icon

Maminky starsich deti - kedy ste PRESTALI - davat detom vreckove? Dcera ma brigadu u mna vo firme, dlhodobo po 2h denne (z domu), nahadzuje nejake udaje do systemu... ci tie peniaze z brigady maju deti ako bonus a vreckove dostavaju nadalej, alebo nie (?)

avatar

Ja som dostavala, kym som studovala, este aj dospela na vyske, co som si zarobila, bolo extra, brigadovala som od 15tich.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

pokial nemali trvalu pracu a nebyvali mimo domu. Co si zarobili na brigadach mali extra pre seba svoj bonus.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Syn brigadoval u nas vo firme od 16, potom sme mu uz nedavali vreckove. Veci typu kavu, kino, bagetu, atd si kupoval zo svojich. Veci typu oblecenie, obuv, atd sme kupovali. Doteraz to tak funguje. Brigaduje okolo 80 hodin mesacne, ale odklada si na auto, byt... Tento mesiac som platila napr zubara, sosovky, pred vianocami viac oblecka... Takze nedavam vreckove, vacsie veci vzdy pride s blockom a bez komentara zaplatim... Kedze nekupuje somariny. Napr mobil si polku plati sam a polku ja, to by som nekupovala modely, ake si vyberie

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@oriesocek
@0silvia0
@lucyliu co sa tyka oblecenia, mobil, permanentku na autobus, stravu, to ma vsetko hradene... lebo ked to zratam ma 50e mesacne vreckove - ale teda teraz nieco cez 500e brigadu, ci jej to fakt treba 😅 Ale asi necham tak a dostavaju vsetci vrecove rovnako nadalej..

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@anjelicek26 ja som v tomto bola stedra, ved si moze na nieco setrit. Urcite je rozumna a vsetko nerozhadze.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

U nas je to tak ze syn brigaduje kupi si co potrebuje ale nezarobi vela tak si obcas vypyta tak mu dame mesacnik mu platime my momentalne si setri na vodicak

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@0silvia0 to je tiez pravda 👍 Ona si dost setri, chcu ist v lete s babami na kratku dovolenku len ony styri a chce si to zaplatit sama.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Obidve dcéry študujú, tak dostávajú vreckové + im platím mobily a oblečenie ako kedy. Z brigád majú peniaze navyše. Ale viem, že nerozhadzujú zbytočne. Skôr si šetria.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Och, to je perfetkna práca, za 500€ mesačne, to by som sama brala 😋

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

tak ak jej platis 500e mesacne za dvojhodinovu vypomoc denne, tak vreckove uz fakt nepotrebuje.. pochybujem, ze by si takto zarobila na inej beznej brigade.. ci som mimo?

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@mooonika1975
@reanda baby tu v nemecku je to minimalka fakt😅 Minijob 🙂 Ale ano vzhladom na to, ze pracuje z domu a len nahadzuje udaje, je to fakt "easy going", maminka vo firme vybavila job... ale tak ked sa da, preco nie, robi na inom oddeleni ako ja, aby sme ostali fer 😅

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@anjelicek26 tak to by som teda aj aj chcela taky job 🙂
ale to vreckove by som uz aj tak nedavala.. vreckove beriem ako peniaze pre dieta, ktore nema inu moznost sa k peniazom dostat.. ona uz inu moznost ma, tak naco vreckove.. ano, moze to by demotivujuce, ze si dieta moze povedat, naco pojdem brigadovat, ked potom pridem o vreckove zadarmo, ale tak 50versus500e je dost dobra motivacia, si myslim 🙂

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@reanda nie si mimo, ja mám v školstve toľko za viac sko pól mesiaca za klasicky pracovný cas

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@mooonika1975 mna pobavilo, ze jej na personalnom dali normalne aj platenu dovolenku pri tych mini hodinach denne 😅 Ale tak dobre pre nu.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Neprestala..lebo argumenrovala (dcera ma 18 a uz par rokov chodi babysittovat) ze brat (14 r)stale dostava a je to nefer..prestanem ked uz nebude chodit so skoly (rozumej Gymnasium)..tych par Euro za mesiac ma este nezabije..

