanie. Nezaspava tak, nemá potrebu mat cumlík ani nič. Pre neho je to len jedlo. Pre väčšinu kojencov je to podstatne viac - mojkanie,uspavanie, ukludnenie. Toto on vôbec tu potrebu nemá. Tým pádom aj jeho motivácia sat viac ako je nutne nie je. Si zlata,nejako to vyriešime, hlavne je,nech je on spokojný, ja sa prispôsobím.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Netrap sa ani ty ani jeho. Preferuje flasku, tak flasku. Nebude ta mat menej rad alebo nebude menej mojkavy len preto, ze MM pil s flase. Na logistiku je to narocnejsie. … ale to zvladnes. Stale je to MM, odkial tecie je uplne jedno.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@oli_gapelodiegant pri predčasne narodením dieťati s nízkou vahou riskujes dehydrataciu a potom uz je len kopec problémov

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ja by som mu dala prsník ako cuckat, keď bude už najedený, aby z toho nemal stres. Len na take pocuckanie a možno sa chytí . Podľa mna fľaša je aj s malou dierkou pre neho ľahšia . Preto si ju vyberá .

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 matka a dite jsou spolu spojeni i po prestrihnuti pupecni snury.proto se vy dva tak vzajemne vytacite.treba tam ani neni zadny velky objektivni problem, mozna by stacilo se jen uklidnit a rict si,tak se bruno hezky napapej, jsem tady pro tebe atd. ty jdes do kazdeho kojeni totiz uz s myslenkou, jake sceny ti zase ten prdolka bude provadet , a malej to citi a pak si rekne,tak jak bych mohl tu mamku opet nastvat. oba dva se pak motate v zacarovanem kruhu.a je na tobe, aby jsi ten kruh rozbila. a az sd budes chystat kojit, vezmi si kloboucek, zatahni zavesy, zacni treba i zpivat, ale predevsim se nalad na myslenku- a ted se hezky nakrmime, to zvladnu i pres tvoje vrtochy, bruno, mam te i tak rada......bez vycitek, bez premysleni, jak se zase bude od tebe odvracet, a co je spatne. deti jsou vnimave, citi v jakem je rozpolezeni jejich maminka. moc hezky je to ukazane v serialu krok za krokem, kdyz se narodi mala lily a carol ma problem ji utisit.ten dil by meli poustet vsem vystresovanym rodicum. ps.nejhorsi comuzes jeste udelat, je srovnavat bruna s ostatnimi svymi detmi. bruno je bruno a ber to proto, jako kdyby jsi kojila poprve.bez zadnych zkusenosti

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@pribinak on už nie je novorodenec

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@oli_gapelodiegant ale je predčasne narodený s nízkou vahou. Tam nie je velmi priestor pokusy

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 skusala si ho nosit “kožu na kožu”? Iba v plienocke naheho zakryteho deckou na hrudi?

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@igiana mame nosic, satku, rad sa nosi.. ale teda v tomto teple budeme ako mysi, ked pod to nedam aspon bavlnene tricko. Ale skusit mozeme, dakujem za tip.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@pribinak mamička tu myslím písala, že priberá na hornom percentile. Tak ja by som to na dva dni bez fľaše a kojenie na požiadanie a nie každé tri hodiny, aj videla 🙃 ale autorka už je rozhodnutá, že ide to odsávania a fľaše, podľa toho, čo píše.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@oli_gapelodiegant už sme skúšali a teda nič moc, asi dva týždne dozadu. Jedol malinke množstva, nelepsilo sa to ;( Dnes skúšame ten klobúčik, fľašku mal len doobeda.. už 3x cez to pil.. prvý krát neviem, druhý 70ml potom 80ml.. žiadna sláva, ale aspoň neprotestoval a dlho tahal. Tvari sa úplne spokojne,uvidime. Ja si nefandim už pár krát to vyzeralo dobre a potom si to rozmyslel.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 no vidíš, to je super 💯

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 aj mne pri prvom predčasne narodenom pomohol klobúčik (až do konca kojenia sme ho používali),druhý sa vedel pekne kojit od začiatku

