icon

Tak a je po štrajku úcitelov.. Hovno dosiahli, akurát čo vy, pracujúci rodičia ste museli pobrať dovolenky, aby mal byť kto s deťmi doma.. Kiežby radšej rodičák zdvihli a najmä DÔCHODCOM, ktorí už niečo pre ten štát urobili.. Bože bože, ja by som politikom dopriala, skúsiť aspoň mesiac z 200€ dieťa nakŕmiť, ošatiť, kúpiť potrebné pomôcky do školy no a kde ste ešte vy 🙈 celé zle 🙂

avatar

ved idu prazdniny v tedy predsa nebudu strajkovat 😀

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@79viktoria79 no a umrela som 😂😂😂😂 👏👏👏👏

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Trošku rozdiel rodicak a normálny plat.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

každý jeden by si to mal skúsiť,ako je to z 200€ žiť a všetko poplatiť,aby ste sa náhodou neocitli,na ulici,ako bezdomovec,je mi z toho zle

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Tak ale rodicak nema zastupit komplet cely plat

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Rodicovsky prispevok je len Prispevok....hadam sa nema o vas a vase deti starat stat....to nikto nemusel pracovat...a ani sa nijako snazit...ved stat sa postara

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@p4
@moni244
@monika_k
čo také slobodné mamičky? +účty.. o tie sa má kto postarať? Veď vychovávajú ďalšieho budúceho pracujúceho človeka 😉

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 ale aj slobodna mamicka mala partnera, ktory to dieta splodil....ktory by sa mal postarat.....taka mamicka by mohla mat iste privilegia pri praci a nie viac penazi ...moj nazor

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Nikto nekáže pani učitelkám pracovať keď sa im nepáči mzda, mne keď sa nepáčila výplata našla som si lepšie platenú prácu aj keď časovo náročnejšiu

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 u nás sa štrajkuje nadalej,starší syn má len štyri hodiny

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Pamatam napr.dobu ked bol rozdiel v rodicaku.maminy ktore boli v prac.pomere ho mali vyssi, hold p.Tomanova to dala na rovnako...a mna hneva, ze ako som mala nastupit tak mi dalí vypoved, vraj kriza...pridem do roboty a tam 4 nove pracovnicky, mlade aj o 10 rokov a bezdetne a teraz mam problem sa zamestnat uz len ked spomeniem, ze mam 3 rocne dieta! Od marca som len na pridavkoch, len skolka ma stoji 41€

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@wadja rodinné prídavky tiež už dávno nezdvihli, sú to smiešne peniaze

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@darina910 aké smiešne peniaze? Veď to máš na jedny plienky a jedno umelé mlieko na mesiac 😂 .. Strašné 🙈

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 slobodne mamicky by mali mat ine vyhody, nie zvyseny rodicak,

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@moni244 keď povieš, asi to tak bude 😊

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 no to úplne stačí, moja dcéra už plienky nepotrebuje ale zato tri zimné bundy, dvojo čižiem, a ďalej radšej ani nepokračujem

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 ja osobne poznam xy slobodnych mamiciek, ktore vydrankaju od ex tolko penazi, ze do prace nechodia a ani nikdy nepoju....v praci by zarobili menej.a to mi pride mefer

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@monika_k zase moja kamoška 70€ na mesiac od ex.. 😕 Jasne, je to nefer.. No pokial EX chlapovi to vyhovuje, tak mamička može byť len rada.. Asi si vedeli nájsť 😂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@monika_k ja som rada že mi môj ex pošle každý mesiac výživné a určite by som s toho nevyžila🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@monika_k ja zijem s priatelom, otcom maleho ale mam si drankat aj na vlozky? Aj keby sme na papieri nic sa nezmeni :-/ mna se*e princip, niekto nerobi a ani nebude cely zivot a dostane peniaze a ja od 16 makala na brigdach tak na TPP a mam narok na 6 mesiacov par € a tak padla a na uradoc ta odpinkaju.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

O dieťa sa má v prvom rade rodič, nie štát. Štát si ho predsa nespravil.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@wadja ja hovorim o pripadoch ked dvaja neziju spolu a zena cez deti ziskava peniaze od muza...
Ale peniaze take, ze vklude vyzije aj ona z nich aj jej frajeri

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@p4 ano ale potrebuje k tomu nejake prostriedky, aby sa postaral 😉