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Podla mna zavisi od toho, ci je ta brigada docasna alebo to ma "na dlhu dobu". Ak to druhe, vreckove by som uz nedavala. Ak je to docasne/obcasne - v tom pripade by som davala vreckove aj nadalej

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

my davame este maturantke, aj ked brigaduje. zarobi okolo 160-200 mesacne a viac ani nestiha, ma dost ucenia na gymnaziu plus sa pripravuje na certifikat z aj na studium v zahranici.
tu na sk je to tak casto nastavene, ze je danova ulava na studenta do ciastky 200 eur, takze mnohi zamestnavatelia tak na brigadu prijmu aj viac studentov na jedno miesto, aj kebz to stihal mensi pocet ludi, a kazdeho volaju na smenu len 1-2x do tyzdna, aby neplatili ziadne odvody za neho - lebo sa jednotlivy zarobok zmensti kazdemu do tych 200 eur.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

dcera si z toho kupuje nieco navyse - knihy, cestovanie, dokonca si dala take mini inv. sporenie, a odklada si aj nieco na studium. Inak ako tu spominali oblecenie, dopravu do skoly, stravu atd. jej kupujeme. Miesto stuzkovej bola na vylete, aj to sme uhradili.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

*odvodova ulava, som chcela napisat

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@anjelicek26

od 16 rokov som mala brigady, nasi mi nedavali ziadne vreckove, zarabala som lepsie nez teraz. 🙄..a lepsie nez oni vela x.
a samozrejme ze som mala vsetko doma zadarmo, podotykam. all inclusive.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@blondiee83 ma to dlhodobe urcite, ako dlho teda bude chciet. Moze aj navysit hodiny, ale to by uz musela platit zdravotku, odvody sama, to je hodne komplikovane uz kym chodi do skoly...

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Ja robím papierovú robotu popri práci na dvojhodinový uvazok za 150 eur mesačne uz 12 rokov .... nezávidím iba konštatujem ten rozdiel v mzde 😭

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Toto mi pride ako uplne chvastanie sa… podla Tvojich prispevkov mas dokonaly prehlad o diani na SR, napriek tomu, ze tu nezijes… Cize ak vies do 5 naratat, musis vediet, ze z 500 eur tu ziju mnohe rodiny… A Ty sa spytas, ci este k tomu mas davat vreckove…

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@pallacinka29 vidis niekde hore v otázke niečo iného ako to, či rodičia davaju-nedavaju zarábajúcim študujúcim deťom vreckové alebo nie? Ja som v jej veku zarábala popri skole tiež veľmi slušne...

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Vybavila si jej pracu = moznost zarobit viac ako 50e, naco este dalsie vreckove? Snad sa nebude porovnavat s malymi surodencami,kt.robit este nemozu.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@katka2510 takáto práca sa ako hľadá? To by som brala

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@anjelicek26 mohla by si pre upresnenie uvadzat v niektorych prispevoch aj kde zijes. Lebo obcas si aj ja vsimam, ze nahodis nejaku otazku a temu. ludia to vezmu na slovenske pomery, cuduju sa niektorym faktom. A ty az dodatocne povies ...ale ja zijem v Nemecku.
jasne, ze niekde je to irelevantne, ale niekedy ak nespomenies realie, debata sa potom posuva inym smerom.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Ja by som davala vreckove s tym, ze z brigády si moze odkladat na VŠ studium atd. Super brigadu si jej vybavila a tie odlozene peniaze sa jej zidu na štart do zivota ked sa bude osamostatnovat.

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

Ja som nikdy vreckové nedostávala 🙈🙈🤣🤣

Odpovedz
1. feb 2024
avatar

@anjelicek26 Daj jej ich, veď si ich zarobila. To ako keby tebe šéf povie , že tvoj muž zarobí veľa peňazí , tak ty odrob, ale plat ti netreba 😂 ak má normálne zmluvu, tak kam by išli tie peniaze? Tebe, alebo by si ich nechala firma a nevyplatila jej mzdu ?
Určite by aj odpadla od šťastia. Ja som tiež brigádovala, kúpila si za peniažky šaty, topánky a kabát na stužkovú, a mobil. A nebolo väčšej radosti že si môžem niečo kúpiť "zo svojho".
A vreckové by som jej tiež nechala, veď je stále tvoja dcéra a ešte študuje. Teda podľa toho, koľko dostáva. Ak nejakých 200€/mes, tak by som jej to znížila, keďže už pracuje.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@monicatko20 ved ja tiez nie, prve peniaze v rukach som mala s prvej brigady... vlastne odkedy sa dalo som vzdy pracovala, nasi toto mali tazko na haku...

