icon

Ahojte priatelia, máme dve deti (5 a 7), pomaly 40-ku na krku a manželka by chcela ešte jedno. Problém je v tom, že ja už sa na tretie necítim. Som rád, že už máme väčšie deti, žiadne plienky, viac času pre seba, vyspíme sa atď. Naše deti milujem, ale po narodení druhého to fakt nebola prechádzka ružovou záhradou a cítim, že sa tým zhoršil aj náš partnerský život. Bolo to pekné, ale náročné. Teraz už sa s nimi konečne dá a ja si to užívam.

Lenže manželka to vidí úplné inak, vraj si tento ich vek už neužíva, strašne túži po bábätku a nenechá si to žiadnym spôsobom vyhovoriť. Ak ja nechcem, podľa jej slov si to chce zariadiť po vlastnej osi. Keď som chcel vedieť, čo to znamená, tak vraj si šetrí na umelé oplodnenie. To mi úplne vybilo poistky.

Milujem ju a veľmi by som chcel, aby bola šťastná, ale na druhú stranu by som išiel zásadným spôsobom sám proti sebe. Bojím sa, či by sa nám v našom veku vôbec narodilo zdravé bábo, bojím sa, že tým utrpia naše deti, na ktoré budeme mať menej času a energie a v neposlednom rade sa bojím toho, že to znova zhorší náš vzťah s manželkou.

Mám teda obrovskú dilemu a rád by som vedel názor nestranných ľudí, či do toho znova ísť alebo jej jednoznačne povedať nie a nechať ju, aby sa s tým vnútorne vysporiadala. Ako ju mám presvedčiť tak, aby s tým bola emocionálne ok a do konca života mi to nevyčítala? Ďakujem za vaše rady a názory.

avatar

A to umelosplodene dieťa bude len jej? Je to sebec, čo ti poviem, ak neberie nič z tvojich názorov a pocitov.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

ja by som na tvojom mieste nevystúpila. manželka pracuje?

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Daj jej prečítať tvoje riadky tu a spolu to preberte ešte raz,ale nie na nete,ale osamote alebo u psychologa.Pretože ak nie ty,tak umelé oplodnenie znamená, že máte aj iné problémy vo vašom vzťahu.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Ja mám 40-ku na krku.. manžel 50-tku ..dve už veľké deti (18 a 10)...už sme mali taký ten svoj kľud..ale vnútorne som nebola ešte úplne rozhodnutá, že by som ďalšie dieťa nechcela...aaa... vyriešilo sa to za nás.. otehotnela som... úplne neplánovane...máme tretie zdravé dievčatko.. neskutočne úžasné, nádherné... veľmi mi to pomohlo oddýchnuť si od práce, užívať si pohodlie domova... manžel ju zbožňuje...už by sme ju nedali...a to sa so mnou ani pomaly nebavil, keď som povedala, že som tehotná...😄...a čo sa stalo?? ukľudnilo to vo mne ten chtíč mať ďalšie dieťa a teraz už na sto percent viem, že ďalšie dieťa už nechcem 😁....
A čo sa týka tvojej manželky, že dieťa z umelého oplodnenia 🙈veď tá myslí len na seba...ty si jej akoby ukradnutý...to musíte prediskutovať obaja..

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

My sme to mali rovnako , ja som chcela tretie , muž ani za svet . Akože keby som na neho veľmi tlačila, určite viem, že by sa mi to podarilo ....ale , mám 2 zdravé deti a nezdá sa mi fér o takejto vážnej veci, rozhodovať , vlastne dupnúť si a hotovo . manželkine správanie je ale že úplne cez čiaru

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@vyrovnanaosoba Snažil som sa jej vysvetliť, že robenie detí je tá príjemnejšia časť celého procesu 🙂

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@mondolina Áno, fulltime, deti sú už v škole a v škôlke.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

no keď vyslovila výkrik o umelom oplodnení, tak to vyzerá byť na začiatok konca u vás dvoch

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@teki1 Navrhol som jej psychologičku, ale zatiaľ som nepochodil, vraj si to premyslí. Tiež to tak cítim ako si napísala.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo No, máš doma sebeckú mrochtu. Čo ti na to povedať. Že umelé oplodnenie...

