Highlight dnešného vysvedčenia - syn má štvorku s textilných prác😂😂Snažila som sa udržať záchvat smiechu keď mi to ukazoval😂😂Nuž synu krajčírka s teba nebude😂😂😂

    To sa normálne známkuje? Sranda 😀

    Odpovedz
    30. jan 2019

    To kde chodi do skoly,ze ma taky predmet?😀

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Sa mi páči, že sa priznáš aj so štvorkou, lebo niekedy mám pocit, že väčšina deti z mk sú samí jednotkári

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Tak moja mala v 3tej triede 3ku z hudobnej... Pritom vyhráva sútaže, pozná všetky noty... Ale hold na veľkom teste nevedela z čoho sa skladá bubon - k 5tim jednotkám dostala 6tku a 3ka bola na vysvecku... Chvíľu som to pre dýchavala...

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @sju_zi áno znamkuju, aj hudobnú a šport😂Hovorím nuž talent máš alebo proste nemáš😂😂 S hudobný má za dva a s výtvarným za tri😂😂Ja sa smejem, aspoň má jednotku s matiky a prírodovedných a za dva s nemčiny👍👍

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @anjelicek26 moja sestra má zas 4 z telesnej 🤷🏻‍♀️ Ale zas jednotky z jazykov tak sa na ňu nehnevám 😀

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @janulka1802 no moji teda nie a mám pocit, že tu v Nemecku sú tie známky objektívnejšie.. aj sú v skale 1-6.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    To musi byt pre dieta strasne demotivujuce.
    Moja dcera inak v skole jednotkarka jeden rok na kruzku z tanecnej dostala 2....dalsi rok uz nechcela chodit....

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Ja som mala 4ky zo slovenciny na mature a za 2 z anglictiny 😂 ... nebolo mi jedno ale trz sa smejem 😂 ...

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @janulka1802 to mam aj ja 🙂

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @hivanik on to tak neberie. Stále mu vravim, že niektoré veci sú talent a iné sa dá naučiť. Je ľavák a proste tieto motorické veci sú pre neho šedá zóna, dodnes píše strašné kostrbato a to je tretiak. Ale rád sa učí, školu miluje, to je hlavné.

    Odpovedz
    30. jan 2019
    Komentár bol odstránený

    @hivanik nemyslím... Deti v nemeckú nue sú zvyknuté na samé jednotky akk v SR... Nam od za čias tku hovorili ze 1 môže mať len niekto kzk vie viac ako sa učí v škole, k tomu je veľmi aktívny, naozaj vzor... Taky klasický SR jednotka by bol v de 2kar pripadne 3kar...

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @anjelicek26 ...dcera to tiez nebrala tragicky ale ju to znechutilo....samozrejme, ze som jej to vysvetlila ale aj tak nechcela chodit....

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Ja som raz na strednej mala sólovú 3 z telesnej, pamätám sa, ako ma to veľmi trápilo ☹ Podľa mňa je najväčšia blbosť známkovať telesnú, hudobnú a výtvarnú, nie každý má na to talent.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @hivanik prečo demotivujúce? naučia sa aspoň o čom je život a nemôžu byť super vo všetkom. pripraví ich to viac na život ako na SK tí "super jednotkári" ktorí veľmi rýchlo sa dostanú do situácie že majú problém sa zmieriť s tým že v niečom nie sú top, lebo umelo žijú v bubline že sú najlepší

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @janulik2008 pritom čisté jednotky nie sú ešte zďaleka zárukou skvelej ďalekej budúcnosti

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Znamkovanie v Nemecku a Rakusku je ine. Vobec sa to neda porovnat so Slovenskom. Syn, 12 rokov, je na 8rocnom gymnaziu a jednotky nema asi nikto. Deti su chvalene aj za 3ky. Lebo napriklad pisomka napisana na 50% je uz za 5. A boduje sa velmi prisne.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Ja som na strednej mala jeden rok trojku z informatiky. :D

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Moj syn dostal 4 zo spolocenskej komunikacie😏. Nuz co uz

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @mareen1 aj na Slovensku je 50% už 5-ka. Teda aspoň dcéra tak ma.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @vejapa76 ja som na SK zazila hodnotie vacsinou podla tejto stupnice
    100% - 88% ....................... výborný
    menej ako 88% - 72% ...... chválitebný
    menej ako 72% - 50% ...... dobrý
    menej ako 50% - 33% ...... dostatočný
    menej ako 33% - 0% ......nedostatočný

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Ak sú to objektívne známky,je to v poriadku.prečo nehodnotiť výtvarnú,hudobnú?lebo ja neviem spievať?tak nehodnotiť ani matiku-lebo niekto iný nemá logické myslenie,ani jazyky-lebo tie tiež nie každý zvládne a td...mňa udivuje,koľko ľudí má maturitu zo slovenčiny a ako vyzerá komunikácia napr.aj tu na MK..