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@pallacinka29 V Nemecku asi nie je Modry koník, alebo podobná diskusná stránka 🙂 Súhlasím, že so Slovákmi sa radiť o tom, či k 500 eur "platu" mám dávať aj vreckové, plus dieťa býva doma, má navarené, nakúpené...je trošku provokácia, priznajme si. Aj keď občas už neviem, aj Slovenky tu píšu, že 2 tisíc mesačne by im bolo málo, takže už ťažko povedať, čomu sa tu dá veriť 🙂

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@vespertine ale hlavne, ze bude riesit ako sme vsetky sproste, ze si nevieme najst pracu...😆😆😆 vidim, ze aj v Nemecku sa hlada po znamosti...mat tak znamosti 🙄

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@vespertine ja som sa nepytala na vysku, ale ci ano-nie... kto nechcel odpovedat, nemusel scrollovat komenty, to je potom taky samonasieraci princip a pritom ver mi to tak vobec myslene ako provokacia nebolo. Len som chcela povedat, ze ta suma by jej mala bohate stacit aj bez vreckoveho...
@owecka kde som ti prosim ta pisala, ze si sprosta najst si pracu 🙄 Neviem, aku pracu maju ostatne 17 rocne deti pred maturitou, ale vela ich asi nie je, ktore to stihaju...viac ako 2h denne sa pocas tyzdna neda a som rada, ze nasa firma ma aj taketo moznosti... doteraz chodievala strazit takmer kazdy vikend deti jednej lekarke (takze ziaden flakac nie je tak ako tak), ale je to cez cele mesto a nemala uz prakticky ziaden volny cas... som rada, ze moze robit nieco "vhodnejsie". Ako mozes porovnavat dieta, co este chodi do skoly a jeho brigadu spolu s hladanim normalnej prace, ved tam je uplne ine casove obmedzenie a moznosti... porovnavas neporovnatelne a zbytocne...

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@anjelicek26 vies co, neries to a ani nevysvetluj. Kto chce, pochopi, kto nie, riesi hluposti. Ja by som vreckove davala - samizda si spominala okolo 50Eur. Ako vravis, ona si z tej brigady setri, chce ist na dovolenku, a akoze ked je moznost u vas v robote taku brigadu vybavit, jasne, ze to treba vyuzit (teda ja by som to hned vyuzila, znamost-neznamost). Ine by bolo, keby to rozflakala a peniaze by jej nestacili aj tak. O chvilu pojde na univerzitu, bude mat nieco nasetrene, a ci uz ostane doma alebo pojde niekam na intrak alebo podnajom, peniazky sa zidu. Moja ma 15, chodieva 2x tyzdenne hodku pomahat jednemu tretiakovi s ulohami a 1-2 do mesiaca vecer na 3-4 hodky babysitting, tiez k susedom. Za hodku ma vzdy 7eur (tiez sme v Nemecku), takze k vreckovemu si tiez pekne prilepsi.Nie je to tak vela, ako ma Saska, ale ver, ze keby sa nieco take pritrafi, isto by som jej to dopriala. Z tych penazi si potom kupuje veci, ktore nie su nevyhnutne, ale chce ich - knihy, vlnu, farby, veci v sekaci. Nepyta vsetko od nas. A dalsia vec, ked jej mladsi brat vidi, ze si vie privyrobit, chce brigadu uz aj on. Vreckove by som ale kazdopadne nechala 🙂

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@owecka
@vespertine ona ma potrebu sa furt chvalit so vsetkym, vo vsetkom je furt lepsia a furt musi porovnavat 🤣🤣 vsak mohla kludne napisat, ze dcera ma brigadu, ale nie treba napisat k tomu aj kolko hodin denne robi a za aku sumu, vsak nech jej kazdy zavidi 😄😄😄😄😄

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@danka.k ked už citas kommentare, tak prosím nepreskakuj Info,ze to je to minimálka zo zakona, menej jej platit nemozu. A miesto fantázie o závisti skus nabudúce odpovedať na otázku alebo to cele,ked ta to irituje,preskoč...

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@owecka ano vola sa to u nas Vitamin B (odvodene od Beziehung=vztah)....a take nieco predsa exisuje v celom svete..vola sa to Networking....hladam novu pracu? Ano jasne rozhodim "siete" a necakam ze za mnou niekto pobezi a ponukne my nejaku top pracu....Fakt netusim kde je problem...len kvoli tomu ze uviedla sumu za brigadu !? 🧐