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@lusesita2 skúšali sme keď mal mesiac,asi mu aj ten najmenší bol veľký vtedy,strasne ho nadrapovalo, odvtedy na nenapadlo to vyskúšať. Teraz mu to ide.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Z flasky tecie same a nemusi sat, asi je to pre neho narocne. Ja som bojovala pri prvom synovi. Ale flasku som doma nemala, cumle nechcelo ani jedno dieta. Tak v tom to bolo jednoduchsie. Ked vie, ze ked odmietne prsnik bude flaska. Tak si pocka. No na druhej strane ak je maly a vazis a bojujete, aby priberal, tak by som asi dala flasku.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

Ja som mala toto s dcérou a úplne som odstavila fľašu. Keď vrieskala dala som jej do úst prst a keď začala sať tak som rýchlo vymenila prst za prsník. Niekedy sa prisala až na piaty krát ale nakoniec sa to podarilo a dojčila sa dlho. Držím palce. Hlavne si sama v sebe povedz ako je dojčenie pre teba dôležité ak ti nevadí kŕmiť z fľaše tak si nerob zbytočne starosti a daj malému fľašu

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@ribelina ak bude piť cez klobúčik tak podla mňa nebudem môcť odsavat do nemocnice akurát rozmýšľam.. ten tah cez klobúčik je slabucky a moje prsia zvyknuté na odsavacku.. podla mňa mu tecie len predné mlieko, musim prsia odvyknut od odsavacky... Kŕmiť s fľaše mi nevadí,ale ta cela "logistika" okolo toho veru áno. Len prsnik je o milión percent jednoduchšie.

Odpovedz
26. máj 2024
avatar

@anjelicek26 Ono nejde len o to,ci pribera...Ale o to,aku kvalitnu stravu dostava v tom mlieku.. A o to ide,, ci ty pri svojich zd.problemoch / ako som si vsimla,ze si pisala,ze mas celiakiu,nejake alergie pod..mozes mat nevyrovnanu stravu a ted aja nekvalitne mlieko.... Moja svagrina lekarka vzdy hovorila/ a to sa tyka dospelych a tym skor deti/ ze aj ludia ,ktori maju nadvahu mozu byt anemicki a ich zd.stav nie dobry....i. pretoze im chyba z nejakeho dovodu dobra vyziva...
Takze ak ma matka zdr.problemy, nemoze jedavat vyvazenu stravu,tak aj to mlieko nemoze byt kvalitne a vyzivia zneho detto..
Ja ako alergicka z obmedzenim jedvat iste potraviny som nekojila. ..Takze dieta bolo n kvalitnom umelom mlieku, cez flasu a nasa vzajomna blizkost a laska neutrpela... ani zdravie dcery... dodnes mame laskyplny vztah... je to o citoch,nie o kojeni....
Takze ta mantra kojit za kazdu cenu je len v hlavach niektorych matiek , co podporuje ista propaganda....
Tak sa sa uklidni a znormalizuj na normalne racionalne myslenie v prospech maleho...
Drzim palace,nech sa mu zd.stav zlepsi . Viem, ze ta to ako matku trpi.... to sa dalhko pochopit.... ale urcite k zlepseniu aj ty prispejes,ked mu ulahcis to krmenie. Viem, ze si si uzila vela stresu a j bolesti pri porode a aj potom.,Aj maly .Tak nech aspon teraz ste v pohode obaja...
Lekarka ti urcite povedala,z akeho dovodu je anemicky a ma aj ine zd.problemy.A tie treba odstranovat.... Dost,ze musel/musi mozno stale i/ uzivat lieky ,ktore maju vedl.ucinky...myslim na ten virus.... Takze aspon kvalitnu stravu musi dostavat a to tak,aby mu to bolo co najviac ulahcene,aby nevydaval vela sily na prijimanie potravy..
Ved za nejake tyzdne uz bude musiet prijimat prikrmy....