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @dai ...po poslednom rodicovskom zdruzeni sme s ucitelkou zhodnotili, ze vobec nieje take samozrejme aby deti mali same jednotky na vysvedceni....Vravela, ze casto sa nestava aby mali v 9r. ziaka, ktory ma same1.

    Odpovedz
    30. jan 2019
    Komentár bol odstránený

    @dai ...ak ratam priemer tej 3....5+6=11:6=1,83....takze ozaj to beru u vas prisne

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Halbnehmen U nás veľa robí ústna časť známky.. niekedy až 60- 70 percent.. môžeš mať testy skvelé napísané, ak si tiché kľudne bojazlivo dieťa, známky budú zle..

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @mareen1 neviem sa vyjadriť k iným školám. Píšem len z vlastnej skúsenosti keď dcéra cca 2 týždne dozadu dostala guľu tak som chcela vidieť z čoho. Ten test som videla na vlastné oči. A naozaj 50% - 5-ka. Inde je to možno ináč.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    Znamky nie su vsetko. Spoluziacka same jednotky v skole a skoncila ako casnicka. Ja som same nemala a som profesorka na gymnaziu..

    Odpovedz
    30. jan 2019
    Komentár bol odstránený

    @mita9 Ahoj, profesor je akademický titul, ktorý toho fakt veľa vyžaduje, je to takmer tá posledná a najvyššia méta vo vysokom školstve 😉 Na stredných školách sú učitelia, dodnes som nepochopila, prečo sa chcú nazývať profesormi 🤷🏻‍♀️

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @lentilka77 Tiež to nechápem, veď učitelia tiež študovali na VŠ a vedia, kto je profesor.

    Odpovedz
    30. jan 2019

    To že nevie šiť nesúvisí s tým že je ľavák.ja som ľavačka a sijem hádam od3-4 triedy na základe a som krajčírka.viem strikovat aj vysivat.jedine háčkovanie mi nejde.😉🙂 A chalani u nás mali kedysi technický krúžok vyšívanie a varenie bolo naša parketa.myslim si že zručný je v inom

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @lentilka77 zobrala si mi z jazyka súhlasím aj môj sused stredoškolský učiteľ bol zasadne proti tomuto prezitemu oslovovaniu krútil hlavou nad tým inak my na výške sme profesorov oslovovali len ozaj tých ktorí mali ten titul inak docent Dr podľa toho kto čo mal

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @ingridzca nás je s tou rukou od začiatku ako chroma vrana🙈prvý ročník nad úlohami prereval. Matiku robí štvrtácke učivo (dávajú mu navyše), ale učiteľka nervy keď ma po ňom niečo čítať😂😂Kazdy je talentovaný niekde inde.. my máme doma 3/4 deti ľavákov🙈😂

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @mita9 hm nemyslím že úcta k učiteľovi tkvie práve v tomto skôr mi to príde také zvláštne nechať sa oslovovať titulom ktorý je ozaj vydretý teda aspoň verím že nie ako náš kkt Danko Ctrl+c Ctrl+v

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @anjelicek26 my sme obaja s bratom ľaváci.rodicia pravaci.deti mám 4 a to prvá pravák druhý ľavák tretia pravacka a stvrta má 2 roky a už teraz je jasné že je ľavačka.najstarsia má dcérku trojmesačnú a už teraz obľubuje ľavú päsť .tiež to máme také všelijaké

    Odpovedz
    30. jan 2019
    Komentár bol odstránený
    Odpovedz
    30. jan 2019

    @janulka1802 úplne súhlasím 👍

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @hivanik u nás mali samé jednotky 2ja žiaci v 2hej triede, odvtedy už nikto. Tu 6tku dostala akože z veľkej písomky, ta mala väčšiu váhu, preto 3... Inak sa u nás prísne rata priemer...
    Úprimne, mne sú známky už dosť ukradnuté. My sme v SR - deti mi plynule hovoria nemecký, čítajú, píšu slohy... Syn budem rada keď bude mať 2-3ku, dcéra má 2ku... Keď ich porovnám so SR školou a deťmi co majú za 1 tak je to vlastne neporovnateľne...