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 veď dostáva. MD nieje až tak zla a kto si to môže dovoliť, ostane aj na RD. Táto možnosť v iných štátoch nieje, môžeme byť ešte radi.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@p4 suhlasim ale prid na vychod a porovnat "rodic" a "rodic" ktory sa ma postarat! A ja doma niesom dobrovolne nezamestnana, mna vykopli lebo mam dieta a bozechran aby som sla na ocr. A to mi aj veduca flusla do tvare, ze by som ju srala s ocrkami, tak ma radsej odkopli

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@p4 čo človek, to názor.. Rešpektujem 🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 napodobne. 🙂
@wadja áno, žijem v ba a keby to tak nebolo, uznávam, mohlo by sa stať, že svoj názor prehodnotim. 😉

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Myslim si, ze stat vobec nemusi zvysovat ani rodicak, ani pridavky. Keby sa radsej postaral o to aby ludia, ktori chcu robit nasli pracu, aby tato praca bola dobre ohodnotena a rodiny by vyzili z jedneho prijmu slusne, bez pocitania kazdeho jogurtu co kupia, bolo by lepsie. Ale to by sa pani politici museli zaujimat aj o ine veci ako je cifra na ich ucte, kde prelievaju verejne peniaze cez svojich kamaratov, ktori vyhravaju verejne obstaravania.
Keby nebolo tohto prelievania, bolo aj skolstvo na tom lepsie. Lebo penazi je tam dost, len sa prehajdakaju.
Keby sa podporovalo slusne na korektne podnikanie, tak aj roboty by bolo dost, aj penazi v rodinach by bolo dost.
Keby sa nestavali take debiliny ako je Narodny futbalovy stadion ale dialnice, bolo by dost prace aj v hladovych dolinach.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Ja som za lepsie podmienky zamestnavania matiek s detmi, aj napr na skratene uvazky. Nie som za zvysovanie RD. ak zvysovanie, tak MD. O dieta sa ma starat rodic a zabezpecit vhodne podmienky pre neho.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@oriesocek uplny suhlas

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@p4 verim tomu, ze ano... ja som frustrovana z toho ako to tu funguje, clovek chce pracovat a odpinkaju ho ...mna najviac trapi, ze moja praca ma bavila a mala som ju rada a takto som dopadla :-/

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

tiez si myslim ze zvysenie rodicaku situaciu neriesi. Ovela lepsie by bolo, keby sa matky s detmi nemuseli bat ci ich vobec niekto zamestna, ale mali by moznost pracovat aj na skrateny uvazok ako to je v inych statoch a tiez za mzdu, aby si mohli dovolit zaplatit opatrovatelku pre dieta ked s nim nemozu byt...par eur prihodit k rodicaku nikomu nepomoze a zas prihodit par stoviek povedie len k tomu ze nikto uz nebude mat preco ist do prace...

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@wadja inak je smutne, ak zamestnavatel prepusti mamicku s dietatom lebo by bola na OCR. Ja mam super, ze mozem pracovat z domu, ak je mala chora a nemusim byt v praci- samozrejme nie kazda praca to umoznuje.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@oriesocek to je a mam chvile aj po 5 mesiacoch z toho "depku" je mi to luto

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@wadja no, ale to už je otázka nezamestnanosti. Ty sa nespoliehas na sociálne dávky, ale chceš ísť pracovať.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 k tvojmu statusu - som na RD, som učiteľka. To, čo sa štrajkom dosiahlo/nedosiahlo, je jedna vec. Druhá vec je, že učiteľ je s dieťaťom od útleho veku - jasle, škôlka, škola. Je ten, čo učí od základu všetko. Veľakrát veci, ktoré má dávno vedieť z domu. Samozrejme, každý vidí, že učitelia sa teraz verejne postavili a vyjadrili nesúhlas. Ale nikto nedokáže pochopiť, že učiteľ nie je len zamestnanie, ale aj povolanie. Nikdy nebolo docenené, nikdy. Moja mama učila celý život, nikto nevidí prácu učiteľa, ktorú robí navyše. Každý sa pozerá len na to, že máme prázdniny a končíme v škole o 2. To je blbosť. Prázdniny si musíme vykryť každý jeden deň dovolenkou, náhradným, paragrafom... Bez učiteľa nebude ani politik, ani lekár, ani predavačka... Keď sestričky štrajkujú, je to OK, hoci sú ohrozené ľudské životy? Keď štrajkovali pred 4rokmi doktori a môjho otca to stálo život, tiež to bolo OK? Ale učiteľ musí držať hubu a krok, však?