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@anjelicek26 osobne nie,zarobí si brigadov dosť čiže určite nie. Brať má 18r brigaduje a zarobí tak možno tých 200€ a to nemá na 2hodky denne.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@pallacinka29 Mas pravdu vtom,ze je velke zavadzanie ,ak niekto neuvedie, vakej krajine tie finacie za pracu/brigadu/ obdrzi...Este aj zivot v ch a de je rozdiel z hladiska prijmov a mim prijmov a nakladov..Nieto este sk a de....
Cize v de je to tzv.minim job... je ale minamalka.... ta je 12,41 eur za hodinu...zalezi od poctu hodin....
Takze z toho by slecna samostatne zit nemohla...... ak by mala zit z mini job vzhladom na ziv.naklady.....cize platit najom,energie, strravu ,jej privatne potreby a cestovanie do skoly apod.....
Ale to neuvadzani faktov casto sposobuje, ze moho uzivateliek tu potom nadobudne dojem o vys ziv.urovni uzivatelky a jej rodiny....
Vies, na net s sa da napisat cokolvek tak,aby to vyznelo priaznivo..
Takze asi tak treba brat iste info na nete.....

@anjelicek26 kedze pracuje v mini job, a ma postarane /je uz o par malo mesiacov dospela/ o obytovanie,stravu,oblecenie,je zaluby po skole, takze straca vyznam davat jej vreckove.. Iba ak formou investovania ,nie nabezne minanie..... Cize odkaldat ainvetovat tiez...... ak to este nevie,tak tym skor ziadne vrecove naviac. Tu sumu jej radsej iinvestujte vy zatial niekde..
My sme dcer davali vrecokove v mladsom veku. Ako vela rodicov.. A ,cast bola jej vlastnych financiii s divident ci iinych fin.operacii,ktre sme pre nu uskutocnovali. Aby poznala hodnotu penazi a vedela , co to obnasa......teraz je na VS anebruigaduje.. zacne az po 2 semestri aby sa otukala v branzi..kedze jeeste neplnoleta... .... . A pod nasim dozorom si spravuje svoje financie.. len nie zo zvereneckeho fondu..Tiez ma vsetko samozrejme nami hradene....
Takze ak si vasa dcera setri na dovolenku,je to nanej.Bude uz dospela a so svojimi finnanciami si moze nakladat ako chce.. ale neskodilo by mozno,aby vedela cast investovat asetrit..... sama si bud eza to niest zodpovednost.Ak vsetko utrati na vylety, nebude mat na ine veci......

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@f333 no presne to su uplne odlisne hodinove sadzby,
Moja dcera brigaduje na SK, a ked v lete na medzinar. workcampe spomenula mladezi /vacsinou zo zap. europy - camp sa konal vo Fr, ale bola rok predtym aj v Nemecku/ ze kolko ma ona hod. sadzbu tu na slovensku...tak tie decka len otvarali usta, a boli prekvapeni ze niekto je ochotny pracovat za 4-5 eur, lebo tu sa bezne tolko dava brigadnikom za nekvalifik. pracu typu obsluha v kaviarni.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@anjelicek26 Inak ma napadlo, mimo temy, ak chce Saska v lete cestovat, mohla by vyuzit ten program "Discover EU" , je to urcene pre cestovanie zadarmo po celej europe, ale len vlakom, pre mladez medzi 18-19 rokom. Je to na cely rok , nie len na prazdniny. Moja to vyuzila a cestovala zo slovenska do spanielska za kamaratkou a nazad. Treba sa prihlasit a prestudovat si podmienky.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@vespertine V de si ludia viac chrania sukromie.. Teda Nemci........ Pretoze cim si majetnejsia,tim si viac chranis sukromie aj bvzhladom na to, co vlastis a pre tvoju bezpecnost...... finacnu aj inu.
Takze nepoznam taku stranku ako MK na sk.ale to neznamena, ze aj na Mk kazdy odhaluje svoje sukromie,dava fota ci deti ci inerieru a podreco by to niekto majetny robil? A na sk je dost majetnych ludi,ktori vporvnani napr..s nizsou str.triedou vde su omnoho majetnejsi na sk...
@negymama ano,.vidis to je rpne ten problem ,ze ludiasutaktouvadzani do omylu,zetiefinancie cosuuvadzane tu ajauorkou vde ,pr emnohosk uzivateliek vysoka suma.ale v devzhladom na naklady to je priemer ci podpriemer ....
Ak by danaslkecna mala prtit najom,tak jej na to nebude stacit ani tych 500eur.....ak neche zit niekde naozaj v gete ...
Casto vidiam pri kase v supermarkete oznym,ze primu prcovniucku na ten 500eur minijob...... vykladamie tovaru apod...
Ale jeto len minijob.. finance na prilepsenie ... z toho s a neda v d evyzit...
No ak niekto dava vrckove/neviemkolko dava zakaldatelka debaty/ tak u skoro despelej zeny ako je jej slecna nemoze dat 30 eur... co by si za to kupila na mesiac?
takto to trba brat...
AK pracauje slecna,to znamena,ze jej nestaci to vreckove ,co je davaju rodicia.....citala som,ze aj babysitting uz robila.... Co je napr.normalne v USA u studentiek na st.skole...a aj u deti so strednej vrstvy.tej nizsej sle skor....
V de to tak casto nevidam... aspon v okruhu ,kde zijem ja .....

