Highlight dnešného vysvedčenia - syn má štvorku s textilných prácSnažila som sa udržať záchvat smiechu keď mi to ukazoval
Nuž synu krajčírka s teba nebude
Sa mi páči, že sa priznáš aj so štvorkou, lebo niekedy mám pocit, že väčšina deti z mk sú samí jednotkári
@sju_zi áno znamkuju, aj hudobnú a športHovorím nuž talent máš alebo proste nemáš
S hudobný má za dva a s výtvarným za tri
Ja sa smejem, aspoň má jednotku s matiky a prírodovedných a za dva s nemčiny
@anjelicek26 moja sestra má zas 4 z telesnej ♀️ Ale zas jednotky z jazykov tak sa na ňu nehnevám
@janulka1802 no moji teda nie a mám pocit, že tu v Nemecku sú tie známky objektívnejšie.. aj sú v skale 1-6.
Ja som mala 4ky zo slovenciny na mature a za 2 z anglictiny ... nebolo mi jedno ale trz sa smejem
...
@janulka1802 to mam aj ja
@hivanik on to tak neberie. Stále mu vravim, že niektoré veci sú talent a iné sa dá naučiť. Je ľavák a proste tieto motorické veci sú pre neho šedá zóna, dodnes píše strašné kostrbato a to je tretiak. Ale rád sa učí, školu miluje, to je hlavné.
@anjelicek26 ...dcera to tiez nebrala tragicky ale ju to znechutilo....samozrejme, ze som jej to vysvetlila ale aj tak nechcela chodit....
@hivanik prečo demotivujúce? naučia sa aspoň o čom je život a nemôžu byť super vo všetkom. pripraví ich to viac na život ako na SK tí "super jednotkári" ktorí veľmi rýchlo sa dostanú do situácie že majú problém sa zmieriť s tým že v niečom nie sú top, lebo umelo žijú v bubline že sú najlepší
@janulik2008 pritom čisté jednotky nie sú ešte zďaleka zárukou skvelej ďalekej budúcnosti
Ja som na strednej mala jeden rok trojku z informatiky. :D
Moj syn dostal 4 zo spolocenskej komunikacie. Nuz co uz
Ak sú to objektívne známky,je to v poriadku.prečo nehodnotiť výtvarnú,hudobnú?lebo ja neviem spievať?tak nehodnotiť ani matiku-lebo niekto iný nemá logické myslenie,ani jazyky-lebo tie tiež nie každý zvládne a td...mňa udivuje,koľko ľudí má maturitu zo slovenčiny a ako vyzerá komunikácia napr.aj tu na MK..
Halbnehmen U nás veľa robí ústna časť známky.. niekedy až 60- 70 percent.. môžeš mať testy skvelé napísané, ak si tiché kľudne bojazlivo dieťa, známky budú zle..
https://www.noviny.sk/slovensko/104733-stredosk...
@lentilka77 jedmoducho vysvetlene
@lentilka77 Tiež to nechápem, veď učitelia tiež študovali na VŠ a vedia, kto je profesor.
To že nevie šiť nesúvisí s tým že je ľavák.ja som ľavačka a sijem hádam od3-4 triedy na základe a som krajčírka.viem strikovat aj vysivat.jedine háčkovanie mi nejde. A chalani u nás mali kedysi technický krúžok vyšívanie a varenie bolo naša parketa.myslim si že zručný je v inom
@lentilka77 zobrala si mi z jazyka súhlasím aj môj sused stredoškolský učiteľ bol zasadne proti tomuto prezitemu oslovovaniu krútil hlavou nad tým inak my na výške sme profesorov oslovovali len ozaj tých ktorí mali ten titul inak docent Dr podľa toho kto čo mal
@ingridzca nás je s tou rukou od začiatku ako chroma vranaprvý ročník nad úlohami prereval. Matiku robí štvrtácke učivo (dávajú mu navyše), ale učiteľka nervy keď ma po ňom niečo čítať
Kazdy je talentovaný niekde inde.. my máme doma 3/4 deti ľavákov
@anjelicek26 my sme obaja s bratom ľaváci.rodicia pravaci.deti mám 4 a to prvá pravák druhý ľavák tretia pravacka a stvrta má 2 roky a už teraz je jasné že je ľavačka.najstarsia má dcérku trojmesačnú a už teraz obľubuje ľavú päsť .tiež to máme také všelijaké
@janulka1802 presne tak
@janulka1802 úplne súhlasím
@hivanik u nás mali samé jednotky 2ja žiaci v 2hej triede, odvtedy už nikto. Tu 6tku dostala akože z veľkej písomky, ta mala väčšiu váhu, preto 3... Inak sa u nás prísne rata priemer...
Úprimne, mne sú známky už dosť ukradnuté. My sme v SR - deti mi plynule hovoria nemecký, čítajú, píšu slohy... Syn budem rada keď bude mať 2-3ku, dcéra má 2ku... Keď ich porovnám so SR školou a deťmi co majú za 1 tak je to vlastne neporovnateľne...