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

toto máte riešiť vy dvaja a nie zeny na koni. umele oplodnenie si ako predstavuje, ze ta tam privedie na retazi , na odber spermii? či ako?

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo zaujímava je veta,že pôjde si po vlastnej osi. Keď ty jej sperkoe “nedáš” po dobrom tak bude ma akože cudzie od darcu? A od teba bude akože očakávať, keď sa oplodnnie povede, že to dieťa ( nie tvoje) budeš akože s láskou vychovať? Musela som to takto napísať by som sa jej to normalne na tvojom mieste tak opýtala. To akoby mala zatemnenie mysle tou túžbou mám pocit.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@yanielka alebo niekoho cudzieho 😄

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@vyrovnanaosoba ahaaa vidíš!!! bože dobrý, ale teda sranda bokom ved pokial viem papiere treba vypisovat to neni len tak umele oplodnenie....

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@ikuska27 ďakujem za názor. Niekedy si hovorím, že bodaj by sa aj nám nechtiac prihodilo a bolo by po probléme 😅

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Kriste pane toto je ale ze brutal aby Ti zenska zahlasila ze pojde na umele. No nech sa paci ale tak aby bolo dieta a aj cela zodpovednost a starostlivost len na jej. Drzost strasna 😱
Neviem si predstavit mat silou mocou dieta a potom za chvilu keby aj, by Ti vykrikovala ze velmi nepomahas,ze niesi stastny atd. Vsak precoby aj , ked by to malo byt proti tvojej voli.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@0silvia0 súhlasím a beriem to s úplnou vážnosťou

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@yanielka neviem, detailne som to s ňou neriešil, je mi to veľmi nepríjemné

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@astonka ako som písal, vybilo mi to poistky, je to nonsens a neviem, čo si mám pod tým vlastne predstaviť

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo viem, ze takto clovek uvazovat nema a nehcem byt zla, keby nemate deti nepoviem, ale mate a im treba byt este mamou, uvazovala, co ak pridu komplikacie, nieco s nou nieco s dietatom…clovek zazije v zivote vseliake pripady…

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@jeennyv veď práve, už pri druhom sme mali komplikácie, ktoré by som tu nerád riešil. Manželka je v tomto totálna optimistka, nepripúšťa žiadne komplikácie. Pozerá sa na to cez ružové okuliare. Ja som tento raz ten racionálnejší, čo nebýva u nás zvykom.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo sadnite si, dajte si vínko. Porozprávajte sa. Na rovinu jej povedz, že ty ďalšie dieťa nechceš, nemáš energiu na to, a ze keď to urobí aj napriek tomu, že neberie do úvahy tvoje pocity, tak to nie je ani láska.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Je moznost ze uz je tehotna s niekym inym?
Len to chce hodit na teba?
Umele oplodenie asi nebude taka jednoducha zalezitost ako ked si pojde kupit rozky
Je sebecka k tebe a k vasmu vztahu

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

no, umele oplodnenie pokial viem u nas nie je mozne bez ucasti partnera. takze pod umelym asi myslela vsetko co k tomu patri ked sa to deje prirodzene. nechce sa mi verit, ze by jej to za to vsetko stalo.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

tazka situacia, u nas to bolo opacne.
muz ale uznal, on by neprisiel o cas pracu "volnost" stale zhanat strazenie ak chcem niekam ist.
ja som rada ze deti su velke, zijem konecne pre seba, cestujem a nemyslim co na desiatu kedy s nimi k zubarovi krdy na aky kruzok....
a popravde, citim vek, mat v 60-70 20rocneho maturanta a VS by som nechcela.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

co znamena presne, ze si vek vasich deti neuziva? Inac sa im venuje? Stastie v zivote netvori dalsie dieta. Nema nejaky psycho problem? Lebo ta jej reakcia je nezvycajna.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@komplikovana aj mna to napadlo a ked toto tretie pojde do skoly? nebude si ho uzivat kvoli veku?🙈