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@f333 ja to neriesim cez vrstvy obyvatelstva.
Moja dcera bz napr. deti neopatrovala, lebo k tomu nema vztah. A zase niekoho to bavi a nerobi to len pre zarobok, ale trebars v ramci susedskej vypomoci s tym, ze mu ti ludia zaplatia.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@f333 ale v kazdom pripade sa zhodneme na tom, ze vreckove pre brigadujuceho studenta treba posudzovat aj z hladiska vysky zarobku a nakladov v danej lokalite ci krajine. A moznostiam rodicov.
a treba si poznat dieta, ja svojej dcere nechavam vreckove aj ked brigaduje. Lebo viem, ze ona nie je marnotratna, kupi si max nejaku knihu navyse. zvysok si odklada na studium na VS a nejaku malu ciastku si dava na fin. investovanie - to som jej ja navrhla, aby s tym zacala uz od prveho zarobku.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@anjelicek26 ano viem, ze je to minimálka. Ale z tvojej strany je to chvalenie sa kolko zarobi za par hodin denne a na svk je to zial zárobok mnohych zien. Proste keby si nemala potrebu sa chvalit, sumu nenapises.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@danka.k aké chvalenie? Informácia o výške platu je v súvislosti s otázkou úplne na mieste. Ona nemôže za to, že niektoré slovenské ženy zarábajú rovnakú sumu.
Má šikovné deti, ktorým je zarábanie si popri vreckovom normálne a za to, že ich mama tak vychovala ju treba pochváliť a nie zhejtovat. Čo má ona spoločné s výškou minimálnej mzdy na Slovensku?

@anjelicek26 Marti, ja by som jej ponechala to vreckové na tvojom mieste. Môže si odkladať na ten výlet s dievčatami, na dovolenke sa viac peňazí vždy zíde.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@raffaella to nie je len o tomto statuse.

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

Naša dostáva vreckové plus brigaduje ale mobil oblečenie všetko do školy čo treba kupujeme samozrejme my ona má peniaze na svoje minacky keď ide do mesta s kamoškami sem tam si niečo kúpi na seba a aj si odkladá ....

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

Kočky, a naco teda citate jej prispevky, ked vam tak kolu oci a ked sa podla vas v nich len chvali? Sak tak necitajte a hotovo. Akoze ma sa hanbit za to, ako si zije? Niektore tu mate fakt komplet prehlad ( ako sa „v kazdom prispevku chvali“, a podobne), ale napriek tomu vas tie prispevky zaujimaju a just musite hodit ustipacny koment. 🙄

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@maculik tak vieš, závisť nepustí, musia mať "prehľad" o Marte 😅

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

@raffaella my by sme o nej prehľad ani nemali ale ona je vsade 😆😆😆😆😆😆😆😆😆 ja sa dakedy bojim ze mi z chladnicky vyskoci 🤣🤣🤣 toto ber ako vtip bez urazky 😉😉😉😉😉

Odpovedz
2. feb 2024
avatar

Nooo ja som osobne ako dieta v živote vreckové nedostavala.. a nie neberem to že iná doba! Som za to maximálne vďačná lebo už v 14tich som si našla brigádu a z prvých zarobených peňazí som si sama kúpila notebook a tešilo má to neskutocne. Napríklad nepotrebovala som si v škole v bufete kupovať somariny, desiatu a sladkosť som mala vždy z domu. Dedo a babka mi davali na sviatky €, ktoré boli u mamy odložené aby som to neminula na blbosti. A sem-tam keď som povedala, že idem na kofolu alebo chcem nanuk v lete tak mi dali z tých peňazí od deda a babky 10-20korun. Najlepšie čo mohli spraviť. Stále som brigádovala, aj 3 brigády naraz, snazila som sa zarobiť si a šetriť si, nikdy som neminula na hluposti a Po skončení výšky som si kúpila ročne paradne auto. Nikdy by som to nedokázala keby mi dávali rodičia € od detstva, lebo by som si ich nevazila.