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @dai presne toto som musela na zaciatku vysvetlovat svokre (bola ucitelka na ZS), ked dcera mala na prvom vysvedceni v 3.rocniku jednotku len z vytvarnej a hudobnej, ostatne mala dvojky (a teraz na gympli este aj ta hudobna sa jej pokazi, lebo ich ucitelka to akosi prilis vazne berie a Adel hudobna prestala bavit 🙈 ). Ale svokra nevedela pochopit, preco sa viacej neucime, aby mala jednotky. Teraz je prvy rok na gympli a veru to znamkovanie je dost prisne a zvykla som si uz aj na obcasnu 3 (aj ked jasne, ze mi to trvalo, lebo na Sk sa 3 vzdy brala uz ako taka horsia znamka).
    Syn je tretiak teraz a pravdepodobne bude mat na vysvedcku 3 z Nabozenstva 🙈

    Odpovedz
    30. jan 2019

    @janulka1802 a ty si myslis, ze tam len Danko takymto sposobom napisal pracu? Ze je jediny? No pochybujem.

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @mita9 Oj veru nie je ich veľa takých a je to hrozné žiadne svedomie morálka hnus

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @mita9 určite ich nie je veľa... Ale teda danko prekonáva na plnej čiare ostatných aj co sa iných výrokov týka...

    Odpovedz
    31. jan 2019

    u nás je školstvo🙄 neobjektívne žiadny prelom 😵skôr deti ktoré nemajú motiváciu a učtitelia ? česť výnimkám 😉

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @demartka - no, len ono talent je niečo, čo buď je alebo nie je. naučiť sa násobilku alebo gramatiku/literatúru.. skrátka vedomosti, je iné ako vedieť/nevedieť spievať, maľovať či mať nadanie na pohyb. Tieto predmety sa dajú hodnotiť objektívne jedine tak, že by si na VV hodnotila napríklad znalosti o maliaroch umeleckých dielach..., na hudobnej znalosť nôt, skladateľov, skladieb... na telesnej neviem ani si celkom predstaviť, čo sa dá objektívne zhodnotiť a nezávisí to od nejakých fyzických schopností a daností dieťaťa. Ale hodnotiť známkou spev či namaľovaný obrázok mi príde ozaj od veci.
    A na záver dodám, že dcéra je tretiačka, 5. rok (od škôlky) chodí na výtvarnú do umeleckej školy, a 2. rok na flautu (čiže absolvuje aj hudobnú náuku) a údajne je (podľa jej pani učiteľky) aj pohybovo nadaná (v zmysle že jej proste športové aktivity idú). Ale napríklad keď sa má naučiť naspamäť básničku, tak jednoducho na to potrebuje možno 2x viac času ako iné deti. Ale naučiť sa ju musí, aj násobilku, aj vybrané slová. A aj keď na to musí vynaložiť viac námahy, kým sa to naučí, vedomosť z toho ohodnotiť objektívne sa dá. proste buď to vie alebo nie. Jej naj kamoška (tiež je takto "talentom postihnutá" a chodiaca do umeleckej školy) zase poriadne v 3. triede neurobí kotúľ, na preliezke má problém a dokáže spadnúť na rovnej zemi, čo sa potkýňa. ale zato báseň dá naspamäť po 1-2 prečítaní a vie od malinka recitovať takým tým prirodzeným spôsobom.
    Tým chcem povedať, že nie každé dieťa má v sebe takýto nejaký umelecký či pohybový cit. Ja to beriem, že ju tie veci proste bavia, tak ich robí. Talent je bonus, ktorý proste nemá každý a hodnotiť by sa nemal. Hodnotiť by sa malo niečo, čo sa dá naučiť.

    Odpovedz
    31. jan 2019

    Ked je to take prisnejsie v Nemecku, tak Saska mala ake vysvedcenie? Ona je teraz v 6 ci 7?