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Na umelé oplodnenie nepotrebuje žena súhlas partnera,manžela? Takže šetriť moze

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Paroveho terapeuta by som vam odporučila, pripadne si nezáväzne pokecať s psychologom.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Nieje spravne,ze Ta manzelka takto vydiera,pretoze je to citove vydieranie ... ale niekedy tužba po dietati je tak veľka,ze ty ako chlap to nemôzes pochopit... toto si musite poriesit len vy dvaja. Aj keby tu mas tisic nazorov , nijako to nevyrieši Vaš problem.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Ženy tak toto tu mi niečo nehraje už, buď manželka autora videla veľa amerických filmov, že oplodnite ma😀🤦🏼‍♀️ ci pracuje psychika alebo už je zadelane na cesto🤷‍♀️

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Neužíva si ich už keď majú viac rokov. Čo chce tvoja žena rodiť a starať sa o bábätká do prechodu? Lebo aj tie ostatné by raz podrástli. Súhlasím s tebou,tiež by som už ďalšie nechcela a bola rada,že tie dve sú už ako tak samostatné

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo v prvom rade na umele oplodnenie nemoze ist sama, musi mat pri tom partnera...
Co sa tyka tehu, musíte si to vy dvaja vyriesit k spokojnosti oboch...ona ma chspat tvoje argumenty, ale aj ty jej...pisu ti tu ze je sebecka, a ty nie? Lebo to ze ona tuzi po dietati je horsie ako to ze ty chces uz mat vacsi klud?

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo nahodou...nemate 2 chlapcov a netuzi este po dievcatku? To len taky vystrel.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

otázne je či potom budeš vediet uživat rozpadnuty vztah
my máme tri, tretie po 40 a je to najzlatšie ,najzdravšie proste bobášek totálny
ale jedno viem isto to 4 ani za svet už aj keby mi vytetovali A na čelo proste nie
pozri šanca na otehotnenie vekom klesá, možno sa ani nezadarí ..
ona sa ti vzdiali takto ..a umelým sa totálne dorazíte
ono čas na prve,druhe atd dieta nikdy nie je, nikdy nejak nie si pripravený na to
máte krizu zrejme to sa stáva,

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@sara07 tak vy ste na tom podobne ako mi 😊

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@komplikovana no vraj už to nie je ono keď sú deti väčšie a ešte by chcela zažiť ten pocit byť tehotná s vychovávať bábo. Inak sa ale deťom venuje pekne, hlavne čo sa týka povinností. Do nejakých hier s deťmi na druhú stranu nikdy moc nebola.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@mirkaandrej ja sa práve snažím to chápať jej optikou a preto jej v tomto dokážem odpustiť aj citové vydieranie

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@domka222 veď práve, uvedomujem si, že by to bolo len dočasné riešenie a skôr či neskôr by bola znova nespokojná :(

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@rachel36a máš pravdu v tom, že aj aj si do veľkej miery sledujem svoje šťastie, ale pozerám sa pritom aj na racionálne argumenty. Jednak už máme celkom vek, po druhé sú tu malé deti, ktoré tým prídu o náš čas, energiu a lásku a v neposlednom rade mi záleží aj na našom vzťahu, ktorý by tým podľa mňa znova utrpel. Ale sú v tom aj sebecké dôvody, to nepopieram. A nezabudni, že dve deti už máme, kopec ľudí nemá žiadne..

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@nikanemo áno, trafila si

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@sara07 ďakujem aj za tento názor. Veď práve, bojím sa, že sa mi totálne vzdiali a skôr či neskôr sa rozpadne celá rodina. Práve preto to riešim a píšem sem. je mi jasné, že v stávke je budúcnosť nášho vzťahu a tým pádom celej rodiny.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@yanielka riešime to už niekoľko mesiacov, ale nikam sme sa nepohli

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@vyrovnanaosoba už sme to veľakrát spolu riešili pri vínku aj nealku ale nič sme nevyriešili. Ona dobre pozná moje dôvody. Všetko, čo som sem napísal už dávno vie, len sa s tým nedokáže zmieriť. A ja to aj chápem a veľmi rád by som jej vyhovel, len ja sa zas neviem zmieriť s predstavou, že prídem/e o náš súčasný život :(