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

Nastav sa do pohody Marti. Keď nechce prso, daj fľašku, aj tak je to tvoje mliečko. Nerob si zbytočné starosti.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 ahoj, skus na fb podporná skupina dojčenia, poradia a podporia skúsené laktacne poradkyne a maminy, ktoré si tiež štrajkom prechádzajú alebo ho prekonali.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 z vlastnej skusenosti - ja by som to nevzdavala a este bojovala za kojenie. Presne ako pise @elenkaba. Flasu obmedzit na minimum a najlepsie, ak sa neda uplne zobrat, tak vymenit za Medela Calma. Ak budes iba odsavat a krmit z flase, postupne budes mat mlieka stale menej a menej.
My sme sa k plnemu dojceniu dopracovali pri poslednom dietati az v 6. mesiacoch. A Calma a klobuciky nam velmi pomohli. Postupne sme ich uplne zrusili.
A este ako ti radili, aj zmena polohy pomoze - najlepsia je indianska.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@janatrn Od vcera skusame ten klobucik, vyhoda je, ze nestrajkuje... normalne saje... vznika ale problem dva, on nevie, kedy ma dost, proste saje do nemoty... prvy krat ho vidim dudlovat, taku sablu dnes dva krat hodil, co sa totalne prejedol 🙄 Vsetko som prezliekala vratane jeho, mna, postele 🙄 Cely den ani minutu nespal, teda 2x20 minut v nosici.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 a skusila si ho prevazit, kolko realne vytiahol? Lebo s klobucikom to tak lahko nejde. Klobucik je take prechodne riesenie… viac-menej princip flasky, pije to, co mu do klobucika natecie, takze sice taha dlho, ale vypije dost malo, väcsinou len predne mlieko.
Klobuciky su dobre hlavne, ked sa babätko nevie prisat, s tym ale Bruno asi problem nema.
Vyskusaj aj tu indiansku polohu, mozno sa mu bude pacit 😉.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@janatrn prevazovala som ho a teraz pred spanim 125 dal, este chcel viac, ale uz som mu to vzala, bala som sa, ze sa zasa zgrcka a pojdeme odznova🙄 Ja ani neviem, ci toto ma vlastne elegantne riesenie... na moj prsnik sa sice prisat vie, ale prakticky pije male mnozstva, potom pusti a uz neotvori usta... ak sa vobec prisaje... caka na flasu... klobucik ano ten tah je slaby... ale vyzera, ze mu tecie aj tak. Len ci si prsia na toto budu vediet zvyknut je otazka, ked su zvyknute na odsavacku a na priamy tah. Mam dilemu riadnu a to zas cez vikend ideme het, nebude ziaden klud a neviem to zrusit.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 tak urcite vymen flasku za tu Calmu. Ta je specialne pre mamicky, ktore chcu dojcit… dokonca konstruovana na materske mlieko. Je tam princip ako pri kojeni, same mu to nepotecie. Ked nebude tahat, tak mu mlieko nepojde. Na tej, co ma teraz, aj ked tecie pomaly, ale nemusi sa namahat, tecie mu same. A on to velmi rychlo zistil 😉. Ta Calma je skvela. Nam fakt zachranila kojenie.

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@janatrn mame tieto slow flow, vyzera to dost podobne, mali ich aj na klinike pre predcasniatka ked sme boli https://www.nuk.de/de_de/expertenportal/nuk-in-...

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 moja dcera tiez v tomto veku pila a pila do nemoty, nevedela zaspat, ja som ju stale prikladala, lebo som.myslela, ze je hladna a ona pila a pila, az sa povracala, ale take mnozstva ze cela postel prezliect aj dieta a seba. Toto sa mi stavalo snad aj kazdy vecer nejaky cas, a potom to samo raz jeden den skoncilo. V tom by som problem ja nevidela. Skus kojit s klobucikom nadalej a par krat prilozit bez, ci sa nahodou nechyti. A cez vikend keby som mala takyto problem, tak by som zostala doma a venovala sa kojeniu, nic by pre mna nebolo podstatnejsie, teraz treba zabojovat, nech nemusis do buducnosti stale odsavat a zabijat cas, keby bol uz vacsi a s prikrmami, tak by som na to kaslala, ale teraz sa oplati bojovat, ked je mlieka vela, spankov a polospankov tiez, teraz sa to da este zvratit k plnemu kojeniu