Odpovedz
3. feb 2024
avatar

Davala by som... nebolo by to fer jej nedavat a ostatnym ano...od nejakeho veku cca druhy stupen napr. po koniec strednej... a potom podla toho kde bude na skole podla mna je ok. Ak na to mate, preco nie. Je sikovna ze chodi na brigadu.

Odpovedz
3. feb 2024
avatar

@negymama ano uplne suhlasim st ym, ze vreckove a jeho vysku treba posudzovat z roznych hladisk. ci uz moznosti rodicov ale aj mentalnej zrelosti deti...Ale ak uz skoro dpospele ci dospele dieta pracuje hoci ajna mini job,ma zaistenu cleu dtarostlivoast o nu od rodicov, tak vrckove podla mna straca opodstatnenie... Pretoze sluzi detom,ktore nezarabaju.,. Je v tom aj vychvny aspekt. Samozrejme zalwezi aj na vyske primu k pomeru vydavkov v tej praci.....
Nas adcera na VS uz nedostava vreckove.Ale istu sumu , pomernu jej potrebam vysokoskolacky.. To budezahrnat aj prispevok na benzin do auta......Nie je ste dospela, nebud ebriugadovat , pojde na staz ,by prenikla hlbsie do pr.praxe ..
Takze kazdy pripad a kazda rodina to ma ine.....takze pausalizovat sa neda....... Ale podla mna ak by zacala pracovat hoci len na mini job,tak vrckove by nedostavala....To uz z principu. Ibaze by sme sadohodli,ze to vreckove bude investovane.. Do drahych komodit ci inych investicii.
My napriklad kupujeme dcere tiez drahe komodity aj za dividendy,co dostava..aj na jej ziadost .
Takze sme spokojni,ze dokaze uz samostatne sa rozhodovat va orientovat so financiach..... lyzovacku s kamoskami teraz sme je zaplatili my ..... Takze kazdy rodina je ina ale iste principy by asi mali zostat rovnake.Naucit deti fin.gramostnosti aj pomocou toho vreckoveho . Ak ale decku skoro dospelemu uz nestaci vreckove,co rodic je ochotny ci schopny davat,tak fakt je namieste potom hoci aj brigada ci mini job ,ak dieta studeje ........Ale potom je otazkou,ako nalozi s tym vreckovym. minie aj spolu s vyplatou a budemat len väcsie vydavky stale ,alebo bude aj odkladat a ucit sa investovat hoci aj len na kratkodobejsie ciele.....

Odpovedz
3. feb 2024
avatar

@raffaella Len problem je vtom,ze v deje ta suma 500eur v porovnani s vydavkamiako by na sk zarabala ani nie 100eur....... o toto ide...... ze je zavadzanie, a tie zen<y co na sk tuto sumu dostanu myslia,ze ako ona moze myt vysoku ziv.uroven z mini jobu Co je zavadzanie......Prtoze ak by z tej sumy mala sit sama, nie ako vreckove ,tak by nevyzila v de.. Ale na sk by sam azena z tej sumy v jej veku vyzila...za garzonku ci ejnoisb.byt by nask /ak tonebud ev Ba/neplatila 500eur... Ale v de ano..... a to nie v Berline pod.mestach v lepsej stvrti samozrejme..... tam by boli ine palky za najom. A kde je otatne. strava,energie..oblecenie.,doprava apod...dan za auto...... .
Takto sa musis na vec pozerat...... Takze je dolezite povedat, o akm state je rec...

Odpovedz
3. feb 2024
avatar

@f333 najväčšia položka je strava, a tá je miestami aj lacnejšia, ako tu, takze prirovnať 500 tam , že je to 100€ u nás , je blbosť .

Odpovedz
3. feb 2024
avatar

@anjelicek26 napises mi prosím ako sa vola taká práca? Kľudne aj nemecky, viem. Normálne idem skúsiť niečo podobne nájsť, lebo v informatike som zdatná, aj webku som si kodovala. Kľudne do ip, ak to nie je tajomstvo. Len sa hodinu už trápim, ze ako by som tu pracú nazvala keby…. ❤️❤️❤️ starší prekladá takto, nadnárodne, ale zastrešuje to česká spoločnosť, ale so zákazníkmi komunikuje on, nedávno s Talianmi .

Odpovedz
4. feb 2024
avatar

@mooonika1975 neviem, či Katka spomína za tu brigádu hrubú alebo čistú mzdu, ale ak by si vedľajší džob brala, obchodné reťazce stále hľadajú asistentov predaja za vyššiu hodinovú mzdu. Plus víkendy príplatok.