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo no len možno o ten súčasný život prídeš aj tak, obaja si trváte na svojom a nikto nechce ustúpiť.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo mňa by ani sex nebavil s človekom, čo mi bude vkuse hovoriť o tom, ako veľmi chce dieťa aj napriek tomu, že ja nechcem.
Véd nech si ide na umelé, keď myslí, že je to také jednoduché a hneď jej dajú na výber banky so spermiami, len na ňu čakajú. A neviem síce do akého veku, ale tuším do 38 je to možné, opravte ma, ak sa mýlim.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@vyrovnanaosoba myslim, ze bolo do 39 + musi mat partnera, to nie je take, ze pride z ulice a povie, ze chce umele oplodnenie. Ak uz nesplna vekovu hranicu je samoplatca a teda ak ma manžela musia tam byt spolu.....

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@yanielka a robia vyšetrenia ci sa to dá prirodzene, čo u nich sa dá... Tak jedine znásilnil ho 😄

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

My sme na tom boli podobne...veľmi som.chxela tretie, manžel veľmi nie..po 2 rokoch som ho nejako zlomila..narodilo sa a bábätko..spokojne..usmiate (druhorodene bol strašne náročný)...dnes má 7 a je jeho najväčší maznáčik...
Takže sme obaja šťastní,že som ho.presvedcila.
.pozri si aj na to,ako sa cíti ona...ma posledný rok dva tri na to,aby to.dietatko mat mohla...mne by to ďalšie dieťatko veľmi chybalo

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Myslim,ze ty to mas v hlave poriadne usporiadane.Za mna,hm,manzel druhe dieta ani velmi nechcel,ale tiez som naliehala,ze pri jednom nechcem ostat,ked sa druhy syn narodil ja som mala 35 manzel 38 rokov,akoze preslo uz odvtedy 12 rokov,chlapca by sme nedali za nic na svete,ale bolo to uz narocnejsie ovela ako ked sme boli mladsi.Ono po 40 tke uz tej energie nie je tolko ako ked sme boli mladsi,vstavanie v noci,choroby,a presne ako pises,uz si vo veku ked si rad,ze mate cas na seba a svoje potreby.Tazko radit,ale nedala by som sa na dieta nahovorit,keby som nebola presvedcena,ze to tak necitime obaja.Manzelka uz to zbytocne hroti s tym umelym oplodnenim podla mna.Ty budes mat 55 rokov a budes chodit na rodicko prvakovi na strednej skole.Moj muz sa nato dal,ale kazdy sme iny.Nikdy sme druhe dieta vo vyssom veku nelutovali,brali sme ho ako dar.Tak vsetko dobre prajem,a len spravne rozhodnutie.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@redanna druhé, ale oni už dve majú

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo ja ta chapem, len poukazujem na to ze ako ty nechces, ona chce...to je na komunikaciu medzi vami, nie na MK...

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@vyrovnanaosoba mylis sa...do 39 rokov je to za spoluucasti zdravotnej poisťovne...potom uz len ako samoplatca...ja som bola na IVF posledny krat v 43 rokoch, našťastie konecne uspesne

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

Ja som chcela tiez tretie nastastie aj manzel a ten pocit, ze sme konecne kompletny bol jeden z najkrajsich v zivote. Jasne, ze si clovek robi aj starosti co ak nebude vsetko o.k. kedze tiez druhe tehotenstvo porod a cas potom bol strasne narocny. Ale co ak bude vsetko o.k ,kolko prinesie babätko zas do rodiny. Ako pridu 3 dospele deti s vlastnymi detmi atd.....ono to ma aj tolko pozitiv viac ako negativ.