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

Strajkujuci ucitelia sa pokusaju nieco zmenit- nie pre seba, ale pre nase deti. Ja uz mam vacsie deti a ked vidim ako hufne odchadzaju studovat prec, ako klesa kvalita vzdelavania, lebo nikto ucit nechce (resp nemoze si to dovolit),tak mi je do placu. Malo by to trapit vsetkych rodicov, lebo kvalitne vzdelanie je zaklad. Kazdy rodic by mal mat hlavu v smutku z toho, ze v tomto state sa na vychovu dalsej generacie z vysoka s... A kto je sikovny, prchne odtialto, co Slovensku rozhodne nepomoze. Je to beh na dlhe trate a to, ze sa rodicia tesia, ze ich detom nebude poskytnute kvalitnejsie zvdelanie je pre mna sokujuce..
Btw strajk sa prerusil a neskoncil, to je rozdiel. Treba sa upresnit informacie Tiez je nemalo dolezite, ze stafetu nateraz prebrali vysoke skoly, co tiez stoji za zmienku. Mala nadej pre tento nas stat este je 😉

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@verulka ved hovorim ze idu prazdniny ☹ preco nestrajkuju cez prazdniny?aha asi si chu uzivat aj toto je realita nasho skolstva potom to vyzera ako to vyzera ale je to moj nazor nechcem sa hadat

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@verulka Pozor, zase nie je učitel ako učitel. Jedna skupina učitelov je tá, ktorí chcú ozaj niečo naučiť, budujú si u decák rešpekt, aby naozaj zaujali, je to psychicky náročné a preto to u týchto účitelov schvalujem.. Druhá skupina je tá, kde si učitel odrapká svoju tému podĺa osnovy, ostatné ho nezaujíma a má doslova na háku, čo si decká robia..
Áno, viem, učiť dnešnú generáciu nie je jednoduché, ale ak vám má byť zvýšený plat, treba pre to niečo robiť.. Takže neber to tak, že nejsom ZA zvyšenie platov u učitelov.. Som, ale iba u takých, ktorý si svoju prácu vykonávajú podctivo.. A kto berie svoju pracu tak, že "odrapkám to, čo mám a mám fajront, sem tam pripravim posomku" tak sa nehnevaj, ale takí do školstva absolutne nepatria 🙂 .. Na sestričky mám naopak, ťažké srdce.. Ohrozovať ľudské životy, len aby sa im zdvihol plat.. Je aspoň vidno charakter.. čiže iba takýto moj skromný názor 🙈 🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

poctivo*, pisomku*
A ešte som zabudla dodať, že velmi málokedy sa stretnem s príjemnou sestričkou.. Mám dosť negatívnych skúseností, takže o to viac ma to dokáže rozčúliť 🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 ale ti kvalitni ucitelia nebudu ucit za taki plat predsa, ked viem, ze som v niecom dobry, tak chcem byt aj ohodnoteny a im sa viac oplati ist prec alebo robit nieco ine, takze ti logicky ostane ten zvysok, ktory si to bud moze dovolit alebo mu je to jedno. Celkom jednoduche.

@79viktoria79 strajk ma byt o tom, ze si to kompetentni vsimnu a aj pocitia a preto sa citia byt tlaceni do zmeny, ak budu ucitelia strajkovat cez prazdniny ci v noci , tak to bude tak kazdemu jedno 😅