Odpovedz
4. feb 2024
avatar

@namornicka nie, ide o prácu ako networking

Odpovedz
4. feb 2024
avatar

@anjelicek26 Ja ti to napíšem z pohľadu mladého človeka, absolventa. Keď som chodila na strednú tak väčšina mojich rovesníkov ktorí mali brigády už vreckové nedostávali. Keď už chodili na brigádu tak im rodičia nedávali. Ale je to každého vec, či dá alebo nedá vreckové. Ja bývam na Slovensku. To sa nedá porovnať s Nemeckom.

Odpovedz
4. feb 2024
avatar

Ukludnite sa, zarobok z minijobu sa rovna slovenskej brigade tak za 4€ v cistom😅 neviem v ktorej casti nemecka zije, my sme zili na severe, 500€ mozno tak pokrylo stravu a tu cestu na brigadu. Ja by som jej vreckove nechala, pokial si to mozete dovolit, preco nie, ostatne deti tiez budu mat moznost brigadovat.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

Nechala by som jej vreckove. (Hlavne ked sa jedna o 50€) To, ze si zaraba je super a podla mna by bolo demotivujuce, ze s prvym zarobkom jej hned zoberem vreckove. Pokial studuje tak ma pravo dostat aj vreckove od rodicov.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@cinamood_ strava v Nemecku je drahšia ? V rámci EU majú rozdielne ceny ? Teda my tu máme maslo za 3,5 a vy za 7a viac ? Či ako ? Vôbec mi nejde teraz o to, čo piše autorka, nech dievča zarobi koľko chce, ale o to, čo pišeš, že je to porovnatelne s brigadou na SR

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@cinamood_ vsak ludia by boli kludni, keby to vedeli od zaciatku 😉

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

Ano minijob ktory je za 500€ mesacne, je v nemecku brigada, a je to cca 40hod. mesacne, co vychadza na tych 12€ na hodinu. Pride mi to porovnatelne s brigadou na slovensku. Co na tom nechapes?? Je to minimalka v nemecku a minimalka na slovensku, za obe si kupis *minimum* v danej krajine.
mimochodom momentalne je strava v nemecku o kusok lacnejsia ako na slovensku 😉 ked si varis doma.
@mooonika1975

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@cinamood_ 12 eur brigada na Slovensku za hodinu? Napiste kde a hned idem...

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@cinamood_ kuštik nechápeš, 500€ mesačne, na SR robim 8 hodin a celý mesiac, toto čo piše autorka je za 2 hodiny denne po dobu 20 dni. Teda, ak ty povieš, že je to porovnateľne, tak nechápava som .... Po prvé, 2 hodiny denne nerobi nikto , zrejme ani v Nemecku, teda za minimálku, kdežto tu , robi aj upratovačka za 500 celý mesiac. Takže tá čo v Nemecku robi 2 hodiny, si nájde ešte také 4 práce a už ma 2000, lebo to za 8 hodin v pohode zvládne, kdežto tu upratovačka alebo brigadnik 8 hodin mu už uplne stači a má 500€.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@mooonika1975 uplny suhlas....

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@mooonika1975 len to by už platila dane a odvody a to je trosku ina kava. Mne tahaju dole doslova polovicu platu na daniach a odvodoch takže je uplne irelevantné,ako 'skvele' to hore vyzerá...to len taka poznámka na okraj..

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@anjelicek26 ale tak dane platia všetci , či nie ? aj odvody a logicky , čim vyšši plat, tym vyššie odvody. Nejde vôbec o to, ona spominala ,že tam máte všetko drahšie, viem si predstaviť, ale ak sa bavime napriklad o strave, ktorá teda z výplaty vezme riadnu časť , tak je rozdiel dostať toľko a toľko . Ok , mne je to jedno, toto sa vôbec netýka toho , čo si pisala, moje decko tiež zaraba popri škole 10€a aj viac na hodinu ma, bez zdanenia dokonca, lebo však študent.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@mooonika1975 ja nemam pocit, ze je tu všetko drahsie... ôk kruzky restika škôlky a vsetky rucne prace od robotnikov - to niekolko nasobne, lebo to stoji personal.. ale energie úplne minimálne... potraviny kvalitnejšie a podla mňa- mame dost lacnejšie....