Odpovedz
21. máj 2024
avatar

@fatheroftwo že chce ešte jedno bábo ja to chápem
inak si uživaš to dieta v 20 ,inak v 30 a uplne inak v 40
ja by som do toho šla ... zase 40 nerob zo seba dedka dobre 😂 aký vek prosím ta,
neviem ja som v najlepšej kondičke práve teraz v 40

Odpovedz
21. máj 2024
avatar
Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@sara07 súhlasím
Veľa ľudí v tejto dobe v 35ke len začína zakladať rodiny...
Neviem,či sa dá túžba po dieťatku vymazať, ja by s si to vycitala dlho pridlho.. my sme traja súrodenci, manžel z piatich.
Sme vďační za veľkú rodinu

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

To je fajn ze Vy by ste chceli ale tu ide o autorove pocity a zivot 😃. Nasilu mat dieta ktore fakt ze nechcem len skrz zenu ktora uz nevie co so sebou je ma mašlu.On ho bude musiet vychovavat a starat sa, nie zeny ktore by do toho sli. Jej chyba male mimino.. to bude tym padom zacarovany kruh, budu mat dalsie a dalsie ... lebo si dupne nohou

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@ivik4 lenže ty nevieš či bude chciet dalšie alebo nie , to je hypoteticky proste ..

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@sara07
Autor vie a nevie uz co robit v tejto situacii. Ja ho plne chapem kedze som na tom rovnako,viem ako priserne by som sa citila keby sa takto ku mne partner sprava ze stoj co stoj dalsie dieta.
To je akoby si ty tuzila po velkej rodine a tvoj muz Ti povie ze maximalne jedno dieta,najlepsie ziadne. K tomu som sa hlavne vyjadrila
K nej, jej chyba male dieta , ci to bude zacarovany kruh uvidi. Aj tak si myslim ze toto nedopadne dobre , skoda keby sa znici skrz toto rodina

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@ivik4 za mna je iné ked chce dieta ona a ked chce on .. kedže ho rodí žena, tam prirodu neobabreš proste , preto sa divím aj ohladne interupcii že to beru ako beru muži a babičiek typu zamborska , je to fakt skutočne tažké lebo hormony a prirody robia svoje
že chce dalšie dieta ja to chápem.. je to krásne obodobie a každé dieta je iné a jedno máš velké už plesne ti dverami druhe sa stále chce mojkat

jedno dieta tak nezataží rodinu a raz vyrastie , väčšia šanca na rozpad je prave ked to dieta nebude,

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@ivik4 lenže..žena ti dieťa vynosi..tehotenstvo aj pôrod pretrpi..len ona..sú to veco ktoré nik za ňu neurobi

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@redanna nerozumiem ako to myslis ?
Co to meni na situacii ze on by mal zit zivot aky nechce len skrz ňu a mat zodpovednost za dalsie dieta na dalsich x rokov ? Aj sa on samozrejme starat fyzicky, financne atd
Ja nepoviem keby nemali ziadne dieta alebo len jedno .
Nieje to naozaj fer voci nemu

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@sara07
@redanna .....možno by už bolo načase prestať brať mužov iba ako darcov spermií a neskôr ako bankomat.Takisto ako žena má právo povedať,že nechce ďalšie deti,ma to isté právo povedať to muž.A nikto nemá právo ich nútiť,aby názor zmenili,alebo aby tie deti mali.
Keby to bolo opačne a v autorovej situácii by bola žena,tak by ste radili úplne inak.Prestanme konečne deliť mužov a ženy podľa toho,ako sa nám to hodi.Muz má v rodine a v plodeni potomkov takú istú váhu,ako zena

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@doriiis uplne suhlasim

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@fatheroftwo ....ja ti fandím.Trvaj na svojom nie,poprípade choď na vazektomiu.Pre istotu.A
Šetriť na umelé oplodnenie môže,ale bez súhlasu manžela ju aj tak nemôže podstúpiť.Takze to je len také citové vydieranie

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@doriiis no jasne...lenže tehotenstvo je vec kde nikdy nebude chlap a žena rovnopravni...nikdy...
To nie je delenie...to je fakt

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@redanna ....áno,to je fakt.Ale stále to nedáva právo ženám nútiť muža mať dieťa,ak ho sám nechce.Muzske nie je také isté nie ako ženské a malo by byť tak isto rešpektovane.Ak toho žena nie je schopná,tak nemôže čakať rešpekt ani ona.