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@domak2 sranda, že tí kvalitný učitelia u nás na obchodke ( konkrétne moja slovenčinárka, pretože to je PANI učitelka) ale aj kopec inych učitelov tam bolo kvalitných a neštrajkovali 😉 a taká učňovka hneď štrajkovala.. (a keďže som sa stretávala s luďmi odtial, vieem akí su tam "kvalitní" ucitelia, keďže som videla aj zopár videí, ako si zobral učitel žiakovu tašku a začal ňou umývať tabulu.. A žiaci všetci do smiechu 🙂 ..
Ale chapem, s učitelom sa ťažko dohádam na tuto tému 😂 Je to moj nazor, ktory mi nevezmeš a takisto rešpektujem tvoj.. veď si sama učitelka, jasne že nebudeš s mojim súhlasiť 🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@79viktoria79 tak konkretne. Ja som bola vcera na rodicku s nasimi straj.ucitelmi,rozhodne to nie je o prazdninach. Su v strajku 3t,resp.budu (ucit sa zacne v pondelok).nekoncia preto,aby si uzili volno pre boha.vies si predstavit kolko roboty ich caka?to,ze vydrzali tak dlho je zazrak.napriek ficovym utokom a klamanim verejnosti(ktora mu to s radostou zozere).napriek strajku u nas komunikovali s deckami,pomahali,maturantom aj deviatakom robili seminare ZADARMO. Nikto za nich neoduci..takze dam ruku do ohna,ze na nasej skole vacsina z nich bude makat,aby dohnali zameskane
@bejulka11 ja nie som ucitel,som len matka 4deti,ktora si vazi ucitelov. Na nasej skole (8r gympel) su skveli ucitelua,dokonca aj chlapi,ale nie nadlho. Ak chceme,aby do skolstva prisli kvalitni ludia,musime ich prilakat na podmienky a to zdaleka nie len platove. Oni nestrajkuju pre seba,ale hlavne pre buducnost. Moja dcera konci a vidim upadok za tie roky. A studovat tu vysku?ani napad. To vsetko ma s tym suvis. Kvalitni ucitelia budu,ak budu podmienky.chciet,aby v tomto bordliku boli najprv kvalitni ucitelia a potom sa poriesia financie,je uplne scestne.funguje to opacne.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 ja som pisala obrazne, nie som ucitelka 😅 Subjektivne nazory a skusenosti su sice pekne, ale tu sa treba divat na skolstvo ako celok a nie na jedneho ucitela. Ziaci teda tiez nie su ziadne neviniatka pokial som ja v obraze.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@domak2 jezis prepac, to je verulka 🙈 😄
Vidíš, zase ja nehovorim iba o jednom učitelovi.. XY videi je po nete, stačí otvoriť youtube ako si decká robia čo chcú zatial čo si učitelka píše po tabuli.. Presne takí si zaslúžia ísť pracovať inde.. Aby si vyšší plat zaslúžili, treba sa tým deckám venovať, zaujať ich a vybudovať pozornosť, ako som sa už vyjadrila.. Presne toto sú tí KVALITNÍ učitelia.. aspoň pre mňa 🙂

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@domak2 zdvihnú platy, a takí "tí fajní" učitelia si povedia: "Jooj ako fajne, XY € mám vo vačku, odrapocem vyložim nohy a mam free, nech si robia čo chcú, oni budú sprostí, ale ja mam zarobené" 😊

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

@bejulka11 ale ja ti presne vravim, ze kvalitny ucitel potrebuje motivaciu a 500-600 eur proste kvalitu nepritiahne, nevravim, ze by nemal byt nejaky system odmien v zavislosti od kvality v vzdelania ale to je o inom. Ak zdihnu platy, tak bude aj vacsia rivalita medzi zaujemcami. Teraz asi staci, ze vydrzis aspon par hodin. Zas si treba povedat, ze aj deti sa spravaju pomaly ako zver a to nema nic s ucitelom, ale s tym, ze casto nemaju zaklady z domu.

Odpovedz
9. feb 2016
avatar

ach jo, tieto vaše niektoré názory... najlepšie komentovať niečo o čom nemáte ani poňatia... ak si všetci učitelia nájdu inú prácu pretože sa im nepáči ich plat, kto bude učiť naše deti??? je smutné, že vysokoškolsky vzdelaný človek poberá za svoji drinu.... áno opakujem drinu!!!!
poberá plat pomaly ako pani predavačka, alebo robotník za pásom ... smutné. A ešte smutnejšie je, keď spoločnosť nechápe, že sa búria, nemali by sme ich zhadzovať, ale naopak podporiť... štrajkujú aj za nás a naše deti... aby sa im lepšie učilo a mali kvalitnejšie vzdelanie... učitelia predsa vychovávajú naše deti, odovzdávajú im poznatky, sú s nimi pomaly viac ako my rodičia, vštepujú im životné hodnoty, učitelia predsa nie sú naši nepriatelia... veď sa spolupodieľajú na tom, aké raz budú naše deti a čo v živote dosiahnu... nechápem túto antipatiu a neúctu spoločnosti voči nim... och smutné, naozaj....

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@p4 bozee prid si to k nam vyskusat na oravu kde ak nerbis 12-tky tak nerobis a nadres 170 hodin za mesiac a daju ti 300€ a este mozes byt rad ze si aspon na dohodu z ktorej nemas do dochodku nic!

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

nech si tie múdre mamičky, ktoré všetko vedia najlepšie, učia svoje detičky doma. Veď teraz počas štrajku sa šli doma zblázniť, bo si so svojimi ratolesťami nevedeli rady! Ako mamičky zhadzujú učiteľov, tak aj decká sa voči nim v škole správajú. Štrajk nie je iba o platoch, štrajk je za lepšie podmienky v školstve.

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

Prosim vas už stačí, nebudem dokola riešiť to isté dookola.. Každy má svoj názor.. Svoj vštiepite jedine luďom bez názoru.. Či je kladný, či záporný..