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @kvietok173 Saška je v šiestej, má štvorku z matiky ale to som čakala, zvyšok 1-2-3 ako čo...ja som spokojná.

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @anjelicek26 a v Nemecku je znamkovanie od 1-6 ? Uprimne sa priznam nevedela som 🙂

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @katrinka8 presne o to ide-o snahu-niekto sa snazi kreslit a nedokaze to,niekto sa snazi naucit vybrane slova a tiez to nedokaze...cokolvek dieta namaluje,ohodnotim kladne,ak nacmara za 3 minuty,ohodnotim horsou znamkou.ak nevie spievat,piesen zarecituje,pripravi prezentaciu o skladatelovi a pod.na telesnej-robi co moze,ok neprezlecie sa do uboru-chyba..prihrat loptu dokaze snad kazdy...snad vsetci maju z vychov 1,horsie znamky maju flakaci..ked sa vychovy neznamkovali,deti kaslali na vsetko,teraz su niektori aspon trochu-aspon z vychov mam dobre znamky...

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @demartka Trochu si ťa dovolím poopraviť, na telesnej, aspoň tak to bývalo za mojich čias, boli pre všetky aktivity tabuľky. Napr. ja keby som sa neviem ako snažila, nevedela som do diaľky skočiť na jednotku alebo 50 m zabehnúť na dvojku, a preto som mala trojku na vysvedčení. Ja si myslím, že telesná by mala byť pohoda, mať pohyb, prísť na iné myšlienky a nie sa báť, že nesplním nejaký limit a známka mi pokazí priemer na vysvedčení.

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @demartka
    @elenka74 - tiež si presne myslím, že na telesnej boli tabuľky výkonov (tak sa to asi odborne nevolalo, ale podľa nich sa hodnotilo). Do úboru sa prezlečú všetci, či sa im tá telesná páči alebo nie.
    Plus, ako má učiteľ posúdiť, či dieťa niečo "len načmáralo", alebo to je proste jeho schopnosť, že to inak nevie? Ak niekto proste niečo nevie, tak môže aj 45 minút robiť, a nebude to lepšie ako keď to robí tie 3 minúty.
    Plus, na tej hudobnej by si mali deti pestovať vzťah k hudbe, k umeniu a nie robiť projekty (minimálne prvý stupeň teda). Nech im rozdajú jednoduché nástroje, triangel, paličky a pod. Alebo sa oboznámiť s rôznymi nástrojmi, vyskúšať si ich a tak.
    Z výchov veru zrejme všetci 1 nemajú. A aký zmysel má ohodnotiť všetkých 1, radšej nech ich teda "ohodnotia" buď slovne alebo vôbec. Príde mi zvláštne hodnotiť snahu známkou. radšej tie deti nejak pochváliť, motivovať, nech sa sami chcú hýbať, ísť s nimi sem-tam do galérie, na výstavu, im urobiť výstavu ich diel (nech sú akékoľvek), ako normálna "veľkáčska" výstava s vernisážou, zobrať ich na nejaký koncert (nemusí byť výchovný, stačilo by zapojiť umelecké školy). Podľa mňa tie výchovy vôbec nevyužívajú svoj potenciál.

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @elenka74
    @katrinka8 ucitel musi dodrziavat osnovy,dieta ich musi zvladnut...a teda nie,nie vsetci su ochotni priniest si ubor,ani pomocky na vytvarnu...problem je inde...je umenim ucitela,aby deti motivoval tak,aby chceli nieco robit...viete,aky je pre dieta vystupit pred tabulu a spievat,prezentovat?aj to sa musi naucit...a ked ucim vytvarnu a moja motivacia trva dlhsie ako praca dietata,viem posudit,ci sa snazilo a ci to odflaklo..vystavy a koncerty-mozno v meste,dedinske skoly =problem s dopravou,rodicia nezaplatia cestu a vstup napr.ja mojim osmakom hovorim,ze vytvarnu maju za odmenu,aby si oddychli a zrelaxovali a veru zvyknu hundrat,ze naco im to v zivote bude...pri vybere volitelneho predmetu si ziaci vybrali nemcinu-prepadaju z nej,lebo to sa ucit nebudu,no na remesla si treba nosit pomocky,pracovat a to robit nechcu,radsej 5 z nemciny...
    A este-nikde nie je napisane,ze ucitel ma hodnotit napr.kotul.ak uzna za vhodne,ze ohodnoti hod na kos alebo cvicenie so svihadlom-to,co dietatu ide,moze to urobit....tabulky sme mali v minulosti-ja som mala 4 z kotulu vpred do rozkrocna a potom som studovala ucitelstvo a telesnu som zvladla na 1...okrem plavania na cas...z toho som dostala 3....netreba robit halo,nevies pisat diktaty,snazis sa,ok,vies pekne prednasat alebo rysovat...kazdy dokaze nieco,len to treba najst...a znamky nie su vsetko...lepsie sa uplatnia ti,co maju napr.3 ako jednotkari...