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

Preco sa tu stale riesi tehotenstvo ? Normalne si asi prejdem celu diskusiu zas,lebo nerozumiem😃. Co to ma spolocne s tym ze niekto by mal mat na krku dalsie dieta z donutenia

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@doriiis tak fajn tak nech sa muži začnu tak správať a možno sa to bude brat inak lebo podla toho čo tu čítam im tá uloha vyhovuje

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@doriiis zaujímavé ale ženské nie pri znásilnenii sa nejak vôbec neberie do uvahy a nemá oporu ani v zákone

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@sara07 ešte k tvojmu staršiemu komentáru, kondičku mám aj ja dobrú, hrám hokej 3x do týždňa a do toho cvičím a behám, ale necítim sa na to skôr po psychickej stránke. Čím som starší, tým mám menšiu trpezlivosť a slabšie nervy. Stačí, že mám ťažšie obdobie kvôli robote, dajme tomu ešte choré dieťa (alebo aj dve naraz) a z toho stresu mi prepína, normálne mávam výbuchy hnevu :( Snažím sa teraz byť viac v kľude a nestresovať sa, tak posledné mesiace sa viem ovládať, ale stačilo by málo a zase by som prevrátil stôl v kuchyni. Bolo toho na mňa proste moc a som rád, že mám konečne aký taký kľud.

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

@fatheroftwo čo takto si zobrat raz za čas bicykel alebo batoh a sám sa prevetrat na hory, len sám
to že toho má každy, vyhorenie poznám až moc dobre
hnev je najlepšie vybehat, vyplavat, boxovacie vrece, vysuložit proste dat to preč zo seba
reálne si napíš pre a proti na papier ,
ako to v akom si stave je jedno či budeš mat dve alebo 4 deti , myslím že to v tom nie je
dobre malé dieta je do ktorého veku pre teba teraz to napíšem hrubo ale nenapada ma iné slovo zataž -
a čo si predstavuješ pod pojmom klud vlastne
ja osobne som sa pre dieta po 40 tiež vzdala vela veci ale ako nelutujem ,

Odpovedz
22. máj 2024
avatar

Velky pozor, dieta vo vyssom veku nieje iba o vladani fyzickom. A o tom tu autor pise, ze o 10r bude chciet mat "svoj klud" cas na ine veci ako vylety v ZOO a podobne.
A uz vobec neporovnavajte 40tku a 50+ napriek cviceniu behaniu je to uplne iny level "vladania".

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@natalka13 uprimne stravili sme celý jeden den v zoo v čechách a ten den bol fajn, oddychla som si ale možno preto lebo tam bol iný koncept zoo ako napr na sk
čo je to vlastný klud ? ten si vie človek dopriat kedykolvek v rôznej forme
a teda ako naši rodičia ked mali nás v 20, vnučata dostali v 50 mali aký klud vlastne ?

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@sara07 s tou psychohygienou máš určite pravdu, chcem to zaradiť do programu. Už teraz, keď sú deti väčšie, aj jednodňový sólo výlet do hôr pripadá do úvahy. Veľa vecí by som rád zaradil znova do programu. A to si presne predstavujem pod pojmom svoj kľud, že budeme mať viac času na seba a svoje aktivity, viac romantiky s manželkou, ktorá mi fakt chýba (večný problém so strážením detí nemusím opisovať), menej času stráveného v detských kútikoch, po doktoroch a urgentoch atď. 🤒

Povedzme si úprimne, rodičovstvo je jedna veľká obeta. Čím nechcem povedať, že nerád trávim čas s našimi deťmi, ten mi je extrémne vzácny a snažím sa byť s nimi v rámci možností čo najviac. Som vďačný za to, čo máme. Sme zdraví, máme fajn bývanie, už teraz aj dosť peňazí a mohli by sme si to krásne najbližšie roky užívať. Ja už viac od života nepotrebujem. No a zároveň nechcem riskovať to, čo máme, lebo žijeme v relatívnej harmónii. Aj to platí len dnes. Zajtra môžeme zase skončiť na infekčom ako začiatkom roka.