@dai presne toto som musela na zaciatku vysvetlovat svokre (bola ucitelka na ZS), ked dcera mala na prvom vysvedceni v 3.rocniku jednotku len z vytvarnej a hudobnej, ostatne mala dvojky (a teraz na gympli este aj ta hudobna sa jej pokazi, lebo ich ucitelka to akosi prilis vazne berie a Adel hudobna prestala bavit ). Ale svokra nevedela pochopit, preco sa viacej neucime, aby mala jednotky. Teraz je prvy rok na gympli a veru to znamkovanie je dost prisne a zvykla som si uz aj na obcasnu 3 (aj ked jasne, ze mi to trvalo, lebo na Sk sa 3 vzdy brala uz ako taka horsia znamka).
Syn je tretiak teraz a pravdepodobne bude mat na vysvedcku 3 z Nabozenstva
@janulka1802 a ty si myslis, ze tam len Danko takymto sposobom napisal pracu? Ze je jediny? No pochybujem.
@demartka - no, len ono talent je niečo, čo buď je alebo nie je. naučiť sa násobilku alebo gramatiku/literatúru.. skrátka vedomosti, je iné ako vedieť/nevedieť spievať, maľovať či mať nadanie na pohyb. Tieto predmety sa dajú hodnotiť objektívne jedine tak, že by si na VV hodnotila napríklad znalosti o maliaroch umeleckých dielach..., na hudobnej znalosť nôt, skladateľov, skladieb... na telesnej neviem ani si celkom predstaviť, čo sa dá objektívne zhodnotiť a nezávisí to od nejakých fyzických schopností a daností dieťaťa. Ale hodnotiť známkou spev či namaľovaný obrázok mi príde ozaj od veci.
A na záver dodám, že dcéra je tretiačka, 5. rok (od škôlky) chodí na výtvarnú do umeleckej školy, a 2. rok na flautu (čiže absolvuje aj hudobnú náuku) a údajne je (podľa jej pani učiteľky) aj pohybovo nadaná (v zmysle že jej proste športové aktivity idú). Ale napríklad keď sa má naučiť naspamäť básničku, tak jednoducho na to potrebuje možno 2x viac času ako iné deti. Ale naučiť sa ju musí, aj násobilku, aj vybrané slová. A aj keď na to musí vynaložiť viac námahy, kým sa to naučí, vedomosť z toho ohodnotiť objektívne sa dá. proste buď to vie alebo nie. Jej naj kamoška (tiež je takto "talentom postihnutá" a chodiaca do umeleckej školy) zase poriadne v 3. triede neurobí kotúľ, na preliezke má problém a dokáže spadnúť na rovnej zemi, čo sa potkýňa. ale zato báseň dá naspamäť po 1-2 prečítaní a vie od malinka recitovať takým tým prirodzeným spôsobom.
Tým chcem povedať, že nie každé dieťa má v sebe takýto nejaký umelecký či pohybový cit. Ja to beriem, že ju tie veci proste bavia, tak ich robí. Talent je bonus, ktorý proste nemá každý a hodnotiť by sa nemal. Hodnotiť by sa malo niečo, čo sa dá naučiť.
Ked je to take prisnejsie v Nemecku, tak Saska mala ake vysvedcenie? Ona je teraz v 6 ci 7?
@kvietok173 Saška je v šiestej, má štvorku z matiky ale to som čakala, zvyšok 1-2-3 ako čo...ja som spokojná.
@anjelicek26 a v Nemecku je znamkovanie od 1-6 ? Uprimne sa priznam nevedela som
@katrinka8 presne o to ide-o snahu-niekto sa snazi kreslit a nedokaze to,niekto sa snazi naucit vybrane slova a tiez to nedokaze...cokolvek dieta namaluje,ohodnotim kladne,ak nacmara za 3 minuty,ohodnotim horsou znamkou.ak nevie spievat,piesen zarecituje,pripravi prezentaciu o skladatelovi a pod.na telesnej-robi co moze,ok neprezlecie sa do uboru-chyba..prihrat loptu dokaze snad kazdy...snad vsetci maju z vychov 1,horsie znamky maju flakaci..ked sa vychovy neznamkovali,deti kaslali na vsetko,teraz su niektori aspon trochu-aspon z vychov mam dobre znamky...
@demartka Trochu si ťa dovolím poopraviť, na telesnej, aspoň tak to bývalo za mojich čias, boli pre všetky aktivity tabuľky. Napr. ja keby som sa neviem ako snažila, nevedela som do diaľky skočiť na jednotku alebo 50 m zabehnúť na dvojku, a preto som mala trojku na vysvedčení. Ja si myslím, že telesná by mala byť pohoda, mať pohyb, prísť na iné myšlienky a nie sa báť, že nesplním nejaký limit a známka mi pokazí priemer na vysvedčení.
@demartka
@elenka74 - tiež si presne myslím, že na telesnej boli tabuľky výkonov (tak sa to asi odborne nevolalo, ale podľa nich sa hodnotilo). Do úboru sa prezlečú všetci, či sa im tá telesná páči alebo nie.
Plus, ako má učiteľ posúdiť, či dieťa niečo "len načmáralo", alebo to je proste jeho schopnosť, že to inak nevie? Ak niekto proste niečo nevie, tak môže aj 45 minút robiť, a nebude to lepšie ako keď to robí tie 3 minúty.