@anickafer neviem, ty vidíš do cudzích domácností, keď si mamičky nevedeli rady? 🙂 .. Mamičky zhadzujú učitelov? Len sa nelutujte.. nie je mamička ako mamička.. Ja yiež nikoho nezhadzujem.. Veď sú to kvalifikovaní, vysokoškolskí ludia.. Predo mnou rešpekt.. Ale nie každý učitel je dobrým učitelom 😉 ..

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@bejulka11 ty si začala blbým statusom a zrazu to nejdeš riešiť? Nevidím do cudzích domácností, ale aj sa s ľuďmi rozprávam a stretávam. A áno, zhadzujú učiteľov. Viem o veľa prípadoch. Ja si vážim každé jedno povolanie, zamestnanie. Či je to krajčírka, maliar, murár, predavačka, sestrička, lekár, vedec... Každý jeden tu má svoje miesto. Beriem, že každý z nás je len človek a robíme chyby. Tak prečo si stále otierate jazyky o učiteľov? Preto, že konečne nabrali a ozvali sa? Veď bojujú aj za VAŠE deti!!! Pozrite sa, ako sa učí na školách - nie sú učebnice, pomôcky... Aj za to sa bojuje, nie iba za platy!!!

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@veronca00041 sa bavíme o rodičovskom príspevku. Čo s tým má nejaké nadrenie sa v práci? A inak diiiky, Bohom má už dlho nikto nenazval.

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@p4 nepochopis

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@veronca00041 ty si zjavne nepochopila obsah debaty.

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@anickafer po mne sa ocapovať nemusíš, ja len neviem čo chceš ešte na tom riešiť.. čítala sa vštky komentáre? Ak ano, tak si sa mohla dočítať, že som sa nikde nevyjadrila, aby platy nezdvihli.. Iba že by som to dopriala tým "ozajstným" učitelom, toť vše..
A prosim ťa nespominaj pomocky, pretoze ucitelia si iba navymyslaju "to treba, tamto treba, toto treba" rodičia pokupuju a X pomocok sa ani nevyuziva.. napriklad take pracovne zosity z niektorych predmetov atď.. Neni tak davno čo som aj ja študovala, čiže si to pamätám.. Peniaze úplne doluftu... 😉

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@bejulka11 keby boli pomôcky v škole, ktoré deti potrebujú, učitelia ich nekážu platiť deckám, resp. ich rodičom. Veď v školách nie sú obyčajné výkresy a iné základné veci, ktoré tam byť majú. Ja sa na teba neocapujem, len som odpovedala na tvoj e reakcie. Nemôžem? Ak nechceš, zmaž diskusiu. A ak sa ťa to dotýka, prečo začínaš? Mysli si, čo chceš, ale keď svoj názor hodíš na net, rátaj s tým, že ľudia budú reagovať aj proti tvojmu názoru, nie iba tvoj zdieľať. A predstav si, čítala som všetky reakcie.

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@anickafer a prečo sa rodičom káźu kupovať pomôcky, ktoré napr. nepotrebujú? Ja to všetko rešpektujem, viem, že aj moji rodičia kolkokrát darovali papiere do škôl, takisto sa platí dosť vysoké ZRPŠ, z ktorého, bohužial, decká skoro nič nemajú a to je smutné..
Ja nechápem, ty čítaš, čo píšem? Veď každý má názor a ja každý názor rešpektujem.. Nenegujem ani jeden 🙂 Ja som len napísala, že sa tu píše dookola to isté 🙂 Nikde som sa nevyjadrila, že sem ludia nemôžu písať alebo sa vyjadriť.. len že by už stacilo dokola tych istych komentov 🙂 .. Pekný deň ti prajem 🙂

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@bejulka11 áno, čítam, čo píšeš. A prečo kážu kupovať také pomôcky, ktoré nevyužijú, netuším. To sa opýtaj konkrétneho učiteľa, ktorý tak robí. Ja som mojim deťom dala na pomôcky a používajú ich. A čo im ostane, na konci roka si prinesú domov a zas to dáme do ďalšieho ročníka. Aj tebe pekný deň. 🙂

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@anickafer potom si jedna z tých správnych a klobúk dole.. Kiežby bol každý učitel ako ty 😉

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@bejulka11 dík. Ale musím ťa vyviesť z omylu - ja som doma na rodičáku, neučím. Myslela som svoje biologické deti, ktoré nevyužité pomôcky použijú v ďalšom ročníku. 😀

Odpovedz
10. feb 2016
avatar

@anickafer koza som to zle pochopila, resp. prečítala.. Som pochopila že "tvojim deťom" akože školským 😂

Odpovedz
10. feb 2016