A potom čo ak bude mať manželka problémové tehotenstvo / komplikovaný pôrod? Čo ak sa nám narodí choré bábo? Čo ak sa znova dostanem do chronického stresu a vrátia sa mi výbuchy hnevu? Z toho mám veľkú hrôzu. Keď som mal 30, tieto veci som neriešil. Už ale viem, čo všetko sa môže skomplikovať a viem aj čo obnáša výchova dieťaťa. Tiež zbožňujem malé deti, sú zlaté, milé a pekne voňajú, ale stojí mi to za tie riziká? Naozaj sa divím, že manželke áno, lebo tie riziká sa týkajú hlavne jej. Na druhú stranu keď má problém ona, má problém celá rodina.

Deti nás stále potrebujú a najbližšie roky sa to podľa mňa nezmení. Možno keď budú mať 10, už nás naozaj nebudú potrebovať, to beriem. O puberte ani nehovorím, to už im budeme úplne ukradnutí. Lenže to je o 5-10 rokov a dovtedy si ten čas s nimi chcem maximálne užiť, venovať sa im, učiť ich, mať na nich čas, energiu a trpezlivosť. Kým o to ešte stoja.

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@fatheroftwo klobúk dole..naozaj krásny postoj chlapa..k rodine...deťom...k životu

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@fatheroftwo tiež sa pridávam k názoru vyššie... máš môj obdiv 🙂 naozaj sa tvoje správy dobre čítajú a vidno , že si správny a rozumný chlap . No treba si znovu sadnúť s manželkou a znova a znova sa o tom rozprávať. Dúfam , že nájdete spoločnú cestu, držím palce 🙂

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@fatheroftwo uprimne najmenenej problémové a najlahší pôrod bo práve ten posledný po 40 takže toto tvoje AK neberiem
háčik je v tom že ste vo veku kedy sa zvyknu manželia odcudiť
však ak máte financie tábory , babky ,opatrovatelku a budeš mat odlačené ty , ona alebo vy spolu
nezabúdaj že u nej začne za chvilu menopauza potichu príde postupne ,
takže nemyslím si že sa ti podarí udržat statu kludu aký ho máš teraz a aký ho chceš mať
ešte jej možnosť nájsť jej zaujímavu prácu alebo nejaký koniček kde proste by neostal priestor pre tretie dieta .. alebo ju zamestnať plnením jej snov , že príde na to že má čas priestor pre seba , no ale to tretie dieta už teda nie

Odpovedz
23. máj 2024
avatar

@sofiakr spätne si prechádzam celú diskusiu a na tvoj príspevok som zabudol odpísať. Pritom ma veľmi ovplyvnil a teda srdečná vďaka a takisto prajem všetko dobré 🍀

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

Naozaj si uvedomely chlap,s rozumnymi nazormi,postojmi .Presne v tejto chvili si to aj ja citam.Neuveritelne,aka telepatia.😊Urcite si dobracisko a skvely otec,dufam,ze najdete kompropis,ale teda kvitujem to,ze mas iny nazor ako manzelka a vies si ho s graciou a nadhladom vyargumentovat.Ano mas pravdu,deti su dar,ale potrebujeme prave pre nich fungovat a byt zdravy,a ked sa nato necitime,netreba to hrotit.😊

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@ivik4 tiež som nezareagoval na tvoje správy, tak by som sa k nim ešte chcel vrátiť. Jednak ďakujem za podporu, je vidno, že sa ťa táto téma osobne dotýka tak ako mňa. Uvedomil som si, že ma doslova urazil jej prístup. Tie plány s umelým oplodnením som musel dosť dlho predýchavať, dotklo sa ma to a sama teraz uznala, že to bolo cez čiaru. Riešili sme to a ospravedlnila sa mi, vraj to nemyslela vážne. Takže v tomto sme sa posunuli. Čo sa týka nátlaku, musím asi uviesť veci na pravú mieru. Manželka je typ ženy, ktorá si necháva skôr veci pre seba. Rieši to vnútorne a ja som ten, čo tú tému stále otvára, lebo viem, že sa kvôli tomu vnútorne trápi. Nepovažujem to za nejaký jej vrtoch, skôr zbožné želanie. Odjakživa vraj chcela mať tri deti. Tak, ako ja dve. Ako tu niektorá z vás dobre napísala, svoju túžbu nedokáže len tak vypnúť. Zároveň si nemyslím, že po treťom by chcela ešte štvrté. Jednak je z troch detí no a na odľahčenie, vraj preto lebo aj v rozprávkach sú vždy tri princezné, tri prasiatka alebo tri oriešky, haha, toľko k jej argumentácii 🙂

