23 NEMOCNÍC NA WEBOVÝCH STRÁNKACH UVÁDZA NEPRAVDIVÉ ALEBO ZAVÁDZDAJÚCE INFORMÁCIE O BABY-FRIENDLY INICIATÍVE
    Dnes sme spolu s o. z. Mamila vydali monitorovaciu správu s názvom "Baby-friendly: Na webové stránky nemocníc sa nedá spoľahnúť.
    Iniciatíva nemocníc baby-friendly (BFHI) sa týka dojčenia a predstavuje súhrn vedecky overených postupov a opatrení, ktorých cieľom je vytvoriť v nemocniciach podmienky pre začiatok dojčenia hneď v prvých dňoch po pôrode. Tento program pripravila pre všetky krajiny Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) a zastrešil ho UNICEF. Kritériá BFHI sú definované ako minimálne požiadavky, ktoré by nemocnice mali uplatňovať v oblasti dojčenia a kŕmenia dojčiat a detí. Pre tehotné ženy, ktoré si vyberajú miesto pôrodu, slúži plaketa Nemocnica priateľská k deťom (plaketa BFH) ako jedno z kritérií, na základe ktorých sa rozhodujú pre konkrétnu pôrodnicu, pretože plaketu vnímajú ako záruku, že dostanú pomoc s dojčením.
    👉 Momentálne ani jedna nemocnica na Slovensku nemá plaketu BFH (Nemocnica priateľská k deťom).
    👉 Zistili sme, že 23 nemocníc na svojich webových stránkach uvádza nepravdivú informáciu, že majú plaketu BFH, prípadne zavádzajú, že postupujú v súlade so štandardmi BFHI. Verejnosť je tak uvádzaná do omylu, že nemocnice podporujú dojčenie v súlade s odporúčaniami WHO, a že sa na pomoc s dojčením v nemocniciach môžu ženy po pôrode spoľahnúť. V skutočnosti kvalita poskytovanej starostlivosti v oblasti dojčenia v týchto nemocniciach neprešla riadnou kontrolou a záverečným auditom, takže nevieme, či je poskytovaná v súlade s pravidlami BFHI.
    👉 Je úlohou MZ SR Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky a príslušných samosprávnych krajov, aby vykonávali dohľad nad informáciami týkajúcimi sa kvality, ktoré nemocnice uvádzajú na svojich weboch, a vykonali nápravu.“ hovorí Miroslava Rašmanová, členka Ženských kruhov a spoluautorka monitorovacej správy.
    👉 Z monitoringu vyplynulo, že nemocnice používajú informáciu o vlastníctve plakety Nemocnica priateľská k deťom ako marketingový nástroj. Mnohé o plaketách informujú spôsobom, ktorým sa snažia vzbudiť pocit nadštandardnej služby alebo benefitu. Zaradenie tejto informácie viacerými nemocnicami medzi ocenenia a benefity potvrdzuje predpoklad, že prostredníctvom klamlivých a zavádzajúcich informácií sa nemocnice snažia osloviť budúce rodičky.
    📍 Sledujte náš Facebook dnes večer o 17:30 - k monitorovacej správe spravíme live stream s Miroslavou Rašmanovou zo Ženských kruhov a Andreou Polokovou z o. z. MAMILA.
    https://zenskekruhy.sk/na-webove-stranky-nemocn...