Plus, na tej hudobnej by si mali deti pestovať vzťah k hudbe, k umeniu a nie robiť projekty (minimálne prvý stupeň teda). Nech im rozdajú jednoduché nástroje, triangel, paličky a pod. Alebo sa oboznámiť s rôznymi nástrojmi, vyskúšať si ich a tak.
Z výchov veru zrejme všetci 1 nemajú. A aký zmysel má ohodnotiť všetkých 1, radšej nech ich teda "ohodnotia" buď slovne alebo vôbec. Príde mi zvláštne hodnotiť snahu známkou. radšej tie deti nejak pochváliť, motivovať, nech sa sami chcú hýbať, ísť s nimi sem-tam do galérie, na výstavu, im urobiť výstavu ich diel (nech sú akékoľvek), ako normálna "veľkáčska" výstava s vernisážou, zobrať ich na nejaký koncert (nemusí byť výchovný, stačilo by zapojiť umelecké školy). Podľa mňa tie výchovy vôbec nevyužívajú svoj potenciál.
@elenka74
@katrinka8 ucitel musi dodrziavat osnovy,dieta ich musi zvladnut...a teda nie,nie vsetci su ochotni priniest si ubor,ani pomocky na vytvarnu...problem je inde...je umenim ucitela,aby deti motivoval tak,aby chceli nieco robit...viete,aky je pre dieta vystupit pred tabulu a spievat,prezentovat?aj to sa musi naucit...a ked ucim vytvarnu a moja motivacia trva dlhsie ako praca dietata,viem posudit,ci sa snazilo a ci to odflaklo..vystavy a koncerty-mozno v meste,dedinske skoly =problem s dopravou,rodicia nezaplatia cestu a vstup napr.ja mojim osmakom hovorim,ze vytvarnu maju za odmenu,aby si oddychli a zrelaxovali a veru zvyknu hundrat,ze naco im to v zivote bude...pri vybere volitelneho predmetu si ziaci vybrali nemcinu-prepadaju z nej,lebo to sa ucit nebudu,no na remesla si treba nosit pomocky,pracovat a to robit nechcu,radsej 5 z nemciny...
A este-nikde nie je napisane,ze ucitel ma hodnotit napr.kotul.ak uzna za vhodne,ze ohodnoti hod na kos alebo cvicenie so svihadlom-to,co dietatu ide,moze to urobit....tabulky sme mali v minulosti-ja som mala 4 z kotulu vpred do rozkrocna a potom som studovala ucitelstvo a telesnu som zvladla na 1...okrem plavania na cas...z toho som dostala 3....netreba robit halo,nevies pisat diktaty,snazis sa,ok,vies pekne prednasat alebo rysovat...kazdy dokaze nieco,len to treba najst...a znamky nie su vsetko...lepsie sa uplatnia ti,co maju napr.3 ako jednotkari...
suhalsim s tym ze znamky nerobia lepsiu buducnost detom ale je pravdou ze je to vyhoda sa dostat aspon na SK na lepsiu skolu ale vsetko jedno lebo pracovnych moznosti ziskat bez znamosti alebo praxe na Slovensku je oproti inym statom stale malo
@mirka0703 je tretiak, prvý krát mal znamky
@anjelicek26 tak dobre vediet co nas caka...takze prvy a druhy rocnik sa nebudeme aspon stresovat co donesie domov dakujem
@gala79 ja som niedersachsen, tak to bude asi podobne ako @anjelicek26 pise
@mirka0703 áno vy ste u nás
@anjelicek26 áno na SK je kult známok, neviem prečo je to tak nastavené. Na základnej škole rodičia deti tlačia do dobrých známok aj kvôli tomu, že na gymnázium alebo strednú školu sa robia prijímačky ale body sa prideľujú aj za známky. Na dobré školy je pretlak, často sa tam pre nedostatok miesta nedostanú ani deti čo splnili podmienky a preto povedzme jedna alebo dve dvojky na vysvedčení ti už môžu spôsobiť to, že idú body dole a šanca sa znižuje. Celé je to tak choro nastavené. Viem, že v zahraničí, aspoň čo som počula sa prijímačky na strednú nerobia, školy si vyberú žiakov na základe ich hodnotenia zo základky. Ako to budeš robiť napr. u Sašky, keď má povedzme priemerné známky, nebudeš ju tlačiť na nejaké vychytené gymnázium, že? Ja moje deti nechám nech sa rozhodnú, jedno je študijný typ a druhé menej, budem rešpektovať ich rozhodnutie, nebudem ich tlačiť za každú cenu tam kde to nemá perspektívu.
@namornicka u nás rozhodnú rodičia na ktorú školu dieťa pôjde. Na gymnáziu je Saska už dva roky, na veľmi dobrom. Veľa detí už vyradili, lebo to proste nezvládli a prešli na inú školu. U nás pretlak nie je, v podstate vytvoria toľko miest, koľko detí sa prihlási, aspoň posledné roky to tak bolo.
To sa normálne známkuje? Sranda