    Odpovedz
    31. jan 2019

    suhalsim s tym ze znamky nerobia lepsiu buducnost detom ale je pravdou ze je to vyhoda sa dostat aspon na SK na lepsiu skolu ale vsetko jedno lebo pracovnych moznosti ziskat bez znamosti alebo praxe na Slovensku je oproti inym statom stale malo ☹

    Odpovedz
    31. jan 2019

    v ktorej triede je syn? moj vcera doniesol vysvedcenie a sice som cakala aspon trochu podobne tomu co maju na sk....ale mali skor take co si sam vyplnil 😀 ale moj je prvak tak by ma zaujimalo od ktorej triedy uz znamkuju

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @mirka0703 je tretiak, prvý krát mal znamky

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @anjelicek26 tak dobre vediet co nas caka...takze prvy a druhy rocnik sa nebudeme aspon stresovat co donesie domov 😀 dakujem

    Odpovedz
    31. jan 2019

    @mirka0703 u nas ( Hessen) maju na statnych skolach vysvedcenia od 2 triedy... v prvej len pisomne hodnotenie...

    Odpovedz
    1. feb 2019

    @gala79 ja som niedersachsen, tak to bude asi podobne ako @anjelicek26 pise 😀

    Odpovedz
    1. feb 2019

    @mirka0703 áno vy ste u nás😘

    Odpovedz
    1. feb 2019

    @mirka0703 u nas bezi prave diskusia zrusit znamky na ZS a nahradit to pisomnym hodnotenim... ale to este potrva lebo ze len 30 skol/ rok ma prejst na novy system ... tak to jedine, ze by som este s produkciou deti pokracovala aby to niekto mohol zazit 🙂 mojmu strvrtakovy to uz npomoze 🙂

    Odpovedz
    1. feb 2019

    @gala79 -. aj v našej SK škole to tak máme - v prvej triede slovné hodnotenie, potom od druhej už známky.

    Odpovedz
    1. feb 2019

    @anjelicek26 áno na SK je kult známok, neviem prečo je to tak nastavené. Na základnej škole rodičia deti tlačia do dobrých známok aj kvôli tomu, že na gymnázium alebo strednú školu sa robia prijímačky ale body sa prideľujú aj za známky. Na dobré školy je pretlak, často sa tam pre nedostatok miesta nedostanú ani deti čo splnili podmienky a preto povedzme jedna alebo dve dvojky na vysvedčení ti už môžu spôsobiť to, že idú body dole a šanca sa znižuje. Celé je to tak choro nastavené. Viem, že v zahraničí, aspoň čo som počula sa prijímačky na strednú nerobia, školy si vyberú žiakov na základe ich hodnotenia zo základky. Ako to budeš robiť napr. u Sašky, keď má povedzme priemerné známky, nebudeš ju tlačiť na nejaké vychytené gymnázium, že? Ja moje deti nechám nech sa rozhodnú, jedno je študijný typ a druhé menej, budem rešpektovať ich rozhodnutie, nebudem ich tlačiť za každú cenu tam kde to nemá perspektívu.

    Odpovedz
    5. feb 2019

    @namornicka u nás rozhodnú rodičia na ktorú školu dieťa pôjde. Na gymnáziu je Saska už dva roky, na veľmi dobrom. Veľa detí už vyradili, lebo to proste nezvládli a prešli na inú školu. U nás pretlak nie je, v podstate vytvoria toľko miest, koľko detí sa prihlási, aspoň posledné roky to tak bolo.

    Odpovedz
    5. feb 2019