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@redanna ďakujem, snažím sa nebyť úplný trulo 🙂 Nie vážne, manželka mi porodila dve krásne zdravé deti a budem jej za to dosmrti vďačný. Robia mi neskutočnú radosť. Mám obrovské šťastie a preto chcem, aby aj ona bola šťastná.

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

Autor,vydrz.Mozno je to len obdobie.Je leto,teplo,všetko vyzerá ideálne.Volno,kopec času,bezchorobné obdobie.
Deti máte ešte pomerne malé,začne škola,škôlka,prídu choroby a každodenné problémy okolo učenia,školy,deti,atď .
A dovolím si tvrdiť,že raz ti žena poďakuje za rozum,že nemáte viac detí.
Ženy rozmýšľajú citmi a tie sú ovplyvňované vonkajšími faktormi.Neboj,ju to prejde

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@lenka.25 písala si, že ste nakoniec ostali pri dvoch deťoch. Ako sa ti podarilo vysporiadať sa s tým?

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@kacenad1 ďakujem za milé slová. S manželkou sme to už preberali nespočetne veľakrát, ale ocitli sme sa v slepej uličke. Preto som napísal sem a dobre som urobil. Cítim, že sa konečne posúvame ďalej. Ďakujem za všetky rady a názory, veľmi mi pomáhajú ujasniť si veci 🙏🏻

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@sara07 ďakujem za zaujímavý názor, budem nad tým uvažovať. Len s tým pôrodom si človek nemôže byť podľa mňa istý. Bol som pri oboch pôrodoch a teda nebolo mi všetko jedno, hlavne pri prvom boli komplikácie. Ale tak verím, že toto by sme zvládli, aj keď je tam veľa rizík. O všetkých radšej ani nechcem vedieť.

Viac sa bojím o zdravie bábätka, aj keď manželka mi hovorí, že v jej veku už sa robí kopec testov. Nemyslím si, že vedia všetko diagnostikovať počas tehotenstva. Z toho mám asi najväčšie obavy.

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@fatheroftwo akože ešte aj teraz mi veľakrát príde na myseľ tretie , ale keď muž nechce , má na to padne argumenty ,hlavne teda vek. Na deti musia byt dvaja . Viac to neriešim. Som vďačná za dve zdrave deti a mladšia ma toľko mimoškolských aktivít , že s minimom by to bolo naozaj o hubu .

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@sofiakr ďakujem, som polichotený a teda telepatia potom asi fakt 😄 Argumenty sú fajn, lenže bábo je silno emocionálna záležitosť a obávam sa, vlastne viem, že s nimi u mnaželky nepochodím. Ja sa snažím prísť na spôsob, ako to s ňou odkomunikovať tak, aby s tým bola emocionálne ok.

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@lenka.25 ďakujem za odpoveď 🙏🏻

Odpovedz
24. máj 2024
avatar

@doriiis nielen ženy, všetci sa rozhodujeme primárne na základe citov, až v druhom rade racionálne. Vo mne sa tiež teraz bijú protichodné emócie a preto sa neviem rozhodnúť. Žiaľ prevažujú tie v neprospech ďalšieho dieťaťa. Ako som písal, je tam hlavne strach a obavy. Či mi raz poďakuje, nad tým práve visí veľký otáznik. Mám zlý pocit, že mi to skôr bude vyčítať, ak to nebude jej vlastné rozhodnutie. 🫤

Odpovedz
24. máj 2024