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@anjelicek26 áno, to pisala ta hore, ale keď si vezmeš, koľko ty máš na osobu na stravu, a to ešte má lacnejšie, tak si vezmi plat 1000€ a 4 ľudi a ak na každého rátaš 200€na mesiac tak potom len 800€ majú na stravu a 200 im ostane na platenie služieb, inkas a ostatných veci. O to ide, že strava je neskutočne drahá v porovnani s platmi. A potom to tak vyzerá, že nakupijú lacno a žiadnu zeleninu a ovocie, lebo to je najdhrahšie.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@poleva ona to myslela tak, ze Nemecka brigada za 12e na hodinu, je vzhladom na ziv. uroven a naklady porovnatelna ako ked u nas brigaduje student za 4-5 eur na hodinu.
I ked...mam neter, ktora studovala v zap. europe, nie v nemecku, hovorila ze aj ked su ziv. naklady vyssie, vyssi prenajom, doprava a podobne, aj tak vo vysledku sa brigada, ale aj praca vseobecne oplati viac tam, ako u nas. Skratka viac ti ostane a celkove mas za tie peniaze vyssiu ziv. uroven u nas.

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@negymama aha chapem😊dakujem za vysvetlenie😊

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

Poraď sa s mužom, vy dvaja sa dohodnite. Nie tu

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

@negymama a presne to vravím , že nie je pravda. Že to keď prerátas, tak vyjde stokrát lepšie tam

Odpovedz
5. feb 2024
avatar

Damy, keed debatujjeme o pomere prijmov a vydavkov na porovnanie ziv.urovne na sk av de, tak to nie je len o potrvinach aich cenach.. Dolezite je to, aka je kupna sila obyvatelov v porvnani s prijmami ...... Co sa tykas potrvin,tak su potrviny apotrviny.. Vde su lacne a drahsie obchody s potravinami....a casto to ovplyvnuje aj ich cenu... Napr.Mäso kvalitne hovvädzie staji v de 100g aj 7 eur....jedne je v dobrom obchde akvalitne.... tiez ryby..... lachs jeden kusok aj 12 eur aj viac.... dobre kogirt ten mensi 0.80 eur....
Pri 6 cennej rodine si spocitajte,kolko na obed potrebujete eur.. ato nemate ste prilohy k tomu.. ani dezert.....a kd emate veceru,ranasjky.. takze aj sa chete rodre strvovat aj vasu rodinu,potrebujete mat isty prijem...
A pus k tomu treba pripocitat energiu ,co spalite pri priparve jedla.... ta nie jetaka lacna v de ako momentalne dotovana na sk....
A ja doteraz som nevedela,ze v obchde v zlacnene ovocie o 17 hod..... Vrewe som si to nevsimla aschvalne by som ani nesla si nicit sobtny vony cas navstevou do obchdu len pre to zlacnenie......inak.kilo parik je neviem teraz 6 ci 7 eur.... naprk.. ke dmate deti,tak kolko vam vydrzi kilo ...
Anehovoriac o tom,ka niekto je alergik ci celiatik... tie sladkosti aj muka a ine potrviny pre nich su naozaj nie lacne.....
a su urcite drahsie ako na sk....
A aj keby sme neporovnavali ine polziky zivotnych nakladov uz, tak ten student,co zarobi n ask 200 eur mesacne na sk a 500eur v de su na tom porovnatelne skupnnou silou , cize stym,co si za svoju placu mozu kupit.......
A o toto ide......
Ako vd etak aj na sk skazdym didtatom s arodine znizuje ziv.urovne,pokil s aim rovnako aj hned nizvysi prijem o to dalsie dieta...
Takze mozete mi verit,ze v de 5 deti u strdnej vrstvy aj keby obaja pracovali ,je naozaj velka zataz financna.....Ak sa o ne chcu dobre postarat po kazdej stranke....

Odpovedz
6. feb 2024
avatar

A az teraz som sio vsimla chybu v uvedeni gramaze mäsa.nie 100g... ale 10 gramov stoji niekdy az 7 eur.... a to uz je potom ina cena pr etaky obed ci veceru pre rodinu.... na niektore z malo vybranych poloziek potravin je nizsia DPH... takze sa niekomu moze zdat,ked nekupuje tie drahsie potraviny bezne,ze v de su potraviny lacne ci lacnejsie ako na sk.Ale to je len iluzia v porovnani s inymi vydavkami,a samozrejme aj danami a odvodmi z prijmov......

Odpovedz
7. feb 2024
avatar

Asi ti nás prípad nepomôže,kým bol na strednej mal vreckové,aj veci sme kupovali. Zo svojich si kupoval tenisky a kopačky za pre mňa nehorázne ceny. Teraz je na vš prvák,cez leto mal dobrú brigádu,zarobil si,to ma rozdelené na mesiace. Už mu vreckové nedávame, platíme všetky výdavky internát, cestovné,jedlo . Aj veci si kupuje sam

Odpovedz
23. feb 2024