Odpovedz
27. máj 2024
avatar

@anjelicek26 asi by bolo optimalne riesenie (aby ti neklesla tvorba) najprv ho prisat normalne na prsnik aj na jeden aj na druhy (kedykolvek sa da) nech aspon stimuluje tvorbu (to je jedno kolko vypije) a nasledne si odsat a dokrmit flaskou, alebo teda cez ten klobucik ak dost vypije. Ja som tak robila pri synovi (zo zdravotnych dovodov nevladal sat 3 mesiace), ked uz bol zdravy, tak sme sa uz iba kojili. Je to narocne, ale par mesiacov sa to da vydrzat.

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 urcite nie, Nuk je klasika, mozno tvarovo sa podoba, ale princip je uplne iny. Pozri si tu Calmu: https://shop.princess-kinderwagen.de/produkt/me...
Najdes ju v DE v pohode.
A ako pise @igiana - najprv skusit prisat, potom dokrmit.

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 ahoj nečítam celú diskusiu, nevychádzajú ti tvoje dni? moje mladšie dieťa bolo na toto citlivé, menzes som mala počas kojenia....

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@brendaa tak on s tým kojenim bojuje od samého začiatku. Len sa to teraz ešte zhoršilo. Vidím,že je hladný a pije máličko s prsníka a odtlaca sa.. teraz s klobucikom pije aspoň.. len mam pocit,ze sa tie prsia nevyprazdnuju poriadne, aj keď vypije dosť.. mam také hrce po stranach, aj tak musím vytiahnuť odsavacku za tým.

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

Tento štrajk je najťažší v tomto veku. Bud vytrvate ,alebo zostanete na fľaške..
Flaska je pre neho lepšia nenarobi sa tak ako z prsníka...skusila by som ešte cievku

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 držím palce, a ešte ústočká má čisté?

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@brendaa myslíš,či nemá soor? Nie nič. Ja to na nom vidím, že nema rad ten nepravidelný tok s prsníka,ze sa počas dojcenia nalieva prsia,raz ide menej raz ide viacej, s fľašky to ide vždy rovnako🫣A to nalievanie pŕs neovplyvnim,fakt sa snažím ale to je automatika nejako ;( a je jedno ci je prsnik prázdnu,poloprazdny alebo plný keď začne sat.. vždy sa nalieva keď maly saje až mlieko tecie doslova samé aj 3x.. a on je potom taky chudák pusti prsnik.. o tom,ze pocas dojcenia vždy tlaci kakat ani nezacinam. Ak sa vôbec prisaje posledne dni to ani nechce skúsiť. Posledne dni sa nám točí všetko okolo mlieka doma a fest už som s toho unavená. Skúsime ten klobúčik pár dní,pije cez to pekne a nerobí cirkus.. a ak ani to tak flaska a bez zlého svedomia,mam len jedny nervy. Dnes spinkal nádherne 2x6h...

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 skús si možno odsať prvé mlieko a potom mu dať. Ja som zvykla prvý prsník strieknuť trocha do plienky a prisal sa a potom z druhého prsníka prvé mlieko odstriekať a ponúknuť...držím palce

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

Tak odsaj to prvé mlieko, nech mu netečie samé. To ozaj môže mat pocit, akoby sa topil, ak mu tečie a nestíha prehĺtať

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@brendaa
@mooonika1975 skúšali sme len mne sa naleju aj 3x pocas dojcenia... moze byt úplne prázdne a bum stvrdne a mlieko zas tecie 🫣Ako ja som rada, že mám veľa mlieka,ale na toto je to na prd...

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 pozri… v prvom rade sa ty nastav a rozhodni, ci chces naozaj kojit alebo radsej dat flasu. Ak chces kojit, tak potom urob vsetko pre to, aby to klaplo:
1. Urcite by som prestala davat mlieko do nemocnice. Je to sice pekne a chvalyhodne, ale v tvojom pripade to ide asi na ukor pohodoveho dojcenia. Tym, ze si stale odstriekavas na maximum, tak mas stale vysoku produkciu mlieka, ktora sa uz za tie 2 mesiace mohla prispodobit Brunovym potrebam. Jeho potom chudacika pocas kojenia zalieva opakovane prud tvojho mlieka a evidentne sa mu to nepaci. A samozrejme, ze mu viac vyhovuje pomaly a pravidelny tok z flasky.
2. Zober mu flasu. Ak si netrufas zobrat hned uplne, tak ju aspon vymen za tu Calmu. Pri tej ti nehrozi, ze by si odvykol od dojcenia. A postupne prejdes na plne dojcenie, o tom som presvedcena (vlastna skusenost…).
Ak sa rozhodnes nekojit, tak potom je to prakticky uplne jedno, z akej flasky bude papat. Ale zase myslim, ze pri piatom dietati su ti urcite jasne prednosti a vyhody dojcenia, ci uz zdravotne… a v neposlednom rade aj prakticke.
Ale rozhodni sa a zbytocne sa nestresuj ani ty a ani maleho. A uzivajte si jeden druheho 🙂.

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 nalievajú sa ti lebo vyprazdnujes úplne tým odsávaním. Ak budeš kojiť len malého, postupne sa produkcia upraví. Ale nesmieš odsávať do prázdneho prsníka

Odpovedz
28. máj 2024
avatar

@anjelicek26 ako pokracuje kojenie?

Odpovedz
30. máj 2024
avatar

Problem moze byt, ze mas vela mlieka a rychly tok. Skus si odsat pred kojenim a ponuknut mu prazdnejsi prsnik.

Odpovedz
1. jún 2024
avatar

@elenkaba co ja viem.. vďaka klobúčiku zasa pije rad s prsníka.. ale stále pije smiešne množstva.. 30-70ml a spi jak drevo.. dopije za tým 40-70ml s flase odsate.. na prso sa odkedy mame klobúčik úplne prestal priamo prisávať. Ale aspoň už na mňa nevresti,neodtlaca sa a s radosťou sa prisaje...na klobúčik,ale prisaje. Neviem ako budeme ďalej, uvidime...

Odpovedz
2. jún 2024
avatar

@anjelicek26 drzim palce!

Odpovedz
2. jún 2024
avatar

Ja som synovi odsavala... proste to bol boj a ja som nemala silu bojovať. nič mu nechýbalo. vzťah sme mali a stále máme pekný. svet sa nezrúti keď nebudeš dojčiť. puto sa nevytvára na prsníku 😉

Odpovedz
4. jún 2024
avatar

@anjelicek26 ahoj, skus si stláčať pŕsnik, slabo mu tečie, je nespokojný, predsa z fľašky ten tok je rýchlejší. Nevzdávaj to, keď cítiš ze chceš dojcit.
Keď začne sať, ako píšu v polospanku, chyt celý pŕsnik, spodné prsty máj dole pod prsnikom a palec nechaj hore na pŕsniku a pokiaľ začne ťahať pomôž mu s tým, ze s tým palcom mu akoby vytlacas mliečko do úst. Keď prestane sať ze si da prestávku, prestaneš aj ty stlačat. Začne, tak ty tiež začneš. Držím palce, verím ze to prepojenie ti chyba ak chceš napíš súkromné.

Odpovedz
7. jún 2024
avatar

@anjelicek26 a pri klobucikovani sa ti začne o chvíľu tvoriť menej a menej mliečka.

Odpovedz
7. jún 2024
avatar

@bababibi tak pije cez klobúčik a toľko,že sa zgrcka... aj tak odsavam stále do nemocnice,mlieka je dosť, toho sa nebojím. Úplne zabudol piť s prsníka.. len cez klobúčik.. ale je to obrovsky rozdiel, dojcensky štrajk je za nami.. on to s tým klobúčik miluje byt prisaty, konečne si ho môžem pomojkat bez revov a odtlacania.. fľašku odsateho ešte občas dostava, ale je to už malo.. keď sme mimo domu nesaskujem s klobúčikom..

Odpovedz
11. jún 2024